Beëindigen 'vriendschap'

25-07-2012 21:42 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit een beetje in een lastige situatie en zou graag advies willen over hoe ik nou het beste deze situatie kan beëindigen.

Dit is het geval:

Toen man en ik elkaar net leerde kennen stelde hij me vrij snel voor aan een vriend van hem, X. Vriend X bleek vrijwel direct nogal van mij gecharmeerd. (for the record, aardige gozer hoor maar hell no!). Ik heb hem toen 1 keer gezien. Die keer daarna was toen ik zwanger was, waar hij, voor ik het wist, me probeerde te zoenen toen man even naar de w.c. was. Ik was nogal in shock en heb hem afgehouden uiteraard want ik zat er totaal niet op te wachten. Uiteraard aan man verteld.

In de periode daarna is hij nog een paar keer spontaan bij de deur langsgeweest op tijdstippen waarop hij wist dat man er niet was en ik wel. Godzijdank was ik er nooit.

Nou ja, lang verhaal kort: het is nu 7 jaar later en omdat het een vage kennis/vriend is zien we elkaar heel sporadisch. Denk aan 1 keer per jaar. Inmiddels heeft hij een vrouw maar hij blijft herhalen dat hij eigenlijk liever met mij was geëindigd, ik zijn droomvrouw ben etc. Als je me ziet in het echt denk je, die man moet blind zijn maar goed

Vorige week was voor het eerst in ruim een jaar dat we elkaar op een verjaardag troffen. En hij flirt er gelijk vrolijk op los. For the record, het komt absoluut niet van mijn kant en dat was alle andere gasten ook wel duidelijk. Er is 0,0 aantrekkingskracht voor mij met hem.

De situatie was zo dat man met zijn vrouw zat te koken en ik via een online spelletje aan mijn beste vriend heb gevraagd me alsjeblieft bezig te houden omdat ik dan X beter kon vermijden. Andere vriendin was zo lief me te bellen en een uur aan te lijn te houden. Tis van de zotte!

Wat is nu het probleem behalve dat ik veel te weinig assertief ben geweest? Ik wil er eigenlijk vanaf. Gewoon, geen contact meer. Ik had gehoopt dat nu hij zelf een vrouw had dat het wel normaal zou zijn maar helaas is dat niet het geval. Jammergenoeg is het verder een aardige man, staat altijd klaar voor zijn vrienden etc. Echt een goedzak alleen veeeeeeeeeel te vrijpostig bij vrouwen, althans bij mij dan.

Hoe ga ik dit subtiel doen? Laten verwateren lijkt me het meest logisch maar hem kennende laat hij dat niet gebeuren. Dus ik moet duidelijk zijn maar wil ook weer niet lullig zijn.

En eigenlijk verdient hij gewoon een schop in zijn kruis maar goed, dat is een beetje laat nu en ik was daar toentertijd niet assertief genoeg voor. Dat moet nu anders want die verjaardag was voor mij de druppel. Alle tips zijn welkom. Bedankt!
Wat dacht je van gewoon recht in zijn gezicht zeggen dat hij moet stoppen met flirten en dat je er niet van gediend bent?
Waarom moet het subtiel? Deze man maakt toch amper deel uit van jullie sociale kring? Jullie zien hem hooguit 1x per jaar? Let it go? Zodra hij ergens binnenkomt ga jij/gaan jullie weg...

Klaar!
Toch nog een schop in het kruis. Is niet te laat. X-)
Wat deed hij eigenlijk nadat je man hem op zijn gezicht had gestoempt?
quote:slempie schreef op 25 juli 2012 @ 21:45:

Wat dacht je van gewoon recht in zijn gezicht zeggen dat hij moet stoppen met flirten en dat je er niet van gediend bent?

Heb ik gedaan maar dan krijg ik te horen: dat zeg je nu wel maar eigenlijk bedoel je....

En hoe duidelijk ik ook ben, het landt niet.
quote:slempie schreef op 25 juli 2012 @ 21:46:

Wat deed hij eigenlijk nadat je man hem op zijn gezicht had gestoempt?Had man dat maar gedaan! Maar die is nogal conflictmijdend.
quote:Bergje65 schreef op 25 juli 2012 @ 21:45:

Waarom moet het subtiel? Deze man maakt toch amper deel uit van jullie sociale kring? Jullie zien hem hooguit 1x per jaar? Let it go? Zodra hij ergens binnenkomt ga jij/gaan jullie weg...

Klaar!Je laat je toch niet wegjagen? Heel duidelijk zijn tegen die vent dat het nu is afgelopen. Je vind hem niet leuk, gaat hem niet leuk vinden en als je vrijgezel was geweest had je hem ook niet zien staan.
Wat een droeftoeter!
I am surrounded by morons
Trek je stalen jas aan en zeg dat je geen behoefte hebt aan zijn gezelschap. Waarom laat je je zo intimideren door zo iemand. En waarom wil je perse nog zo netjes blijven? dat had HIJ MOETEN DOEN toen hij je zijn natte speeksellap naarbinnen had willen schroeven. Is bij mij zo klaar. Heb ik geen 7 jaar voor nodig.
Hier waakt de enige echte Barones
quote:stelendevos schreef op 25 juli 2012 @ 21:46:

[...]

Heb ik gedaan maar dan krijg ik te horen: dat zeg je nu wel maar eigenlijk bedoel je....

En hoe duidelijk ik ook ben, het landt niet.Dan de tactiek van de vastlopende langspeelplaat gebruiken: nee, ik vind je niet leuk. Nee, ik vind je niet leuk, nee, ik vind je niet leuk, nee....
quote:slempie schreef op 25 juli 2012 @ 21:46:

Wat deed hij eigenlijk nadat je man hem op zijn gezicht had gestoempt?

Waar lees je dit dan?

Maar welde vraag : hoe staat je man hierin? Het is in beginsel zijn vriend
quote:Bergje65 schreef op 25 juli 2012 @ 21:45:

Klaar!

Godzijdank is dat niet nodig want hij woont op een uur afstand en de gezamelijke vrienden van vroeger zien we eigenlijk nooit meer. Dus ik kom hem in principe nooit toevallig tegen.

Wat ik wil is dat als hij man belt of mij belt (maar dat kan eigenlijk niet want hij heeft mijn nummer niet) dat we gewoon duidelijk kunnen zeggen dat we eigenlijk klaar ermee zijn.
:zwaai: vosje!

Tsja, ik wilde dus vragen of jeman hemniet gewoon kan zeggen dat hij moet opzouten bij jou.

En anders die ene keer dat je hem ziet gewoon ontlopen, of zeggen dat je geen zin hebt om met hem te praten.
quote:VotesforLeo schreef op 25 juli 2012 @ 21:50:

[...]

Waar lees je dit dan?

Maar welde vraag : hoe staat je man hierin? Het is in beginsel zijn vriendMan had in het begin nog zoiets van: ik weet niet wat hem bezielde maar nu het structureel elke keer weer is, is hij het inmiddels ook wel zat. Man vindt wel dat hij te ver gaat maar ja...is niet zo van het confronteren.
Je moet echt heel duidelijk zijn! En dat gaat helaas niet als je subtiel bent... Dus gewoon direct, en elke keer weer, ik wil dat je me met rust laat, ik wil dat je me met respect behandeld, etc. Geef aan wat jij wilt en zeg dat duidelijk tegen hem.

Ik zou niet weg gaan als hij binnen komt, dan vermijd je hem en kan je zelf niet genieten van bijvoorbeeld een leuke verjaardag. Laat hem maar voelen dat zijn gedrag niet kan. Nu assertief zijn, het is nog niet te laat!
Laat ik een duidelijk zijn: ik kom hem dus, tenzij hij opeens voor de deur staat maar dan doe ik niet open (lang leve de intercom), nooit spontaan tegen. Maar hij belt regelmatig omdat hij wil afspreken en ik wil de volgende keer dat hij man belt zeggen dat het klaar is met afspreken.

Probleem is dus, voorlopig gaat hij als het goed is niet bellen. Dus ik moet hem speciaal op gaan bellen om te zeggen dat het klaar is. Dat voelt een beetje raar maar goed, ik wil wel goed beslagen ten ijs komen.

Ik stond nota bene 's ochtends voor de kledingkast me af te vragen waarom ik geen burka in huis heb?!
Is er nog een andere man in de groep? Je beste vriend, kan die hem er eens op aanspreken als 'mannen onder elkaar'?
quote:selle schreef op 25 juli 2012 @ 21:55:

Is er nog een andere man in de groep? Je beste vriend, kan die hem er eens op aanspreken als 'mannen onder elkaar'?

Beste vriend kent hem niet in persoon. Maar die had hem wel zo een schop verkocht in zijn kruis ja

X zit dus niet in mijn gewone vriendengroep. Hij is gewoon een los overblijfsel van een groepje waar man vroeger meer om ging voor mijn tijd.
*zwaait naar Selle* Hoe is het met Belle?
Ik denk toch dat man actie moet ondernemen, misschien is ie daar iets bevattelijker voor.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:nouschi schreef op 25 juli 2012 @ 22:00:

Ik denk toch dat man actie moet ondernemen, misschien is ie daar iets bevattelijker voor.

Man heeft wel al een paar keer duidelijk gezegd dat ik zijn vrouw ben en dat hij van me af dient te blijven maar je gaat geen ruzie zoeken als zijn ouders van 90 erbij zijn. Bovendien, X maakt zich er met een grapje vanaf en lijkt het allemaal niet serieus te nemen. En dat terwijl het voor iedereen duidelijk was die aanwezig was.

Maar je hebt een punt hoor, ik vind eigenlijk ook dat man mag bellen.
Heb trouwens ook al tegen man gezegd dat hij anders voortaan maar alleen gaat maar ik ga nergens meer heen waar X is.
Maar dan is het toch al klaar?

Als er geen gezamenlijke vrienden meer zijn en jullie het individuele contact ook gaan afkappen.

En mocht er toch een keer iets zijn waar je verwacht dat hij ook is, dan helpt het misschien om tegen andere mensen ook open kaart te spelen. Ik had een keer een (heel ander soort) moeilijke verstandhouding met iemand en toen we een etentje hadden heb ik eerlijk tegen de gastvrouw gezegd dat ik niet aan dezelfde tafel wilde. (waar meerdere tafels waren dus) Heb toen een leuke avond kunnen hebben wat niet gelukt was als ik per ongeluk tegenover hem was gezet.
Wát doet ie dan precies wat zo irritant is?

Ik probeer me voor te stellen wat iemand kan doen wat zó erg is dat je er voor thuis zou blijven. Terwijl je man er bij is nota bene.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven