Mijn vriend ligt in scheiding

13-04-2008 15:29 747 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sorry voor de ietwat directe titel, al is het wel gelijk duidelijk waar dit onderwerp over gaat. En inderdaad hadden wij ook al een relatie voordat hij in scheiding lag. Een flink shit situatie welke, logisch, een enorm hoop verdriet met zich mee heeft gebracht en nog steeds brengt voor alle betrokkenen. En ondanks dat ik mezelf zie als een intelligente, nuchtere en ook eerlijke vrouw zijn dit toch een paar eigenschappen die ik nog eens goed onder de loep moet nemen. Maar dit terzijde.

De reden van mijn post is dat mijn vriend en ik momenteel een radiostilte hebben ingelast. Voor hem en zijn vrouw om alles op een rijtje te kunnen krijgen en te kunnen verwerken, voor hem om zijn leven weer een beetje op de rails te krijgen, en voor mij omdat ik ook een beetje emotionele rust nodig heb. En momenteel de situatie voor alle partijen toch niet kan verbeteren. (doh!) Dus een aantal weken (maanden?) geen contact met hem hebben lijkt momenteel het beste.

En dat doet flink zeer. Het is een raar soort liefdesverdriet waarvan ik weet dat het geen zin heeft (want over een paar maanden kunnen we wel, eindelijk officieel, met elkaar verder). En ik heb (gelukkig) ook geen twijfels of het ook daadwerkelijk goed zal komen. Begrijp me niet verkeerd, ik heb geen roze wolk idee dat we straks romantisch hand in hand door de stad kunnen flaneren, onschuldig en onbezonnen. Ik weet echt wel dat dit een verre van ideale situatie is waarin we onze relatie zijn begonnen en waarop we straks onze relatie moeten gaan bouwen. Maar ondanks alles ben ik (en hij ook) er van overtuigd 'dat dit het is'.

Ik hoop hier op het forum iets van raad en misschien zelfs begrip te krijgen (al hoeft dat niet per se ). Ook al is de situatie mede door mij aardig verkloot, toch hoop ik er op dat er in de toekomst een mogelijkheid bestaat dat we met zn drieen door 1 deur kunnen.

Is er iemand die eenzelfde soort situatie heeft meegemaakt? Heeft er iemand wijze raad? (by the way, eigen schuld dikke bult had ik zelf al verzonnen ... )
Tja wat voor raad verwacht je?

Het beste advies lijkt mij tijdelijk afstand nemen, niet mengen in de zaken tussen hem en ex en het de tijd geven.

Maar dat had je zelf al bedacht.

Wat er is gebeurd verdient zeker geen schoonheidsprijs maar terugdraaien kan niet meer.

Dus voor jullie valt het te hopen dat het het uiteindelijk allemaal waard is geweest.
quote:Friezin71 schreef op 13 april 2008 @ 15:29:

Ook al is de situatie mede door mij aardig verkloot toch hoop ik er op dat er in de toekomst een mogelijkheid bestaat dat we met zn drieen door 1 deur kunnen.

Is er iemand die eenzelfde soort situatie heeft meegemaakt? Heeft er iemand wijze raad? (by the way, eigen schuld dikke bult had ik zelf al verzonnen ... )

Sla jezelf niet te hard voor je hoofd. De situatie is niet door jou verkloot. Jouw vriend is verliefd geworden op een ander. Niet een fling, niet een ordinaire one-night-stand, nee, hij is verliefd geworden. Anders volgt er ook geen scheiding. En als je in een relatie verliefd wordt op een ander, dan betekent dat dat er iets niet klopt in de relatie. Hij heeft kennelijk voor een ander open gestaan.

Hij had nog kunnen proberen om toch aan zijn huwelijk te werken, maar dat is zijn keuze geweest.

Het gebeurt nou eenmaal, mensen kunnen verliefd worden op andere mensen. Heel erg pijnlijk als ze al in een relatie zitten, maar niemand schiet er wat mee op als die gevoelens worden onderdrukt. Want als er sprake is van liefde, dan laat zich dat niet onderdrukken.

Ik snap dat je je lullig voelt maar jij bent niet verantwoordelijk voor hun scheiding.

Tussen mij en mijn vriend is het op dezelfde manier gegaan. Mijn vriend zegt altijd: ´De relatie die ik had (hij was niet getrouwd) zat al niet goed. Ik ben verliefd geworden op jou, halsoverkop. Dat heeft hooguit het proces versneld maar als ik jou niet was tegen gekomen, dan was die relatie toch over gegaan. Het was toch al op tussen ons anders was ik nooit zo verliefd geworden op jou.´

En inmiddels zijn wij al weer bijna 10 jaar heel gelukkig samen.

Overigens, waarom wil je met zijn ex kunnen opschieten? Zijn er kinderen in het spel? (natuurlijk wel weer extra pijnlijk). In dat geval kan ik het me voorstellen dat je graag `beschaafd` met elkaar om wilt kunnen gaan. Als dat niet het geval is dan moet je er maar niet van uitgaan dat jullie ooit `maatjes´ worden. Hoeft toch ook niet? Zij zal het jou altijd kwalijk nemen. En dat is het dubbele van het verhaal, want dat zou ik ook doen als de situatie omgekeerd was geweest. Hypocriet he? Ik weet het.

Neem inderdaad even afstand. Jullie vinden elkaar wel weer als de rust is terug gekeerd. Blijf met elkaar praten. Je vriend zal zich af en toe nog best ellendig voelen onder zijn scheiding. Gun hem die rouwtijd. Het is wel een eigen keuze, maar dat hoeft het niet per se makkelijk te maken.
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
Weet je wel zo zeker dat 'dit het is'? Ben jij niet gewoon een excuus om bij zijn vrouw weg te gaan?

En ben je niet ontzettend bang dat hij precies hetzelfde bij jou zal doen?
Wat precies moeten hij en zijn vrouw op een rijtje krijgen? Ze hebben toch al besloten om uit elkaar te gaan?
Heeft ie kinderen?????
is jullie relatie de reden van scheiden of lagen ze al in scheiding toen jij in beeld kwam?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Ja, hij heeft een kindje. Nog een jong kindje, wat de hele situatie nog eens extra verdrietig en complex maakt.

We kennen elkaar al een jaar of 5 (werkten bij hetzelfde bedrijf) en al vanaf het eerste moment dat ik hem zag voelde ik me heel erg met hem verbonden. Heel raar. Niets mee gedaan natuurlijk want hij was getrouwd en ook geen aandacht aan besteed omdat ik toen zelf een relatie had waarin ik gelukkig was. (Die relatie is twee jaar geleden geeindigd.) Een aantal maanden geleden hebben we aan elkaar bekend wat we voor elkaar voelen. En dat blijkt bij beiden al heel lang te borrelen, maar we hebben er nooit iets mee gedaan omdat we allebei een relatie hadden.

@ Eowynn_

Vandaar dat ik erin geloof dat dit het is. En het kan natuurlijk best zijn dat ik een compleet verkeerd beeld van hem heb en dat ie eigenlijk een hele foute kerel is die alleen maar van zn vrouw af wilde. Maar zo voelt het niet. (Er van uit gaande dat je je gevoel kunt vertrouwen )

@ Wuiles

Met dingen op een rijtje krijgen bedoel ik voornamelijk het regelen van de scheiding. En aangezien er een kindje in het spel is, wil hij ook graag een zo goed mogelijke 'beschaafde' relatie met z'n vrouw. En wil hij dus proberen uit te leggen hoe het zo ver heeft kunnen komen, wat hij voelt, wat zij voelt, en hoe ze verder moeten etc.

Tante Sjaan en Winterdip, dank voor jullie woorden. :-) Ik hoop ook dat het uiteindelijk allemaal 'goed' komt. Dat het het allemaal waard is daar vertrouw ik op, anders had ik mijn gevoel nooit aan hem toegegeven.
Jullie werken nu niet meer bij elkaar?

Anders lijkt het mij een beetje moeilijk om een radiostilte in te lassen. En ben je dan ook écht bereid om hem niet te bellen, mailen, sms-en etc.?
oh, je heb je leven verrijkt met en relatiehoppertje. Hop van de ene relatie in de ander. Kan je nagaan wat ie gaat doen als jij hem gaat vervelen
Gottegot en nog en klein kind ook. Dat is zo'n beetje de moeilijkste periode in een huwelijk, dus als iemand zich dan aanbiedt ishet wel heel makkelijk om daarop in te gaan. Pff wat een lamlul. En wat denk jij hier nou bij te winnen? Iedereen ongelukkig, goed gedaan hoor!
Ik vind gevoel eigenlijk absoluut geen excuus in dit soort zaken en dus ook absoluut niet te vertrouwen. Ik vind eigenlijk dat je al in de fout gaat op het moment dat je je gevoelens bespreekt. Ik heb geen raad voor je, ik hoop voor je dat het goedkomt, maar eerlijk gezegd heb ik altijd weinig vertrouwen in dit soort dingen.

Van 1e huwelijken gaat 1 op de 3 stellen uit elkaar, de relaties die daarop volgen hebben nog minder kans van slagen. Zeker als er bedrog in het spel is geweest. Want zeg nou zelf, iemand die zijn vrouw (die hij toch eeuwige trouw heeft beloofd) en zijn kind zo behandelt dat belooft gewoon niet al teveel goeds voor de toekomst.

Je zegt dat het al een tijd speelt. En toch heeft hij een heel jong kind. Als zijn relatie al zo'n tijd slecht was, waarom heeft hij nog een kind gekregen? Zeker de schuld van zijn vrouw?
Dank voor je post meds, ik steek er veel van op.

@Charlotte69

Nee, we werken niet meer bij elkaar. En ja, ik wil het echt gaan volhouden om niet te bellen, sms'en, chatten enzo. Met het idee in mijn achterhoofd dat hoe langer we dit volhouden hoe meer kans van slagen onze relatie heeft. (want meer rust en tijd)
Ik denk dat het hoe dan ook verstandig van je is om een adempauze in te lassen. Dat moet ik je nageven.
Wat bedoel je Eowynn_? Het was niet bedoeld als excuus, mijn gevoel dat het goed zit. Misschien alleen als uitleg van.

Puur rationeel gezien ziet de situatie er natuurlijk belachelijk uit. En vooroordelen zijn snel bevestigd, zeker gezien het feit dat hij een klein kindje heeft. Zoals meds ook al aangeeft is dat een behoorlijk moeilijke situatie in een huwelijk. En dus is het moeilijk met harde feiten of rationele argumenten aan te tonen dat ik weet 'dat dit het is'. En dus kom ik dan toch weer met het argument 'mijn gevoel zeg dat dit het is'. (time will tell, huh....)
quote:Friezin71 schreef op 13 april 2008 @ 17:12:

Ik vind dit een topreactie van je, Friezin! Maar dat terzijde.

Verder heb ik niet veel toe te voegen eigenlijk. Ik hoop dat jullie er samen uitkomen en ik geloof niet in het principe dat iedere man die vreemd gaat een lamlul is en dit bij de volgende vrouw weer zal doen. Iedreen maakt wel eens een verkeerde keuze en blijkbaar is de relatie tussen hem en zijn vrouw niet de juste geweest. Het is gewoon vervelend dat het zo is gelopen en extra pijnlijk omdat er een kind in het spel is. Op mij komt het niet over als een situatie waarin onverantwoordlijk gedrag is vertoond of vertoond wordt.... Succes met de hele situatie!
quote:Friezin71 schreef op 13 april 2008 @ 17:12:

Touché )
pfff.....

jij bent toch niet het vriendinnetje van mijn vriendje he?!

Echt niet te geloven dit.

Heb je zelf kinderen? Weet je wat je aanricht als je in zee gaat met een man die er eigenlijk zou moeten zijn voor zijn gezin?

Een gebroken hart van een klein kindje..... (hoe klein eigenlijk?)

En die vriend van je, wat een stoere vend zeg! Hij heeft zich opengesteld voor jou, dat zal hij natuurlijk nooooooit doen naar een ander toe als jij samen met hem een gezinnetje hebt en even geen zin hebt in seks omdat het goed opvoeden van je kind, het runnen van je huishouden en eventueel werken ernaast je te veel energie kost!

(Ik besef me dat ik dit vanuit mijn eigen emotie schrijf en dat jij nu even het bokje bent)
Hai Friezin,

Eigenlijk begrijp ik de reden van een radiostilte niet zo goed. Die heb je natuurlijk ook niet helemaal uitgelegd maar het heeft te maken met een situatie die jij mede gecreërd heb schrijf je. Ik probeer te bedenken wat dat dan kan zijn maar ik kom er niet echt uit.

Jij en je vriend hebben voor elkaar gekozen en hij gaat scheiden. Dat zal best een mallemolen zijn, vooral omdat hij een kind heeft en zo maar waarom heeft hij rust nodig? Wonen hij en zijn vrouw nog samen? Gaan ze dan samen tot rust komen? Met als doel? En waarom mag er dan helemaal geen contact zijn? Jullie willen samen verder, hoe verdrietig voor zijn vrouw ook, ik kan me niet veel voorstellen bij een break tussen jou en je vriend zodat zij tot rust kunnen komen samen, als stel.

Hij gaat scheiden, zijn vrouw heeft niks meer te maken met zijn liefdesleven. Ik vind het een beetje masochistisch zo'n gedwongen afstand met nul contact en ik zie er het nut niet van in. Dat zijn vrouw even helemaal niks met die man te maken wil hebben zou ik begrijpen maar jij en hij, nee dat begrijp ik niet.

Het leest een beetje alsof een en ander behoorlijk uit de hand is gelopen, snap je wat ik bedoel?

Verder vind ik wat je in de eerste alinea schrijft fascinerend , dat je jezelf nuchter en intelligent e.d. maar dat die eigenschappen eens onder de loupe genomen moeten worden. Heb je veel kunstgrepen uit moeten halen om deze relatie te krijgen en te behouden? Meer gelogen dan je dacht te kunnen?

Het is dan ook heel moeilijk, een relatie met iemand die al een relatie heeft. Ik begrijp dus best dat er even rust moet zijn maar ik ben eigenlijk nogal benieuwd naar de dieper liggende gedachte er achter.
Heb je openingsverhaal nog even doorgelezen en zie daar mijn vraag al in beantwoord, had beter moeten lezen, sorry.

Ja dan kan ik hier wel een heel verhaal gaan houden, maar daar schiet ik niets mee op en jij zeker niet.

Hoop voor je dat e.e.a. in orde komt en dat zijn ex en hun kindje kunnen verwerken in de steek te zijn gelaten voor een andere vrouw
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Als hij zeker weet dat hij met je verder wil waarom dan een radiostilte in lassen tussen jou en hem?

Eigenlijk vind ik deze man erg slim. Door die radiostilte in te lassen heeft hij de rust en de tijd om te proberen zijn huwelijk te redden. De minnares wordt daarbij heel effectief op de achtergrond gehouden. Want waarom zou ze moeilijk doen als ze denkt dat hij toch bij haar komt na de scheiding (die er dus niet komt als het tussen hem en zijn vrouw weer gaat werken)

Blijkt dat het toch niet meer gaat werken tussen zijn vrouw en hem dan heeft hij altijd nog de wachtende minnares die dolblij is dat ze hem naar een paar maanden radiostilte weer ziet.

Een andere optie is dat hij beseft heeft dat ze leuk is voor erbij maar haar toch niet zit zitten als zijn vaste vriendin.

Dus heeft hij tijd en ruimte nodig om te kijken of er toch nog niet een andere vrouw is die hij leuker vind.

Lukt dit niet dan heeft hij wederom TO nog achter de hand.

Kan ook zijn dat hij wel oprecht is naar TO doet maar tegenover zijn vrouw net wil doen of er geen ander is om zo meer uit de scheiding te kunnen slepen. Daar moet je dus maar net op zitten te wachten op zo'n berekenend type.
Beste Friezin

Jij steekt helemaal niks op van Meds. Je legt het naast je neer omdat je het niet wilt horen.

Wat is er precies aan de hand met die man dat jij hem bij zijn gezin weg wilt hebben?

Verdient hij veel? Hebben ze een mooi koophuis waar jij in wilt wonen? Heeft hij een hele leuke vrouw waardoor deze man in waarde stijgt?

Kortom wat is de achterliggende gedachte achter dit "nuchtere, eerlijke en intelligente " gekwezel?
Hai nieuws,

geefniks, je bent vast niet de enige voor wie ik het bokje ben

En waarschijnlijk kan ik ook niets zeggen om je een hart onder de riem te steken. Maar toch, sterkte
Eleanora,

ik zou je graag meer vertellen, maar wacht ben nog even voorzichtig mbt herkenning etc. Ik merk nu al dat ik heeeeel graag alle details wil vertellen, want het lucht erg op. Maar dat is niet zo handig en niet fair naar de betrokkenen. Dus ik kom er nog op terug. Maar bedankt voor je post.
Beste Clair,

inderdaad, je hebt me doorzien. Hij heeft een heel groot koophuis waar ik graag in wil wonen en daarom doe ik mezelf en hem en zijn vrouw en kind en de hele omgeving zo'n verdriet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven