Relatie trubbels

21-06-2012 11:07 104 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik heb een aantal issues waar ik me op dit moment geen raad mee weet:

Ik ben al 9 jaar getrouwd en heb 3 kinderen met mijn ontzettende lieve vrouw, maar de laatste paar weken ben ik enorm gaan twijfelen over onze relatie.

Sinds 2 jaar probeert mijn vrouw haar zwangerschapskilo's kwijt te raken en de laatste paar maanden gaat het in 1x heel hard. Ze is van maat 44 naar nu maat 38 gegaan. Ze voelt zich lekker in haar vel zitten en voelt zich gelukkiger dan ooit. Haar sexdrive heeft een enorme boost gekregen. Waar zij mij niet bij kon houden, heb ik nu moeite om haar bij te houden.

Maar nu komt het: ze is best veranderd in haar denkbeelden. Waar vroeger vreemd gaan einde relatie betekende, heeft ze een paar weken geleden tegen mij gezegd dat het niet het einde van de relatie betekende als ik een keer naast de pot zou pissen. Ik was erg verrast hierdoor. Ook vind ze de laatste tijd mannelijke aandacht erg leuk, terwijl voorheen moest ze er niets van hebben.

Vooral met een mannelijke collega kan ze het heel goed vinden. Ze appen buiten werktijd met elkaar, zijn al een keer naar de film geweest. Ik heb haar op de man af gevraagd of ze meer dan vriendschap ziet in deze collega. Ze zegt zelf van niet.

Nu heb ik er nooit iets achter gezocht, maar de laatste tijd vind ik het de spuigaten uit lopen. Misschien is het mijn paranoia, maar sinds ze mij heeft verteld, dat een keertje vreemd gaan moest kunnen, krijg ik het maar niet uit mijn hoofd dat zij binnenkort gebruik gaat maken van deze ontsnappingsclausule. Deze collega appt haar op de meest vreemde tijden en zelfs in het weekend. Als ik dan vraag of ze misschien even wil ophouden met appen, omdat ze bij mij is of iets dergelijks, dan ontsteekt ze in woede.

Sinds ze dat aan mij heeft verteld over dat vreemd gaan, biedt ze me bijna aan andere vrouwen. Ik vind dat vreemd. Sterker nog, toen ik zei dat ik bij het stappen niemand had aangesproken, zei ze doodleuk dat ik maar over mijn verlegenheid heen moet komen.

Soms lijkt het alsof ik met een andere vrouw samen ben gaan wonen.

Mijn issues zijn als volgt:

- Ik wil mijn vrouw vertrouwen, maar deze "vriendschap" met haar collega doet mij ernstig twijfelen.

-Dat mijn vrouw mij bijna andere vrouwen aanbiedt, vind ik ook verdacht. Wacht ze tot ik een misstap bega, zodat ze daarna haar gang kan gaan?

Zoals jullie zien, is dit een hoop tekst. Maar ik hoop op goed advies.
Update:

We zijn nu meer dan een maand verder en in die maand is er erg veel gebeurd. Na het gesprek die ik hier heb genoemd, hadden we echt geen leuke relatie. Er waren verwijten van mijn kant aan haar waarom ze zo nodig moest veranderen en dat de oude versie van mijn vrouw beter beviel. Ik kon er niets meer aan doen en dat frustreerde mij enorm.

Ik had het gevoel dat ik geen eerlijke kans had gehad om er aan te werken en dat ik nu met een voldongen feit zat. Eerst beweerde ze dat de redenen van haar veranderingen buiten mij om lagen.

Maar later kwam ik er achter dat ze mij verweet dat ik een periode niet genoeg aandacht voor haar had vanwege studies, hobby's enzovoorts. Ze zag in dat ze niet op mij moest wachten op aandacht, maar er zelf iets mee moest gaan doen.

Toen ik zei waarom ze er niets over tegen mij had gezegd, zei ze dat ik het zelf had moeten inzien.

Aan de ene kant is het goed dat ze niet zo veel meer aan mij hangt, maar ik vond de klik tussen die 2 niet normaal. Dat vind ik overigens nog steeds.

Goed, ondertussen dingen gebeurd waar we beiden niet trots op zijn. Ze heeft een paar dagen buitenshuis doorgebracht om te kijken of er nog wel de liefde tussen ons is die er ooit was. Dat was wel het geval. Dus we zijn weer bij elkaar.

Wat we wel hebben afgesproken is dat we elkaar vrij laten in ons doen en laten. Zodat we de tijd krijgen om elkaar te missen.

Op dit moment doen we allebei ons eigen ding. We doen nog wel dingen samen zoals een filmpje pakken enzo, maar we doen veel meer ieder ons eigen ding. Ik ga nu veel hardlopen en lange wandelingen met de hond maken. Is het weer zoals het hoort? Nee, het is anders. Ik merk dat ik onverschillig ben geworden in wat zij doet wanneer ik er niet ben.
twijfelaar567,

Wat jij denkt. Denk ik ook.

En met mij meerdere forummers zo te lezen.

En nu?
quote:rob_uit_zeist schreef op 01 augustus 2012 @ 12:11:

twijfelaar567,

Wat jij denkt. Denk ik ook.

En met mij meerdere forummers zo te lezen.

En nu?We zien wel hoe het loopt. Loopt het stuk, dan loopt het stuk. Mij interesseert het niet zo veel meer. Ik vind het alleen erg voor de kinderen.
Mja, vervelende situatie.

Ik zit in een soortgelijke situatie, maar ben dan de collega in kwestie, al zijn we in dit geval geen collega's. Weet niet goed wat ik er mee aan moet. De getrouwde dame in kwestie blijft maar stiekem contact zoeken via whatsapp.

Ik vind haar leuk, maar wil geen derde wiel aan de wagen zijn. Vind het ook niet zo tof dat ze haar vent zo belazerd, ook al is er feitelijk nog niets gebeurd op sexueel gebied. Wel denk ik dat er sprake is van een verliefdheidje, zeg maar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven