Geld & Recht alle pijlers

Tandarts is foetsie

15-08-2012 15:01 20 berichten
Misschien hebben jullie een idee hoe ik deze situatie moet oplossen.



Vorig jaar heeft mijn tandarts een paar facings gemaakt. Daar was ik al meteen niet tevreden over (eentje had een vlek) maar ze zei dat het weg kon trekken. Bij mijn volgende controle wilde ik het aankaarten. Vooral omdat mijn andere facing (de helft van een tand) ook al is verkleurd. Dit soort facings heb ik al jaren om wat gaten in mijn gebit op te vullen, meestal gaan ze zo'n tien jaar mee.



Alleen was ze de keer erop verdwenen. De praktijk bleek overgenomen door nieuwe eigenaren en ik had opeens een nieuwe tandarts. Die wil graag (tegen extra kosten) het probleem wil oplossen. Maar dat wil ik niet. Ik vind het een wanprestatie, die zij moeten oplossen.



Mijn tandarts was indertijd (onder de vorige eigenaren) in loondienst. De praktijk biedt me verder niets aan, ze zeggen alleen dat zij nu een eigen praktijk heeft. Daar moet ik maar gaan zeuren.



Maar ik ben klant bij hun, ik vind dat zij het moeten oplossen. Even voor de duidelijkheid: als patiënt weet je niets over de overname. Ik heb daar specifiek naar moeten vragen omdat ik elk half jaar opeens een andere tandarts had.



Wie moet deze klacht oplossen? De praktijk of de tandarts?
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt mij dat de praktijk het op moet lossen, ze was bij hun in loondienst dus zijn hun eindverantwoordelijk.
quote:Yvonne77 schreef op 15 augustus 2012 @ 15:07:

Het lijkt mij dat de praktijk het op moet lossen, ze was bij hun in loondienst dus zijn hun eindverantwoordelijk.Lijkt mij ook. De praktijk is overgenomen mét alle patienten toch? Dan blijft de praktijk m.i. aansprakelijk.
Zie je wel, dat vind ik nou ook. Maareh: denken jullie dat of weten jullie dat?
Alle reacties Link kopieren
Even vragen bij je rechtsbijstandsverzekering?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
quote:Yvonne77 schreef op 15 augustus 2012 @ 15:07:

Het lijkt mij dat de praktijk het op moet lossen, ze was bij hun in loondienst dus zijn hun eindverantwoordelijk.



zoals ik het lees was de tandarts in loondienst bij de vorige eigenaren, daar hebben de huidige eigenaren dus niets mee te maken.

ik denk dat je de kosten moet verhalen op mensen die ten tijde van de behandeling eigenaar waren.



het is wel vreemd dat je geen brief oid hebt gehad dat de praktijk is overgenomen, maar dit staat los van de fout.
quote:Flauwegeit schreef op 15 augustus 2012 @ 15:14:

Zie je wel, dat vind ik nou ook. Maareh: denken jullie dat of weten jullie dat?Dat denk ik. Heeft de Praktijk nog steeds dezelfde naam na de overname?
quote:lemonlover schreef op 15 augustus 2012 @ 15:18:

[...]





zoals ik het lees was de tandarts in loondienst bij de vorige eigenaren, daar hebben de huidige eigenaren dus niets mee te maken.

ik denk dat je de kosten moet verhalen op mensen die ten tijde van de behandeling eigenaar waren.



het is wel vreemd dat je geen brief oid hebt gehad dat de praktijk is overgenomen, maar dit staat los van de fout.Ligt eraan...als de praktijk is overgenomen mét alle patiënten die toentertijd al patiënt waren in de oude praktijk, dan wordt het volgens mij wel een ander verhaal hoor!
Praktijk heeft dezelfde naam en we zijn totaal niet geïnformeerd over de overname. Dus vind ik het bijzonder raar om naar de tandarts te verwijzen.



Stel dat ik iets koop bij ikea en dat de verkoopster bij de blokker gaat werken omdat het bedrijf door een ander is overgenomen.

Dan kunnen ze me niet voor klachten naar de Blokker verwijzen. Of denk ik nu te simpel?



OT: ik ben echt niet tevreden over de nieuwe eigenaren. Ik wil dat ze dit oplossen en daarna ga ik mooi weg.
Alle reacties Link kopieren
ik denk niet dat het zo simpel ligt. vaak dekt een bedrijf zich bij overname goed in tegen dit soort gevallen (jou voorbeeld is nogal vreemd, het cruciale punt hier is volgens mij dat het originele bedrijf niet meer bestaat).

vragen bij je rechtsbijstandverzekering vond ik een goede tip!



als je ook niet tevreden bent over de nieuwe eigenaren zou ik wel uitkijken waar ik het liet herstellen. Het kan weleens slimmer zijn om een goede tandarts te zoeken die het herstelt en dan de kosten te verhalen (makkelijker gezegd dan gedaan). Heb geen idee hoe het zit met facings ed maar iemand die ik niet vertrouw zit niet aan mijn gebit! als er iets mis gaat ben je nog verder van huis.
Nou, ik heb toch mijn juridische verzekering gebeld. Ik ben als patiënt overgenomen dus de praktijk moet het oplossen. Duidelijk.
Alle reacties Link kopieren
dan had ik het (gelukkig voor jou) verkeerd:)

succes ermee.... hoop dat ze het weer mooi kunnen oplappen!



OT:als je hierna naar een andere tandarts wil kan het handig zijn om alvast even in de buurt te gaan informeren. hier hebben ze wachtlijsten:(
quote:Flauwegeit schreef op 15 augustus 2012 @ 15:34:

Nou, ik heb toch mijn juridische verzekering gebeld. Ik ben als patiënt overgenomen dus de praktijk moet het oplossen. Duidelijk.Dat dacht ik dus al! Mooi! Succes!
@Lemonlover: volgens mij is hier in de buurt geen tekort aan tandartsen. Er zitten ontzettend veel praktijken hier.



Nog bedankt allemaal voor het meedenken!
Alle reacties Link kopieren
Gelijk hebben is niet altijd gelijk krijgen. Laat je nog even weten of het is opgelost to?
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij heeft deze praktijk gelijk en moet je dit bij haar verhalen.



De tandarts was in loondienst bij de vorige eigenaren. De huidige eigenaren hebben het bestand overgenomen, maar zijn niet verantwoordelijk geweest voor haar fouten. Ze was niet eens bij hun in loondienst.



Succes met het verhalen op de tandarts die het verkeerd heeft gedaan. Aangezien ze nu zelf een praktijk heeft zal dit makkelijker moeten gaan, dan wanneer ze opnieuw ergens in loondienst is (of is ze nog bij dezelfde eigenaren in dienst?)
Alle reacties Link kopieren
Je moet even naar de NMT.nl gaan dat is een site voor tandarten en daar kun je je vraag stellen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het wel een interessante casus.



Je hebt ook nog aansprakelijkheid voor beroepsfouten (gebrek aan professionaliteit) waar je een tandarts persoonlijk op kunt aanspreken.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Het ligt aan de overname denk ik. Vaak gebeurt een overname ook met rechten en plichten uit het verleden. Dus dan moeten ze het vergoeden. Tevens denk ik dat ze je kunnen helpen en de kosten proberen te verhalen op de oud eigenaren.
Alle reacties Link kopieren
Zo bijzonder dat er nog (verkeerde) adviezen worden gegeven terwijl de oplossing al benoemd is.
Ik krijg er een punthoofd van!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven