Klussen in huis

09-08-2012 10:06 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vriend en ik gaan samenwonen (whiiiieeeee!!!!) Nou moe(s)t er aardig wat gedaan worden in het nieuwe huisje, oa schilderen, 4 lagen behang afkrabben etc, werd ik zaterdag na een paar dagen in m'n been gestoken door een wesp, inclusief allergische reactie.

Dus terwijl ik het liefst zie dat alles lekker opschiet, en liever alles gisteren klaar heb dan vandaag moet ik met m'n been omhoog toekijken terwijl Vriend aan het klussen is. Zo frustrerend! Gelukkig zijn al die lagen behang er af nu, en schilderen gaat een stuk sneller, maar toch... ik wil ook wat doehoen!!!!

Sorry, het moest er gewoon even uit...
In gedachten je nieuwe huisje (na de werken) al inrichten? Dat kan met je been omhoog en je weet als de werken klaar zijn, waar het moet staan, dus scheelt dan ook weer tijd om in te huizen
Verf in het bakje van je vriend bijvullen? Moet ie wel elke keer tot bij jou komen maar daar heb je alleen je armen bij nodig ?
Maak een schema met taken, acties en kosten, kun je zittend doen achter de laptop! Of aanbiedingen zoeken online..
quote:flutzel schreef op 09 augustus 2012 @ 10:09:

Verf in het bakje van je vriend bijvullen? Moet ie wel elke keer tot bij jou komen maar daar heb je alleen je armen bij nodig ?
Ben ik allemaal al mee bezig (nou ja, verf bijvullen niet dan misschien wel een idee!)

Frustrerende van die andere plannen maken is, dat het daarvoor geschilderd moet zijn, en dat gaat sneller als ik ook schilder, maar dat gaat niet, en...

Maar goed, behang is er af, in de slaapkamer hebben we al een groene muur (heb ik gelukkig kunnen doen voor die rotwesp langs kwam!) en het begint op te schieten. Dat is dan wel weer lekker!
Telefonisch extra hulp bellen? Heb je twee voordelen mee: 1 je vriend staat niet alleen te klussen en 2 het is sneller gedaan

En niet te vergeten dat jij dus ook wat te doen hebt door mensen te bellen
flutzel, je hebt geniale ideeën

En whiiiieeeee het wordt leuk! (ben bovenal nog steeds blij met het samenwonen, dat snap je haha)
Samenwonen is altijd leuk normaal he

Hoe lang moet je met je been omhoog eigenlijk? Heb zo ook ooit een verhuis gehad met mijn rug. Ik mocht NIETS tillen, vond ik ook vreselijk om erbij te staan en ernaar te kijken.
Ja precies!

Niet normaal ook hoor met hem wel in ieder geval
Ik heb het idee dat, ondanks je vastgeketend zit aan de bank met je been, je toch het hele huis doorstuitert als een stuiterballetje
Heb je iets gekregen om van die allergische reactie af te komen?
moest hooikoorts-tabletjes slikken, gaat ook al een stuk beter hoor. Maar zodra ik er de hele dag op ga staan om te schilderen doet het nog steeds flink zeer.quote:flutzel schreef op 09 augustus 2012 @ 10:26:

Ik heb het idee dat, ondanks je vastgeketend zit aan de bank met je been, je toch het hele huis doorstuitert als een stuiterballetje Dat klopt zeker
Koelen geeft ook verlichting.
Je kan je vriend zijn schouders masseren als ie even pauzeert? (of krijgt ie geen pauze van je omdat het af moet )
quote:flutzel schreef op 09 augustus 2012 @ 10:35:

Je kan je vriend zijn schouders masseren als ie even pauzeert? (of krijgt ie geen pauze van je omdat het af moet )

Haha juist als hij druk bezig is geweest wordt hij kietelig, dus laat ik die massage maar niet doen dan neemt hij zelf geen pauze meer uit angst dat ik ga masseren.

Hoewel... dan schiet het wel harder op dus

(arme schatje... )
quote:rozenbloempje schreef op 09 augustus 2012 @ 10:41:

[...]

Haha juist als hij druk bezig is geweest wordt hij kietelig, dus laat ik die massage maar niet doen dan neemt hij zelf geen pauze meer uit angst dat ik ga masseren.

Hoewel... dan schiet het wel harder op dus

(arme schatje... )
Lijkt mij ook ondraaglijk.
it's a big club and you ain't in it
Als je niks kan doen kan je het ook niet verkeerd doen en wie weet bespaart dat je veel ergernis?
Misschien is een webcam een optie.
Ik zou ook wat mensen bellen. Ze hoeven niet al la minute te komen maar misschien ergens, 2 uurtjes de man?

Misschien vinden zij het wel gezellig om jullie/elkaar weer te zien. Vind ik altijd wel met klussen.
Klopt ook, en qua planning komt het met klussen ook helemaal goed hoor! Vind het alleen frustrerend om toe te 'moeten' kijken

En inderdaad, ik kan zo ook niets verkeerd doen. Ach, elk voordeel hep z'n nadeel, toch?

*maakt in gedachten nog maar eens een stuiterdansje en zorgt voor wat extra koeling*
O wat herken ik jouw gevoel! Ik ben 3 dagen voordat bij ons thuis een grote verbouwing ging starten (nieuwe kozijnen, kamers splitsen, heel veel verven enz. ivm het maken van een babykamer) van de trap gevallen en heb ene mijn enkel gebroken en van mijn andere enkel zijn de enkelbanden kapot.... Ik zit dus in de gips en kom ben er pas uit als het klaar is.

Ik heb zo te doen met mijn vriend die heel hard zijn best aan het doen is om alles op tijd af te krijgen voordat ik moet bevallen.

Ik kan niet eens masseren want zit in een rolstoel.

Het enige wat ik doe is hem heul veel complimenten geven en blijven zeggen hoe trots ik wel niet op hem ben. En dat straks alle vrouwen in huis hem een held vinden

Over twee weken kan ik hem eindelijk een beetje gaan helpen op mijn krukken, ik kan ook niet wachten...
Een week voordat we de sleutel kregen van ons huis, heb ik op een gewonnen wintersportvakantie (nouja vakantie, 2,5 dag) mn pols op 3 plaatsen gebroken... Er moest veel geklust worden, behang afgekrabt, opnieuw behangen, geverfd, vloeren gelegd, alles. Ik kon niet eens mn eigen huisje in dozen inpakken.

Onwijs vervelend om zo toe te moeten kijken, maar waar het kon heb ik toch geholpen. Verder inderdaad al op internet mooie aanbiedingen gezocht, gekeken waar de verf het goedkoopst was, alvast gekeken waar welke (klus)winkels zitten (we waren allebei niet bekend in de nieuwe plaats) en natuurlijk morele steun geboden!

Verder natuurlijk broodjes smeren, koud biertje pakken in zn pauze etc ;)
Gelukkig heb ik over het weekend alweer wat meer kunnen helpen =) Ennuh... vanavond trok eollyn het zeil uit de hal bij de voordeur, en ineens hoor ik hem roepen. Zitten er nog echte jaren '60 tegeltjes onder, wel onder de verfspatten en bij de deur beton, dus niet meer echt mooi, maar wel gaaf! Even later gaat hij verder met de keuken, en ja hoor, ook daar kwamen tegeltjes onder het zeil vandaan, rood-wit geblokt, echt heel mooi en nog in behoorlijk goede staat! Dat scheelt ons daar vloer leggen dus want die blijft er echt wel zo in zitten!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven