e-reader sony of ebook?
maandag 9 juli 2012 om 18:00
Ik wil graag een e-reader aanschaffen nu twijfel ik tussen sony of een bebook. Wie heeft ervaringen? Wie weet waar ik goede aanbiedingen kan vinden? Wat moet ik nog meer aanschaffen bij een e-reader? Moet je voor alle boeken die je wil downloaden betalen of zijn er ook gratis sites? Ik hoor graag van jullie.
maandag 9 juli 2012 om 18:10
maandag 9 juli 2012 om 18:12
Ik heb de Sony PRS-T1 ben er heel tevreden over, hoewel ik momenteel al een poosje weer "gewone"boeken lees.
Wat je kan doen is er een aantal in je handen houden, gewoon voelen wat je prettig vindt.
Zo ben ik voor de Sony gegaan oa ipv voor de bebook.
Ik heb toendertijd heel veel via piratebay gedownload.
Heb voorlopig genoeg te lezen, verder ben ik ook niet zo op de hoogte van het al dan niet betaald downloaden.
Wat je kan doen is er een aantal in je handen houden, gewoon voelen wat je prettig vindt.
Zo ben ik voor de Sony gegaan oa ipv voor de bebook.
Ik heb toendertijd heel veel via piratebay gedownload.
Heb voorlopig genoeg te lezen, verder ben ik ook niet zo op de hoogte van het al dan niet betaald downloaden.
maandag 9 juli 2012 om 18:13
Als je reviews van de bebook leest dan lees je regelmatig problemen met acuu en vast lopers. Bij sony prs-1 kom je dat niet tegen, maar ja, die is wel 2x zo duur.
Er zijn gratis sites, maar niet veel. b.v. http://gratis-boek.nl/over-gratis-boek/quote:Welkom op gratis-boek.nl. Op deze blog staan 100% gratis boeken. Alle boeken die op deze blog worden aangeboden zijn bovendien volledig legaal te downloaden. Het gaat om boeken die soms door de auteur zelf worden aangeboden, rechtenvrij zijn of waarvan de rechten zijn gekocht door een aanbieder van ebooks.Als je handig bent met downloaden dan heb je ook zo de starterskit met 7000 epub files gevonden, maar dat is zo niet bedoeld door de uitgever van die boeken. (Nee, geen tips waar je dit doet. forum regels!)
Er zijn gratis sites, maar niet veel. b.v. http://gratis-boek.nl/over-gratis-boek/quote:Welkom op gratis-boek.nl. Op deze blog staan 100% gratis boeken. Alle boeken die op deze blog worden aangeboden zijn bovendien volledig legaal te downloaden. Het gaat om boeken die soms door de auteur zelf worden aangeboden, rechtenvrij zijn of waarvan de rechten zijn gekocht door een aanbieder van ebooks.Als je handig bent met downloaden dan heb je ook zo de starterskit met 7000 epub files gevonden, maar dat is zo niet bedoeld door de uitgever van die boeken. (Nee, geen tips waar je dit doet. forum regels!)
maandag 9 juli 2012 om 18:55
Ik heb deze.
http://www.bol.com/nl/p/autovision-av-7 ... 011470641/
Goedkoop want zo veel geld heb ik niet en alles ging op aan boeken
Maar echt een fijn ding.
http://www.bol.com/nl/p/autovision-av-7 ... 011470641/
Goedkoop want zo veel geld heb ik niet en alles ging op aan boeken
Maar echt een fijn ding.
woensdag 11 juli 2012 om 18:25
donderdag 12 juli 2012 om 10:51
Ik laad mijn Kobo op met het bijgeleverde snoertje aan de laptop, maar vroeg me af hoe dat op vakantie moet, want dan is de laptop niet mee.
Wilde al een oplader gaan bestellen, maar mijn man kwam er achter dat ik em met zijn telefoonoplader kan opladen (HTC).
Misschien een handige tip voor jullie.
Als je wifi uitzet, kun je inderdaad heel lang lezen zonder de batterij op te laden.
Wilde al een oplader gaan bestellen, maar mijn man kwam er achter dat ik em met zijn telefoonoplader kan opladen (HTC).
Misschien een handige tip voor jullie.
Als je wifi uitzet, kun je inderdaad heel lang lezen zonder de batterij op te laden.
donderdag 12 juli 2012 om 21:18
Mijn moeder en ik hebben ook de Kobo. Collega de Sony. Gezien het verschil in prijs en de uitkomsten van de consumentenbond ( deden niet veel voor elkaar onder) gekozen voor de goedkopere variant, de Kobo dus. Zeer tevreden, mooi hoesje erbij met lampje. Erg makkelijk
in gebruik en ik doe ruim 3 weken met een volledig opgeladen Kobo. En lees iedere dag zeker een uur. Ik ben verslaafd!
in gebruik en ik doe ruim 3 weken met een volledig opgeladen Kobo. En lees iedere dag zeker een uur. Ik ben verslaafd!
zondag 29 juli 2012 om 18:18
Ik heb een sony e reader, erg tevreden over.
Ik heb hem sinds april en gebruik hem dagelijks. Ik gebruik meestal de knopjes om vooruit te bladeren en niet het scherm.
Maar nu begint het laklaagje al van het vooruit-blader toets af te gaan.
Het doet niks af aan de kwaliteit van lezen, maar toch vind ik het storend. Herkent iemand dit?
Ik heb hem sinds april en gebruik hem dagelijks. Ik gebruik meestal de knopjes om vooruit te bladeren en niet het scherm.
Maar nu begint het laklaagje al van het vooruit-blader toets af te gaan.
Het doet niks af aan de kwaliteit van lezen, maar toch vind ik het storend. Herkent iemand dit?
zondag 29 juli 2012 om 19:11
Ik ook een Sony, maar ik blader alleen via het scherm. Vind ik persoonlijk veel handiger.
Weet niet veel van downloaden van boeken, maar ik hoorde positieve berichten over spotnet. Dit dus gedownload, maar ik vind dat er erg weinig boeken op staan, veelal stripboeken ook. Of ik moet iets verkeerd doen...Iemand een spotnet gebruiker?
Weet niet veel van downloaden van boeken, maar ik hoorde positieve berichten over spotnet. Dit dus gedownload, maar ik vind dat er erg weinig boeken op staan, veelal stripboeken ook. Of ik moet iets verkeerd doen...Iemand een spotnet gebruiker?
maandag 30 juli 2012 om 17:59
Ik ga ook aan de ereader. De Kobo Touch vind ik zo op het eerste oog fijner dan de Sony PRS-T1. Ik heb ze beide bij de mediamarkt getest, en de Sony leek wat minder soepel pagina's om te slaan en meer te flikkeren dan. Ook waren de letters niet helemaal scherp en helder zwart. Op de Kobo zag het er in ieder geval strakker uit.
Maaaar nu lijkt de Kobo overal uitverkocht! Herkent iemand mijn ervaring met de Sony, of kan dat aan het toestel of ebook bestand hebben gelegen in de winkel? Omdat de Kobo uitverkocht is begin ik nu namelijk te twijfelen om toch de Sony te kopen. Dan kan er tenminste nog een ereader mee op vakantie over anderhalve week....
Maaaar nu lijkt de Kobo overal uitverkocht! Herkent iemand mijn ervaring met de Sony, of kan dat aan het toestel of ebook bestand hebben gelegen in de winkel? Omdat de Kobo uitverkocht is begin ik nu namelijk te twijfelen om toch de Sony te kopen. Dan kan er tenminste nog een ereader mee op vakantie over anderhalve week....
maandag 30 juli 2012 om 18:21
maandag 30 juli 2012 om 18:35