Mode & Beauty alle pijlers

Werkkleding, help!

23-07-2012 18:18 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik poste net al in het "ik zoek je outfit"-topic maar eigenlijk heb ik ook behoefte aan wat algemeen advies. Ik ben net van baan geswitcht en heb elke ochtend serieuze kleding issues. In mijn vorige functie droeg ik veelal spijkerbroeken met een colbertje/top maar de organisatie waar ik nu werk past dat niet zo, maar wat dan wel?? Mijn vrouwelijke collega's zijn allemaal >50 jaar, dus hun kledingstijl kopiëren is voor mij als mid-twintiger ook niet aantrekkelijk. Wie helpt?

Het beeld: niet formeel (als in geen mantelpakjes), maar mijn mannelijke gesprekspartners zijn wel altijd in pak. Vrouwen dragen rok/jurkje met colbert, veelal Claudia Srtrater. Vind dat te ouwelijk, maar wat dan wel? Heeft iemand tips (merken, plaatjes, combi's)? Ik kom zelf ook wel op t idee om ook voor rok/jurk/nette broek te kiezen maar het wordt al snel zo tuttig/saai.
Kijk eens op de site van esprit.
Ik zou kijken bij steps of superstar en daar om advies vragen. Daar hebben ze ook wat nettere kleding die toch heel vlot is. Ga je een hele nieuwe kledingkast aanleggen voor je werk?
Ik draag vaak gewoon een nette broek, nu van de zomer iets korter met blote enkels dan (ff naam kwijt) en dan een mooi zittende bloes met korte og lange mouwen. Als ik korte mouwen draag dan een simpel vestje erboven op. Beetje losse stof.

Of gewoon een mooi zittende jurk. Rokjes vind ik zelf moeilijk, heb maar 1 goede gevonden tot nu toe. Verder zorg ik ervoor dat mn pumps er mooi uitzien, maakt echt een verschil.

Je kan jezelf ook wat jonger maken door je accessoires. Don't overdo it maar 1 opvallend stuk is wel mooi. Dat doe ik dan, of opvallende oorbellen, of armband, of bloemetje in mn haar.
Een hele kledingmaat niet meissie (hoewel het een goed excuus zou zijn ), heb ten slofte ook nog weekenden/vrije dagen waarin ik m'n huidige kleding aan kan en ik denk dat ik best items heb (colbertjes, tops) die nog goed kunnen maar zal wel het een en ander bij moeten kopen ja. Kan moeilijk 5 dagen per week m'n ene nette broek aan
Claudia Strater is hartstikke mooi, ook leuke jurkjes voor mensen onder de 50 hoor

Maar probeer anders Vanillia.
Accessoires zijn een goede tip Pinkelot, daar doe ik nu weinig mee. Verder klinken je tips logisch, maar toch: waar koop jij die mooi zittende blouses, jurken? H&M, de hofleverancier van mijn kledigkasg is in de ban gedaan door mijn baas (man ntb), die vertelde me vorige week dat hij H&M-kwaliteit verafschuwt bij zijn staf. Mango/Zara vind ik vaak al te edgy.

Esprit en Steps ga ik eens bekijken. Iemand plaatjes/foto's van een outfit die jullie vinden passen?
http://www.annavantoor.nl/collectie02/jurken
Prachtige maar toch zakelijke jurkjes op Ladress.nl! Helaas niet erg goedkoop...
Maar als je 1 nette zakelijke broek hebt, en tops en colbertjes dan koop je er toch twee nette broeken bij? Ben je ook klaar, en makkelijk.
Vanillia, Marco Polo, Hugo Boss, Mango en de Zara.

La dress vind ik persoonlijk belachlijk duur.
Oh, heb al 2 leuke jurkjes gespot onder die link, tnx Star

Evelise, ik werk 5 dagen, met maar 3 broeken om uit te kiezen zou dat betekenen minimaal 2 x 2 dagen dezelfde broek, en dat week in week uit. Vind ik zelf eerlijk gezegd wat beperkt. Ik heb liever wat meer setjes zodat ik niet 3x per week hoef te wassen. Doen anderen dat wel zo?
Ik ben verslingerd aan jurkjes! In de zomer makkelijk los te dragen, in de winter te combineren met jasje, laarzen etc.

Zorgen dat je goede pantys hebt, mooie pumps, en je kunt alle kanten op.

Al wordt mijn man wel hopeloos als ik weeeeer thuis kom met een jurkje.
quote:philosophy schreef op 23 juli 2012 @ 18:33:

Accessoires zijn een goede tip Pinkelot, daar doe ik nu weinig mee. Verder klinken je tips logisch, maar toch: waar koop jij die mooi zittende blouses, jurken? H&M, de hofleverancier van mijn kledigkasg is in de ban gedaan door mijn baas (man ntb), die vertelde me vorige week dat hij H&M-kwaliteit verafschuwt bij zijn staf. Mango/Zara vind ik vaak al te edgy.

Esprit en Steps ga ik eens bekijken. Iemand plaatjes/foto's van een outfit die jullie vinden passen?Ja helaas niet in nederland. Ik sla mijn slag vaak bij banana republic zodra ik de kans krijg.
Daar ben ik in Londen wel eens geweest volgens mij Pinkelot. Ook online te koop?
Ik trek als ik thuiskom mijn nette broek uit, en hang deze buiten of voor het raam als er geen vlekken in zitten. Heb dan 2 verschillende broeken per week. Was in het weekend, zodat er meestal 3 broeken zijn om uit te kiezen. Het is niet veel, dat ben ik met je eens, maar ik vind het wel een makkelijke oplossing.
Ja BR is ook online te bestellem. Vooral hun broeken zijn erg fijn. Qua kleuren heb ik zwart, donker grijs, licht grijs, donker blauw, bruin/beige en een grijs/blauwe. Merk dat ik zwart en donkereblauw het meest draag. Lichtgrijs en bruin/beige nu in de zomer en andere kleuren niet echt. Maar komt al een heel eind. De bloesjes vind ik leuk, heb zowel effen als met print en zijn erg comfortabel. En niet te veel in nl te vinden dus...
Je kan ook bij WE kijken. Ze hebben in de winkel vaak wel kleding die wat vlotter is, maar met redelijke roklengte. Ook de jasjes en blazers zijn daar gewoon zakelijk goed draagbaar.

Is wel elk seizoen weer anders.

Kijk anders gewoon even bij Wehkamp. Die hebben ook Esprit, Mango en een paar andere merken waar vaak wel iets leuks bij zit. Krijg je vrij snel een indruk wat bepaalde merken te koop hebben.

Bij Zalando kan je ook selecteren op zakelijke jurken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven