Altijd twijfels, negatief denken, mis m'n ex!

14-04-2008 19:47 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit er ff helemaal doorheen!

Het is nu 2 weken uit met m'n ex en we hadden pas 4 maanden, maar ik voel me zo rot door alles. Het is mijn eigen schuld dat het uit is en daar haat ik mezelf voor. Ik dacht tijdens onze relaties veel aan de negatieve dingen, terwijl er zoveel positieve waren! Nu is het uit en kan ik alleen maar denken aan de positieve dingen en mis ik hem... en wil ik hem terug. Voor de duielijkheid: hij heeft het uitgemaakt n.a.v. mijn twijfels en doordat ik deze te lang voor me heb gehouden (ben een gesloten type).

Ik kwam hem ook zaterdag tegen met uitgaan en dat heeft het gewoon weer een stuk moeilijker gemaakt. Ik heb fijn met 'm gepraat, maar het doet dan zo'n zeer om apart naar huis te gaan en dan mis ik 'm extra erg. Ook omdat het lijkt alsof het hem minder doet als bij mij. Terwijl hij juist dacht dat ik zijn ware was... Maar hij kan blijkbaar een knop omzetten. Hij zei wel dat ie geen leuke week had gehad, das ook logisch, maar hij staat er nu gewoon helemaal achter en hij gaat verder.

Ik ben vrijdag voor het eerst naar een psycholoog gegaan om aan mezelf te werken (positiever leren denken, opener worden, meer zelfwaardering krijgen).

Maar sinds zaterdagnacht zie ik alles zo zwart... ik mis hem, wil hem terug, wil bij hem zijn. Heb het idee dat ik een mislukkeling ben, dat ik niet kan veranderen. Het komt ook mede doordat hij zei: 'Ik tref altijd meisjes met baggage'. Dat deed pijn... Ik heb niet echt baggage. Het zijn mijn karaktereigenschappen die ik altijd al zo heb gehad. Maar met deze eigenschappen werken relaties niet zo goed denk ik..)

Heej Female,

Rot voor je!

Je hebt ook al een ander topic geopend ('van gesloten naar open boek'). Misschien is het praktischer daar door te gaan, want volgens mij krijg je daar wel een aantal goede tips?

Sterkte
Peas on earth!
Wat naar voor je! Ik begrijp dat jij de 4 maanden behoorlijk heeft getwijfeld en dat je ex daar niet meer tegen kon. Niet zo gek dat hij het nu dan redelijk trekt. Hij is er naartoe gegroeid.

En jij moet je afvragen of je gevoelens echt zijn of valse sentimenten. Als de kogel eenmaal door de kerk is sla je altijd aan het twijfelen denk ik. En natuurlijk mis je hem. Maar gaat het echt om hem of om iemand?

Goed van je dat je aan de slag gaat met jezelf. Dat gaat je uitiendelijk dingen opleveren en dat komt weer ten goede aan je (volgende) relatie.
Je eigen schuld..heb hier toch wat moeite mee, een relatie heb je toch niet aleen, hij was er toch ook bij?

En als hij niet wat kan investeren en meteen afhaakt op jou menszijn, zet ik toch ook wat vraagtekens. Hij loopt meteen hard van stapel enz. hij lijkt me het type wat zelf ook niet echt realistiisch is en denkt dat een relatie maar meteen van een leien dakje moet lopen en niemand ergens een probleem mag hebben , wat overigens naar mijn gevoel bij jou niet onoverkomelijk is maar met wat meer begrip en medeleven van hem naar mijn gevoel juist zal verdwijnen. Is hij zelf wel zo open en in staat tot echt contact? Was hij echt betrokken met jou??
Thanx voor jullie reacties.

Ik heb bij Psyche inderdaad ook al een topic geplaatst, zo'n 2 weken geleden, maar die was meer voor het probleem 'hoe word ik opener en krijg ik meer zelfwaardering'. Bovendien als ik daar bovenstaande had neergezet, had ik weinig tot geen reacties meer gehad.

Noerie, mijn ex wist pas dat ik twijfelde toen we daar een goed gesprek over hadden gehad, een paar dagen voordat het uitging, dus hij is er zeker niet naar toe gegroeid. Maar als hij er gewoon niks meer inziet, kan hij makkelijker verder gaan.

Het gaat wel om hem en niet om het alleen zijn. Het was gewoon liefde op het eerste gezicht bij ons beide en in het begin dacht ik 'misschien is dit 'm wel' en dit heb ik nog nooit echt zo gedacht. Maar we zijn in het begin te snel gegaan. In de tweede week te vaak afgesproken en hij begon over samenwonen, 4 kinderen en trouwen. Dit ging mij allemaal veel te snel! Waardoor de eerste twijfels kwamen en die zijn zo'n beetje gevoed door andere negatieve dingetjes die ik tegenkwam. Ik twijfelde zo omdat ik steeds aan de negatieve dingen dacht, maar ook wist dat er zoveel positieve dingen waren. Het klikte goed, we paste wel goed bij elkaar en hadden het leuk.

Maar hij was voor mij al 7 jaar niet meer verliefd geweest. daarom vind ik het ook een beetje moeilijker te begrijpen dat ie mij dan zo 'snel' laat gaan. Hij is heel kieskeurig. Dus toen hij bij mij in dat open gesprek ontdekte dat er wat 'mis' is met mij, heeft hij een keuze gemaakt. Hij heeft andere meisjes waar hij eme heeft gedate afgewezen omdat de 1 te druk was, de ander rook uit haar mond en hij zei ook dat hij het met mij had uitgemaakt als ik in het begin op zijn initiatief was ingegaan om sex te hebben (na 1,5 week). Dit zijn gewoon geen goede argumenten om niet met iemand door te gaan vind ik. Dus misschien moet ik het ook niet zo bij mezelf zoeken, maar ook bij hem. Maar dit vind ik zo moeilijk omdat ik al weinig zelfwaardering heb en hem nu volgens mij aan het idealiseren ben en bij mezelf dus eigenlijk het omgekeerde! Ik kan niet negatief over hem denken, omdat ie altijd zo lief is geweest en alles deed voor me.

Rupsje44, hij was wel een open persoon, alleen doordat ik zo gesloten was, was hij ook minder open denk ik.
Hey,

Ik herken je verhaal heel goed. Dat doordat je zo negatief bent en niet volop kan genieten je relatie eraan gaat en dat je dan je ex mist. Ik heb helaas niet echt tips, vind het heel goed van je dat je naar een psycholoog bent geweest, heb je het gevoel dat eht helpt? En verder: schrijven, alle negatieve dingen opschrijven en dan eens kritishc kijken of het wel zo relevant is dat je daar negatief over bent! Heel veel sterkte!
Wow dus hij zet een valkuil, probeert sex te krijgen en als jij daar doordat je verlieft was , op ingegaan was had hij het uitgemaakt?? Slik.Misschien moet je nog even wat afstand hebben en kom je er misschien wel achter dat hij niet zo lief is als je denkt. Trouwens als hij het na een goed gesprek al uitmaakt, terwijl julllie helemaal geen ruzie hadden ofzo, zegt mij dat eigenlijk genoeg! Volgens mij heeft het niet echt om jou als persoon gegaan maar meer het beeld dat hij heeft van een perfect plaatje. Jezus meis waarom zou jij geen twijfels mogen hebben?? Heeft hij eigenlijk wel aangegeven of hij het erg vond, en wat was de reden dat hij jullie relatie dan geen kans meer wilde geven nu hij wist waar je probleem zat??
"Hij heeft andere meisjes waar hij eme heeft gedate afgewezen omdat de 1 te druk was, de ander rook uit haar mond en hij zei ook dat hij het met mij had uitgemaakt als ik in het begin op zijn initiatief was ingegaan om sex te hebben (na 1,5 week)."

Wat een lul van een vent.
Hij heeft niet expres een valkuil gezet, hij wilde gwwoon graag zelf op dat moment sex hebben met mij.

En ja, hij heeft zeker aangegeven dat hij het heel erg vond, dat hij nog steeds gek op me was, maar zo niet verder met me kon. Hij wil gewoon niet iemand die zo gesloten is, en die twijfelt. Hij wil iemand die helemaal voor hem gaat. En hij zei ook dat ik niet meer het meisje ben waar hij opgevallen was. Een verlegen meisje (dat zich nog niet op haar gemak voelt), naar een wat dominanter meisje (dat zich wel op haar gemak voelt).

Nee, hij is echt een heel lief en goed persoon, hij's alleen erg kieskeurig... en misschien wil ie het perfecte plaatje inderdaad wel. Das niet realistisch., maar goed...

Jullie hebben me vandaag wel weer een nieuw inzicht gegeven op alles. Het is niet allemaal mijn schuld, maar ook deels van hem. Maar nu is het probleem dat ik dit graag tegen hem zou zeggen, via mail of zaterdag met uitgaan. Maar ik weet eigenlijk wel dat ik er niks aan heb, maar ergens hoop ik dat ie dan denkt 'ze heeft gelijk, we moeten het nog een keer proberen'. Terwijl ik zelf niet eens weet of dat wel goed zou zijn of dat het zo beter is.

Ik weet nu zelf gewoon helemaal niks meer! Wat ik moet doen... ook met de psycholoog niet, want nu raak ik een stuk minder gemotiveerd om door te gaan, nu ik denk dat niet alle schuld bij mij lag. Nu denk ik misschien was hij dan toch niet die ene? En werkte het daarom niet... Maar ik weet wel dat het gesloten zijn zeker een oorzaak is van veel problemen, dus daar wil ik sowieso aan werken.

Ik vind liefde altijd zo moeilijk... Ik zie het nu gewoon niet helder.
Hoi, het lijkt me sowiso goed als je hulp zoekt, al is het aleen maar om zelfverzekerder te worden, en als je zelf het gevoel hebt dat je geslotenheid je belemmerd.

Zie het als een investering in jezelf.

En het blijft een feit dat hij het snel opgeeft met jou, terwijl je je juist open stelde door te praten, is toch een eerste stap?dus daar zou ik ook eens overnadenken. En in het begin is iedereen verlegen, toch? Wat ik aleen niet begrijp hoe iemand die gesloten is dominant kan zijn? iig veel sterkte!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven