Mode & Beauty alle pijlers

Vintage & modegeschiedenis

08-01-2012 19:54 3073 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bij deze een topic voor vintage liefhebbers. Om te praten over leuke winkels, aankopen en websites... maar ook het delen van leuke inspiratie foto's etc. etc..

Om Wikipedia te quoten, met de hier door mij bedoelde defenitie van 'vintage:' "Vintage omvat oude kleding, schoeisel en accessoires waarvoor een hernieuwde belangstelling bestaat. Meestal gaat het om designerkleding of met de hand gemaakte kledingstukken die typisch zijn voor een bepaalde tijdgeest en die een zekere stilistische waarde hebben"

Voor mij staat de term vintage dus voor de liefde van mode uit de geschiedenis, tot de jaren '80, al dan niet gedragen/tweedehands. Ik werk al jaren in de vintage branche en heb een doorgewinterde liefde voor modegeschiedenis, en hoop op deze manier mede-enthousiasten te ontmoeten!
Mooi toeval dan! vanwaar de nick change?
geen bijzondere reden, had er gewoon behoefte aan.

en de nick past wel bij de stuiterige girligirl looks waar ik de laatste tijd in mijn vrije tijd voor ga
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Ladies die nog niet meededen; nog twee daagjes voordat de winnaars van de driedubbele give-away bekend worden! Meedoen is zo makkelijk, en de sieraden zóoo mooi (L)

gaat heeuull hard duimen
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
*duimt fanatiek mee*
Whoop vanaaf ga ik er aan zitten, als ik eindelijk vakantie heb!
Kijktip: Easy Virtue, nu op Nederland 2.

Prachtige plaatjes van de jaren '20 (en Colin Firth!).
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
quote:tyche schreef op 28 juli 2012 @ 20:43:

Kijktip: Easy Virtue, nu op Nederland 2.

Prachtige plaatjes van de jaren '20 (en Colin Firth!).Beetje jammer van die ijskouwe niet-charismatische Kristin Scott Thomas. Ze hadden nog beter Queen Elisabeth kunnen casten.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.

Dat was ook wel haar rol toch? Stijve, koude schoonmoeder die krampachtig blijft vasthouden aan vergane glorie.

Ik ben verliefd op die stijl, vooral de wijde pantalons met de bloes die soepel valt en in de taille strakker zit.

Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
Op de tweede foto zit ze boven op die hond
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
zaterdag even langs ginsch geweest. maar helaas, helaas, de broek niet in mijn maat. en kom er helaas te weinig om hem appart te laten leggen als ze er weer één hebben. maar ik hou het gewoon in de gaten.

mooie stijl idd. zo iets als op de tweede foto draag ik wel naar mijn werk. hoewel ik er dan meer uit zie als een vrouwelijke kruimeltje
Heb een prachtig groen hoedje gekocht uit de jaren zestig, van een soort satijn.

zo'n model, maar dan dus smaragdgroen.
wouw klinkt heel erg mooi
Whieehhh ben terug, heb geen vintage gezien in Spanje.. behalve wat ik mee had haha
Jij hebt vooral zon gezien denk ik, FD.

Mijn hoedje:

Wat n cutieee
Dank je, vind hem ook erg mooi. Kleur staat ook mooi bij mijn haar.
Leuk, al gedragen?
ik ben bij dat soort hoedjes als ik ze op de foto zie altijd bang dat ze afvallen
Er zijn hele technieken om ze vast te pinnen aan je hoofd Vintage Vixen had daar een leuke tutorial over
aha.

ik zoek nog steeds een goede vierkante sjaal om om mijn hoofd te knopen, naar aanleiding van haar filmpje.

de mijne zijn veels te groot en dat ziet er nogal raar uit omdat ik geen haar heb om hem op te vullen :P
quote:fiftiesdarling schreef op 03 augustus 2012 @ 15:10:

Leuk, al gedragen?Nog niet, het weer was er niet naar en op mijn werk kan het niet. Maar ik wil hem sowieso zondag opzetten

Nu nog mooie combinaties verzinnen.
http://topvintage.nl/nl/v ... ening-black-vintage-dress

Leukerdje voor de dames hier, ook de turkoise
Die is zooo mooi Heb het even gegoogled, sowieso een mooi merk en leuke prijzen.
Ik heb de zwarte besteld, ben benieuwd!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven