Leegte, ontevredenheid, eenzaam

13-08-2012 19:25 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Geen idee hoe ik moet beginnen...

Ik ben eigelijk altijd al niet echt gelukkig geweest en ben juist wel op zoek naar geluk.. In zoverre dat ik van alles op mn hals haal. (studies, werk, curussen etC)

Door de ogen van anderen ben ik een heel ondernemend type. Meer in de zin van.. wat er in me opkomt ga ik ook doen. Voor mij is dat in de hoop dat ik er een blijer mens van wordt..

Maak lijstjes wat ik wil hebben, want word meestal wel( kort) blij van materie.

Terwijl ik dat doe besef ik me dat ik dat voor een bepaalde reden doe en dat geluks gevoel blijft meestal uit ,.. of ik bereik niet het gevoel wat ik zou willen. Blij zijn!

Druk bezig zijn met bijvoorbeeld mijn werk zorgt ervoor dat ik niet stil hoef te staan bij dat vervelende lege gevoel. Dat ben ik tijdens die werkdrukte ook wel kwijt.

Psycholoog adviseerde me om meer te gaan werken.. (heb inmiddels nu een jaar geen psych meer...)

Maar wanneer ik bij mezelf kom .. en ik ben alleen thuis in mn flatje ( waar ik me overigens niet thuis voel) dan komt dat gevoel direct weer op me af.. soms ga k dan maar naar bed ,, of kijk tv.

Ik ben dus eigelijk down wanneer ik het te rustig heb..

Vrije dagen doen me ook geen goed.

Ik miss de oude ik..

SPontaan.. vrolijk,,humor.. Ze is er nog wel... maar achter een paar donkere wolken.. Familie en vrienden tonen wel begrip maar weten eigelijk niet echt wat het is,,,

Ik doe me best voor de buiten wereld een vrouw te zijn die blij is en in is voor leuke dingen maar eigelijk.....

Deprimerend he?

Herkent iemand dit.?
Hoi meid!! aller eerst rot voor je !! en ja ik weet hoe het voelt!!

mijn ervaring hierin is dat geluk niet te vinden is in dingen of zelfs in mensen om je heen. Het geluk zit in jezelf, in hoe jij tegen dingen aankijkt, in hoe jij met situaties en mensen omgaat, in hoe jij je keuzes maakt!

dat gaat niet in 1 nacht maar oefening baart kunst!

leer jezelf kennen! wat is zo mooi en leuk aan jezelf, en wat vind je zo leuk en mooi de wereld om je heen!! geniet van de allerkleinste dingen!! als je dat kunt valt er heel veel om gelukkig over te zijn!!!

hoop dat je er iets mee kunt!! sterkte iig!
Ik herken veel uit je verhaal. Als ik maar bezig blijf is er niet zoveel aan de hand, maar als ik dan thuis ben weer die leegte...

Je geeft aan dat je je niet thuis voelt in je flatje, hoe komt dat? Kan je daar niet iets aan doen? Bijv. verfje, leuke spulletjes? Is natuurlijk geen oplossing voor je probleem, maar het is wel belangrijk je fijn te voelen thuis.
Hoe meer jij je best doet om aan het 'wereldbeeld' te voldoen, hoe verder je van jezelf af komt te staan. En hoe erger die eenzaamheid de kop op steekt.

Je kunt nog zoveel cursussen en uitjes e.d. doen, maar zolang je niet met je innerlijk aan de slag gaat, blijft het oppervlakkig. Terwijl het lijkt alsof dat oppervlakkige je nu juist ongelukkig maakt. Werken aan je bewustzijn, aan je innerlijke groei, geeft op de lange duur meer dan alle materie en cursussen bij elkaar.

Zoals Bi-licious dus zegt.
Bi- licious: Thanks... Je hebt ook gelijk hoor... en ik probeer dat steeds weer. Maar in de kern... accepteer ik de hele situatie niet... dus ik moet het zien om te buigen.. Dat lukt.. heel soms..

Oefening baart kunst..

Doet me goed dat mensen het herkennen..maakt dat ik me minder alleen voel.

Zenga:

Mijn flatje staat echt in een ghetto buurtje,,, of jaa.. mijn referentie kader is een huis langs een redelijk rustige weg waar je nooit iets hoort.. vergeleken met dat is dit ghetto.! Met veel geluidsoverlast etc.. ik ken ook niemand hier ... vind t maar een stel aso's .. Dus dat zorgt al dat ik me minder veilig voel.

Wat betreft die leuke spulletjes.. Heb inmiddels een heel design woonkamer.. Hou van geld uitgeven!! en heb nog een lijstje liggen voor de puntjes op de i hahaha.. Daar ligt t niet aan. Moet t echt uit mezelf halen.. maar dat is zoooo lastig!
Zoo jaa... ! Dat ervaar ik ook zo..

Weer een cursus... Wat gaat ze nu weer doen .. denk ik dan bij mezelf.. maar nu.. September ga ik op salsa les en mindfullness.. om te leren detailss te zien en in het hier en nu te blijven en hopelijk iets met die depri gevoelens te kunnen doen.. heb ik Toch gigantische drang naar opleiding tot schoonheidsspec... Alleen omdat ik mogelijk door mindfullness nieuwe inzichten zal krijgen heb ik me niet aangemeld. Het is inmiddels een gewoonte geworden...
quote:merl88 schreef op 13 augustus 2012 @ 19:57:

Bi- licious: Thanks... Je hebt ook gelijk hoor... en ik probeer dat steeds weer. Maar in de kern... accepteer ik de hele situatie niet... dus ik moet het zien om te buigen.. Dat lukt.. heel soms..

Oefening baart kunst..

Doet me goed dat mensen het herkennen..maakt dat ik me minder alleen voel.

Zenga:

Mijn flatje staat echt in een ghetto buurtje,,, of jaa.. mijn referentie kader is een huis langs een redelijk rustige weg waar je nooit iets hoort.. vergeleken met dat is dit ghetto.! Met veel geluidsoverlast etc.. ik ken ook niemand hier ... vind t maar een stel aso's .. Dus dat zorgt al dat ik me minder veilig voel.

Wat betreft die leuke spulletjes.. Heb inmiddels een heel design woonkamer.. Hou van geld uitgeven!! en heb nog een lijstje liggen voor de puntjes op de i hahaha.. Daar ligt t niet aan. Moet t echt uit mezelf halen.. maar dat is zoooo lastig!

Ah op die manier Nou we hebben nog meer gemeen, ik woon ook in een ghetto-buurt ;) Inclusief de geluidsoverlast. Maar ik voel me wel veilig hier, ik geloof niet dat de aso's hier het op mij hebben gemunt. En de aso's daar ook vast niet op jou. Dus, maak gewoon een fijn plekje van je huisje en trek je niet teveel aan van buiten.

Aan jezelf werken is lastig. Ik weet ook niet hoe dat moet...
alsje!! het is ook lastig!! ik worstel er soms nog steeds mee!! maar idd je moet het eerst accepteren!! accepteren hoe je bent. bv. heel diep in mij heb ik vaak het gevoel dat hier zijn op aarde nutteloos is! maar omdat het mijn gevoel is hoeft het nog niet waar te zijn! ik weet van mezelf dat gevoel heb ik soms! dat accepteer ik !! niet alles kan even leuk en mooi zijn! dat geld voor iedereen! ik merkte dat me juist op dat gevoel foccussen me alleen maar ongelukkiger maakte!! dus ging ik me foccussen op de goeie dingen in mezelf en om me heen !! het was het eenigste wat dat gevoel minder maakte!! je kunt niet veranderen wie je werkelijk bent maar wel hoe je er mee omgaat.

dus bv. is het stil en ben je alleen? kijk es naar buiten als je een beetje natuurmens bent! neem de tijd om te denken aan mooie herrineringen! zet muziek op dat je leuk vind?

geniet van de dingen waar je wel van kunt genieten ipv je foccussen op gevoelens en gedachtens die negatief zijn en waar je eigenlijk niks mee kunt!! veel logischer toch?
Dan ben je toch goed bezig TO, met die mindfulness binnenkort. En ook slim om die nieuwe opleiding even on hold te zetten. Steeds iets opnieuw starten kan ook uit gewoonte voortkomen, zeker als ik jouw verhaal zo hoor. Terwijl het je innerlijke onrust nooit zal kunnen stillen.

En inderdaad, aan jezelf werken is lastig. Je zou eens kunnen beginnen met boeken over zelfontwikkeling te lezen. Met wat je dan leest kun je over jezelf na gaan denken. Wayne Dyer heeft goede boeken. Ook is De Kracht van het Nu een goed boek. En zo zijn er nog vele meer. Oh, Gras onder je Voeten, ook een leuke.
Ja eigelijk waar het om draait is het kunnen relativeren..

Ik ken bijna alle do;s en don't wel. Ik heb een stapel boeken als bijvoorbeeld: "denk je sterk" maar ook boek over NLP..

Mijn probleem vooral .. is die hevigheid van somberheid en depressieve gevoel.. die me echt omver duwen in een ravijn.. gevoelsmatig. De kracht om erbovenop te klimmen heb ik dan gewoon haast niet. Het verrast me gewoon. Ik heb geen idee waar ik op dat moment aan gedacht heb dat het er ineens weer is.

Het speelt ook al te lang.. maarja.. k blijf nu teveel in herhaling hoe kut het is,..

Hoop dat mindfullness me dingen zal bijbrengen. Misschien zal het het makkelijker maken.
Een huisdier?
mindfulniss kan zeker helpen, heb ik ook gedaan en zoals moly zegt is zelf ontwikkeling ook erg belangrijk.

mindfulniss gaat juist om genieten van de kleine dingen, als je dat namelijk kan uit je zelf val je vanzelf minder snel in een groot gat, de kleine dingen je dan veel sneller en veel vaker oppikt breken je val als het ware. hoop dat jet snapt wat ik bedoel. lastig uitleggen voor mij. maar schroom niet je verhaal te vertellen !! soms doet het uiten van je gevoel meer dan de antwoorden die je erop krijgt!!!
Is het niet vooral de eenzaamheid die het probleem is?

Daar helpt midfullness en dergelijke ook niet veel aan.

Maar ja, een lieve vriend tover je ook niet ergens vandaan.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Koffie: eenzaamheid komt meestal voort uit onrust in jezelf. Je voelt je eenzaam als je de dingen van buiten nodig hebt (en die er dan niet zijn op dat moment). Tenminste, zo zie ik dat.

En omdat je zo'n vriend dan niet meteen kan toveren, zul je eerder iets aan dat gevoel moeten doen, dan aan de invulling ervan. Snap je wat ik bedoel?

TO, dan is lezen voor jou nog een stap te ver. Lezen is ook voelen. En lees je met je hoofd, dan voel je niet. NLP is mooi, maar als je niet goed bij je gevoel kunt, dan is NLP juist tegenwerkend.

Of begrijp ik je nu verkeerd?
Ik herken je wel. Ik ben in de ogen van anderen een blije en enthousiaste jonge vrouw. Blijkbaar werkt mijn maskertje dus vaak goed, want ik ben echt niet altijd blij, enthousiast en gelukkig.

Ik onderneem veel dingen en vraag me ook wel eens af of ik dat nou doe omdat ik dan niet alleen thuis ben of omdat ik het echt leuk vind? En als ik dan weer thuis kom is het gevoel van eenzaamheid er de ene keer totaal niet en de andere keer heeeeel erg.

Het lijkt erop dat ik me er de laatste tijd wel beter bij neer kan leggen als ik niets heb en dan probeer ik mezelf zo goed en zo kwaad als het gaat te vermaken. Het is natuurlijk van belang eerst helemaal happy met jezelf te zijn voordat er iemand bij komt. Dat is bij mij ondertussen al dik 2 jaar terug en ik verlang wel weer naar een vaste relatie. Wetende dat je altijd bij iemand terecht kunt. En dan bedoel ik geen beste vriendin of iets dergelijks.

Vrienden tonen inderdaad begrip, maar echt snappen doen ze het niet. Behalve degenen die soort van in hetzelfde schuitje zitten.

Af en toe mezelf weer ff een schop onder mijn kont geven en aan mezelf laten zien dat ik het ook allemaal wel alleen kan en dat je verder niemand nodig hebt enz. Maar soms is dat best lastig. Zorg er inderdaad wel voor dat je huisje echt jouw plekje is waar je blij mee bent.

Ik snap je helemaal!
Ik kan wel bij mijn gevoel alleen niet op het moment zelf dat ik zo depri ben.. Daarna kan ik het wel en neem ik me weer dingen voor als ' volgende keer als ik me zo voel....'

Mindfulness laat je ook wel stil staan bij jezelf en het hier en nu en dat kan helpen bij die drang om dingen te doen weer cursus te beginnen.

Denk best wel dat t kan helpen.. Maar we gaan t zien heb over twee weken mn orrientatiegesprek.

Ergens wil ik ook weer niet teveel aandacht eraan besteden( niet dat t lukt) je houd t zo in stand.. We moeten vrede zien te vinden in wie we zijn en wat we doen..
Prinsesje : grappig dat heb ik ook. Dat je je afvraagt of je iets doet zodat je weg bent Of omdat je het leuk vindt.. Denk nu aan opleiding tot schoonheidsspec en vraag me af of ik het ook had gewilt als ik dit probleem niet had gehad, waarschijnlijk niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven