Lijf & Lijn alle pijlers

Keep Running

17-06-2012 14:15 1186 berichten
Alle reacties Link kopieren
Genoeg hardlooptopics, maar net niet eentje waar ik me goed bij kan aansluiten. Ik ben namelijk geen beginner meer, maar ben ook niet superervaren. Ik heb ook geen grote doelen.

Ik ben op zoek naar mensen, die net als ik wel wat ervaring hebben en die het leuk vinden om gewoon lekker te blijven lopen. Of dat nu met Renate of Evy is, of met je eigen playlist, dat maakt niet uit.

Wie kletst er mee?
Fijne vakantie isa en sk8ter!

Bee-tje 5 augustus is ook al bijna!!

Voor mij is dit de laatste vakantiedag alweer helaas :(
Oh jak nu al je laatste dag? Het heeft ook dan weer zijn voordelen om laat vakantie te hebben :-)

Om maar weer even over het rennen te hebben. Ik moet vanmiddag de korte duurloop rennen....
Zo viel dat ff tegen vandaag. Ik heb gerend. 35+10 min inrennen. Na 35 (25 min in training) ben ik gaan lopen. Het was niet te doen. Zo benauwd. Ik had ook nog last vh feit dat ik door het concert van gisteren laat naar bed was gegaan en om 6 uur was opgestaan. Ik dacht echt waar ben ik mee bezig? Maar toch nog tevreden dat ik in ieder geval die 35 had gelopen. Zondag de lange duurloop. Gelukkig is het dan wat koeler
Knap dat je toch gegaan bent, ondanks die benauwdheid!

Ik heb vanavond meegetraind bij vecht/zelfverdedigingstraining die een collega geeft, was aardig heavy.. Moet eigenlijk morgen weer hollen maar dat wordt natuurlijk 3x niks haha!

Ga zondag een poging wagen denk ik, is het weer hopelijk ook weer wat rustiger

Gebruik jij eigenlijk een programmaatje om bij te houden hoe hard, lang enz je loopt bee-tje?
Ik ga morgen ochtend ook femz21. Heb gisteren zo langzaam gehold dat ik last heb van mijn scheenbenen verdorie.

Ik ren met mapmyrun (iPhone). Fijn programma. De anderen hier rennen met endomundo of runkeeper.
Ik heb gisteren met mijn buurmeisje gelopen. Mijn buurmeisje heeft een veel betere conditie dan mij, ze loopt de 5km in ongeveer 25 minuten. Ik wou dus wel eens proberen of ik met haar mee kom lopen op een (voor haar) rustig tempo, waarin je dan 5 km in 30 min loopt. OEI OEI OEI, dat ging dus niet :p

Na 1 km was ik al zwaar buitenadem en moest ik langzamer gaan lopen. Uiteindelijk wel 30 minuten gelopen, heeeeeeel iets sneller dan normaal (8,2km/uur). 4,1km gelopen in die 30.

Maar ik ga mooi elke week kijken of ik in die 30 wat verder kom

Ik ren trouwens met runkeeper.
Ik heb vanmorgen les 7 van Renate gedaan (6x 3min met 1,5min rust). Na wat opstart probleempjes ivm spierpijn (verging van de pijn bij t aandoen van m'n sportbh, wat een ellende ) liep het eigenlijk wel lekker!

Weer eens vergeten m'n app aan te zetten dus geen idee hoe lang en snel ik gelopen heb.. Vind het al best dat ik gewoon lekker loop en het volhou!

Hoe ging het bij jou bee-tje?

@ missprincesa, herkenbaar zeg!! Ik loop daarom liever alleen, ga ook altijd te hard van start als ik samen met iemand loop. Goed dat je toch de 30 min volmaakt dan!
Hai dames

Nou ben ik weer. MissP als ik met man ren gaat het mij ook te hard. Probleem is ook dat hij meestal tenminste een uur rent, dus dat gaat hem niet worden. Je hebt elke week ook met Evy een half uurtje (ik zit nu bij les 20 en het is nu 35, dus dat loopt niet echt op). Daar kun je ook kijken hoe je vordert. Ik loop dus ook liever alleen, lekker eigen tempo en gedachten op oneindig.

Femz21 fijn dat je loopje goed ging. Ren jij nou alleen met Renate?

Ik heb vandaag 1 uur 8 minuten gedaan over 9,56 km! Daarvan heb ik ongeveer 1 uur 2 minuten effectief gerend. De andere minuten waren stretchen en wandelen omdat mp3 ermee ophield en een nieuwe batterij nodig had èn ik de les weer op het goede moment moest zetten grrrrrr.

Anyway, ik heb dus besloten dat ik van Evy hou! Ik zie gewoon elke week verbetering. Vandaag ging het echt goed. Ik kan het steeds beter volhouden en ren dus ook steeds n stukje verder (omdat de minuten nog niet op zijn :-) en dat gaat echt goed.

Dinsdag moet ik een heftige intervaltraining doen geloof ik. Normaal gesproken is het 44 minuten oid en nu 6 minuten minder, maar meer intervallen. Ik ben benieuwd. Ik ga er vpl voor want zondag ga ik met vakantie en ik wil zo ver mogelijk komen. (hetgeen betekent dat ik deze week di/do en zaterdag ga rennen pfff).

MissP ik las op het EG topic dat jij al op vakantie bent geweest. Hoe ging dat met hardlopen? Ik ga naar zuid europa en vrees een beetje te heet weer (het feit dat ik drie weken op een boot zit, maakt de planning ook wat moeilijk). Ik wil eigenlijk toch twee a drie x p/w onderhoudsloopjes doen en dan na de vakantie de laatste 7 lessen. Ik vrees een ambitieus plan.
quote:bee-tje schreef op 29 juli 2012 @ 19:58:

MissP ik las op het EG topic dat jij al op vakantie bent geweest. Hoe ging dat met hardlopen? Ik ga naar zuid europa en vrees een beetje te heet weer (het feit dat ik drie weken op een boot zit, maakt de planning ook wat moeilijk). Ik wil eigenlijk toch twee a drie x p/w onderhoudsloopjes doen en dan na de vakantie de laatste 7 lessen. Ik vrees een ambitieus plan.

Alleen even een snelle reactie hierop. De keren dat ik ben gaan hardlopen gingen eigenlijk goed, ik ging dan gewoon op het strand hardlopen, op het wat hardere zand waar de zee af en toe over je voeten stroomt (op blote voeten dus). Gewoon op het midden van de dag en dan was de hitte geen probleem, zodra ik het strand echter af ging wel...

Ik heb alleen niet zo vaak gelopen; 3 of 4x in een maand

Ik had het makkelijk kunnen redden om 3x in de week te gaan, maar om redenen die ik nu zo achteraf niet meer goed begrijp, had ik daar geen zin in/niet gedaan
Haha het gaat er dus om dat ik mezelf er toe moet kunnen zetten. Dat wordt een ambitieus plan vrees is in de vakantiesfeer en de warmte. Ik ga er voor nu ik nog helder kan denken (en hopen dat ik het niet vergeet)
quote:bee-tje schreef op 30 juli 2012 @ 09:59:

Haha het gaat er dus om dat ik mezelf er toe moet kunnen zetten. Dat wordt een ambitieus plan vrees is in de vakantiesfeer en de warmte. Ik ga er voor nu ik nog helder kan denken (en hopen dat ik het niet vergeet)

Haha, ja dat is wel het belangrijkste vrees ik

Misschien dat je je beter kunt voornemen om in ieder geval 1 of 2x p/w te gaan lopen en 1x per week een half uur zwemmen (ofzo?)

Aan de andere kant lees ik op hardloopforums ook wel regelmatig dat een rustperiode van 1 of 2 weken ook heel goed kan zijn. Direct na de vakantie mag je conditie dan iets minder zijn, dat schijnt binnen een week weer ingehaald te zijn en dan kun je weer (meer) vooruit.
MissP ik lees ook vaker dat n week of wat rust goed is, dus dat zat ook in mijn achterhoofd. Drie weken is dan weer wat lang om niks te doen.

Dat zwemmen gaat bij vakantie op een boot ook wel lukken denk ik zo . Ach ik zie wel. Renkleren gaan mee en heul veul bikini's.
Ach het eerste weekje na je vakantie zal pittig worden, daarna zit je denk ik gewoon weer op je oude niveau! Gewoon gaan als je zin hebt, en als je geen zin hebt lekker op je kont blijven zitten

Wanneer ga je weg bee-tje?
Hoi!

Ik ga zondag weg. We zijn er maandag en varen di weg. Ik wil dus ma avond of di ochtend even rennen. Maar het is nogal heet daar dus ik kijk wel.

Ik heb in ieder geval vanochtend gerend met de jongens op de fiets. Het regende een heel klein beetje soms maar dat was wel lekker na al die hitte. Ik had 38 min interval 10-18-10. In die 18 min moest ik zes x versnellen: 2x 30,60,90 sec. Holy moly het was wel heftig maar ik heb een klein pers record 8,7 km/u gerend. Yay! En dat terwijl ik voor mijn gevoel heeeel rustig aan heb gedaan aan het eind en tussen de versnellingen door. Evy rules!

Nu donderdag nog een kort loopje van 45 minuten (10 inlopen 35 training) en dan zaterdag nog 9,5 km.

En jullie nog gerend femz21 en MissP?
Jeetje wat fanatiek, direct op je eerste echte dag hardlopen.

Ik heb gisteren weer hardgelopen, les 4; 30 minuten. Hetzelfde als afgelopen vrijdag, maar ik kwam toch ietsje verder 4,27km (vorige keer 4,11) en met een gem. van 8,5km/u :D. Als ik elke week met 0,2 km/u vooruit ga ben ik dik tevreden, maar dat zal er wel niet in zitten :p

Ik kreeg nu alleen wel last van m'n lies en m'n voet/enkel/wreef (weet niet hoe je het noemt, het stuk bovenop je voet waar het overgaat in je been). Voet deed vooral pijn tijdens het lopen, lies voelde ik alleen iets. Maar toen ik bezig was met de cooling down (gewoon wandelen) werd lies juist heel erg pijnlijk.

Had van beide vrijdag ook al iets last, maar dat was zo weinig dat het het noemen niet waard was. Zit dan ook te twijfelen of ik misschien een extra rustdag in moet lassen.

Ga het denk ik toch wel proberen morgen, maar dan heel rustig en wanneer ik last krijg stop ik en las ik wat rustdagen in. Het gaat met niet zozeer om de pijn, maar vooral dat ik bang ben dat het een blessure wordt. Nou ja, we zien wel.
Oei missP dat klinkt alsof je voorzichtig moet zijn. Misschien heb je het vrijdag wat overbelast toen je met je buurmeisje rende . Wellicht is een extra rustdag geen verkeerd idee. Vooral nu geen interval doen denk ik. Dat versnellen lijkt me iets te heftig nu.

Wel bijzonder dat je met voet en lies wel een recordje loopt
Argh...bij mij is het de laatste weken meer Stop running in plaats van Keep Running. Ben al bijna vier weken niet weggeweest. Zit er nu tegenaan te hikken, omdat ik volgens mij weer terug moet naar een minuut of 20. Zondag ga ik echt, echt echt waar! En vanaf dan minimaal 2 keer in de week, want dit kan natuurlijk helemaal niet...
Hé Viennas

Balen hè als het allemaal net niet gaat zoals je het zou willen. Ik las even terug dat je gewoon graag twee keer p/w 5 km loopt. Gewoon weer beginnen joh. Ik zou me inschrijven voor een loopje, heb je een doel!

Wellicht is het een idee om te beginnen met die 20 minuten en dat elke keer met drie minuten uit te breiden?
quote:viennas schreef op 01 augustus 2012 @ 16:03:

Argh...bij mij is het de laatste weken meer Stop running in plaats van Keep Running. Ben al bijna vier weken niet weggeweest. Zit er nu tegenaan te hikken, omdat ik volgens mij weer terug moet naar een minuut of 20. Zondag ga ik echt, echt echt waar! En vanaf dan minimaal 2 keer in de week, want dit kan natuurlijk helemaal niet...

Ik las gisteren op een ander topic dat je hardloopconditie de eerste 2 weken best wel snel achteruit gaat, maar daarna veel minder snel. Of je 2 weken of 4 weken niet hardloopt schijnt dan ook niet veel uit te maken.

Dus misschien valt het allemaal wel mee

Nog meer goed nieuws: de conditie die je wel hebt verloren heb je ook binnen no time weer terug.
quote:bee-tje schreef op 31 juli 2012 @ 21:39:

Oei missP dat klinkt alsof je voorzichtig moet zijn. Misschien heb je het vrijdag wat overbelast toen je met je buurmeisje rende . Wellicht is een extra rustdag geen verkeerd idee. Vooral nu geen interval doen denk ik. Dat versnellen lijkt me iets te heftig nu.

Wel bijzonder dat je met voet en lies wel een recordje loopt

Ja van mijn lies heb ik tijdens het hardlopen zelf niet eens zoveel last, het is meer dat ik het voel zeg maar. Tijdens het wandelen wordt het pas echt pijnlijk.

Ik heb gisteren nog een (extra) rustdag gehouden, ben wel (voor het eerst) gaan golfen (op zo'n kleinere baan). En heb nu gigantische spierpijn in mijn hele bovenlichaam! De instructeur zei al elke keer dat ik veel te verkrampt stond :p Maar het was wel super leuk!

Vandaag heb ik les 5 gedaan, super rustig aan gedaan, 5 km in 40 minuten (booh :( maar ja, het is voor het goede doel zullen we maar zeggen). Maar aan het eind had ik nog best veel over en had nergens geen pijn, dus ben toch sneller gaan lopen en ja hoor al vrij snel begon ik mijn lies weer te voelen. Geen pijn, maar ik voelde hem wel. En toen bij het wandelen werd de lies weer echt pijnlijk.

Eigen schuld, dikke bult noemen ze dat :(
Ach als je maar rent toch . (daarmee bedoel ik dat je beter langzaam kunt rennen dan helemaal niet toch)

Als het dus met heeeel rustig aan rennen gaat (niet te snel, niet te snel) zou ik dat gewoon doen. En misschien gewoon idd steeds een rustdag extra nemen tot het minder wordt?

Wel raar trouwens dat het met wandelen wel pijnlijk is....

Ik moet vanmiddag rennen: 45 minuten.
Nou het werden dus 43 minuten ipv 45 minuten want ik was al thuis. Ik vond dat het echt slecht ging. Ik speelde zelf heel even met het idee om halverwege te gaan lopen. Maar dat ik vorige week al gedaan en dat vond ik dus echt niet meer kunnen. Met moeite volgehouden. Thuis bleek waarom het zo zwaar was: persoonlijk record Yay! Maar liefst 8,9 km p/u gerend! Duh daaaarom ging t zo slecht. Heeeel hard van start gegaan gewoon. Ben helemaal blij!

Iemand anders nog gerend???
quote:bee-tje schreef op 02 augustus 2012 @ 19:23:

Nou het werden dus 43 minuten ipv 45 minuten want ik was al thuis. Ik vond dat het echt slecht ging. Ik speelde zelf heel even met het idee om halverwege te gaan lopen. Maar dat ik vorige week al gedaan en dat vond ik dus echt niet meer kunnen. Met moeite volgehouden. Thuis bleek waarom het zo zwaar was: persoonlijk record Yay! Maar liefst 8,9 km p/u gerend! Duh daaaarom ging t zo slecht. Heeeel hard van start gegaan gewoon. Ben helemaal blij!

Iemand anders nog gerend???Wow, knap hoor! Wat was je record hiervoor? (je hebt het vast wel ergens gezegd, maar ben te lui om alles terug te lezen :p)
haha, dat snap ik: ik moest ook even nakijken maar het was 8,7 afgelopen dinsdag met de intervaltraining. Daarvoor steeds 8,5 km p/u.

Ja die Evy en ik matchen wel. Ik zie nu ook heeeeeeeel erg langzaam mijn gewicht iets zakken. EINDELIJK! (Helaas nu op vakantie, dus weg effect waarschijnlijk ) Ik wil namelijk heel graag weer twee kilo kwijt ongeveer (liefst drie voor een buffertje) die ik het afgelopen jaar ben aangekomen. Het gaat niet echt om hoe ik eruit zie, maar meer voor mijn gevoel (wil gewoon terug naar gewicht van januari). Volgens de sportschool (waar ik nu geen lid meer van ben) ben ik met twee kilo lichter op mijn "ideale" gewicht (whatever that means). Overigens is de boel wel strakker geworden, dus ik denk dat ik juist wat spieren heb gekweekt met al dat geren. En doordat de trainingen langer worden verbrand ik natuurlijk ook meer calorieen. Ik denk dat mijn gewicht daarom wat zakt nu.

Ik lees hier ook wel eens dat je niet afvalt van hardlopen, maar volgens mij val je af van sporten en op je eten letten. En hardlopen is toch sporten lijkt me.

Isa zei laatst dat ze heel veel was afgevallen. Is er hier nog iemand anders die (al dan niet stiekem) nog wat kilo's kwijt wil?

gr Bee
Ik heb vanmorgen ook gerend, en jawel, ik heb er aan gedacht om runkeeper aan te zetten!

De training was 2x 8 min hollen met 3 min rust. Heb 7,1 km per uur gemiddeld gelopen en bijna 3 km gerend.

Ik begin steeds meer te merken dat die pauze tussendoor voor mij niet zo handig is, heb het idee dat ik daarna niet zo meer op gang kom.. Maar ik hou vol want het is nog ff te gaan tot ik de 10 km kan lopen!

Afvallen hoeft voor mij niet zo, wat strakker mag altijd haha! Maar het is niet iets waar ik echt mee bezig ben, probeer me er meer op te richten gewoon lekker te hollen en redelijk gezond te eten (met zo af en toe een lekkere beloning voor m'n goede werk natuurlijk )

Ik zou ook denken dat je uiteindelijk wel afvalt van hardlopen, net als van andere sporten... Maar misschien is dat echt lange termijn werk omdat je indd spieren kweekt die je niet had toen je niks uitvoerde?? Geen idee eigenlijk.

Maar dat het totaal geen effect heeft is ook zo'n deprimerende gedachte

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven