Stoppen met de pil?
zaterdag 18 augustus 2012 om 19:20
Ik ben al jaren aan de pil en overweeg om ermee te stoppen.omdat het beter is voor je lijf en omdat de pil steeds duurder wordt.. Zijn er mensen die zich na hrt stoppen duidelijk beter zijn gaan voelen? Ik slik pil altijd door, omdat ik veel last heb van hormoon schommelingen. Ik slik yasmin, heb aantal andere gehad, maar daar werd ik ziek van.
zaterdag 18 augustus 2012 om 21:07
Ik ben pas een paar maanden gestopt.
Voelde me veel veel beter,maar ben weer begonnen omdat ik de halve maand met een maandlap rondliep,omdat ik vloeide en niet wist wanneer ik ongesteld zou gaan worden.
Daar baalde ik vreselijk van.
De ene maand was ik na 21 dagen ongesteld,de volgende na 28,maar ik vloeide wel zeg maar,waardoor ik dus 15 dagen aan een stuk maandverband nodig had.
En dat is ook niet goedkoop,als je het dan voor het geld doet.
Voelde me veel veel beter,maar ben weer begonnen omdat ik de halve maand met een maandlap rondliep,omdat ik vloeide en niet wist wanneer ik ongesteld zou gaan worden.
Daar baalde ik vreselijk van.
De ene maand was ik na 21 dagen ongesteld,de volgende na 28,maar ik vloeide wel zeg maar,waardoor ik dus 15 dagen aan een stuk maandverband nodig had.
En dat is ook niet goedkoop,als je het dan voor het geld doet.
zaterdag 18 augustus 2012 om 21:10
Ik kan er niet tegen zonder pil. Ben nadat ik bevallen ben na een week weer gestart. Werd gek van de rondvliegende hormonen in mijn lijf. Twee dagen na starten met de pil voelde ik me meteen weer goed! Alles was weer rustig, zen ik functioneer dus slecht zonder pil. Tijdens mijn zwangerschap zelf overigens nergens last van, maar daarna des te meer.
zaterdag 18 augustus 2012 om 21:57
Ongesteldheid hoeft niet zo erg te zijn, het hoort er gewoon bij vind ik. Sinds ik geen pil meer neem, zijn mijn emoties sterker, positief en negatief. D.w.z. laatste week van de cyclus sneller chagrijnig, maar eerste twee weken van de cyclus vrolijk en energiek. En daar ben ik blij mee. Dat slechte humeur kun je met de juiste instelling ook wel een beetje afremmen.
zaterdag 18 augustus 2012 om 23:59
Ik ben na 15 jaar gestopt met de pil omdat ik last kreeg van allerlei kwaaltjes die weleens met langdurig gebruik van de pil konden samenhangen. Ik voelde me vrij snel beter en anders...ik voel me 'opgeruimder', heb meer energie, libido is op een hoogtepunt, en zoals iemand al zei; emoties in alle variaties zijn wat heftiger maar kan wel makkelijker relativeren:) ik had gerekend op een lange tijd ontvolken maar mijn cyclus was stipt na 4 weken weer compleet. Bloeden was wat heftiger maar ervoer minder lichamelijke ongemakken. Probeer het en anders begin je gewoon weer:)