Geld & Recht alle pijlers

Hilarische gierige acties

18-07-2012 20:55 3075 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van een ander topic waarin geschreven werd dat iemand werd uitgenodigd bij iemand te komen eten en daarna de rekening gepresenteerd kreeg, ben ik benieuwd wat er nog meer aan dit soort verhalen is.

Ikzelf heb meegemaakt dat een vriend mij gesmeekt heeft mee te gaan naar een bandrepetitie waar ik totaal geen zin in had. Ik wilde echt niet mee, maar hij heeft me overgehaald omdat hij geen zin had om alleen te gaan want dan zat hij zo alleen in de auto (het was een knap stuk rijden). Uiteindelijk toegegeven en na afloop zat hij in de auto op de achterkant van een envelop uit te rekenen hoeveel ik moest bijdragen aan de benzinekosten

Een vriendin had zich verheugd op de bruiloft van haar Turkse collega, en opgedirkt, verheugend op de welbekende Turkse gastvrijheid, toog ze daarheen om vervolgens bij binnenkomst 2 consumptiebonnen uitgereikt te krijgen en als ze meer wilde drinken, moest ze dit zelf betalen.

Wie heeft meer van dit soort dingen meegemaakt?
quote:Lotte35 schreef op 11 augustus 2012 @ 16:41:

[...]

En ik moet zeggen dat in dit filiaal van V&D de taart er ook altijd uitziet alsof er iemand op heeft gezeten. Dus wat dat betreft geef ik hem geen ongelijk.

Het was echt een koddig gezicht. Hij liet die grote doos ook gewoon pontificaal op tafel staan, en zat heerlijk te smullen

Ik had het er trouwens nog over met m'n moeder (waar ik mee was), maar er staat nergens aangegeven dat je geen meegebrachte producten mag nuttigen. Maar het lijkt mij een soort ongeschreven wet.Ik zou het pas echt gierig vinden als hij ook nog de gratis koffie mee zou nemen uit de super en die dan in de magnetron voor babyvoeding zou opwarmen
quote:Courage_ schreef op 11 augustus 2012 @ 18:26:

[...]

Ik ook!Je kan je verjaardag toch niet altijd op de dag zelf vieren zeker niet als je 25 december jarig bent. Lullig dus om niets mee te nemen (ik neem eigenlijk ook altijd (wat kleins) mee als we zomaar ergens heen gaan, flesje wijn, bloemetje oid. Heel normaal in mijn ogen, maar dat doet zeker niet iedereen en dat vind ik niet erg, want ik hou van cadeautjes geven.... Misschien moet je iedereen uitnodigen en expliciet vermelden dat het voor je verjaardag is!
quote:biebsel79 schreef op 11 augustus 2012 @ 18:27:

Ik zou het pas echt gierig vinden als hij ook nog de gratis koffie mee zou nemen uit de super en die dan in de magnetron voor babyvoeding zou opwarmen Het zou wél lef zijn!
quote:Courage_ schreef op 11 augustus 2012 @ 15:35:

Over stel/single.

Ik zie het denk ik zo: als het iets is dat door een groep gezamenlijk betaald moet worden, bijv. de rondjes in de kroeg, het etentje, cadeau gemeenschappelijke vriend, dan is het betalen per persoon.

Maar: een cadeautje meenemen naar een verjaardag is nog altijd een cadeautje, een veredeld gebaar, iets leuks. Daar is wel een etiquette voor (zie dit topic ), maar ik vind niet dat je als stel dan in ene een duurder cadeau moet geven dan als single.

Het zal nooit helemaal uitkomen, bijv.: je zus heeft kinderen en jij niet. Nou, dat betekent dat je vaker een cadeautje zal kopen voor haar gezin dan andersom. Lukt dat financieel niet, dan hou je het op een kleinigheidje, kan ook. Het gaat er niet om dat cadeautjes precies in balans over en weer zijn. Stel dat iemand dat jaar ziek is en zijn/haar verjaardag niet viert. Dan klopt het in ene niet meer? Niet zo spastisch doen zou ik zeggen. Anders wordt het écht gierig!

Eens, ik heb het ook over gezamenlijke bijdragen aan cadeau's voor huwelijken enzo.

Dan vind ik dat er per persoon gelapt moet worden en niet een stel evenveel als een single.

Bij gewone cadeau's verwacht ik echt niets groters van een stel.
Oh dan vind ik het wel vreemd dubbelvla. Weten die mensen wel wat de gelegenheid is voor het bezoek, dus dat het om een verlate verjaardag gaat?
Bij ons in de vriendengroep wordt er altijd per persoon bijgelegd bij kadoos. Lijkt mij ook heel logisch. Grappig is wel dat bijna altijd iedereen mee doet ongeacht of diegene aanwezig is. Gierige acties ben ik dan ook nog niet tegen gekomen in deze groep, erg prettig.

Wij hebben de grootste woonkamer, dus als er na een activiteit met z'n allen gegeten wordt gebeurd dat altijd bij ons. Drinken komen dus altijd op onze kosten, vinden we geen probleem. Leuk is het wel dat zo nu en dan iemand iets mee neemt van huis zodat wij niet altijd overal voor hoeven zorgen :-).
Wat een geweldig topic! Ik lig jankend van het lachen over m'n bank!

Overburen van ons zijn ook zo gruwelijk gierig! Bij onze supermarkt kon je jaren geleden (gratis) zegeltjes sparen voor een gratis doos levensmiddelen. Op de laatste inleverdag kreeg ik van overbuurman nog een rits zegels die zij over hadden en ik vervolgens aan mijn moeder heb gegeven. Word ik 's-avonds gebeld door overbuurvrouw voor het telefoonnummer van m'n moeder. Zij wilde verhaal halen op een aantal artikelen uit de doos van m'n moeder want het waren immers hun zegeltjes. Ik was daarna sneller en belde gauw met m'n moeder (in de 60, AOW'tje) die overbuurvrouw afgepoeierd heeft.

Zelfde overburen: we gingen daar wel eens bbqen. Ieder nam eigen vlees etc. mee. Ons vlees ging het eerst op de bbq. Hun vlees bleef vaak het meest van over en ging weer bij hun de vriezer in. Het duurde ff een paar keer voordat ik dat in de gaten had!

Zelfde overbuurvrouw biedt een ander stel in de straat aan een aantal dagen voor hen te koken nadat de vrouw van het stel door een hele zware bevalling was gekomen en op bed lag. Ze namen dit aanbod aan, waren er erg mee geholpen op dat moment. Stomverbaasd waren ze dat ze twee weken later een volledig gespecificeerde rekening kregen tot en met de laatste sperzieboon. Uiteraard wel netjes betaald, maar wel met een raar gevoel!
Catootje OMG!!!! Echt schaamteloos sommige figuren.
Nou zeg, Catootje, dat geloof je toch bijna niet!

Je hebt zuinig, gierig en dan heb je nog dat soort mensen, gewoon uitgekookt noem ik dat.
quote:Courage_ schreef op 11 augustus 2012 @ 18:26:

[...]

Maar doet ie dan ook twee keer een rondjes ten opzichte van één rondje van mensen die single zijn of waarvan de partners het wel zelfstandig doen?

Yep...

Meestal is het om en om...
Heerlijk topic! In mijn studentenhuis wonen ook een paar figuren...

Ik ben zelf heel makkelijk met het uitlenen van spullen (boeken, stofzuiger, m'n fiets, verkleedspullen, galajurken etc). Eén meisje in m'n huis leende heel vaak dingen van me. Kreeg het ook altijd netjes terug dus had er geen problemen mee. Eén keer vroeg ik aan haar of ik haar colbertje mocht lenen omdat op die van mij een vlek zat (was voor een presentatie van 10 minuten, dus er zou écht niks mee gebeuren). Zij: 'ja hoor, dat mag wel. Maar wat krijg ik er voor terug?' Ik vroeg verbaasd wat ze bedoelde, kreeg ik te horen dat ze altijd tegenprestaties vraagt voor spullen die ze uitleent (haar afwas doen, band plakken etc). Ben maar naar een ander huisgenootje gegaan.....

Of mensen die wanneer ze samen gaat eten, meteen zonder overleg alle overgebleven ingrediënten inpikken, of zeggen dat ze een halve fles wijn 'over' hebben, maar vervolgens wel de hele fles in rekening brengen....vermoeiend.
Tss, die fles wijn doet me denken aan een feest dat wij thuis gaven waarbij een aantal mensen bleven slapen. Een persoon pakte bij het afscheid de volgende morgen nog even een fles wijn van het aanrecht en met de woorden 'oh die is over, die neem ik mee'.

Zij had trouwens die fles niet zelf meegenomen, die was van een ander. Ze had helemaal niets meegenomen zelfs.

Het is misschien een kleine handeling maar voor mij wel een onbeschofte! Dat je dat doet na een avond eten en drinken, slapen, ontbijten, ik snap het niet.

Ze had vaker van die acties waardoor ik weinig van haar moest hebben. (ok, zij wel van mij blijkbaar).
Vorige maand weren wij uitgenodigd bij vrienden voor bbq..goede baan..prima in de slappe was etc.Er zouden 10 man komen en iedereen moest wat meebrengen. Die vrienden zouden ook boodschappen doen. Wij waren er als een van de eerste en je kon gewoon echt zien dat er geen boodschap gehaald was..wat oude komkommer, wortels,mais etc. een paar oude stukjes stokbrood en een overleden sausje stond er ..dat was het ..wij hadden vlees mee, stokbrood etc..

T was gewoon genant. alle zogenaamde hapjes waren overduidelijk restjes uit de kast. Geen vlees,geen saus, geen salade niks..en later hoorden we dat de familie de volgende dag kwam..jaja

Wil echt nooit zo worden..
Nog even over die cadeaus...

Mijn zus en ik geven eigenlijk altijd een gezamenlijk cadeau aan onze ouders. Ik ben single, mijn zus heeft een man en twee kinderen.

Maar het is dus echt nog nooit in me opgekomen dat zij dan vier keer zo veel moeten betalen dan ik! Ik zou het echt heel raar vinden om zo te rekenen.
En over de rekening splitten...dat vind ik prima maar geef het wel even van tevoren aan.

Had laatst een etentje geregeld voor ong. 15 man. Eten was een vaste prijs. Verder had iedereen natuurlijk ook zijn drankjes, en nogal wat flessen wijn erbij. Aan het eind de rekening gesplit, ik zamelde het geld in. Zegt aan het eind iemand...tja ik heb alleen water op dus ik wil geen drank meebetalen. Ja prima hoor, maar hoe moet ik gaan berekenen wat het dan per persoon gekost heeft met al die flessen?! Ik heb het verschil zelf maar bijgelegd maar vond het wel super irritant.
Nou eh drankjes voor die persoon plus 1x vaste prijs? En dan de rest delen door 14?

Of denk ik nu te simpel?
Het Viva forum is papaja.
Ik zou ook niet voor de wijn dokken.. Jammer dan (ik drink niet )
Zijn altijd degenen die veel drinken die vinden dat dat maar moet kunnen..
Dat is pas irritant
Dat is niet waar, ik drink helemaal niet veel en ik zou met een etentje ook gewoon meebetalen aan de wijn van een ander. Veel te veel gedoe om dat te gaan splitten.

En weet je, misschien was mijn hoofdgerecht wel een 10tje duurder, willen hun weer niet aan mijn hoofdgerecht mee gaan betalen blablabla.

Doe mij maar gewoon of alles apart of alles splitten, gedoe allemaal.
Ik vind het prima als iemand niet betaalt voor de spullen van een ander. Maar geef dat even aan voordat er gerekend wordt.
Eerste keer op bezoek bij zijn thuis, meteen volle bak, en meteen samen eten. Was heel gezellig, er werd chinees gehaald. Tafels aan elkaar, gedekt, iedereen zat start klaar. Reden werd me vrij snel duidelijk: tussen neerzetten van het eten en alle borden vol zat drie minuten (ik had het moeten klokken eigenlijk). Gelukkig had vriendje voor mij opgeschept, ik zat erbij en keek ernaar.

Iedereen zat heerlijk te eten en schoonvader zei dat hij toch niet begreep dat andere mensen altijd overhouden van de chinees, bij hem ging het altijd schoon op!
quote:madderijn schreef op 12 augustus 2012 @ 11:26:

Eerste keer op bezoek bij zijn thuis, meteen volle bak, en meteen samen eten. Was heel gezellig, er werd chinees gehaald. Tafels aan elkaar, gedekt, iedereen zat start klaar. Reden werd me vrij snel duidelijk: tussen neerzetten van het eten en alle borden vol zat drie minuten (ik had het moeten klokken eigenlijk). Gelukkig had vriendje voor mij opgeschept, ik zat erbij en keek ernaar.

Iedereen zat heerlijk te eten en schoonvader zei dat hij toch niet begreep dat andere mensen altijd overhouden van de chinees, bij hem ging het altijd schoon op!Als ik 3 minuten doe over eten opscheppen doe ik echt rustig aan hoor
quote:madderijn schreef op 12 augustus 2012 @ 11:26:

Iedereen zat heerlijk te eten en schoonvader zei dat hij toch niet begreep dat andere mensen altijd overhouden van de chinees, bij hem ging het altijd schoon op!

Was het dan ook echt ellebogenwerk of trof je gewoon een familie die allemaal van lekker en veel eten hielden?

Dit soort avonden met tafels vol chinees eten en mosselavonden herinner ik mij ook nog wel uit mijn jeugd met eigen familie.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
quote:lilyrose2012 schreef op 12 augustus 2012 @ 10:54:

Ik zou ook niet voor de wijn dokken.. Jammer dan (ik drink niet )Ach........... Ik drink ook niet, ja alcohol vrij bier of cola light maar als we met een groep splitten betaal ik gewoon mee, wat zal het verschil in prijs zijn tussen een glas wijn en een flesje Bavaria malt?
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven