Hij heeft gelogen..

28-07-2012 09:19 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve mensen,

Ik zit even in de knoop en zou graag advies van jullie willen hebben. Ik ben momenteel in een nogal prille relatie(bijna 6 maanden). Het is een lieve jongen, gek op grapjes maken en is heel goed voor mij. Hij heeft mij geleerd om heel eerlijk te zijn en heeft mij geleerd om tevreden te zijn met mijzelf. Wat mij gelijk opviel vanaf het begin was dat het een persoon is die eerlijkheid heel hoog in zijn vaandel heeft staan.

Maar nu.. hij heeft een beste vriendin waar ik mij vanaf het begin al ongemakkelijk voelde bij hun vriendschap. In tijden van nood steunen ze elkaar, en vertellen elkaar hun geheimen en dergelijke. Hij is heel open over hun vriendschap zodat ik mij er niet vervelend bij voel maar toch bleef ik mij vervelend voelen. Wij hebben zelfs ruzie gehad over het feit dat zij hem helemaal vertroetelde en mij sterk deed vermoeden dat ze gevoelens voor hem heeft. Hij ontkende.. Hij heeft mij zelfs zijn Facebook-wachtwoord gegeven zodat ik vrij zou zijn om hun berichten te lezen. Wat niks voor mij is..

Maar vanavond na een aantal maanden ben ik toch de berichten gaan lezen.. en ben ik erachter gekomen dat hij vanaf het begin al wist dat ze meer voor hem voelt dan vriendschap. En hij toonde steeds zijn nieuwsgierigheid in haar liefde voor hem.. Vroeg steeds hoeveel ze van hem houd.. Ik kon het verschil niet meer zien tussen het vriendschappelijke of meer..

Ik voel me nu best wel rot. Om het feit dat ik de berichten heb gelezen ookal had ik zijn toestemming, maar ook om de dubbelzinnige dingen die ik gelezen heb. Maar het zijn berichten van 3 maanden geleden.

Zou ik er toch met hem over moeten praten, of moet ik er gewoon over heen komen? Ik zie hem over een paar uurtjes en ik ben bereid om hem gewoon te zeggen dat ik zijn berichten heb gelezen..

Graag hulp.. :(
quote:stevienicks68 schreef op 28 juli 2012 @ 09:53:

Als je vriend van deze vriendin had gehouden, en zij dus blijkbaar van hem, wat had hem er dan van weerhouden om een relatie met háár te hebben? (in plaats van met jou?)Ik denk het feit dat zij al een vriend heeft.(Ja, ze heeft al een vriend en toch dit!) Maar die is al meer dan een jaar in het buitenland voor werk.
quote:Ik heb aangegeven dat hij goed voor mij is omdat ik uit een slechte manipulatieve relatie kom waarbij ik zelfs ben geslagen. Tot nu toe heb ik nog geen commando's gehad, of geslagen, of het gevoel gekregen dat ik een hoopje stront bent dus vandaar.Dat zijn dus je criteria voor een goede relatie op dit moment. Ik denk dat je nog niet toe bent aan een relatie. Hoe lief je vriend ook is, ik denk niet dat jij al in staat bent een gelijkwaardige relatie op te bouwen. Je zelfvertrouwen en gevoel voor eigenwaarde zijn door je ex kapotgemaakt en dat moet je eerst weer opbouwen.
Ga in therapie!
Ik vind het ook een beetje gek.

Zou het kunnen dat hij haar vraagt hoeveel ze (nog) van hem houdt als hij een vriendin heeft? Dat hij een beetje bang is dat het over is met de liefde (en de aandacht die hij van haar krijgt) als hij met jou gaat?
.
quote:lilyofthevalley schreef op 28 juli 2012 @ 09:47:

[...]

Mijn eerder beschreven gevoel wordt hierdoor versterkt..

Ja, bij mij ook!

Hij klinkt manipulatief. Juist door je uit te nodigen om eerlijk te zijn. Hij kan je daarmee 'ontwapenen' en over je mentale grenzen laten gaan.

Je hoeft niet heel je gevoelsleven met hem te delen hè? Dat je het maar even weet.

Misschien speelt hij wel zo'n zelfde 'eerlijkheidspel' met die vriendin.
Kan het zo zijn dat juist nu ze beiden een relatie hebben, ze beseffen dat wat ze samen hebben toch wel bijzonder is en verder gaat dan gewone vriendschap?

Daarnaast, besef je wel goed dat als hij gevoel voor haar heeft dat zeker niet hoeft te betekenen dat hij niet oprecht van jou houdt

Het is natuurlijk wel zo dat hij tegen je heeft gelogen. Je moet erachter komen waarom dat zo is? Was hij bang vopr jouw reactie of handelen ze wellicht ook naar haar en misschien ook zijn gevoel?

Daarnaast de vraag of jij hem nog kan en wil vertrouwen. Excusee voor de typefouten, komt door mobiel.
quote:stelendevos schreef op 28 juli 2012 @ 10:34:

Kan het zo zijn dat juist nu ze beiden een relatie hebben, ze beseffen dat wat ze samen hebben toch wel bijzonder is en verder gaat dan gewone vriendschap?

Daarnaast, besef je wel goed dat als hij gevoel voor haar heeft dat zeker niet hoeft te betekenen dat hij niet oprecht van jou houdt

Het is natuurlijk wel zo dat hij tegen je heeft gelogen. Je moet erachter komen waarom dat zo is? Was hij bang vopr jouw reactie of handelen ze wellicht ook naar haar en misschien ook zijn gevoel?

Wellicht wel.. Ik vertrouwde hem voor de volle 100 procent maar nu is dat toch wel flink gedaald.. Ben toch wel benieuwd naar zijn antwoord.

Daarnaast de vraag of jij hem nog kan en wil vertrouwen. Excusee voor de typefouten, komt door mobiel.
Ik vind dat soort berichten geen gewone vriendschappelijke berichten hoor. Zij zit gewoon achter hem aan, hoe duidelijk wil je het hebben?

Ik mis je, ben je bang om kwijt te raken, blabla, klinkt nou niet echt platonisch.
@ Lupine

"Ik mis je, ben je bang om kwijt te raken, blabla, klinkt nou niet echt platonisch"

Wat een onzin, dit kan ook binnen een vriendschap.. Kijk naar het verhaal van Oriane bijvoorbeeld! Ik vind dat er hier altijd voorbarige conclusies worden getrokken gebaseerd op onderbuikgevoelens...

Wij kennen deze man helemaal niet, wie zijn wij om hier over te oordelen?!? En helemaal op basis van een eenzijdig verhaal...
quote:Anthonius schreef op 28 juli 2012 @ 11:21:

Wij kennen deze man helemaal niet, wie zijn wij om hier over te oordelen?!? En helemaal op basis van een eenzijdig verhaal...Ja Hallo, dan kunnen we het hele forum wel opdoeken.
quote:Anthonius schreef op 28 juli 2012 @ 11:21:

@ Lupine

"Ik mis je, ben je bang om kwijt te raken, blabla, klinkt nou niet echt platonisch"

Wat een onzin, dit kan ook binnen een vriendschap.. Kijk naar het verhaal van Oriane bijvoorbeeld! Ik vind dat er hier altijd voorbarige conclusies worden getrokken gebaseerd op onderbuikgevoelens...

Wij kennen deze man helemaal niet, wie zijn wij om hier over te oordelen?!? En helemaal op basis van een eenzijdig verhaal...

Die vriend van Oriane was heel erg ziek. Daar zit het een verschil.

Het hele forum bevat topics op basis van eenzijdig verhaal.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Dat snap ik wel dat het hele forum is op basis van een eenzijdig verhaal ;) Juist daarom vind ik dat we altijd voorzichtig moeten zijn met een oordeel vellen en beide opties open moeten houden.. Advies geven kan altijd, om bv de waarheid te achterhalen! Maar hoe kunnen wij nou zeggen op basis van wat we horen; " nou ti's zeker hoor, hij gaat wel/niet vreemd!!"
Eigenlijk hink ik op twee gedachten:

1. Ik welke fase verkeerde je relatie toen je elkaar 3 maanden kenden, was dat datingfase, aftasten, nog geen vaste relatie?

Wellicht ging de vriendschap met die dame mbt gevoelens wat verder dan vriendschap, dat betekent niet dat er iets gebeurd hoeft te zijn. Hij is ook relatief eerlijk geweest door jou toegang te geven tot zijn facebook. Ik zou hem evt vragen om uit te leggen wat die berichten betekenen.

2. Anderzijds kan ik mij ook vinden in de uitleg van courage en L. of the valley. Hij vraagt van jou eerlijkheid maar gedraagt zich manipulatief tegen over jou en die vriendin. Laat je dus nooit door hem overtuigen dat jij ´gek bent´ in dit verhaal omdat je je zorgen maakt. Ook hier zou ik hem vragen wat dit nou precies betekent. Als hij niet duidelijk antwoord of blijft manipuleren, dan zou ik als ik jou was serieus overwegen om uit de relatie te stappen. Deze man is dan namelijk bezig om je grenzen te breken.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Hai TO.

Hier een reactie van zo een beste vriendin. Die nu dus met beste vriend is getrouwd.

Wij hebben ook beiden exen gehad die er geen goed gevoel over hadden. Alleen wisten zij dus iets wat wij zelf nog niet wisten.

Als jou gevoel zegt dat zij meer voor elkaar voelen, dan zou je best gelijk kunnen hebben. Misschien is je vriend net als wij toen waren, in de ontkenning.

Aan de andere kant zegt "ik hou van je" en "ik mis je" niet zo heel erg veel. Ik, en jij denk ik ook, hou ook van m'n vrienden. En mis ze ook als ik ze een tijd niet zie.

Lieve TO, praat met je vriend erover. Alleen hij kan je vertellen hoe hij denkt en wat hij voelt.
Beste TO, ik begrijp dat dit geen feestje voor je is om dit te lezen maar je mist natuurlijk wel de context waarin deze berichtjes geschreven zijn. Gevoelsmatig begrijp ik dat je het liefst zou roepen tegen hem je hebt gelogen en er de brui aan wilt geven. Aan de andere kant mijn man had ook zo'n vriendin (op dat moment had ze nog geen relatie) maar ik heb erop vertrouwd dat het was wat hij zij dat het was, platonisch, en heb het laten rusten (is me eerlijk gezegd niet helemaal gelukt en we hebben er wel eens ruzie over gehad). Maar ondertussen zijn wij voor de belastingdienst getrouwd en gaat zij binnenkort samen wonen met haar nieuwe vlam en is het contact een stuk minder.

Dus voordat je alles overboord gooit eerst even tot rust komen en er rationeel over nadenken. Als hij liever bij haar was zat hij nu niet bij jouw op de bank.
quote:lucidiaal schreef op 28 juli 2012 @ 10:03:

[...]

Ik denk het feit dat zij al een vriend heeft.(Ja, ze heeft al een vriend en toch dit!) Maar die is al meer dan een jaar in het buitenland voor werk.Nou dan! Zij heeft een vriend en jouw vriend heeft jou. Klaar toch!
Praten!
Het enige waar ik over zou willen praten (eventueel) is waarom hij zo graag wilde weten hoeveel zij van hem zou houden...

Iemand die van mij zou houden terwijl ik daar verder niets mee zou willen, zou het mij aan mijn derriere oxideren, hoeveel die persoo van mij houden zou.

Zou dan niet relevant moeten zijn.

En is dat wel zo voor hem (geweest), dan issie in mijn optiek meer dan vriendschappelijk geinteresseerd geweest of had even een oppeppertje nodig, waarbij je dan weer zu moeten denken: Wat een onzeker mannetje dat je je ego-boost moet halen bij iemand die de hots voor je heeft....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven