Lijf & Lijn alle pijlers

Keep Running

17-06-2012 14:15 1186 berichten
Alle reacties Link kopieren
Genoeg hardlooptopics, maar net niet eentje waar ik me goed bij kan aansluiten. Ik ben namelijk geen beginner meer, maar ben ook niet superervaren. Ik heb ook geen grote doelen.

Ik ben op zoek naar mensen, die net als ik wel wat ervaring hebben en die het leuk vinden om gewoon lekker te blijven lopen. Of dat nu met Renate of Evy is, of met je eigen playlist, dat maakt niet uit.

Wie kletst er mee?
Vanmiddag les 5 van de 5km met Renate gedaan, pfff wat een hitte!!

Isa, ik heb al een redelijke basisconditie dus weet niet zo goed hoe het is om uit het niets hiermee te beginnen. Ik vind het iig wel erg pittig, vooral door de afwisseling wandelen-lopen.

Was gewend in 1 tempo door te rennen en raak nu steeds uit m'n ritme..

Wat is het 4EM programma? Ben nog niet zothuis in al die termen;-)
femz knap dat jij 's middags heb gerend zeg in die warmte!

4EM is de 4 engelse mijl, oftwel ongeveer 6 km.

Ik heb vanochtend mijn intervaltraining gedaan. Begonnen voor 9 uur en sjeeeezus wat was het warm. Ik moest acht keer versnellen, 30 sec, 1 minuut afgewisseld. Ik vond het weer zwaar, maar toch is mijn average snelheid weer iets toegenomen vandaag (vorige x 8,56 en nu 8,67 er is dus wel vooruitgang :-)

Maar ik moet zeggen dat ik blij was dat de les voorbij was....zelf mijn zoons, die meefietsten vonden het maar warm...
quote:sk8ter schreef op 23 juli 2012 @ 07:01:

@Isa33, zou jij mij ook de lessen van Renate via Dropbox kunnen sturen?

Alleen mijn mail account dat gekoppeld is aan dropbox is mijn volledige naam, dat wil ik hier liever niet neerzetten, dus zou het dan via een berichtje kunnen?

Ook nog een vraag, ik wil verder tot 10km, maar eerst loop ik de DtD loop nog. Is het dan slimmer om eerst het 4EM schema te volgen?

Ik ga ook meedoen aan de DtD en volg nu het programma voor de 4EM. Daarna wil ik hou ik nog 4 weken over en wil ik de 5-10 met Evy gaan doen, zodat ik elke week een interval en een duurloop heb.

Je dropbox is volledig anoniem. Ik heb die van mij ook gekoppeld aan mijn echte naam, maar dat zie je niet in de link. Heb je wel een anoniem emailadres? Dan kan ik de link daarnaartoe sturen.
quote:Missprincesa schreef op 23 juli 2012 @ 11:27:

Heb in totaal 36 min en 30 sec hard gelopen en 4,8km afgelegd (7,9km/u). !Wat goed!!!
@ Bee-tje: ik vind het knap dat je bent gegaan :hail: Ik vond het vanochtend echt te warm om te lopen. Ik ga nu vanavond met een vriendin. We hebben om half 10 afgesproken, hopelijk is het dan wat afgekoeld.
@isa33, fijn dat je de bestanden wilt delen.

ik heb een nieuw email adres aangemaakt

Ik zat er aan te denken om het op dezelfde manier te doen, ik zit qua planning iets minder ruim in mijn tijd. Maar het zou wel moeten lukken.

Ik hoop ook, dat het vanavond wat afgekoeld is.

Vanochtend was het al vroeg erg warm, ik zag het in ieder geval niet zitten.

Knap hoor bee-tje
@ isa en @sk8ter Jullie heel veel succes met hollen vanavond,

Dank! Zoals gezegd was het inderdaad eigenlijk te heet.

Manlief is nu ook rennen. Het lijkt iets beter, maar vlg mij nog steeds heet. Nu moet ik volgens mijn eigen schema vrijdagmiddag weer. Maar volgens het nieuws gaat het onweren, jak. Donderdag moet ik werken en 's avonds heb ik een concert, dus dat gaat hem ook niet worden. Ik ben benieuwd hoe ik dat ga oplossen. misschien zaterdagochtend en zondag ochtend rennen. Niet echt ideaal, twee x achter elkaar. Ach misschien kan ik tussen de buien rennen. Ik zie wel.
Goed dat jullie gerend hebben zeg, het blijft wel erg lang warm vandaag!

Ik moet morgen weer, dat wordt het wekkertje vroeg zetten en lekker lopen als de zon nog niet zo op gang is..

Isa, zou je mij die bestanden ook willen mailen? Heb geen anoniem mailadres maar dan ga ik die even aanmaken straks!
Ik ben rond achten de deur uit gegaan, maar vond het nog erg warm. 4,6km in 32 minuten gelopen, maar wat was het zwaar.

Wel een goede voorbereiding op mijn vakantie, de komende twee weken temperaturen van rond de 30 graden.

Ik was van plan om voor achten te gaan lopen, maar ik denk dat ik mijn wekker maar op 7 uur ga zetten
Wow sk8ter, ik zat gisteren om die tijd op de fiets en zweette me al rot!!

Ik heb vanmorgen vroeg gerend, 3x 5 min met 2 min rust tussendoor. Ging best aardig, tot het laatste blokje haha, alles wat kan steken ging steken toen

@ isa; ik heb alvast een anoniem mailadres aangemaakt, femz_@hotmail.nl. Wil je mij de bestanden ook sturen?

Succes iedereen die nog in de warmte gaat lopen vandaag!!
Ik was van plan om vanochtend ook om een uur of 7/8 te gaan hardlopen, maar het was gisteravond erg laat geworden...

Dus nu moet ik nu gaan. Pffffff. Was van plan om die intervaltraining te gaan doen, maar misschien kan ik beter dat korte rondje van 30 minuten doen en dan vrijdag(vroeg!!!) de intervaltraining......
Sk8ter, als het goed is, heb je het linkje gekregen. Femz, ik krijg bij jou een foutmelding.
Oh dat is raar...

Heb je .nl erachter ipv .com?

Daar ga ik zelf nogal vaak de mist mee in haha
He Miss P is het nog gelukt met rennen vandaag? Interval of kortere duurloop? ik vond het weer erg warm vandaag...

sk8ter, goed gedaan gisteren. Man vond het ook erg warm gisterenavond. Hij had het ook zwaar! Ik moet mijn rondje morgen of overmorgen erin frotten, maar ik zie het somber in...
Ja, ik heb inderdaad hardgelopen, toch de intervaltraining geprobeerd. Ik was ten eerste best nieuwschierig naar zo'n intervaltraining en ten 2e was die maar 24 minuten :p (+ dan nog warming up en cooling down).

Vond het wel zwaar hoor, begin viel reuze mee, totdat ik die versnelling had gedaan....Ufff toen werd het ineens ook wel heeeeel erg warm. Maar heb hem volgehouden, niet snel.

3,2km in 24 minuten, gem. 8km/u. Tijdens de versnellingsstukjes ging ik 12 a 13 km/u, maar ik weet eigenlijk niet wat de bedoeling is, moet ik echt heel snel gaan of is 12 a 13 prima?

In Evy2011 had ze het op een gegeven moment over steigerruns (ofzoiets) en dan moest je 30 seconden voluit gaan.
ik ren tijdens de eerste versnellingen gewoon harder, ik ga niet zo hard dat ik daarna niet meer kan. Ik probeer wel de laatste paar keer nog wat harder te gaan, gewoon om er steeds wat meer uit te halen.

Evy 2006 heeft natuurlijk helemaal geen versnellingen, dus dat weet ik niet.

Ik vind het overigens best snel hoor! En goed dat je het hebt volgehouden met dit weer. Ik vind het echt nog zwaarder dan de lange duurlopen van een uur.
In Evy2011 kwamen die steigerruns ook nog niet echt voor tijdens de lessen, maar Evy zei wel dat het goed was als je dit na de les deed (als je daar nog energie voor had).

Ik heb het een paar keer geprobeerd, maar na 2 van die 'steigerruns' was ik dan echt helemaal kapot.

Ik was ook best wel trots op mezelf dat ik op het midden van de dag toch gelopen heb EN het volgehouden heb.

Maar een duurloop van een uur, daar kan ik voorlopig alleen van dromen
Ik vond het trouwens niet snel omdat ik normaal gesproke op 7,8 a 8,0km/u zit. Hier zitten wat snellere stukjes bij, dus zou ik eigenlijk hoger moeten zitten.
Nou ik moet zeggen dat mijn uiteindelijke snelheid nooit hoger is bij n intervaltraining dan bij de andere trainingen. Dat komt omdat ik tussen de versnellingen langzamer ren dan normaal omdat ik mijn hartslag en ademhaling omlaag wil hebben en omdat ik weet dat er nog tig versnellingen aankomen :-)

Ik denk dat als je het programma blijft volgen dat je met een aantal weken die duurloop gaat halen. Het is mij ook gelukt en ik ben echt èlke week verbaasd en toch is het al drie weken op rij dat ik toch bijna aan dat uur kom.
Ik denk dat dat bij mij ook is gebeurd, hoewel ik niet expres langzamer ging lopen, was dat denk ik gewoon nodig om weer op adem te komen.

Ik ben heel benieuwd hoe het verder gaat, verbaas me al elke keer dat ik een half uur kan lopen.

Kan bijna niet wachten tot ik 'echt' een goede conditie heb. Heb ik nog nooit gehad volgens mij, haha.
Ja cool he dat het gewoon gaat met dat lopen! Het geeft mij echt een kick!
Ik heb mijn hardloopspullen ingepakt want vannacht vertrekken wij voor een lekkere vakantie in Zuid-Frankrijk.

Isa33 hele fijne vakantie! Ik mag 5 augustus pas, pffff. Maar mijn renspullen gaan ook mee!
Isa33 een hele fijne vakantie gewenst.

Ik vetrek zaterdag ochtend en loopspullen gaan zeker mee.

Ben benieuwd hoe het hardlopen op vakantie gaat, wel leuk dat we met zijn allen zo enthousiast zijn.
sk8ter jij ook een fijne vakantie. het zal rustig worden hier.

we kunnen in augustus weer verder in ieder geval :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven