Geld & Recht alle pijlers

Hilarische gierige acties

18-07-2012 20:55 3075 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van een ander topic waarin geschreven werd dat iemand werd uitgenodigd bij iemand te komen eten en daarna de rekening gepresenteerd kreeg, ben ik benieuwd wat er nog meer aan dit soort verhalen is.

Ikzelf heb meegemaakt dat een vriend mij gesmeekt heeft mee te gaan naar een bandrepetitie waar ik totaal geen zin in had. Ik wilde echt niet mee, maar hij heeft me overgehaald omdat hij geen zin had om alleen te gaan want dan zat hij zo alleen in de auto (het was een knap stuk rijden). Uiteindelijk toegegeven en na afloop zat hij in de auto op de achterkant van een envelop uit te rekenen hoeveel ik moest bijdragen aan de benzinekosten

Een vriendin had zich verheugd op de bruiloft van haar Turkse collega, en opgedirkt, verheugend op de welbekende Turkse gastvrijheid, toog ze daarheen om vervolgens bij binnenkomst 2 consumptiebonnen uitgereikt te krijgen en als ze meer wilde drinken, moest ze dit zelf betalen.

Wie heeft meer van dit soort dingen meegemaakt?
quote:cm_89 schreef op 11 augustus 2012 @ 13:31:

[...]

Als iemand op mijn vinger gaat kijken of mijn vriend of ik een glaasje of een hapje nemen maar wel gewoon 1 cadeautje geven dan zou ik geeneens meer willen komen.

Mijn vriendin blijft mijn vriendin, mijn vriend leert haar kennen door mij, ik vind het dan niet nodig dat mijn vriend aan mijn vriendin (mijn vriendinnen geven altijd zelf aan je vriend is welkom) ook een cadeau moet geven.Maar waarom neem je 'm dan wel mee op sleeptouw als je naar haar gaat? Zo komt 't over als je aanhangsel ipv als 'n individu die ook voor je vriendin komt.
Brunetteparis, je schreef dat je man aardig was bijgedraaid nu je met hem getrouwd bent, maar ik lees in bijna alles wat je over hem schrijft wel een voorbeeld van dat hij je publiekelijk afvalt en te kakken zet. Wat is er zo leuk aan hem?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
quote:elninjoo schreef op 11 augustus 2012 @ 13:36:

[...]

Maar waarom neem je 'm dan wel mee op sleeptouw als je naar haar gaat? Zo komt 't over als je aanhangsel ipv als 'n individu die ook voor je vriendin komt.Het is een "aanhangsel", niemand heeft er problemen mee. Iedereen neemt zijn "aanhangels" mee in mijn vriendenkring. Ik vier mijn verjaardag meer voor gezelligheid dan dat ik ga zitten op te letten of de vriend van mijn vriendin ook een cadeau bij zich heeft. Al zou mijn vriendin met "aanhangsel" niets geven, dan zijn ze nog steeds van harte welkom.
In onze vriendenkring betaalt iedereen wat hij wil betalen aan een gezamenlijk cadeau. Van het totaalbedrag wordt dan iets gekocht. Zonder gezeik komen we eigenlijk altijd tot een ongeveer gelijke verdeling en als iemand een keer minder bijdraagt (want single, want minder geld, of weet ik veel waarom) dan is dat ook goed.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Haha brunette paris nee jij was niet de schrijfster van het verhaal was idd een beetje anders!

In dat andere verhaal gaf de beste man haar écht pakjes die ze mocht uitpakken! Zo van alsjeblieft voor je verjaardag! Toen zaten er dus cadeaus alleen voor hem in die pakjes en reageerde hij met de opmerking "ja er zit eigenlijk niks voor jouw tussen maar gun je het zo wat uit te pakken op je verjaardag!" dat ze zijn cadeaus mocht uitpakken vind hij dus het cadeau an sich.

Volgens mij was deze to nu niet getrouwd met deze meneer haha.
quote:germanwings schreef op 11 augustus 2012 @ 12:07:

ik vind het eerlijk gezegd wel gierig om als stel hwtzelfde te betalen als een single.

En ik vind het gierig/ hebberig om van een stel een dubbel cadeau/dubbele prijs te verwachten.

Maar denk dat ik eerder uitzondering ben daarin hoor. Lees ook over rondjes die gegeven worden, dat bijv de vrouw niet betaald maar de man de rondjes doet. Ik ben niet anders gewend, maargoed. Dat is bij ons ook de rolverdeling misschien ligt het daaraan. Bij dat geweldige etentje gisteren had dat stel het steeds over ZIJN geld en HAAR geld, haar bank maar zijn lamp. Nou daar word ik me toch een partij moe van.
quote:Susan schreef op 11 augustus 2012 @ 13:38:

Brunetteparis, je schreef dat je man aardig was bijgedraaid nu je met hem getrouwd bent, maar ik lees in bijna alles wat je over hem schrijft wel een voorbeeld van dat hij je publiekelijk afvalt en te kakken zet. Wat is er zo leuk aan hem?Ja, dat is waar. Maar ik laat niet over me heenlopen en geef gewoon een snauw terug als ie zoiets doet. Hij is ook niet erg romantisch, maar toch hou ik van hem. Hij heeft zijn levensstijl erg aangepast voor zijn gezin, zorgt erg goed voor kind, en we kunnen erg lachen samen. Daarnaast nog de lichamelijke aantrekkingskracht. Ieder huisje heeft zijn kruisje...
Ik had eerlijk gezegd aan het einde van dat verhaal ook niet verwacht dat er getrouwd ging worden Goeie wending!
Dat is waar brunetteparis, ieder huisje heeft zijn kruisje zo is het maar net!
quote:lottekeNL schreef op 11 augustus 2012 @ 14:38:

Ik had eerlijk gezegd aan het einde van dat verhaal ook niet verwacht dat er getrouwd ging worden Goeie wending!

Toen hij de cadeautjes voor zichzelf uit aan het pakken was had ik het ook niet verwacht eigenlijk... Kan je nagaan hoe gek ik verder op hem ben. Het is al 2,5 jr geleden hoor.

Ach, voor romantiek enzo moet ik niet bij hem zijn hoewel hij nu echt wel dingen heeft geleerd.
quote:livetti schreef op 11 augustus 2012 @ 14:18:

Haha brunette paris nee jij was niet de schrijfster van het verhaal was idd een beetje anders!

In dat andere verhaal gaf de beste man haar écht pakjes die ze mocht uitpakken! Zo van alsjeblieft voor je verjaardag! Toen zaten er dus cadeaus alleen voor hem in die pakjes en reageerde hij met de opmerking "ja er zit eigenlijk niks voor jouw tussen maar gun je het zo wat uit te pakken op je verjaardag!" dat ze zijn cadeaus mocht uitpakken vind hij dus het cadeau an sich.

Volgens mij was deze to nu niet getrouwd met deze meneer haha.Klopt, ik heb geprobeerd het terug te vinden, maar is me niet gelukt.
quote:Courage_ schreef op 11 augustus 2012 @ 14:47:

[...]

Klopt, ik heb geprobeerd het terug te vinden, maar is me niet gelukt. Verhaal staat mij ook nog bij, ik had daar namelijk ook op gereageerd ik ga is even koekeloeren.
'eens'
Over stel/single.

Ik zie het denk ik zo: als het iets is dat door een groep gezamenlijk betaald moet worden, bijv. de rondjes in de kroeg, het etentje, cadeau gemeenschappelijke vriend, dan is het betalen per persoon.

Maar: een cadeautje meenemen naar een verjaardag is nog altijd een cadeautje, een veredeld gebaar, iets leuks. Daar is wel een etiquette voor (zie dit topic ), maar ik vind niet dat je als stel dan in ene een duurder cadeau moet geven dan als single.

Het zal nooit helemaal uitkomen, bijv.: je zus heeft kinderen en jij niet. Nou, dat betekent dat je vaker een cadeautje zal kopen voor haar gezin dan andersom. Lukt dat financieel niet, dan hou je het op een kleinigheidje, kan ook. Het gaat er niet om dat cadeautjes precies in balans over en weer zijn. Stel dat iemand dat jaar ziek is en zijn/haar verjaardag niet viert. Dan klopt het in ene niet meer? Niet zo spastisch doen zou ik zeggen. Anders wordt het écht gierig!
De etiquette is volgens mij dat iedereen geeft wat hij wil geven, en dat jij als ontvanger mag afwachten wat je krijgt.

Bij een gezamenlijk cadeau kan je daar afspraken over maken, en als je het daar niet mee eens bent staat het je vrij om niet mee te doen.

Je gaat toch niet uitrekenen hoeveel je aan elkaars gezin besteedt? Koop gewoon iets wat je wil geven, dan doet de ander dat ook.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
quote:BWitched schreef op 11 augustus 2012 @ 15:41:

De etiquette is volgens mij dat iedereen geeft wat hij wil geven, en dat jij als ontvanger mag afwachten wat je krijgt.

Bij een gezamenlijk cadeau kan je daar afspraken over maken, en als je het daar niet mee eens bent staat het je vrij om niet mee te doen.Dat bedoel ik, jij zegt het wat bondiger dan ik.
quote:Courage_ schreef op 11 augustus 2012 @ 15:44:

[...]

Dat bedoel ik, jij zegt het wat bondiger dan ik. Dat bedoelde ik ook haha, alleen heb ik er hele verhalen over gemaakt .
quote:Courage_ schreef op 11 augustus 2012 @ 15:35:Het gaat er niet om dat cadeautjes precies in balans over en weer zijn. Stel dat iemand dat jaar ziek is en zijn/haar verjaardag niet viert. Dan klopt het in ene niet meer? Niet zo spastisch doen zou ik zeggen. Anders wordt het écht gierig!

Eens. Een cadeautje is een aardigheidje. Ik geef soms maar iets heel kleins op een verjaardag (of ik kan niet komen), maar dan middenin het jaar zie ik ineens iets leuks voor die-of-die en dan koop en geef ik dat. Gewoon omdat het zo goed bij die persoon of bij het moment past. En dat doen vrienden van mij ook.

Het gaat er niet om dat je precies de waarde en bedragen tegen elkaar afstreept. Zolang het niet heel opvallend verschillend is, zou ik echt niet weten wat mijn vrienden en ik aan elkaar spenderen.

Het heeft voor mij ook geen relatie met hoeveel drankjes ik ergens drink of hoeveel borrelhapjes ik gekregen heb.
quote:Snormel schreef op 11 augustus 2012 @ 15:47:

[...]

Eens. Een cadeautje is een aardigheidje. Ik geef soms maar iets heel kleins op een verjaardag (of ik kan niet komen), maar dan middenin het jaar zie ik ineens iets leuks voor die-of-die en dan koop en geef ik dat. Gewoon omdat het zo goed bij die persoon of bij het moment past. En dat doen vrienden van mij ook.

Het gaat er niet om dat je precies de waarde en bedragen tegen elkaar afstreept. Zolang het niet heel opvallend verschillend is, zou ik echt niet weten wat mijn vrienden en ik aan elkaar spenderen.

Het heeft voor mij ook geen relatie met hoeveel drankjes ik ergens drink of hoeveel borrelhapjes ik gekregen heb.

Ik geef nooit een feest voor mijn verjaardag en dat betekend dus dat ik ook van bijna niemand iets krijg.

Ik heb een vriendin die 2 dagen na mij jarig is en daarmee heb ik afgesproken om elk jaar iets leuks te doen en met een andere vriendin gaan we elk jaar samen uit eten voor onze verjaardagen.

Maar ik krijg er ook af en toe wat van dat ik bij iedereen met een kado op kan komen draven terwijl ik nooit iets krijg.

Dat ik geen feest geef betekend niet dat ik niet jarig ben. Ik ben geen geldschieter.
Waarom geef je bewust geen feest, dubbelvla?

Ik kan mij voorstellen dat je weinig cadeaus ontvangt dan. Ik zou daar ook niet altijd aan denken namelijk.
quote:dubbelvla schreef op 11 augustus 2012 @ 16:07:

[...]

Maar ik krijg er ook af en toe wat van dat ik bij iedereen met een kado op kan komen draven terwijl ik nooit iets krijg.

Dat ik geen feest geef betekend niet dat ik niet jarig ben. Ik ben geen geldschieter.Dan moet je gewoon geen cadeaus meer kopen voor de mensen die wel hun verjaardag vieren. Ik zou niet eens iets willen krijgen van iemand die er zo over denkt.
Om het maar zo te zeggen er zijn maar heel weinig mensen, mijn dierbaarste om mij heen, die ik een cadeau geef ook al vieren zij het niet. Dan praat ik over vader, moeder, broer/zus, vriend en beste vriendin.

Soms is het dan dat ik een drankje met iemand ga doen nog voor diegene zijn of haar verjaardag, wanneer dit niet gevierd wordt, maar lang niet altijd.
quote:cm_89 schreef op 11 augustus 2012 @ 16:24:

Waarom geef je bewust geen feest, dubbelvla?

Ik kan mij voorstellen dat je weinig cadeaus ontvangt dan. Ik zou daar ook niet altijd aan denken namelijk.Het hoeft toch ook geen feest te zijn om een cadeautje mee te brengen? Als ik op de koffie ga bij iemand die jarig is, neem ik altijd wat mee hoor, feest of niet. En eigenlijk doet iedereen die ik ken het ook zo
Ik dacht dat 'geen feest geven' betekende dat je het helemaal niet viert, dus dan komt er ook geen visite?
Hè hè, eindelijk heb ik ook iets te melden in dit geweldige topic!

Vanmiddag getuige geweest van een gierige actie in het restaurant van V&D.

Een man gaat aan het tafeltje naast ons zitten met alleen een kop koffie, een leeg schoteltje en een mes. Vervolgens haalt hij een complete appeltaart van de Jumbo uit z'n tas, snijdt er een punt uit en gaat die op z'n gemakkie op zitten eten.

Kán toch eigenlijk niet, wat vinden jullie?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven