Gezondheid alle pijlers

Dochter (13) pijnlijke, warme, rode opgezette borst....

28-07-2012 10:03 473 berichten
Mijn dochter (13 en volop in de puberteit, nu 3 dgn geleden ongesteld geworden) heeft sinds donderdag een zeer pijnlijke borst.

Hij is inmiddels erg opgezet, warm, rood en zeer pijnlijk.

Gisteren op de terugweg vertelde ze hier last van te hebben sinds een dag.

We waren onderweg vanaf ons vakantie adres (13 uur rijden) en zijn direct bij het eerste tankstation gestopt om even te kijken. Ik ben me een hoedje geschrokken!

Het enige dat ik me toen kon bedenken was koelen...dus hoppa een callipo kopen deze hebben we de gehele reis opnieuw gekocht om 'm te koelen. Ook paracetamol gegeven.

Ik maak haar net wakker, ze heeft zeer slecht geslapen vanwege pijn.

De pijn trekt nu ook naar haar oksel en bij bewegen verergerd dat.

Nu ga ik bellen met de huisartsenpost, want er moet na gekeken worden, maar vroeg me af of iemand dit herkend en wat er toen gedaan is.....

Alvast bedankt voor de reacties!
anoniem_58584 wijzigde dit bericht op 28-07-2012 10:10
Reden: Aanvulling
% gewijzigd
quote:borderwalk schreef op 28 juli 2012 @ 14:04:

[...]Dus TO had als supermoeder al donderdag moeten weten dat dochter van 13 last van haar borst begon te krijgen, zonder dat haar puberdochter daar wat over had gezegd?Als de borst er gisteren zo uitziet dat je je een hoedje schrikt, dan denk ik dat dochter donderdag al iets heeft laten merken. Of dit is opgevallen door haar omgeving, laat ik in het midden.
Alle reacties Link kopieren
Nu is wel genoeg hoor Paloma. Je zuigt
Kan je ook gewoon stoppen met je insinuaties paloma?
ik geloof dat selectief lezen heerst

Al in het begin gezegd dat terug naar NL rijden geen slecht idee was. Nix mis met de ijsjes. Maar daarna eerst slapen en dan forum en dan eens medisch advies... maar ik ben een roepende in de woestijn.

Het is eerst ik dan forum en dan kind. Ik moet daar nog even aan wennen.
quote:Spininhoek schreef op 28 juli 2012 @ 14:07:

Begrijp het niet helemaal.Het is feitelijk heel simpel. Moeder is geen arts maar werkt wel in de zorg en kan met een medische blik kijken en handelen. Moeder had dus kunnen inschatten dat dit een borstontsteking is en dat hiervoor een antibioticakuur nodig is. Dit had gisteren of, laat ik niet lullig doen, vanochtend afgehandeld kunnen worden en had dit topic, met de vraag wat dit toch zou kunnen zijn, niet geopend hoeven te worden.
Sgaapie. er staat nergens dat dochter het uitschreeuwde van de pijn. WAnneer mijn dochter het niet uitschreeuwt van de pijn vind ik het niet noodzakelijk om om 24uur snachts de HAP te gaan bellen.

Dan zou ik ook een pcm geven en een nachtje slapen.
quote:Sgaaaaaaaaaapie_returns schreef op 28 juli 2012 @ 14:10:

Al in het begin gezegd dat terug naar NL rijden geen slecht idee was. Nix mis met de ijsjes. Maar daarna eerst slapen en dan forum en dan eens medisch advies... maar ik ben een roepende in de woestijn.

Het is eerst ik dan forum en dan kind. Ik moet daar nog even aan wennen.

Ja en tussen een computer opstarten en bellen heeft ook 5 weken gezeten.Kom op zeg.

Er is nu medisch advies en een kuur gegeven,dus de opmerkingen naar moeders zijn wel onterecht.
Wat een gekat.

TO hoe is het met je dochter? Wat zei de dokter?

Beterschap.

ps Een pijnlijke tiet kan gebeuren, is doorgaans niet levensbedreigend. Als ik iets heb, wacht ik ook meestal even af. Wordt de pijn erger of juist minder? Misschien gaat het vanzelf over. Dokter bellen kan altijd nog.
Paloma.. jij bent de beste .
quote:Zespri79 schreef op 28 juli 2012 @ 14:13:

Sgaapie. er staat nergens dat dochter het uitschreeuwde van de pijn. WAnneer mijn dochter het niet uitschreeuwt van de pijn vind ik het niet noodzakelijk om om 24uur snachts de HAP te gaan bellen.

Dan zou ik ook een pcm geven en een nachtje slapen. maar dan wel gelijk om 8 uur en niet eerst een topic openen
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:Sgaaaaaaaaaapie_returns schreef op 28 juli 2012 @ 14:10:

Het is eerst ik dan forum en dan kind. Ik moet daar nog even aan wennen.Ik ben bang dat jij en ik de enige twee roepende in deze woestijn zijn. Ik denk niet dat jij selectief leest. Noch ik. Ik denk dat het negatieve uit onze reacties wordt gehaald. Het gaat mij niet om TO. Het gaat mij om het kind wat pijn heeft. Maar dat is tegen dovemansoren gezegd.
quote:xantos schreef op 28 juli 2012 @ 14:14:

Wat een gekat.

TO hoe is het met je dochter? Wat zei de dokter?

Beterschap.

ps Een pijnlijke tiet kan gebeuren, is doorgaans niet levensbedreigend. Als ik iets heb, wacht ik ook meestal even af. Wordt de pijn erger of juist minder? Misschien gaat het vanzelf over. Dokter bellen kan altijd nog. dat je voor jezelf wacht, snap ik, ik ren ook niet voor van alles en nog wat naar de dokter, maar het gaat nu om een kind
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:Zespri79 schreef op 28 juli 2012 @ 14:13:

Dan zou ik ook een pcm geven en een nachtje slapen.ik heb al 3 keer gezegd waarom niet overdag in plek 13 uur verderop even de eigen huisarts bellen op vrijdag ...Nix Eerste hulp nix Huisartsen post. gewoon even vragen aan je eigen huisarts ..... Of als je thuis komt even bellen. Daar zijn die diensten voor ook voor advies om erger te voorkomen!
Maar nee om 10.03 een topic openen op viva dat "kind zeer pijnlijke borst heeft, zeer pijnlijk" en " je je een hoedje geschrokken bent"
quote:paloma schreef op 28 juli 2012 @ 14:08:

[...]

Als de borst er gisteren zo uitziet dat je je een hoedje schrikt, dan denk ik dat dochter donderdag al iets heeft laten merken. Of dit is opgevallen door haar omgeving, laat ik in het midden.Ja, want een 13 jarige puberdochter is net een baby. Daarbij moet je ook voortdurend op de lichaamstaal letten om te zien of ze misschien iets onder de leden hebben, want ze kunnen dan nog niet aangeven of ze ergens last van hebben.
quote:Sgaaaaaaaaaapie_returns schreef op 28 juli 2012 @ 14:21:

Maar nee om 10.03 een topic openen op viva dat "kind zeer pijnlijke borst heeft, zeer pijnlijk" en " je je een hoedje geschrokken bent"

Misschien dat dochter toen pas wakker was!

Wat een aannames hier zeg.

Er is nu toch naar gehandeld wat is het probleem?

Hier op een forum kan je daar niet over oordelen als je de thuis situatie niet van dichtbij meemaakt.
Goh wat een gedoe zeg. Alsof de HAP gelijk helpt, die sturen soms patiënten weg met een bijna knappende blindedarm onsteking Het standaard antwoord van de HAP is bij pijn en koorts altijd paracetamol en ga morgenochtend naar uw eigen huisarts.

TO heeft netjes gehandeld en er was geen man overboord.
quote:panadol schreef op 28 juli 2012 @ 14:29:

[...]

Misschien dat dochter toen pas wakker was!

Wat een aannames hier zeg.

Er is nu toch naar gehandeld wat is het probleem?

Hier op een forum kan je daar niet over oordelen als je de thuis situatie niet van dichtbij meemaakt.Daar zat ik ook al aan te denken, dochters van 13 kunnen graag uitslapen, heb zelf dochters die 13 zijn geweest. Misschien is er met dochter ook overleg geweest, want dochters van 13 hebben ook inbreng.
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss
quote:Sgaaaaaaaaaapie_returns schreef op 28 juli 2012 @ 14:21:

Maar nee om 10.03 een topic openen op viva dat "kind zeer pijnlijke borst heeft, zeer pijnlijk" en " je je een hoedje geschrokken bent"Wat zit je nou toch steeds door te mekkeren over dat hoedje. Dat kan toch als je dat in 1e instantie ziet! In die 1e schrik kopen ze calypo's om te koelen en weet to met haar medische achtergrond dat het niet levensbedreigend is, maar is wel geschrokken... Blijkbaar mag dat niet?
quote:paloma schreef op 28 juli 2012 @ 14:08:

[...]

Als de borst er gisteren zo uitziet dat je je een hoedje schrikt, dan denk ik dat dochter donderdag al iets heeft laten merken. Of dit is opgevallen door haar omgeving, laat ik in het midden.

Nee hoor, hoeft niet. Ik was een jaar of 13 toen ik een abces in mijn mond had, tegen verhemelte aan. Volgens mij stikte ik van de pijn, maar heb zeker een paar dagen nieets gezegd, omdat ik als de dood was voor tandarts en dokter.

En als het op 13 jarige leeftijd dan om je borst gaat, nou we kunnen allemaal wel roepen dat borsten (en menstruatie) erbij horen, maar voor kinderen is dat toch vaak een item waar niet snel over gesproken wordt.

Dus ik kan me goed voorstellen dat dochter niets zegt de eerste dag.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:Prima69 schreef op 28 juli 2012 @ 14:35:

[...]

Daar zat ik ook al aan te denken, dochters van 13 kunnen graag uitslapen, heb zelf dochters die 13 zijn geweest. Misschien is er met dochter ook overleg geweest, want dochters van 13 hebben ook inbreng.Juist een meid van 13 kan best wel overleggen.
Lieve TO. Je hebt prima gehandeld! Ook wij hadden het zo gedaan. Ook ik had dus niet gisternacht al in een ziekenhuis gezeten voor een overduidelijke ontsteking. Het is kut dat mijn dochter pijn heeft, maar het is GEEN spoed. Maar het is nederlands om met een verkoudheidje al naar de huisarts te gaan blijkbaar.

Hence, man is arts dus wij gaan niet voor elk wissewasje heen. Kinderen zien huisarts zelden tot nooit en in dit geval hadden wij ook gewoon paraceta gegeven tot de dag erna. Immers alles behalve levensbedreigend
Kort lontje zeg Schaap.......

Ik werk op een HAP, ik had TO geen ander advies gegeven dan wat ze zelf al ondernomen had, met daarbij de mededeling dat ze na aankomst thuis zich zou moeten melden bij de HAP / huisarts, afhankelijk van het moment.

En (ik weet niet meer wie dat schreef) de HAP stuurt echt niet iedereen weg met een paracetamolletje hoor, wat een onzin!

Natuurlijk gaan er wel eens dingen niet helemaal zoals het zou moeten maar vergeet niet dat we het moeten doen met de informatie die we aan de telefoon krijgen. En dat is HEEL moeilijk inschatten. Bij twijfel laten we mensen komen, we zitten er echt niet om je buiten de deur te houden.

Ik vind echt dat je verschrikkelijk overdrijft hoor! quote:Sgaaaaaaaaaapie_returns schreef op 28 juli 2012 @ 13:39:

[...]

voor TO die halve informatie verschaft, zich daar achteraf uit lult en dan de mensen die zich zorgen maken over haar houding uitlacht. Nou dan
Klinkt inderdaad als een borstontsteking! Mijn zusje van 14 had precies dezelfde klachten als u ze beschrijft.

Moest toen ( in het weekend, zul je altijd zien ) ook naar de HP en daar kwam er veel viezigheid uit.

Antibiotica kuur gekregen en veel koelen en paracetamol tegen de pijn en na een paar dagen was het over!
quote:NannieB schreef op 28 juli 2012 @ 14:52:

Kort lontje zeg Schaap.......

Ik werk op een HAP, ik had TO geen ander advies gegeven dan wat ze zelf al ondernomen had, met daarbij de mededeling dat ze na aankomst thuis zich zou moeten melden bij de HAP / huisarts, afhankelijk van het moment.

[...]

Dat is nu net mijn punt. TO besloot eerst te gaan slapen, daar is nog iets voor te zeggen en dan een topic op viva te openen en daarna eens te gaan bellen..dat is wat mij stoort.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven