Operatie en menstruatie, even geen weet.
woensdag 15 augustus 2012 om 17:44
Hallo allemaal,
Ik zit met iets waar ik even geen antwoord op weet (allereerste operatie) Nu word ik volgende week geopereerd aan mijn knie. Ik weet via google dat je een operatie jasje aankrijgt. Mag je gewoon wel je slip aanhouden en een tampon inbrengen? Ik twijffel dus even of ik het niet moet verzetten, wat ik eigenlijk niet wil want ik heb vreselijk veel pijn nu aan mijn knie en wil ervan af. Ik krijg volgende week een dag te voren te horen welk tijdstip het gaat worden, nu kan ik het dan zelf wel even nog navragen, maar dacht mischien weten jullie hier al het antwoord?
Alvast bedankt.
Ik zit met iets waar ik even geen antwoord op weet (allereerste operatie) Nu word ik volgende week geopereerd aan mijn knie. Ik weet via google dat je een operatie jasje aankrijgt. Mag je gewoon wel je slip aanhouden en een tampon inbrengen? Ik twijffel dus even of ik het niet moet verzetten, wat ik eigenlijk niet wil want ik heb vreselijk veel pijn nu aan mijn knie en wil ervan af. Ik krijg volgende week een dag te voren te horen welk tijdstip het gaat worden, nu kan ik het dan zelf wel even nog navragen, maar dacht mischien weten jullie hier al het antwoord?
Alvast bedankt.
woensdag 15 augustus 2012 om 17:47
Krijg je een elgehele narcose? Ik zou geen tampon inbrengen maar een gezellige grote onderbroek aandoen met maandverband erin. Je weet tenslotte niet wanneer je zelf naar de wc kan strompelen om je tampon te vervangen ( misschien lig je erna op bed? ) .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
woensdag 15 augustus 2012 om 17:48
ik ben zelf onlangs geopereerd maar toen moesten ze ook vaginaal het een en ander doen dus toen mocht een tampon/slip niet (was overigens wel ongesteld op dat moment maar dat was geen probleem, wel vervelend idee voor mezelf maargoed). Vriendin van me is ook pas geopereerd terwijl ze ongesteld was. zij mocht een slip aanhouden en moest maandverband gebruiken, tampon mocht niet.
maar ik denk dat dit per ziekenhuis/ingreep verschilt. ik zou gewoon morgen de poli even bellen. die vinden dit heus geen rare vraag. ook als je geen tampon in mag lijkt menstruatie me geen reden om de operatie te verzetten trouwens.
maar ik denk dat dit per ziekenhuis/ingreep verschilt. ik zou gewoon morgen de poli even bellen. die vinden dit heus geen rare vraag. ook als je geen tampon in mag lijkt menstruatie me geen reden om de operatie te verzetten trouwens.
woensdag 15 augustus 2012 om 17:51
woensdag 15 augustus 2012 om 17:52
Vorig jaar toen ik werd geopereerd moest ik ongesteld worden. Mijn onderbroek moest uit dus had ik een tampon ingedaan. Na de operatie (hernia) moest ik ontzettend plassen. Ik mocht gewoon naar de wc en heb de tampon meteen erna eruit gehaald. Ik heb er verder niemand over gehoord. Het gaf me een fijn gevoel dat ik in ieder geval niet vloeiend op de tafel lag. Mijn ongesteldheid kwam trouwens pas dagen later op gang. Waarschijnlijk door alle stress en narcose.
Maar goed! Ik weet dus niet of je meteen mag lopen.
Maar goed! Ik weet dus niet of je meteen mag lopen.
woensdag 15 augustus 2012 om 17:54
Maak je geen zorgen, vrouwen worden nou eenmaal ongesteld en daar houden ze in het ziekenhuis heus wel rekening mee, als je het aangeeft hebben ze heus wel een maandverbandje voor je. Ik ken genoeg mensen die met spoed geopereerd moesten worden, en ik kan me niet voorstellen dat die allemaal net niet ongesteld waren.
woensdag 15 augustus 2012 om 17:56
woensdag 15 augustus 2012 om 18:06
Ik heb 30 jaar terug een knieoperatie gehad, terwijl ik ongesteld was. Mij werd toen een tampon geadviseerd, maar aangezien ik die nog niet in kon brengen mocht ik een operatieonderbroekje aan (zo'n netgeval) en een maandverband om. Ik zou het in het ziekenhuis even aan de verpleging vragen.. zij hebben vast hét antwoord
Later is nu
woensdag 15 augustus 2012 om 18:32
Ik ben verpleegkundige en bij mij op de afdeling krijgen knie operatie patienten altijd een netbroekje aan en een tampon zou ik niet doen. Heb je een dag opname of moet je langer blijven? Gewoon een maandverbandje in het netbroekje doen. Is geen probleem hoor. Gezien je ruggeprik mag je niet direct naar het toilet lopen en door je ruggeprik is de kans ook aanwezig dat je niet voelt dat je moet plassen, later wel hoor.
Ik zou me er geen zorgen over maken, de verpleegkundigen en de artsen vinden je ongesteldheid geen probleem. Jij vind het waarschijnlijk vervelender dan dat wij er over kunnen oordelen. Je geeft aan dat je veel pijn hebt, als je het verzet kan het weer een paar maanden duren. Meestal kan het niet even een weekje later. Dat is bij mij in het ziekenhuis iig het geval.
Heel veel succes!
Ik zou me er geen zorgen over maken, de verpleegkundigen en de artsen vinden je ongesteldheid geen probleem. Jij vind het waarschijnlijk vervelender dan dat wij er over kunnen oordelen. Je geeft aan dat je veel pijn hebt, als je het verzet kan het weer een paar maanden duren. Meestal kan het niet even een weekje later. Dat is bij mij in het ziekenhuis iig het geval.
Heel veel succes!
woensdag 15 augustus 2012 om 18:40
Ah! wat een fijne reacties! Nee ik slik geen pil.
Dancingangel, bedankt voor de heldere uitleg. Het gaat idd om een dagopname het word uitslapen op de uitslaapkamer en daarna naar de dagafdeling zodat ik kan plassen en wat kan eten en drinken. De anestist heeft mij duidelijk uitgelegd hoe het allemaal gaat, eerst kalmerings pil dan ruggeprik en dan roesje zodat ik het gezaag en geboor hopelijk van heel ver mee zal krijgen. Klopt, ik vind het zelf erger, je voeld je toch opgelaten ofzo... het is ook mijn 1e operatie dus al 1 bonk zenuwen en als ik dan ineens bedenk oh... ben ook ongesteld word ik extra zenuweachtig. Ik laat mij dus een gezellige lap aanmeten met net-onderbroek.
Oja... idd er was een kans dat ik een katheter kreeg i.v.m. het plassen. Ik mag iig 2 uur van te voren niets meer drinken en geloof nog langer niet eten, staat in mijn brief.
Dank jullie wel!
Dancingangel, bedankt voor de heldere uitleg. Het gaat idd om een dagopname het word uitslapen op de uitslaapkamer en daarna naar de dagafdeling zodat ik kan plassen en wat kan eten en drinken. De anestist heeft mij duidelijk uitgelegd hoe het allemaal gaat, eerst kalmerings pil dan ruggeprik en dan roesje zodat ik het gezaag en geboor hopelijk van heel ver mee zal krijgen. Klopt, ik vind het zelf erger, je voeld je toch opgelaten ofzo... het is ook mijn 1e operatie dus al 1 bonk zenuwen en als ik dan ineens bedenk oh... ben ook ongesteld word ik extra zenuweachtig. Ik laat mij dus een gezellige lap aanmeten met net-onderbroek.
Oja... idd er was een kans dat ik een katheter kreeg i.v.m. het plassen. Ik mag iig 2 uur van te voren niets meer drinken en geloof nog langer niet eten, staat in mijn brief.
Dank jullie wel!
woensdag 15 augustus 2012 om 18:41
quote:dancingangel schreef op 15 augustus 2012 @ 18:32:
Ik ben verpleegkundige en bij mij op de afdeling krijgen knie operatie patienten altijd een netbroekje aan en een tampon zou ik niet doen. Heb je een dag opname of moet je langer blijven? Gewoon een maandverbandje in het netbroekje doen. Is geen probleem hoor. Waarom worden vrouwelijke patienten niet geattendeerd op het voorkomen van hun ongesteldheid rond de operatiedatum? Denk dat de meeste vrouwen het enorm genant vinden om open en bloot met zo'n doorgelekte spatlap in hun broek te moeten liggen.
Ik ben verpleegkundige en bij mij op de afdeling krijgen knie operatie patienten altijd een netbroekje aan en een tampon zou ik niet doen. Heb je een dag opname of moet je langer blijven? Gewoon een maandverbandje in het netbroekje doen. Is geen probleem hoor. Waarom worden vrouwelijke patienten niet geattendeerd op het voorkomen van hun ongesteldheid rond de operatiedatum? Denk dat de meeste vrouwen het enorm genant vinden om open en bloot met zo'n doorgelekte spatlap in hun broek te moeten liggen.
woensdag 15 augustus 2012 om 18:43
woensdag 15 augustus 2012 om 18:46
BIj 'n spoedoperatie heb je gewoon pech (tenzij je uit jezelf de pil al doorslikt of 'n mirena o.i.d. hebt)
Maar voor 'n ruim vooraf geplande operatie zou ik toch maatregelen treffen.
Ook al heb je last van de gewone pil, zo'n uitstel pil hoef je natuurlijk niet erg lang te slikken, alleen maar tot na de operatie
Maar voor 'n ruim vooraf geplande operatie zou ik toch maatregelen treffen.
Ook al heb je last van de gewone pil, zo'n uitstel pil hoef je natuurlijk niet erg lang te slikken, alleen maar tot na de operatie