Entertainment alle pijlers

Zomergasten 2012

15-07-2012 15:57 570 berichten
De VPRO zendt deze zomer het 25ste seizoen uit van Zomergasten. Dit jubileum wordt gevierd met een extra uitzending op 15 juli. (Ned. 3, 20:15 - 23:10 uur).

Een speciale aflevering "Volgende fragment" waarin Roel van Broekhoven praat met de twaalf presentatoren die Jan Leyers zijn voorgegaan, en een selectie van de 125 gasten over hun ervaringen en gedenkwaardige momenten.

In Volgende fragment vertellen de presentatoren over hun meest gedenkwaardige gasten en bijzondere momenten, hun aanpak, waar zij naar streefden, maar ook hoe zij zich voorbereidden en hoe ze omgingen met spanning en soms meedogenloze kritiek. Ook verschillende gasten delen hun ervaringen over hun optreden in het programma: voor sommigen van hen is er zelfs sprake van een leven vóór en na Zomergasten, dat hun een podium bood voor hun persoonlijke verhaal, openbaring of betoog. Dat kon leiden tot een ontwapenend inzicht in een innerlijke wereld of ontroerend moment maar soms ook tot spanning tussen gast en presentator. Zowel gasten als presentatoren memoreren openhartig de spannende en ongemakkelijke momenten.

De Zomergasten van 2012 (vanaf 22 juli) zijn:

Henny Vrienten 22 juli

Micha Wertheim 29 juli

Jolande Withuis 5 augustus

Lidewij Edelkoort 12 augustus

Ben Verwaayen 19 augustus

Adriaan van Dis 26 augustus

----------------------------------------------------------------------------

Ik kijk er weer naar uit!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb die van vorige week nog niet gezien.
Liever elitair dan een pauper!
Als je flink migraine hebt hang je nu kotsend boven de toiletpot denk ik. (Met excuus voor het plaatje.)
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Lijkt me wel vreselijk. Eerst de eer dat je gevraagd word, dan maanden voorbereiding. En dan tijdens zo'n gesprek voelen dat je niet goed wordt en dan moeten beslissen het af te breken.

Hoop dat ze snel opknapt en het later nog eens af kan maken.
Sneu zeg. Is dit haar keuzefilm? Ik zap wat met OS.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik hoop wel dat ze haar terug laten komen.

Hoewel ze dan natuurlijk wel de kans lopen dat het weer misgaat.

Maar ze kunnen het misschien voor 1 keer niet live doen dan?
quote:nouschi schreef op 05 augustus 2012 @ 22:15:

Sneu zeg. Is dit haar keuzefilm? Ik zap wat met OS.Ja.
quote:Mazou schreef op 05 augustus 2012 @ 22:17:

Ik hoop wel dat ze haar terug laten komen.

Hoewel ze dan natuurlijk wel de kans lopen dat het weer misgaat.

Maar ze kunnen het misschien voor 1 keer niet live doen dan?

Zou wel beter zijn. Het is ook de vraag of het weer op zondagavond kan, in de herfst heb je niet zomaar een zondagavond vrij op een zender.

Maar misschien kan het beter in de winter, lekker koel
Ze hebben natuurlijk wel al een deel gedaan + de keuzefilm, dus een hele avond is niet nodig. Dan zal het makkelijker zijn om nog een andere keer door te gaan.
Liever elitair dan een pauper!
Wel fijn dat de keuzefilm nu eens wat eerder begint..

Beste Zomergast van dit seizoen. Jammer, maar begrijpelijk, dat het gestopt is.
quote:Moonlight82 schreef op 05 augustus 2012 @ 22:25:

[...]

Zou wel beter zijn. Het is ook de vraag of het weer op zondagavond kan, in de herfst heb je niet zomaar een zondagavond vrij op een zender.

Maar misschien kan het beter in de winter, lekker koel

Hm ja dat wel

Volgens mij is migraine ook weersafhankelijk?
Beste kijkers,

Helaas hebben we de Zomergasten-uitzending van Jolande Withuis voortijdig moeten beëindigen. Ze kon de migraine-aanval die zich een half uur na aanvang van de uitzending manifesteerde niet meer onderdrukken. Er was geen sprake van een te hoge temperatuur in de studio.

Zowel Jolande Withuis, presentator Jan Leyers als de Zomergastenredactie betreuren het dat op deze manier een waardevolle avond vroegtijdig stopgezet moest worden.

We streven ernaar op een later moment alsnog de Zomergastenavond met Jolande Withuis te maken.
Ah, via FB verneem ik dit bericht van Zomergasten:

Beste kijkers,

Helaas hebben we de Zomergasten-uitzending van Jolande Withuis voortijdig moeten beëindigen. Ze kon de migraine-aanval die zich een half uur na aanvang van de uitzending manifesteerde niet meer onderdrukken. Er was geen sprake van een te hoge temperatuur in de studio.

Zowel Jolande Withuis, presentator Jan Leyers als de Zomergastenredactie betreuren het dat op deze manier een waardevolle avond vroegtijdig stopgezet moest worden.

We streven ernaar op een later moment alsnog de Zomergastenavond met Jolande Withuis te maken.

haha weer tegelijk
Great minds..
quote:Hemera schreef op 05 augustus 2012 @ 22:44:

Great minds.. Ik krijg wel veel complimenten deze avond
Zoiets zei (nou ja stamelde) de presentator ook al bij de afsluiting.

Vond zelf vandaag het weer nogal drukkend. Niet eens zo warm maar wel 'zweterig' weer.

Misschien heeft dat meegespeeld. Maar wat zal ze balen, wat een vreselijk ongelukkig moment voor een aanval
Ik had zelf vroeger last van migraine, en inderdaad het idee gehad dat het met luchtdrukverandering te maken had.

Echt sneu voor haar, en voor de makers, en de kijkers
quote:lottekeNL schreef op 05 augustus 2012 @ 23:47:

Ik had zelf vroeger last van migraine, en inderdaad het idee gehad dat het met luchtdrukverandering te maken had.

Echt sneu voor haar, en voor de makers, en de kijkers

Hm ben benieuwd of daar weleens onderzoek naar is gedaan.

Helaas worden er vaak alleen onderzoeken gedaan naar dingen waar de farmaceutische industrie een slaatje uit kan slaan :(.

En dat zal hierbij wel niet het geval zijn.
Erg sneu voor haar.

En jammer voor mij. Ik zat echt te genieten van deze zomergast.
Update van de site van VPRO:

De Zomergasten uitzending van afgelopen zondag met historisch socioloog Jolande Withuis werd voortijdig beëindigd omdat zij een migraine-aanval kreeg.

De VPRO en de NPO hadden voor komende zaterdagavond op Nederland 2 twee uur zendtijd gereserveerd om de uitzending voort te zetten.

Jolande Withuis heeft echter nog steeds last van migraine waardoor de opnamen deze week niet door kunnen gaan. Het eerste gedeelte van haar Zomergasten uitzending zal aanstaande zaterdag ca. 13.00 uur worden herhaald op Nederland 2.
Het is nu in de herhaling op tv.

Jan zegt als inleiding dat Jolande zich nog niet goed genoeg heeft gevoeld om het restant van de aflevering op te nemen zodat we een halve aflevering gaan zien. Ik vraag me af wanneer die inleiding opgenomen is.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Begint bijna.

Ben benieuwd, heb er nu extra veel zin in doordat het vorige keer werd afgebroken.
Chips. Shawshank redemption op vier. Was ook wel leuk geweest.

quote:merano schreef op 12 augustus 2012 @ 20:37:

Chips. Shawshank redemption op vier. Was ook wel leuk geweest.Maar dat gaan we niet doen he!
Waarom is ze van te voren niet even naar de kapper geweest?
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven