Lentekriebels, the continuing story!

03-06-2012 19:32 2838 berichten
In de lente van 2011 kwamen we allemaal op het eerste lentekriebel topic met onze kriebels voor een kindje. Eerste, tweede of derde keer, allemaal bleken we met dezelfde hopen, wensen en angsten te zitten! Bij de een lukte het zwanger worden heel snel, anderen hadden en hebben er helaas langer voor nodig, of wat hulp van de medische molen. Ook zwangerschappen die eindigende in een miskraam kwamen helaas voor

Een jaar later zijn er alweer 11 lentekriebelkindjes geboren! Intens verdrietig dat we van kleine L* en van kleine E* direct afscheid hebben moeten nemen. Ze zullen echter altijd bij dit topic horen Sterrenkijkers, vacuümpompen, keizersnedes, sneltreinvaart-bevallingen, te vroeg of te laat en bevallingen-uit-het-boekje, alles kwam al eens voorbij.

R, Noor, T, S, R, B, C, V en MissMini worden stuk voor stuk steeds groter. Een groot deel van het topic wordt gevormd door tips over flesjes, luiers en slaap rituelen. Zo helpen we elkaar de kraamtijd door.

Naast de geboren babies zijn er nog veel babies in aantocht! Hypnobirthing, bad-bevallingen, bekkeninstabiliteit, vrolijk getrappel in de buiken en vervelend voorwerk, het hoort er allemaal bij. Binnenkort komen er weer wat verloven aan, en daardoor vast weer veel gezellige zwanger verhalen. Hopelijk zorgt al het voorwerk ervoor dat er snel weer een verse kriebelbaby is!

Ook hopen we snel dat de laatste positieve testen komen, het is jullie zó gegund

Binnen een jaar alweer het 6de deel. Klik hier voor de eerste delen van ons prachtige topic!

Deel 1, Lentekriebels

Zwanger de herfst in!

Richting winter

De tweede lente

Het jaar rond!

NickLeeftijdGaan voor kindje nrStartdatumBelangrijke datum ZwangerBijzonderhedenKnorretje28302201011/01/2012!! geboren!!11/01/2012 zijn knorrezoon en knorredochter* geboren. en Ajuparaplu301Juli 2011??S is geboren!!:Queenfan292aug 2011maart 2013 (?) 'weer terug op het warme kriebelnest Googlette301Mei 201128/03/2012T is geboren!!KSRammel261Mei 201107/05/2012R is geboren!!-Linda77351April 2011 6/9/2012 j/m? Raden maar! Thee_graag281Mei 2011-- Hopelijk snelle start MMM IVF-PGD

Na 2 zwangerschappen, 1 mk en 1 zoontje* met chr.afwijkingMissShopping311Mei 201124/05/2012L is geboren!!ks, 9 weken te vroeg geboren1miep1271Mei 201116/09/2012 It's a girl!Nic1983282Mei 2011 9/6/2012! Saar geboren! PP behoort tot het verleden, een droombevalling!Designed271aug 201125/05/2012B is geboren!!-Visils261April 201102/04/2012C is geboren! -Ivetje281 Mei 2011 10/2/2012Noor is geboren!-Elsie26312Mei 201127/07/2012 Baby J is geboren!!Flitsbevalling!Fabjetan291April 201103/04/2012V is geboren!ksAinodis293Juli 201130/10/201212-4 echo: alles goed!Madame

Jaenette281juli 201110/7/2012B is geboren!!!RiodeJaneiro281aug 201113/8/2012 MiniRio is geboren! Niet geheel vlekkeloos, maar o zo gelukkigblondje29291juli 2011sep 2012 Verrassing!
Alle reacties Link kopieren
Ow en Designed: weet niet waar je woont, maar check snel buienradar
Kunnen jullie niet "stiekem" trouwen op 21 dec? Doe je een andere keer een knalfeest. Die datum is wel erg gaaf!!
Visils : ik heb nu biobim banana, maar jij hebt denk ik andere of niet? Deze is vanaf 6 maanden. Degene vanaf 4 maanden was met rijstemeel dus dat leek me niet handig, aangezien de rijstebloem niks was. Weet nu alleen niet of wat ik heb door de speen 2 van difrax gaat. Het zijn echt van die vezeltjes...
quote:thee_graag schreef op 01 augustus 2012 @ 18:05:

Hihihi die smiley's

De nieuwe PGD-arts alleen aan de tel gesproken. De eerste indruk wat ruk. Ze klonk erg ongeinteresseerd, onaardig en het leek alsof ze haast had of zo :(

Jammer, heb m'n vragen wel gesteld. Zo'n eigenwijs typ ben ik dan wel. Hield haar gewoon aan de praat

Het ziekenhuis verder is wel ok! De gynaecoloog was aardig. Ook voor man en zijn zaadjes (haha).

Verder zijn ze bij de klinische genetica en pgd-afdeling wel aardig.gelijk heb je, Thee, zij zijn er voor jou en ze moeten de tijd maar nemen hoor! En woehahahahahahahaha, ik als beelddenker zie nu een heel raar plaatje voor me met de combi man+gyn+zaadjes+aardig hahahahahaha
life ain't a perfect story, write it while you live it
quote:thee_graag schreef op 01 augustus 2012 @ 18:06:

Ow en Designed: weet niet waar je woont, maar check snel buienradar IK ZIT IN HET RODE STIPJE!!!!!! oh my god, 1 minuscuul onweersbuienstipje en hij komt recht over me heen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
quote:thee_graag schreef op 01 augustus 2012 @ 18:10:

Kunnen jullie niet "stiekem" trouwen op 21 dec? Doe je een andere keer een knalfeest. Die datum is wel erg gaaf!!zat ik ook al aan te denken, maar vriend denkt dat het leven ophoudt na het huwelijk en dat ie van jonge god direct verandert in oude opa ;) Trouwen zit er hier dus niet in jammer he?! Zat wel aan een feestje oid te denken, gewoon om de dag memorabel te maken!
ben ook op z'n ajuu's aan het posten geloof ik
haha designed midden in het stipje! veel plezier!

misschien een surprise party voor je vriend op de 21e.

komen wij allemaal langs.. al die meiden die weten dat jullie het in de cabrio hebben gedaan

designed, las net op fb dat Bo 56 cm en 4500 gram is! Missmini is nu 55 cm en 3700 gram. Hij maakt echt een inhaalslag niet normaal. De kinderfysiotherapeut zei gister dat ie zelfs een beetje vooruit loopt op baby´s die nu net 0 zouden zijn. Ben echt trots!

rio, bizar dat jij els naam in je hoofd had.

Els, hoe gaat t nu met de kraamtranen? lekker laten lopen hoor meis! Is de tweede naam van J eigenlijk de naam die jullie als eerste wilden doen?

Lin, wat heerlijk dat je al zoveel klaar hebt! echt een control freakje
Speen 2 met biobim is geen succes ze zuigt, maar komt niks. Gelukkig heb ik ook avent flessen met een 3-standenspeen. Die werkt prima voor die vezels!
Fijn dames, dat jullie mijn gespreide posts zo waarderen dat jullie het allemaal na gaan doen
Thee, wat gezellig dat je zo uitgebreid langskwam! Jij mag je vaker vervelen En wat heerlijk dat het nog zo gezellig is met man. Man en ik zijn 11,5 jaar samen. Eerste 11 jaar waren erg gezellig, laatste maanden wat minder.. Valt wel mee hoor, maar merk wel dat we de vermoeidheid etc af en toe op elkaar afreageren. Maar als we weer eens een avondje met zijn tweetjes op de bank zitten (wat steeds vaker voorkomt, dankzij Pluutjes verbeterende slaapritme) is het wel weer erg gezellig. @kinderopvang: tsja, blijft lastig. Ik ken gewoon heel veel mensen die enorm enthousiast zijn over hun kinderdagverblijf, maar dat gevoel heb ik eigenlijk nog nergens gehad...

Rammel, ik begon je al te missen. Meestal schelen jouw posts toch weer minstens één post van mij, omdat ik kan zeggen: wat Rammel zei. Héél spannend, weer aan het werk. En waarom voelde je je een slechte moeder??

Designed, ook gezellig om al jouw posts te lezen inclusief smiley-parade. Fleurt de boel een beetje op

Ivetje, wat een leuke foto's van noor en heel cool die etsies! Wij hebben voor Pluutje kleine adidas sneakers gekregen, ook zo cute!

Miss: quote:komen wij allemaal langs.. al die meiden die weten dat jullie het in de cabrio hebben gedaan

Zo, nu maar weer eens gezellig doen met man op de bank
quote:designed schreef op 01 augustus 2012 @ 18:30:

[...]

IK ZIT IN HET RODE STIPJE!!!!!! oh my god, 1 minuscuul onweersbuienstipje en hij komt recht over me heen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
O ja, btw vind ik Petit Bateau ook vooral mooie rompers hebben en heb één schattige vestje van dat merk. Maar heel veel is ook niet echt mijn smaak.
Wat een gezelligheid hier vandaag!

Thee, tuurlijk willen we ook zoveel mogelijk van jou horen! Alles over de mmm én over wat jou gewoon dagelijks bezighoud hoor! Heerlijk om jullie vakantie zo te lezen en bijzonder om te overdenken wat je samen al allemaal hebt meegemaakt

Designed, ik zie jou gewoon helemaal hyper ontdekken dat je in het stipje zit. Onbetaalbaar

@strijken; vind ik een van de minst vervelende klusjes.

@relatie; bij ons staat de relatie de laatste tijd best een beetje onder druk. Door slaapgebrek, verschil van inzicht over opvoeden en wss nog een staartje hormonen. Neemt niet weg dat ik nog steeds 103 wil worden met Lief, maar soms moet je er gewoon even iets meer aan doen met zijn tweeën.

Miss, wat geweldig van MissMini, snap dat je helemaal trots bent!
T heeft zich vandaag onwijs goed gedragen. Ivet, ik maak hem ook liever niet wakker, maar we hadden een afspraak. Wel een bijzonder iets; we gingen de as van mijn vader ophalen, die gaan we deze maand verstrooien. T ging mee en dat vond de mevrouw van het crematorium geloof ik heel bijzonder. Maar T begon spontaan breeduit te lachen brengt hij ook daar een beetje vrolijkheid

Op het terras is hij doorgegaan met flirten en heeft hij alle dames om zijn vinger gewonden "oooh, wat een prachtig exemplaar, kijk die mooie wimpers eens!!" en T maar grijnzen oh my, dat wordt wat later
quote:googlette schreef op 26 juli 2012 @ 12:33:

Als ik mopperig thuis kwam zette mijn moeder een pot thee vroeg naar wat ik allemaal had meegemaakt. Na mijn gemopper vroeg ze altijd of ik dan ech nérgens om had kunnen lachen.. Dan kwam er altijd wel iets leuks voorbij en borduurde ze daarop voort. God wat was ze toch geweldig Ik weet niet zo goed waarom, maar moest weer aan dit berichtje van jou denken, Google. Met name die laatste zin. Ik wil er nog eens op reageren, omdat die zin indruk maakte. Mijn hart brak echt een beetje toen ik dat las. Zo vreselijk dat je je lieve mamma moet missen. Heb je daar nu weer veel last van nu je zelf mamma bent geworden? Wat je trouwens supergoed doet! Maar toch, even tussendoor een , omdat het niet altijd makkelijk is.
quote:googlette schreef op 01 augustus 2012 @ 20:36:

@relatie; bij ons staat de relatie de laatste tijd best een beetje onder druk. Door slaapgebrek, verschil van inzicht over opvoeden en wss nog een staartje hormonen. Neemt niet weg dat ik nog steeds 103 wil worden met Lief, maar soms moet je er gewoon even iets meer aan doen met zijn tweeën.

Herkenbaar. Zie ook mijn post aan Thee. Tja, soms moet je niet vergeten dat je ook even in elkaar moet investeren, ook al ben je helemaal afgedraaid.
Grappig dat ik mijn post aan Google plaatste voordat ik haar posts zag die ze vlak daarvoor geplaatst heeft. Alsof ik je aanwezigheid heb aangevoeld ... (Lin, ik lijk jou wel met je glazen bol!)
Wat bijzonder dat je er net nu op terugkomt idd Aju

Toevallig heb ik het er laatst met Vis over gehad. (Toen reageerde ik misschien iets stoerder dan ik ben Vis )

Ja, tuurlijk heb ik er wel last van. Het is soms moeilijk om te beschrijven waar ik precies last van heb, omdat het in 1001 dingen zit. Zij wist zoveel van het menselijk lichaam, (was fysiotherapeut en klassiek homeopaat), en ze voelde altijd precies wat er aan de hand was. (een interne glazen bol zeg maar Ik had dus heel veel aan haar gehad zowel tijdens de zwangerschap als nu met T. Ook is zij de enige die mij door en door kende en ook altijd de vinger op de pijnlijke plek kon leggen. Bij niemand anders stel ik me zo kwetsbaar op als ik deed bij haar. Ik vind het moeilijk als ik hoor hoe trots andere moeders/ouders zijn op de jonge moeders. Tuurlijk wéét ik dat ze trots geweest zouden zijn, maar dat ik dat niet meer kan horen is zwaar. En tot slot, omdat ik zo'n geweldige moeder heb ik gehad ben ik bang dat ik dat nooit kan evenaren...terwijl T natuurlijk niets minder verdiend dan dat.
Zo, misschien iets meer eerlijkheid dan waar je naar gevraagd had. Dan snuit ik nu mijn neus, veeg de tranen weg en zal mijn stoere ik weer zijn
Hier gaat het qua relatie wonderbaarlijk goed nog wij hadden vooral in het begin strubbelingen. Meestal tijdens Noor haar huiluurtje of als ze ging gillen als ze naar bed moest. Sinds Noor beter in haar vel zit, gaat het bij ons ook een stuk beter eigenlijk. En ik kan verbazend goed met 5x per nacht eruit moeten voor de speen omgaan haha! Had ik niet verwacht, maar heb er vrij weinig last van gelukkig.
voor alle mooie en eerlijke woorden van Googlette en aju...

Is nie goed nie voor mijn kraam tranen
Wilde even snel reageren want weinig tijd maar wil wel even kwijt Googlette dat ik het super mooi vind hoe je je moeder beschrijft, volgens mij was het een mooi en bijzonder mens als ik je posts lees. Wat een rijkdom om haar dochter te zijn!

Over het haakje, sommigen vragen waarom en of het niet gevaarlijk is. Maar geen haakje is gevaarlijker denk ik. We hebben een stijle trap met daaronder een terazzo vloer, het traphekje is niet veel hoger dan zijn bed dus daar kan hij binnenkort ook over heen ben ik bang. Wat er dan gebeurt, daar wil ik liever niet aan denken, dan liever

een haakje! En met brand is een traphekje denk ik moeilijker open te maken dan een simpel haakje op de deur!

Even wat advies nodig van de mamma's van peuters of andere met goede ideeën! O wil sinds een paar dagen niet meer gaan slapen 's avonds. Eerst dacht ik dat hij gewoon geen einde aan de dag wilde maken maar hij is écht overstuur. Hij raakt in paniek als we zijn kamer verlaten. Vroeger was ik zelf ook

altijd bang om te gaan slapen. Mijn ouders lieten me gewoon liggen. Uren bracht ik doodsbang door in bed tot ik uiteindelijk uitgeput in slaap viel. Ik vond dat vreselijk en wil dat O niet aan doen. Aan de andere kant, ik weet ook niet hoe ik er wél mee om moet gaan. We hebben een uitgebreid slaap-ritueel dat

hij enthousiast afwerkt maar zodra we aanstalten maken om weg te gaan breekt de hel los.. Echt een gesprekje voeren lukt nog niet, daar is hij nog te klein voor. Ik vertel

hem wel dat hij meot gaan slapen en vraag waarom het niet lukt maar hij kan daar nog niets mee. Iemand tips?

@ Miss: over de bv. Het kan volgens mij niet zo zijn dat je aan het einde van de dag geen voeding meer hebt. Ik denk dat je beter kan stoppen met die fles. Ms dat je mannejte

wil clusteren. Hij drinkt dan vaak, kleine beetjes en niet zo efficiënt. Dus ookals drinkt hij een half uur, hij kan goed maar een beetje binnen hebben. Gewoon blijven aanleggen. Jou

productie zal dan toenemen en dan vraagt hij vanzelf minder. BV geven in de avond en nacht is extra goed voor de productie, vandaar dat hij dit overdag niet doet.

@ Els: vervelend dat je even een dipje hebt!
Manlief zeurt dat ik nu naar bed moet komen, maar even een dikke knuffel voor Googlette.

Ik had al een idee dat je je iets stoerder voor deed, maar dat geeft helemaal niks hoor.

Man zei net nog: wat moet je toch zonder het Viva-forum.

Slaap lekker lieve meisjes!
Moest even weg dus lees nu je reactie pas, Google. Helemaal niet méér eerlijkheid dan waar ik om gevraagd heb! Inderdaad had jij een hele bijzondere, lieve mamma en het is gewoon heel erg jammer dat ze er niet is om dit met jou mee te maken. Maar als ze er wel zou zijn, zou ze vast ook aangevoeld hebben dat je je soms afvraagt of je het net zo goed zou doet als zij en waarschijnlijk had ze je dan op al die dingen gewezen die maken dat jij zo'n bijzondere moeder bent voor T. Ik weet zeker dat je niet onderdoet voor haar, ook al doe je dingen soms weer een beetje anders. Later als T met z'n zwoele oogopslag alle meisjes om z'n vinger windt, weten al die meiden dat ze t nooit kunnen winnen van de belangrijkste vrouw in z'n leven, want dat ben jij!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven