Lekker hoor, vakantie....

20-08-2012 11:01 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Maar wat kan ik in hemelsnaam doen? Ik ben zo slecht in niks doen, ben het liefst altijd druk bezig. Ik heb inmiddels al bijna 2,5 maand zomervakantie. Voor sommige een luxe, maar voor mij een hel. De eerste 2 weken had ik wel nodig om even bij te komen van de drukte daarvoor, daarna ging ik 3 weken op vakantie, daarna verhuizen en ons nieuwe huis opknappen, maar nu heb ik dus niets meer te doen. Afgelopen donderdag was het klussen klaar, vrijdag heb ik welgeteld 2 uur liggen luieren in de tuin, en daarna verveelde ik me dusdanig dat ik het hele huis van boven tot onder gesopt heb. Om dat nu weer te doen lijkt me dus een beetje overdreven. Afgelopen weekend heb ik me vermaakt met mijn vriend, met zijn tweeën niks doen is toch anders dan in je eentje, maar die moet nu gewoon weer werken terwijl ik nog 2 weken vakantie heb.

Wat kan ik doen? Al mijn vrienden zijn nog op vakantie, hebben al plannen, of moeten werken. 's avonds kan ik nog weleens met iemand afspreken, maar overdag moet ik mezelf dus vermaken. Ik heb zojuist al 2 uur een rondje om het meer geskate, en dat vind ik wel een goed plan voor elke dag, maar het is nu pas 11 uur... Ik moet nog een hele dag :(. Ik denk dat ik vanmiddag mijn oma even een bezoekje breng, maar om dat nou elke dag te doen...

Wie heeft er tips om de komende 2 weken door te komen?

(En ja, ik weet: een luxeprobleem. Maar wel een probleem dus, want ik hou echt niet van vakantie, verveel me altijd dood).
Waarom zo lang vakantie? Kan je niet bellen naar je werk of je eerder kan beginnen?
Ik verveel me nooit maar het lijkt me lastig als je jezelf moeilijk vermaken kunt.

Misschien moet je een nieuwe hobby erbij zoeken?

Of anders: lezen, koken (nieuwe recepten proberen), lekker fietsen, auto wassen, tuincentrum bezoeken, ikea afslepen, koopjes jagen in de opruiming. Zoiets?
Ik wou dat ik zulke problemen had hahaha

Tja, als je geld te besteden hebt zou ik lekker dagtripjes gaan doen met de trein ofzo, museum, filmpje etc

Als je wat minder geld te besteden hebt zou ik een leuke serie downloaden en die kijken, lekker 6 seizoen Buffy ofzo!

Of koken "from scratch"? dus soep maken, brood etc?

Misschien iets creatiefs, of de tuin eens goed aanpakken?
Ohhhh lekker zeg! Ik heb helemaal geen vakantie dit jaar..

Ik zou dingen doen die je normaal nooit zou doen.. Waar woon je?

Dingen zoals : beestjes aaien op een (zorg)boerderij, vergeten kastjes/laatjes uitruimen, kleding uitzoeken (miss op marktplaats?) bezoekje brengen aan een andere stad (of een paar.. Waar je nog nooit bent geweest?) Bij mij een heeeeeele berg tijdschriften ophalen die je dan gaat lezen? (geloof mij, daar kom je de rest vd vakantie wel mee door) Nieuwe recepten uitproberen???

Nou hopelijk heb je inspiratie
Is er niet ergens vrijwilligerswerk te doen?
Ik heb zo lang vakantie omdat ik nog studeer. Dan heb je zo ongeveer juni-juli-augustus vakantie. Door de verhuizing en het opknappen van mijn huis is mijn geld er rap doorheen gegaan afgelopen maand, dus daar doe ik liever een beetje zuinig mee. Maar ik heb al wel goede tips gelezen, bedankt daarvoor!

Lekkere dingetjes bakken ga ik zeker doen, en lekker tuincentra en woonwinkeltjes (binnenkort is hier geloof ik ook een vlooienmarkt) afstruinen is ook een goed idee, ons nieuwe huisje kan nog wel wat plantjes en decoratie gebruiken.

Een andere stad verkennen lijkt me ook wel leuk, maar ik ben te bang dat ik dan de winkeltjes in duik en mijn laatste beetje geld er doorheen jaag .
Heerlijk 2 weken lang boeken lezen? Lijkt me zalig!
eigenlijk verveel ik me maar zelden, heb genoeg dingen die ik leuk vind om in m'n eentje te doen: gamen, films/series kijken, muziek maken, heel soms haal ik m'n schilderspullen weer eens uit de kast, en maak ik een mooi schilderij, voor je het weet ben je uren kwijt..

het hangt er natuurlijk van af wat je leuk vindt, en of je meer een persoon bent die houdt van gezamenlijke activiteiten, ipv in je eentje, als je meer gezelschap zoekt, zou je misschien online kunnen gamen, dat kan heel leuk zijn...

wat ik ook soms doe, als ik tijd teveel heb, of als ik alleen ben (m'n man is vaak weg voor z'n werk) is eerst zorgen dat m'n huisje lekker is opgeruimd, ik kan er enorm van genieten als alles, helemaal netjes en comfortabel is, dan haal ik vervolgens allemaal lekkere dingen in huis, neem een gezichtsmaskertje, en dan lekker in m'n ouwe joggingbroek op de bank...een stapel dvd's waarvan ik weet dat m'n man ze toch niet leuk vindt..(chickflicks en andere romantische films, of van die heerlijke foute dansfilms, zoals saturday nightfever of flash dance...en dan lekker wegdromen) dan is het echt eventjes me-time...
Koop een museumjaarkaart en ga musea bezoeken, die heb je in alle categoriën/interesses. Heb je nog OV? Dan reis je helemaal voor weinig. En anders koop je een goedkoop treinkaartje bij de Blokker/AH/Hema en kun je een dag voor weinig reizen.

Ga naar de lokale VVV of zoek op internet na een leuke stadswandeling. Neem een tientje mee voor iets te eten/drinken (en bonnen van bijv. LaPlace, voor een goedkope lunch) en vermaak je daar mee.

Ga naar een bejaarden/verzorgingshuis en maak een praatje met de bewoners of ga een stukje met ze lopen.

Ga naar het asiel en ga helpen hokken schrobben/honden uitlaten.

Ga alvast wat aan je komende studiejaar doen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ben je iemand die bij wijze van spreke nog niet tegen een uur "niets doen" kan of is het meer de duur van de vakantie? In het eerste geval kan het ook helpen om aan de slag te gaan met leren in een lagere versnelling te leven af en toe. Altijd maar de 5e versnelling is ook niet geweldig.

Is het meer de duur, dan kom ik inderdaad op dingen zoals bijv. investeren in het vinden van nieuwe hobbies bijv. De dingen waar je de rest van het jaar niet aan toe komt (inplakken vakantiefoto's, opschonen kledingkast en weer even systeem in winter- en zomergarderobe etc.) juist nu met regelmaat dingen op het menu zetten waar je meer tijd voor nodig hebt -en die in een normale werkweek wellicht juist onhandig uitkomen en je dus dan veel minder vaak eet-, noem het maar op.

Maar denk bijv. ook aan kortdurender vrijwilligerswerk voor deze periode. Je kunt zelf bepalen hoeveel tijd je wilt investeren, dus ook genoeg ruimte om aan vakantiezaken toe te komen en niet fulltime door te draven. Je zou eventueel zelfs aan iets kunnen denken dat elk jaar rond deze tijd van het jaar speelt, als je het leuk vindt zou je zo jaarlijks iets vasts hebben. Heel voor de hand liggend zijn organisaties gericht op kinderspelen, maar denk bijv. ook aan vakantievrijwilliger bij de zonnebloem of tig andere doelgroeporganisaties (van ouderdom naar allerlei ziektes of beperkingen naar kinderen, laag inkomen, noem het maar op) die vakanties bieden aan doelgroepen en daarbij grotendeels terugvallen op vrijwilligers. Ook voor de hand liggend zijn dingen als festivals, zomerspelen etc.

Mocht je het type ervoor zijn en jaarlijks tegen deze ruime vrije tijd aanlopen; elk jaar is er ook weer erg veel vraag naar gastgezinnen voor kinderen die vanuit buitenland hier naar NL komen. Variërend van een week tot een maand of 2 (bijv. kinderen uit regionen de nog altijd van doen hebben met nasleep van Tschernobyl ramp en voor niet besmette lucht en dus gezondheidsredenen naar o.a. Nederland komen). Het moet je liggen want een 24/7 investering waarbij je tijdelijk 1 of 2 kinderen in huis neemt, maar noemen kan nooit kwaad.

Een (veeeel) vrijer verlengde hiervan; meld je aan voor couchsurfing o.i.d. . Ontvang iemand van de andere kant van de wereld, laat iets van Nederland zien indien gewenst etc.
when you wish upon a star...
Een kind krijgen. Dan kijk je weemoedig terug op zoveel vrijheid en kunnen luieren .

Als je nog een paar jaar moet studeren zou ik voor de volgende zomer proberen om een baantje te vinden. En idd misschien vrijwilligerswerk deze laatste weken?
Is werken een optie? Als je 3 maanden vrij bent van school, is dat de ideale periode om wat bij te verdienen, zodat je ook wat te spenderen hebt tijdens de vakantie e.d..
Waarom heb je dan geen bijbaan ergens gezocht?Hoef je je niet te vervelen en je krijgt er nog wat voor terug ook..
Ah mosterd,wat Dahlia zegt dus ik was alleen weer eens te sloom
Als je geld op is en je kan niet tegen nietsdoen en hebt vrij van school, waarom heb je dan geen zomerbaantje gezocht?

Misschien kan je nog even twee weken ergens een terras gaan lopen?
Zeg maar Spijker.
Werken? Ik studeer ook en idd ook van half juni tot begin september geen colleges oid. Maar uiteindelijk maar 1 week vakantie want aan het werk.

Anders: uitgebreid koken, gaan zwemmen met dit weer, opruimen, ramen wassen, op bezoek etc etc etc.
Wil je een dagje mijn kinderen lenen :-)
Ik heb geen bijbaantje gezocht dit jaar, omdat ik 3 weken vakantie gepland had staan en daarna een verhuizing waarbij het nieuwe huis behoorlijk opgeknapt moest worden. Om nou voor deze 2 weken nog een baantje te zoeken vond ik een beetje onzin, en ik wist ook nog niet of ik nu al klaar zou zijn met het opknappen van het huis. Voor volgende jaren ga ik zeker weer zomerwerk doen (tenzij er weer zoiets tussen komt natuurlijk).

Maar weer veel leuke tips gezien! Dat couchsurfen is een hele goede! Dat had ik een paar jaar terug gezien, en toen wilde me er al voor aanmelden maar toen woonde ik nog bij mijn ouders. Inmiddels woon ik al 1,5 jaar op mezelf, maar was het weer een beetje vergeten.

Lekker een middagje tutten (maskertje, manicure-pedicure enzo) is ook een leuk idee. En misschien toch maar zo'n stad bezoeken, met mijn ov kost dat toch bijna niks. Foto's plakken is ook een goed idee, daar heb ik straks natuurlijk geen tijd meer voor.

Ik kan normaal prima tegen niks doen hoor. In het 'normale' dagelijks leven vind ik het heerlijk als ik eens een dagje vrij ben. Kan ik prima de hele dag niks doen en lekker luieren. Maar nu duurt het al zo lang... Tenminste, nu is eigenlijk pas de eerste dag dat ik echt niks te doen heb, hiervoor was ik op vakantie en aan het klussen, maar ik heb gewoon weer behoefte aan de structuur van het dagelijkse leven. Weer lekker studeren, drankjes doen met vriendinnen na een lange collegedag, lekker beginnen aan mijn nieuwe stage...
Je mag mijn huis wel komen soppen..
quote:jibba schreef op 20 augustus 2012 @ 11:30:

Heerlijk 2 weken lang boeken lezen? Lijkt me zalig!

Daar gebruik ik mijn lange vakantie altijd voor. Series achterelkaar bekijken, doe ik ook vaak.

Ik fiets ook altijd naar familie en fiets de volgende dag weer terug. Kost niks, levert een boel gezelligheid op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven