Gedrag zwager

13-08-2012 11:38 211 berichten
Alle reacties Link kopieren
......
quote:Lizzl schreef op 13 augustus 2012 @ 12:26:

[...]

Die 'laat maar' van mij, was heel iets anders Ik had een stukje geschreven over wat ik had verwacht toen ik de titel zag 'Gedrag zwager'. Het stond vol met dingen waaraan ik me stoor aan mijn zwager Te herkenbaar vond ik, vandaar dat ik het heb verwijderd.Ok, dan begreep ik je verkeerd!
quote:kleinedraak schreef op 13 augustus 2012 @ 12:32:

[...]

Toen 's avonds de visite weg was hebben we gezamelijk ook de mannen hockeyfinale gekeken, heb ik helemaal geen moeite mee.

Maar terwijl ik de tv net uitzet, de tv gewoon weer aanzetten om tv te kijken tijdens een verjaardag vind ik persoonlijk storend.

En het stoort me idd waarschijnlijk meer aangezien het elke verjaardag/visite zo gaat, het is dus niet iets eenmaligs.

Iemand zei dat hij waarschijnlijk niets durft te zeggen gezien mijn reacties maar dat is het echt niet.

Ik heb hem helemaal niets laten merken tijdens de verjaardag, maar we hebben hier al enjkele malen over gesproken waarin hij vervolgens aangeeft dat hij zelf ook weet dat het anders kan en zelf aangeeft dit te willen veranderen, maar helaas gebeurt het gewoon niet.

Ik ga me er niet meer druk om proberen te maken en verstop in het vervolg de afstandbediening gewoon Maar waarom verplichten jullie hem deel te nemen aan familieverplichtingen? Zo te lezen komt hij alleen om gezeik met jou en jouw familie te voorkomen, want hij heeft 't niet naar zijn zin en gaat gewoon z'n eigen ding doen. Dan kun je toch beter zeggen dat ie zich voortaan niet meer verplicht hoeft te voelen en beter gewoon lekker thuis kan blijven? Hij voegt voor jou niks toe en hijzelf zit z'n tijd te verdoen terwijl ie liever iets anders doet.
Ik snap echt niet waarom je je nou druk maakt om die man,

"Enkele malen erover gesproken"?
Dat hij al jouw andere viste kent wil niet zeggen dat hij het ook leuke mensen vindt.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
[quote]Snormel schreef op 13 augustus 2012 @ 12:26:

Hij moet komen, én hij moet gezellig doen. Hoop verwachtingen.

quote]

waar staat dat??

Hij is uitgenodigd, maar dat is geen verplichting.

Maar de volledige tijd voor de tv hangen vind ik raar en heel wat anders dan ff de tussenstanden sport kijken oid.

Daar heb ik ook helemaal geen moeite mee.
Laat die vent lekker zitten voor de t.v. . Zet zijn pilsje er nog naast. Hij zit niemand in de weg, toch? En voel je niet verantwoordelijk voor hem tegenover de rest die vraagt waarom hij binnen zit. Als zijn eigen vrouw zich er niet aan stoort, waarom zou jij het als schoonzus dan wel doen?

Doet hij dit ook bij je ouders?

Dan is " gezellig doen " gewoon niet zijn ding.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 13 augustus 2012 @ 12:37:

Dat hij al jouw andere viste kent wil niet zeggen dat hij het ook leuke mensen vindt.Een gedeelte daarvan komt ook bij hen thuis dus dat lijkt me dan wel
En misschien doet hij het juist omdat jij je er zo aan ergert.

Vindt je man het net zo irritant of boeit het hem een heel stuk minder?
quote:kleinedraak schreef op 13 augustus 2012 @ 12:41:

[...]

Een gedeelte daarvan komt ook bij hen thuis dus dat lijkt me dan wel Kan toch zijn vanwege je zus, ipv dat hij ze zelf zou hebben uitgekozen?
[quote]blijfgewoonbianca schreef op 13 augustus 2012 @ 12:39:

Als zijn eigen vrouw zich er niet aan stoort, waarom zou jij het als schoonzus dan wel doen? quote]

Die doet het wel, maar dat is hun ding, daar ga ik niet tussen zitten, kijk wel uit!
quote:kleinedraak schreef op 13 augustus 2012 @ 12:39:

quote]

waar staat dat??

Maar de volledige tijd voor de tv hangen vind ik raar en heel wat anders dan ff de tussenstanden sport kijken oid.

Daar heb ik ook helemaal geen moeite mee.

Nogmaals: Waarom stoort het jou dat hij binnenzit sport te kijken terwijl de rest van de visite buiten zit. Hij stoort dus niemand met zijn gedrag (de rest zit tenslotte buiten). Hij vind op dat moment de sport even belangrijk. Hij ís op de verjaardag van je zoontje, heeft een cadeautje mee en blijft ook nog de hele avond.

Waarom is dit zo'n hekel punt voor je?

waar staat dat??

Maar je voelt je wel beledigd dat ie vaak laat of kort komt, dus ik denk dat je het hem wel als verplichting laat voelen.

Waarom wil je dat ie komt als hij het niet naar z'n zin heeft? Dat hij wat met je zus heeft wil niet zeggen dat ie dan ook maar wat met jouw gezin moet hebben en verplicht gezellig moet gaan zitten doen. Laat die man toch gewoon lekker thuisblijven en z'n eigen ding doen met eigen vrienden. Van al dat familiegeplak en geclaim worden relaties vast niet beter.
quote:kleinedraak schreef op 13 augustus 2012 @ 12:41:

[...]

Een gedeelte daarvan komt ook bij hen thuis dus dat lijkt me dan wel Die zullen voor je zus komen neem ik aan.
Ik vind dat je zeurt. Als hij niet zou komen was het ook vast een probleem.

quote]

waar staat dat??

Daar heb ik ook helemaal geen moeite mee.In je OP staat in een zin dat hij vaak niet komt of te laat. En dat lijk je niet positief te vinden, dus niet komen zal je vast ook niet prima vinden.
quote:Snormel schreef op 13 augustus 2012 @ 12:26:

waar staat dat??

Hij is uitgenodigd, maar dat is geen verplichting..

Je verwachtingen/druk zal hij anders heel duidelijk voelen.

Kijk maar eens kritisch naar je eigen OP. En wat heb je toch in ....naam meerdere keren met hem besproken?

quote:kleinedraak schreef op 13 augustus 2012 @ 11:38:

Meneer was niet naar huis gegaan maar had gewinkeld om de tijd te doden die hij moest wachten tot zus klaar was.

Ik snap hier niks van, hij gaat naar alle verjaardagen ín de familie ook als zus er niet is, maar bij zijn neefje kan het niet?!

Je bent zijn enige oom!!

(...)

Wat zijn nou die paar uurtjes in een jaar voor een verjaardag van dat mannetje?

quote:Ik snap hier niks van, hij gaat naar alle verjaardagen ín de familie ook als zus er niet is, maar bij zijn neefje kan het niet?!

Je bent zijn enige oom!!Je kiest er niet voor om iemands oom te worden. Je kunt hem geen oomtaak in z'n maag splitsen als hij daar niks mee heeft.
Ik heb 1 zus wonen hier die ook vier kinderen heeft. Mijn man gaat echt nooit mee naar de kinderverjaardagen hoor. Vroeger gebeurde dat ook gewoon niet. Die kerel van me heeft het al stervensdruk en dan moet hij ook nog opzitten en pootjes geven op een kinderverjaardag notabene.

Ik ga wel, maar naar kinderverjaardagen hooguit een uurtje of anderhalf.
Hij hoeft niet te komen, maar gaat wel lopen zaniken als wij een keer een uur later zijn op zijn verjaardag en dat vind ik idd storend.

Hij mag thuisblijven en weet dat, maar komt onder het mom dat het gezellig is.

Blijkbaar hebben wij daar een andere visie op..
quote:kleinedraak schreef op 13 augustus 2012 @ 12:42:

[quote]blijfgewoonbianca schreef op 13 augustus 2012 @ 12:39:

Als zijn eigen vrouw zich er niet aan stoort, waarom zou jij het als schoonzus dan wel doen? quote]

Die doet het wel, maar dat is hun ding, daar ga ik niet tussen zitten, kijk wel uit!

Als jij de afstandsbediening wil verstoppen, de tv uitzet als jij " het wel mooi vindt " , dan doe je dat dus wel; dat er tussen zitten.

Laat zij hem maar op zijn gedrag wijzen als het haar stoort.
quote:kleinedraak schreef op 13 augustus 2012 @ 12:53:

Hij hoeft niet te komen, maar gaat wel lopen zaniken als wij een keer een uur later zijn op zijn verjaardag en dat vind ik idd storend.

Blijkbaar hebben wij daar een andere visie op..Nodig de man dan niet uit!

Blijkbaar hebben wij daar een andere visie op..Oh, nu komt ie ineens wel altijd. In je OP staat wat anders. Dat hij niet komt of te laat.
quote:De afgelopen jaren is het regelmatig geweest dat mijn zwager tijdens verjaardagen/feestjes bij ons thuis niet of veel later op kwam dagen omdat hij iets anders te doen had.

.Grote Griebels; geven jullie elkaar tijden op?
Wat maakt het uit?

Ik zou zelf ook geen zin hebben om op schoonfamilie-verjaardag te gaan zitten terwijl mijn vriend er dan nog niet is. Nou, misschien bij schoonzus bijvoorbeeld nog wel maar bij zwager dan weer niet... en dat is dan ook nog eens afhankelijk van wat ik verder te doen heb. Als ik in een weekend een verjaardag van schoonfam, een afspraak met een vriendin, een ochtend uitslapen en een middag winkelen heb gepland hangt die verjaardag wel zo'n beetje onderaan het prioriteitenlijstje. En dat is niet omdat ik de beste mensen niet mag ofzo, en ik ga best graag bij ze op bezoek, maar verjaardagen vind ik doorgaans afschuwelijk. En als het dan ook nog een kinder verjaardag is...

In veel gevallen zou ik alsnog wel gaan en dan ook nog gezellig doen hoor, want in mijn eentje gaan tv kijken zou niet echt in me opkomen, maar ik zou er ook vooral niet wakker van gaan liggen als iemand het wel deed..

Jij kunt je toch gewoon lekker vermaken met de andere visite en kinderen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven