Entertainment alle pijlers

Laatste aflevering The Killing

18-08-2012 20:20 90 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat een domper en teleurstelling de laatste aflevering van The Killing. Vier weken gevolgd en nu zit ik met meer vragen dan ooit.....

Is er iemand die mij kan verlossen ? Die meer licht op de zaak kan werpen ?

Een aantal vragen zoals:

Wat is er in de bebloede flat gebeurd ?

De dader zegt in een 15 seconden uitleg dat hij Nanna doodde omdat ze er met haar vriend vandoor wilde. En de dader wist hoe teleurgesteld haar ouders zouden zijn. In plaats daarvan verkracht en vermoord hij haar.....alsof dat minder verdriet doet ?

Komt de moeder van Sarah nog terug ?

Komt haar zoon nog terug ?

Wordt Teist veroordeeld ?

Zal Hartmann de verkiezingen winnen ? En zal Rie hem vergeven ?

Worden de truitjes van Sarah zelf gebreid of koopt ze die ergens ?

Heeft de puppy van de jongetjes al een naam ?

Wordt Jan Meyer begraven of is er een crematie ?

Vragen, vragen, vragen.....

Hoop dat er jij/jullie met mij willen mee denken. Ben er nog steeds kapot van hoe miserabel de laatste aflevering was.

Groet,

Speklapje
I learned that pleasing everyone is impossible. But pissing everyone off is a piece of cake
Wat? Laatste aflevering? Ik ben as we speak naar huis aan het racen om het te kijken, maar dat is dus voor niks?

Gister heb ik het niet gezien..
quote:DeKenau schreef op 18 augustus 2012 @ 22:35:

Wat? Laatste aflevering? Ik ben as we speak naar huis aan het racen om het te kijken, maar dat is dus voor niks?

Gister heb ik het niet gezien.. Jawel, gewoon kijken! Er gebeurt genoeg!
quote:DeKenau schreef op 18 augustus 2012 @ 22:35:

Gister heb ik het niet gezien.. Huh? Je bedoelt dat je het opgenomen hebt? Want je weet dat het zaterdag is he, en het alleen ma-vrij op tv was..
Lily, het is ook nog het hele weekend online te zien via de KRO.
Gut, de hitte heeft me echt gegrepen, ik dacht dat het vrijdag was vandaag..
quote:Courage_ schreef op 18 augustus 2012 @ 23:13:

Lily, het is ook nog het hele weekend online te zien via de KRO.Maar daar hoef je niet voor te racen..
quote:DeKenau schreef op 18 augustus 2012 @ 23:17:

Gut, de hitte heeft me echt gegrepen, ik dacht dat het vrijdag was vandaag..
Speklapje, ik deel je mening hoor.

Vond het een bloedmooie serie, maarre..... zit je nu 4 weken

elke avond aan de buis gekluisterd voor deze ontknoping.

Ik dacht tenminste, dat ze ons wel een flashback van het hele gebeuren hadden mogen geven.

Had ik het ook beter begrepen, met plaatjes, ipv alleen tekst
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:lilyofthevalley schreef op 18 augustus 2012 @ 23:39:

[...]

En over 15 minuten is het zondag hoor.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Het verhaal van Vagn was niet te flashbacken, want hij schilderde het heel anders ("mooier") af dan hoe het was gegaa. Maar ik snap wat je bedoelt.

Ze hadden ze in het bos ook wel opvallend snel gevonden trouwens.
quote:lilyofthevalley schreef op 18 augustus 2012 @ 23:39:

[...]

Maar daar hoef je niet voor te racen..Tenzij je snel thuis wil zijn en niet kan wachten om de online versie te bekijken.
Ondanks de missers van deze laatste aflevering ga ik wel naar The Killing 2 kijken; begint a.s. maandag. Is maar 10 afleveringen.

Misschien heeft Sarah dan ook wel een nieuwe trui aan
quote:sundream schreef op 19 augustus 2012 @ 08:26:

Ondanks de missers van deze laatste aflevering ga ik wel naar The Killing 2 kijken; begint a.s. maandag. Is maar 10 afleveringen.

Misschien heeft Sarah dan ook wel een nieuwe trui aan Ja, dat heeft ze. Volgens de truiensite een effen rode
Die rode is wel leuk, maar wel errug duur.
Huh? Als je maar 4 weken hebt gekeken, is het toch logisch dat je niet alle aanwijzingen hebt meegekregen? Ik heb de serie twee jaar geleden al gezien, dus ik weet nu niet meer precies hoe alles in elkaar stak, maar weet nog wel dat het allemaal klopte.

Wij waren toen best fanatiek ( stukken terugkijken...) en ik vond het superspannend, ondanks dat ik gaandeweg sterk vermoedde wie de dader was. Maar alle lijnen zijn zoals eerder gezegd heel mooi door elkaar geweven zodat je tot het laatst wilt blijven kijken.

Serie 2 heb ik ook gezien, ik was sceptisch omdat ik dacht : meer van hetzelfde. En dat was ook zo, maar toch vond ik het weer heel spannend, en misschien nog wel beter dan de eerste.
quote:katelin schreef op 19 augustus 2012 @ 16:04:

Huh? Als je maar 4 weken hebt gekeken, is het toch logisch dat je niet alle aanwijzingen hebt meegekregen? Ik heb de serie twee jaar geleden al gezien, dus ik weet nu niet meer precies hoe alles in elkaar stak, maar weet nog wel dat het allemaal klopte.

Wij waren toen best fanatiek ( stukken terugkijken...) en ik vond het superspannend, ondanks dat ik gaandeweg sterk vermoedde wie de dader was. Maar alle lijnen zijn zoals eerder gezegd heel mooi door elkaar geweven zodat je tot het laatst wilt blijven kijken.

Serie 2 heb ik ook gezien, ik was sceptisch omdat ik dacht : meer van hetzelfde. En dat was ook zo, maar toch vond ik het weer heel spannend, en misschien nog wel beter dan de eerste.Het werd in 4 weken uitgezonden 20 afleveringen, elke doordeweekse avond 1. Dus we konden "maar" 4 weken kijken.
Ik zag ook geen missers hoor.
quote:katelin schreef op 19 augustus 2012 @ 16:04:

Huh? Als je maar 4 weken hebt gekeken, is het toch logisch dat je niet alle aanwijzingen hebt meegekregen?.Heb jij langer gekeken dan?
Ik denk dat ze dacht aan de ouderwetsche manier van series uitzenden: 1 keer per week.
Vond de laatste aflevering ook niet zo sterk. De totale serie wel, al vond ik wel dat je te vaak richting een dader werd geduwd, waardoor je weinig mogelijkheid had zelf na te denken over de dader.

Alles jullie van dit genre houden, kijk dan vooral The Bridge (Deens/Zweedse serie). Ontzettend goed, beter dan The Killing!
Nou, ik heb de laatste aflevering bekeken, hoor. Ben meteen seizoen twee aan het downloaden. Ik zit ook nog met een hoop vragen, best abrubt zo!
Net de laatste aflevering gezien, het ging plots heel erg snel. Er werd veel te veel informatie ingepropt. Had het idee dat ze geen geld of tijd meer hadden om het op een nette wijze te laten zien. Voor het goede hadden ze er een aflevering erbij moeten doen.

Het was een schitterende mooie serie, hier en daar wel montage foutjes. Was bijvoorbeeld leuk om te zien dat de twee politieagenten die haar moesten wegbrengen plots verdwenen waren. Lund pakte het pistool af, de mannen moesten uitstappen en je zag Lund direct wegrijden. Voor het goede hadden ze die mannen buiten de auto moeten laten zien. Beetje knullig.
Citaat

Uit nrc 21/22 juli:

"Trui die lund doorlopend draagt is een handig herkenningspunt voor de serie en benadrukt ook dat de inspecteur niet bezig is met haar uiterlijk, het etaleren v haar vrouwelijkheid.

Voor de actrice zelf diende de trui als contrapunt in lunds uitstraling: hang n warmte en intimiteit".
En het grappige is dat ik haar juist wel heel vrouwelijk vind.
The Killing 2 is erg goed ook, alleen maar de helft qua aflev van deel 1. :(

Vooral het onderwerp in deel 2; Defensie/ uitzendingen n AFG/ militaire wereldje, erg interessant.

Bengt heb ik niet meer gezien. Moeder en zoon wel. Zal verder niets over deel2 verklappen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven