Fetisj en schaamte

28-07-2012 12:49 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een man met een fetisj voor bepaalde vrouwenschoenen (zoals high heel mules, high heel platforms, high heel sandals, peep toe pumps).

Voor zover ik me kan herinneren had ik mijn eerste fetish gevoelens op mijn zesde toen ik fantaseerde over de schoenen van mijn lerares. Tijdens mijn tienerjaren werd ik me volledig bewust van mijn hoge hakken parafilie en het kwelt mij tot de dag van vandaag, omdat ik het gevoel heb abnormaal en anders te zijn. Dat zorgt voor schaamte, onzekerheid, een laag zelfbeeld en belet mij in het hebben van relaties met vrouwen. Ik voel me een freak en ben bang voor wat andere mensen, vooral vrouwen, zou kunnen zeggen als ik ze vertel over mijn seksuele voorkeuren. Het belet mij tevens in het hebben van veel sociale contacten. Ik ben niet sociaal fobisch, maar wel geneigd om mensen op een bepaalde afstand te houden.

Door mijn angst en depressieve gevoelens ben ik begonnen met het zien van een psycholoog. Zij adviseerde mij om me in te schrijven op een forum, dus vandaar vertel ik mijn verhaal ... Ik ben me er van bewust dat dit niet het juiste forum is om in contact te treden met personen die gelijke ervaringen hebben. Ik zou echter willen weten wat vrouwen vinden van mannen met dit soort gevoelens en behoeften. Hoe zou ik zoiets aan een vrouw kunnen voorleggen? Vinden jullie het vreemd? Alle input is welkom!

De fetisj gevoelens die ik heb zijn vrij sterk, ook dit baart mij zorgen. Ik heb al wat `onderzoek` gedaan en het lijkt erop dat fetisjisten in 4 categorieën kunnen worden onderverdeeld.

“At the low end of the continum might be a man who has slight sexual arousal toward some particular object worn by a female, the next step is stronger arousal toward the object, but this man may still be able to perform sexually with a female partner. At third point on this continum, no sexual activity or orgam can occur without the fetish item, for e.g. this female partner maybe required to wear high heeled shoes to bed. At the ultimate end of the continum, the exclusive fetishist substitutes the fetish item completely for his living sexual partner” (Gebhard 1976).

Ik denk dat ik mezelf kan plaatsen in de derde categorie, hoewel ik niet 100% zeker ben, want ik heb weinig seksuele ervaring. Het enige wat ik kan zeggen is dat een hoge hak alleen niets voor mij doet. Een dominante vrouw moet de specifieke soort hoge hakken dragen en eventueel gebruiken tijdens een seksuele daad. Ik weet ook dat ik nooit seksuele opwinding heb gevoeld voor een naakt vrouwelijk lichaam alleen.

Ondanks mijn gevoelens is mijn ultieme doel toch om een relatie met een vrouw aan te gaan. Van een fetisj kun je niet afkomen dus ik moet maar aanvaarden dat het een deel van mij is. Hopelijk kan ik stoppen met mijzelf zien als een verkeerd geprogrammeerde `freak.`
Ik zou helemaal voor zijn als je mijn schoenencollectie zou willen subsidiëren :Imao:

Lijkt mij dat er wel ergere dingen zijn dan dit hoor, gewoon bedenken dat op elk potje een deksel past, in elke schoen een voet enz.
Copywrong: haha!

Ik zou niet teveel de nadruk leggen op je fetish. Dan wordt het een obsessie en zie je alleen nog maar schoenen in plaats van een vrouw. Probeer, als je een vrouw leuk vindt, oprechte interesse in haar te tonen en niet meteen aan het seksuele aspect te denken. Bouw eerst een band op. Als ze je beter kent en jullie eerlijk naar elkaar toe zijn, kun je ook dit met haar bespreken. Ik denk niet dat vrouwen het erg vinden om voor jou (af en toe, daar moet je dan ook genoegen mee kunnen nemen als je van iemand houdt) bepaalde schoenen aan te trekken, als ze weten dat je dat fijn vindt. Gelukkig heb je geen klompenfetisch, dat wordt een ander verhaal :P
@Impurelement: je schrijft weinig (seksuele) ervaring te hebben met vrouwen, heb je het een vrouw ooit verteld of heb je hier negatieve ervaringen mee of....?

Ik denk zelf dat bepaalde fetisjen de laatste taboe zijn in een maatschappij en samenleving waar op zich "alles moet kunnen". Ik kan mij dan denk ik ook wel zo voorstellen dat bepaalde kijk hierop ervoor zorgt dat je last krijgt van schaamte, schuldgevoel etc...

Praktisch gezien kan het natuurlijk 2 kanten opgaan: je gaat een relatie aan met een vrouw en je vertelt het waarna zij dit niet accepteert en de relatie verbreekt of je vind iemand die er wel voor open staat en zich (zoals copywrong) beschrijft zich graag laat sponsoren in haar schoenencollectie.

Wat misschien wel een lastig punt kan zijn is het feit dat jij aangaf niet seksueel opgewonden te raken van een naakt lichaam alleen, maar dat dit altijd in combinatie met hooggehakte schoenen moet zijn.

Wellicht kan dit (op langere termijn) op bezwaren stuiten omdat het dan net zo kan lijken of het object verkozen wordt boven de persoon die dit object (de schoenen in dit geval) draagt.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Van Haren en de Schoenenreus zijn DE oplossing voor jou!
Leg je nu niet teveel neer bij je fetish? Depressie, sociale angst... tja, heel naar maar het lijkt me dat daar meer achter zit dan alleen een relatief onschuldige fetish.

Je maakt er meer van dan het is. Het is een onschuldige fetish, je had ook een verpleegstersfetish kunnen hebben of een poep en plas fetish, dan ben je verder van huis.

Bovendien is het een fetish waar veel vrouwen al half in zitten. Vrouwen met een niet-seksuele schoenen/hakkenobsessie, willen dit waarschijnlijk best doortrekken naar de slaapkamer als ze een leuke vent daarmee kunnen plezieren.

Zijn er geen fora speciaal voor je fetish? Volgens mij is het een veel voorkomende fetish namelijk.
quote:copywrong schreef op 28 juli 2012 @ 12:54:

Ik zou helemaal voor zijn als je mijn schoenencollectie zou willen subsidiëren :Imao:

Lijkt mij dat er wel ergere dingen zijn dan dit hoor, gewoon bedenken dat op elk potje een deksel past, in elke schoen een voet enz.Er zijn ook zeker ergere dingen. Misschien maak ik het groter dan het is, maar het feit blijft wel dat er een sociaal stigma op rust om op seksueel gebied af te wijken van de rest.
Nou, dit vind ik nou niet een fetisj om je voor te schamen. Een mooi paar louboutins wil ik echt wel aanhouden!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:Fame schreef op zaterdag 28 juli 2012 13:16 Nou, dit vind ik nou niet een fetisj om je voor te schamen. Een mooi paar louboutins wil ik echt wel aanhouden!Hahahhaha ja ik ook ! (als ze gesponsord worden , geen probleem)
Oeps verkeerde smiley :p
Ik denk ook dat je het voor jezelf groter maakt dan dat het is. In een relatie, waarin je van elkaar houdt en het niet louter draait om sex en sexuele opwinding, is het sowieso geven en nemen. Niemand past perfect bij elkaar en je zult altijd dingen over moeten willen hebben voor je geliefde. Als het jou eenmaal jouw 'ding' is om van je vrouw te vragen haar schoenen bij de sex aan te houden, soit. Voor mij zou dat niet een breekpunt zijn hoor. Een relatie, liefde, is meer dan sex (en schoenen). Als jij verder een leuke, geïnteresseerde en liefdevolle partner bent dan kan ik mij niet voorstellen dat een vrouw hier een probleem van maakt. En wat anderen ook al zeiden: de meeste vrouwen houden zelf ook van schoenen!
Met de juiste partner valt veel te overkomen hoor. Je moet niet alles meteen bij de eerste date eruit gooien maar zoals een relatie groeit lijkt me dit in veel gevallen niet een onoverkomelijk probleem hoor. Relaties zijn geven en nemen en ik zou bij dit bijv. m'n man echt wel tegemoet willen komen. Ervanuitgaand dat ie ook openstaat voor mijn wensen/fantasieën
quote:Yucca schreef op 28 juli 2012 @ 13:01:

Copywrong: haha!

Ik zou niet teveel de nadruk leggen op je fetish. Dan wordt het een obsessie en zie je alleen nog maar schoenen in plaats van een vrouw. Probeer, als je een vrouw leuk vindt, oprechte interesse in haar te tonen en niet meteen aan het seksuele aspect te denken. Bouw eerst een band op. Als ze je beter kent en jullie eerlijk naar elkaar toe zijn, kun je ook dit met haar bespreken. Ik denk niet dat vrouwen het erg vinden om voor jou (af en toe, daar moet je dan ook genoegen mee kunnen nemen als je van iemand houdt) bepaalde schoenen aan te trekken, als ze weten dat je dat fijn vindt. Gelukkig heb je geen klompenfetisch, dat wordt een ander verhaal :P

Een seksuele obsessie is het sowieso al omdat het mij niet lukt om opgewonden te raken zonder het fetisj object.

quote:sprokkelientje schreef op 28 juli 2012 @ 13:04:

@Impurelement: je schrijft weinig (seksuele) ervaring te hebben met vrouwen, heb je het een vrouw ooit verteld of heb je hier negatieve ervaringen mee of....?

Ik denk zelf dat bepaalde fetisjen de laatste taboe zijn in een maatschappij en samenleving waar op zich "alles moet kunnen". Ik kan mij dan denk ik ook wel zo voorstellen dat bepaalde kijk hierop ervoor zorgt dat je last krijgt van schaamte, schuldgevoel etc...

Praktisch gezien kan het natuurlijk 2 kanten opgaan: je gaat een relatie aan met een vrouw en je vertelt het waarna zij dit niet accepteert en de relatie verbreekt of je vind iemand die er wel voor open staat en zich (zoals copywrong) beschrijft zich graag laat sponsoren in haar schoenencollectie.

Wat misschien wel een lastig punt kan zijn is het feit dat jij aangaf niet seksueel opgewonden te raken van een naakt lichaam alleen, maar dat dit altijd in combinatie met hooggehakte schoenen moet zijn.

Wellicht kan dit (op langere termijn) op bezwaren stuiten omdat het dan net zo kan lijken of het object verkozen wordt boven de persoon die dit object (de schoenen in dit geval) draagt.Ik heb nog nooit aan een vrouw durven te vertellen. Ik heb de boot ook altijd afgehouden als er vrouwelijke interesse was naar mij toe, in bijvoorbeeld de kroeg en deze persoon aan het einde van de avond mee naar huis wilde voor iets meer dan praten. Uit angst om niet te kunnen `presteren` en belachelijk gemaakt te worden.
quote:bloemetje77 schreef op 28 juli 2012 @ 13:12:

Leg je nu niet teveel neer bij je fetish? Depressie, sociale angst... tja, heel naar maar het lijkt me dat daar meer achter zit dan alleen een relatief onschuldige fetish.

Je maakt er meer van dan het is. Het is een onschuldige fetish, je had ook een verpleegstersfetish kunnen hebben of een poep en plas fetish, dan ben je verder van huis.

Bovendien is het een fetish waar veel vrouwen al half in zitten. Vrouwen met een niet-seksuele schoenen/hakkenobsessie, willen dit waarschijnlijk best doortrekken naar de slaapkamer als ze een leuke vent daarmee kunnen plezieren.

Zijn er geen fora speciaal voor je fetish? Volgens mij is het een veel voorkomende fetish namelijk.Ik heb mij ook aangemeld op andere fora, maar daar zitten voornamelijk mannen en ik ben juist benieuwd wat vrouwen hier van vinden.
Vind je wel eens een vrouw leuk? Gewoon verliefd ofzo? Denk als je verder leuk persoon bent en niet de hele dag met je schoenen en sex bezig bent dat genoeg vrouwen het geen probleem vinden om hun hakken aan te doen. Ik weet alleen niet in hoeverre je er mee bezig bent?!
Begrijp ik hieruit dat je nog maagd bent? Hoe oud ben je? Kan me voorstellen dat meisjes van 16 er anders tegen aan kijken dan vrouw van 35.
In je profiel staat dat vrouw bent?!
Het is toch fijn om te horen dat een aantal van jullie hier voor open staan (mits de sponsoring ) Het hebben van een fetisj blijkt op de een of andere manier toch voornamelijk een mannen-ding te zijn. Zo blijkt een onderzoek dat maar 18% van de mannen een parafilie heeft en 8% en fetisj. Daarom zie ik het ook als een afwijkende stoornis. Helemaal omdat het in negatieve zin mijn leven beïnvloedt.
Jij kiest ervoor het een fetisj te noemen. Misschien moet je het als voorkeur omschrijven?

Er zelf niet te zwaar aan tillen en gewoon opzoek gaan naar een leuke vrouw. En gewoon zien wat het brengt
quote:zwarterozen schreef op 28 juli 2012 @ 13:30:

Vind je wel eens een vrouw leuk? Gewoon verliefd ofzo? Denk als je verder leuk persoon bent en niet de hele dag met je schoenen en sex bezig bent dat genoeg vrouwen het geen probleem vinden om hun hakken aan te doen. Ik weet alleen niet in hoeverre je er mee bezig bent?!

Tja, dat is lastig te zeggen. Ik kan wel aangeven wanneer ik iemand een aantrekkelijke vrouw vind maar of ik ooit verliefd ben geweest durf ik eigenlijk niet te zeggen. Ik ben echt niet de hele dag met schoenen en met seks bezig maar een man heeft natuurlijk zijn lustgevoelens.

quote:zwarterozen schreef op 28 juli 2012 @ 13:33:

Begrijp ik hieruit dat je nog maagd bent? Hoe oud ben je? Kan me voorstellen dat meisjes van 16 er anders tegen aan kijken dan vrouw van 35.

Ik ben 33 en heb er na één poging met normaal seksueel contact met een vrouw de brui aan gegeven.

quote:zwarterozen schreef op 28 juli 2012 @ 13:34:

In je profiel staat dat vrouw bent?!Ik zie het ja, ik ben het duidelijk niet gewend om op een vrouwenforum rond te hangen...
Ja verliefd is misschien ook te zwaar woord ik bedoelde inderdaad of je wel eens een vrouw leuk vond. Het is echt jammer dat je zelf (of een ander?) zo de put hebt in gepraat. Mijn ex had voeten fetisj, hij heeft ontzettend veel vriendinnen en scharrels gehad en hij heeft nooit 1 keer commentaar op gehad. Soms moesten ze er om lachen, niet uitlachen! Maar omdat hij zo relax mee ging en het zelf heel gewoon vond vond hij dat niet erg. Als je het wat luchtiger houd en er zelf ook om kan lachen is het echt geen issue. Als je als man zelfvertrouwen uitstraalt, lekker in je vel zit en ook zonder schoenen aan sex wilt kun je denk prima mee. Laat het een beetje los.
Ga eens beetje op datingssites kijken. Schrijf in je profiel op leuke luchtige wijze wie je bent en wat je zoekt, schrijf daar ook bij wat voor soort vrouw je interessant vind en dat je dol bent op hoge hakken. Ga dan eens zelf actief op mogelijk leuke dames reageren en je zult zien dat er op je hakken punt heel normaal word gereageerd. Als je gaat reageren: ik ben Henk en word heel geil als jij met je hakken mij gaat slaan. Dan zullen er weinig vrouwen denken, ooooo Henk maak me gek!!! Snap je?!
Ik zie hier een aantal vrouwen beweren dat het geen probleem moet zijn. Ik vraag me af of ze zich wel alle gevolgen van TO's fetish realiseren.

TO geeft aan in categorie 3 te vallen: opwinding is alleen mogelijk bij de combinatie vrouw + fetish. Ik zou daar niet mee om kunnen gaan; zowel categorie 3 als 4 stellen het object boven de persoon.

Het idee dat een partner niet opgewonden kan worden van míj, als vrouw, lijkt mij verschrikkelijk.

Stel je voor dat je in sexy lingerie (zonder hakken) in bed ligt en je begint wat te kroelen... Vervolgens is de reactie van je partner: 'Schat, doe effe je stilleto's aan, want anders krijg ik hem niet omhoog.'

Het klinkt wat plat, maar het is wel de realiteit: zonder hakken ben je niet aantrekkelijk. Wat je ook aan hebt, wat je ook draagt, hoe leuk/lief/geil de rest van de wereld je ook vindt: je partner kan niet opgewonden raken van jou, maar alleen van die hakken. Ik denk dat ik er in het begin mee zou kunnen leven en het een kans zou geven, maar ik ben bang dat in tijd het mijn zelfvertrouwen een te grote deuk zou geven.

Categorie 1 en 2 zou ik dan weer niet zo'n probleem vinden; daarbij is het een extraatje die mij extra aantrekkelijk maakt. Dan kan het af en toe (en wat hij dan fantaseert, maakt me niet uit). Maar altíjd die stomme hakken als je seks wilt hebben... Nooit spontaniteit op gympen... Dat gaat zo'n grote plaats innemen in je seksleven, dat het een stuk moeilijker gaat zijn iemand te vinden die daar mee kan leven.

TO, ik zou in ieder geval op zoek gaan naar iemand die stiletto's zelf sexy vind; dat scheelt alvast. Is het ook mogelijk om jezelf langzaamaan meer naar categorie 2 te krijgen? Kun je wel opgewonden raken van een vrouw als je fantaseert dat ze hakken draagt, bijvoorbeeld? Dat zou al een hoop schelen.

Sterkte, het lijkt me een moeilijke situatie.
Ik zou er een beetje van balen dat ik het gevoel zou hebben dat mijn vent geiler wordt van mijn schoener dan van mij.. Maar als hij mooie schoenen voor me koopt, wil ik ze best in bed aan houden ^^...
Ik sluit me bij mijn voorgangsters aan die menen dat je niet teveel waarde aan je fetisj moet hangen.Jij bent niet je fetisj, het is slechts een onderdeel van jou. Op diezelfde manier is je relatie niet je seksleven, maar veel meer dan dat.

Probeer er dus iets minder geforceerd mee bezig te zijn en vooral: accepteer het. Dat is niet makkelijk, maar uiteindelijk wel de oplossing. En maak je niet zoveel zorgen over wat de buitenwereld van je denkt. Iedereen denkt wel wat over iedereen en het is eigenlijk nooit goed. Dus tja, dan ben je niet helemaal 'normaal'. So what. En wie is dat wel trouwens?

Vrouwen genoeg met een schoenenobsessie hoor, je fetisj valt in dat opzicht best mee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven