
Tandarts is foetsie

woensdag 15 augustus 2012 om 15:01
Misschien hebben jullie een idee hoe ik deze situatie moet oplossen.
Vorig jaar heeft mijn tandarts een paar facings gemaakt. Daar was ik al meteen niet tevreden over (eentje had een vlek) maar ze zei dat het weg kon trekken. Bij mijn volgende controle wilde ik het aankaarten. Vooral omdat mijn andere facing (de helft van een tand) ook al is verkleurd. Dit soort facings heb ik al jaren om wat gaten in mijn gebit op te vullen, meestal gaan ze zo'n tien jaar mee.
Alleen was ze de keer erop verdwenen. De praktijk bleek overgenomen door nieuwe eigenaren en ik had opeens een nieuwe tandarts. Die wil graag (tegen extra kosten) het probleem wil oplossen. Maar dat wil ik niet. Ik vind het een wanprestatie, die zij moeten oplossen.
Mijn tandarts was indertijd (onder de vorige eigenaren) in loondienst. De praktijk biedt me verder niets aan, ze zeggen alleen dat zij nu een eigen praktijk heeft. Daar moet ik maar gaan zeuren.
Maar ik ben klant bij hun, ik vind dat zij het moeten oplossen. Even voor de duidelijkheid: als patiënt weet je niets over de overname. Ik heb daar specifiek naar moeten vragen omdat ik elk half jaar opeens een andere tandarts had.
Wie moet deze klacht oplossen? De praktijk of de tandarts?
Vorig jaar heeft mijn tandarts een paar facings gemaakt. Daar was ik al meteen niet tevreden over (eentje had een vlek) maar ze zei dat het weg kon trekken. Bij mijn volgende controle wilde ik het aankaarten. Vooral omdat mijn andere facing (de helft van een tand) ook al is verkleurd. Dit soort facings heb ik al jaren om wat gaten in mijn gebit op te vullen, meestal gaan ze zo'n tien jaar mee.
Alleen was ze de keer erop verdwenen. De praktijk bleek overgenomen door nieuwe eigenaren en ik had opeens een nieuwe tandarts. Die wil graag (tegen extra kosten) het probleem wil oplossen. Maar dat wil ik niet. Ik vind het een wanprestatie, die zij moeten oplossen.
Mijn tandarts was indertijd (onder de vorige eigenaren) in loondienst. De praktijk biedt me verder niets aan, ze zeggen alleen dat zij nu een eigen praktijk heeft. Daar moet ik maar gaan zeuren.
Maar ik ben klant bij hun, ik vind dat zij het moeten oplossen. Even voor de duidelijkheid: als patiënt weet je niets over de overname. Ik heb daar specifiek naar moeten vragen omdat ik elk half jaar opeens een andere tandarts had.
Wie moet deze klacht oplossen? De praktijk of de tandarts?

woensdag 15 augustus 2012 om 15:12

woensdag 15 augustus 2012 om 15:18
quote:Yvonne77 schreef op 15 augustus 2012 @ 15:07:
Het lijkt mij dat de praktijk het op moet lossen, ze was bij hun in loondienst dus zijn hun eindverantwoordelijk.
zoals ik het lees was de tandarts in loondienst bij de vorige eigenaren, daar hebben de huidige eigenaren dus niets mee te maken.
ik denk dat je de kosten moet verhalen op mensen die ten tijde van de behandeling eigenaar waren.
het is wel vreemd dat je geen brief oid hebt gehad dat de praktijk is overgenomen, maar dit staat los van de fout.
Het lijkt mij dat de praktijk het op moet lossen, ze was bij hun in loondienst dus zijn hun eindverantwoordelijk.
zoals ik het lees was de tandarts in loondienst bij de vorige eigenaren, daar hebben de huidige eigenaren dus niets mee te maken.
ik denk dat je de kosten moet verhalen op mensen die ten tijde van de behandeling eigenaar waren.
het is wel vreemd dat je geen brief oid hebt gehad dat de praktijk is overgenomen, maar dit staat los van de fout.


woensdag 15 augustus 2012 om 15:21
quote:lemonlover schreef op 15 augustus 2012 @ 15:18:
[...]
zoals ik het lees was de tandarts in loondienst bij de vorige eigenaren, daar hebben de huidige eigenaren dus niets mee te maken.
ik denk dat je de kosten moet verhalen op mensen die ten tijde van de behandeling eigenaar waren.
het is wel vreemd dat je geen brief oid hebt gehad dat de praktijk is overgenomen, maar dit staat los van de fout.Ligt eraan...als de praktijk is overgenomen mét alle patiënten die toentertijd al patiënt waren in de oude praktijk, dan wordt het volgens mij wel een ander verhaal hoor!
[...]
zoals ik het lees was de tandarts in loondienst bij de vorige eigenaren, daar hebben de huidige eigenaren dus niets mee te maken.
ik denk dat je de kosten moet verhalen op mensen die ten tijde van de behandeling eigenaar waren.
het is wel vreemd dat je geen brief oid hebt gehad dat de praktijk is overgenomen, maar dit staat los van de fout.Ligt eraan...als de praktijk is overgenomen mét alle patiënten die toentertijd al patiënt waren in de oude praktijk, dan wordt het volgens mij wel een ander verhaal hoor!

woensdag 15 augustus 2012 om 15:22
Praktijk heeft dezelfde naam en we zijn totaal niet geïnformeerd over de overname. Dus vind ik het bijzonder raar om naar de tandarts te verwijzen.
Stel dat ik iets koop bij ikea en dat de verkoopster bij de blokker gaat werken omdat het bedrijf door een ander is overgenomen.
Dan kunnen ze me niet voor klachten naar de Blokker verwijzen. Of denk ik nu te simpel?
OT: ik ben echt niet tevreden over de nieuwe eigenaren. Ik wil dat ze dit oplossen en daarna ga ik mooi weg.
Stel dat ik iets koop bij ikea en dat de verkoopster bij de blokker gaat werken omdat het bedrijf door een ander is overgenomen.
Dan kunnen ze me niet voor klachten naar de Blokker verwijzen. Of denk ik nu te simpel?
OT: ik ben echt niet tevreden over de nieuwe eigenaren. Ik wil dat ze dit oplossen en daarna ga ik mooi weg.
woensdag 15 augustus 2012 om 15:29
ik denk niet dat het zo simpel ligt. vaak dekt een bedrijf zich bij overname goed in tegen dit soort gevallen (jou voorbeeld is nogal vreemd, het cruciale punt hier is volgens mij dat het originele bedrijf niet meer bestaat).
vragen bij je rechtsbijstandverzekering vond ik een goede tip!
als je ook niet tevreden bent over de nieuwe eigenaren zou ik wel uitkijken waar ik het liet herstellen. Het kan weleens slimmer zijn om een goede tandarts te zoeken die het herstelt en dan de kosten te verhalen (makkelijker gezegd dan gedaan). Heb geen idee hoe het zit met facings ed maar iemand die ik niet vertrouw zit niet aan mijn gebit! als er iets mis gaat ben je nog verder van huis.
vragen bij je rechtsbijstandverzekering vond ik een goede tip!
als je ook niet tevreden bent over de nieuwe eigenaren zou ik wel uitkijken waar ik het liet herstellen. Het kan weleens slimmer zijn om een goede tandarts te zoeken die het herstelt en dan de kosten te verhalen (makkelijker gezegd dan gedaan). Heb geen idee hoe het zit met facings ed maar iemand die ik niet vertrouw zit niet aan mijn gebit! als er iets mis gaat ben je nog verder van huis.

woensdag 15 augustus 2012 om 15:39


woensdag 15 augustus 2012 om 16:51
Volgens mij heeft deze praktijk gelijk en moet je dit bij haar verhalen.
De tandarts was in loondienst bij de vorige eigenaren. De huidige eigenaren hebben het bestand overgenomen, maar zijn niet verantwoordelijk geweest voor haar fouten. Ze was niet eens bij hun in loondienst.
Succes met het verhalen op de tandarts die het verkeerd heeft gedaan. Aangezien ze nu zelf een praktijk heeft zal dit makkelijker moeten gaan, dan wanneer ze opnieuw ergens in loondienst is (of is ze nog bij dezelfde eigenaren in dienst?)
De tandarts was in loondienst bij de vorige eigenaren. De huidige eigenaren hebben het bestand overgenomen, maar zijn niet verantwoordelijk geweest voor haar fouten. Ze was niet eens bij hun in loondienst.
Succes met het verhalen op de tandarts die het verkeerd heeft gedaan. Aangezien ze nu zelf een praktijk heeft zal dit makkelijker moeten gaan, dan wanneer ze opnieuw ergens in loondienst is (of is ze nog bij dezelfde eigenaren in dienst?)
donderdag 16 augustus 2012 om 04:40
