Mode & Beauty alle pijlers

Vintage & modegeschiedenis

08-01-2012 19:54 3073 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bij deze een topic voor vintage liefhebbers. Om te praten over leuke winkels, aankopen en websites... maar ook het delen van leuke inspiratie foto's etc. etc..

Om Wikipedia te quoten, met de hier door mij bedoelde defenitie van 'vintage:' "Vintage omvat oude kleding, schoeisel en accessoires waarvoor een hernieuwde belangstelling bestaat. Meestal gaat het om designerkleding of met de hand gemaakte kledingstukken die typisch zijn voor een bepaalde tijdgeest en die een zekere stilistische waarde hebben"

Voor mij staat de term vintage dus voor de liefde van mode uit de geschiedenis, tot de jaren '80, al dan niet gedragen/tweedehands. Ik werk al jaren in de vintage branche en heb een doorgewinterde liefde voor modegeschiedenis, en hoop op deze manier mede-enthousiasten te ontmoeten!
Gister was de premiere van mijn nieuwe fifties dress, hij werd goed ontvangen. Zal vanavond wel even een foto plaatsen.
Hebben jullie de nieuwe Ralpg Lauren fall 2012 ready-to-wear collectie al gezien? Deels geïnspireerd op het Engelse landleven van de jaren '20 en '30. Mooi hoor. Tweed tweed tweed, argyle ruiten, breisels, herenkleding, knickerbockers. Maar ook fluweel, mantelpakjes, bont en glitter.

Life is too short not to be chique!
Mooiiii, vooral die 2e van boven (geruite pak).
ik vind het jasje van het grijze pak echt super mooi.

en dat terwijl ik echt toaal geen jasjes type ben
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Pfoeh ik zit alweer in ss 2013 met mn kop, maar deze is inderdaad zo tof! Fijn daar weer ff aan herinnerd te worden. De campagne is ook heel mooi. Ik heb voor een vorige shoot met de kiddie wear f/w 2012 gewerkt, helaas niet zo fraai als de volwassen lijn :(
hoi ik heb een vraagje. Ik heb een ketting van een zeeuwse knop, een erfstuk van Oma. (Mijn moeder draagt een gelijksoortige net iets groter die door mijn overgrootmoeder is gedragen).

Ik bleef laatst haken en toen was de ketting kapot. Ik heb hem laten maken (nieuw slotje). Toen ik bij de juwelier was heb ik de knop schoon laten maken (wist ik veel). Hij is nu weer glimmend zilver, ik wist niet wat ik zag. Hij was altijd een beetje zwartig ook.

De winkelmevrouw zag mijn verbasing en zei dat niet iedereen hem zo was. Ik ben nu een beetje in de war of ik dit wel mooi vind. Bovendien...zo was ie nooit toen Oma hem droeg, ik denk dat dit de grootste wenning is.

Stel ik me aan? Wat vinden jullie bij zo'n ouderwetse ketting, moet die glimmend zilver zijn of hoort hij juist een beetje 'zwart uitgeslagen'?
oorspronkelijk was hij natuurlijk ook ooit zilver. Ik zou er zelf niet zoveel moeite mee hebben. Daarbij zal zilver als je het niet poetst ook vanzelf weer zwart gaan uitslaan in de loop van de tijd.

Wel mooi dat je zo'n erfstuk hebt
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
eens met lollypopje, het blijft een erfstuk, je went wel aan de glans ervan en bovendien gaat ie er vanzelf af als je zelf geen zilver poetst.

ik draag zelf gouden ringen van mijn (over)grootmoeder en die maak ik wel regelmatig schoon, er zit ook stenen in en door de zetting komt daar stof achter, daar heb ik nog nooit over nagedacht en nee, nu ik het wel doe, voelt het nog steeds heel goed, ik zorg juist voor de juwelen, die me toevertrouwd zijn.
Als je het echt heel storend vind, moet je het ergens inmikken wat oxideert, zoals producten die waterstofsulfide bevatten. Moet je alleen wel oppassen als er een steen o.i.d. in zit.
Whoop, vandaag mijn compleet 'ge-kringloop-te' look aan (L)
leuk fd, benieuwd naar de foto's
ik ben ook benieuwd, FD.
Nét op blog gezet ;) staan ook alle prijzen etc. erbij. Onder de 15 eu gebleven! Maar gezien er weer een foto blpkkade is -_- grrrr
erg mooie outfit, love de jurk.

en knap voor dat bedrag
wat een mooie jurk !!
Thnx ladies! Heel raar, de op één na bovenste knoop dit mega strak om mn borst en de bovenste kan gewoon goed dicht. Dan maar een hempie eronder
zo zit die jurk iig prima.
WHiehhhhh deel twee van de festival foto's... met dit keer vooral mode en tattoo mooiheid dat ik heb gespot (L) en wederom schitterende kapsels (L) och waarom kleden we ons niet meer zo... :D

'

Meer op Fifties Darling
geweldige foto's fd
Thnx! Ik wil ook jullie aankoopjes zien mensen :(
Leuke topic sinds ik van vintage hou en al die oude actrices en acteurs
Alleen jammer dat ik geen foto´s kan plaatsen
Waarom niet? Is het weer geblokkeerd?
Yep, maar links van de foto's lukken gelukkig wel.
Wat ik zelf ontzettend leuk vind is dat de hoed voor mannen (de Panamahoed en andere strohoeden) in Italië en andere zuiderlijke landen weer helemaal terug is. Ik hoop echt dat de Nederlandse man er ook aan gaat, want die vind ik vaak zo saai en kleurloos gekleed.

Wat vinden jullie van deze retrolook?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven