Weekend weg met collega's van partner
donderdag 17 april 2008 om 09:14
Nog even is het zover: we gaan een Heel Weekend Weg met het werk van mijn man. Van vrijdagmiddag tot en met zondagmiddag, 2 hele etmalen. Ongeveer 150 mensen gaan mee, en ik ken er geen een van. Behalve mijn man dan. Op zich gaan we best leuke dingen doen, maar ik krijg het wel benauwd bij het idee twee nachten door te moeten brengen (man en ik slapen samen in een hut, maar delen 2 douches en 2 wc's straks met met 33 anderen) en een heel weekend geen tijd voor mezelf te hebben en te socializen met mensen die ik nu nog niet ken.....Pffft. Een feest vind ik van een heel ander kaliber, gezellig om andere mensen te leren kennen en 's avonds lig ik weer in mijn eigen bed. Maar dit.... Mijn man vind het niet leuk dat ik ertegenop zie, ik kan er helaas ook niets aan doen. Het zijn zijn collega's, hij kent ze nagenoeg allemaal. Het zal ook best wel leuk zijn en ik ga erheen met de gedachte er het beste van te maken. Maar dat doet niets af aan het feit dat ik er huizenhoog tegenop zie.
Hebben jullie ook wel eens moeite met dit soort 'langdurige sociale verplichtingen'? Wie steekt me een hart onder de riem....
Hebben jullie ook wel eens moeite met dit soort 'langdurige sociale verplichtingen'? Wie steekt me een hart onder de riem....

donderdag 17 april 2008 om 11:28
Wow Drop!
Ik heb medelijden!!!! Ben zelf een super sociaal persoon, maar dit zou me ook wat te ver gaan denk ik zo. Niemand die je kent behalve je man.. not fun.
Overwogen om eerst eens een keer een collega + partner waar je man wat mee heeft af te spreken? Dan ken je in elk geval iemand meer. Dan kom je ook wat makkelijker binnen!
Maar maak je niet AL te druk (beetje balen mag uiteraard wel) je gaat het vast wel gezellig hebben, als de kop er maar af is he.
Ik heb medelijden!!!! Ben zelf een super sociaal persoon, maar dit zou me ook wat te ver gaan denk ik zo. Niemand die je kent behalve je man.. not fun.
Overwogen om eerst eens een keer een collega + partner waar je man wat mee heeft af te spreken? Dan ken je in elk geval iemand meer. Dan kom je ook wat makkelijker binnen!
Maar maak je niet AL te druk (beetje balen mag uiteraard wel) je gaat het vast wel gezellig hebben, als de kop er maar af is he.

donderdag 17 april 2008 om 11:31
quote:Tante Sjaan schreef op 17 april 2008 @ 11:15:
Oh god wat verschrikkelijk!
Ik zou absoluut niet gaan. Klaar. Geen discussie mogelijk.
Wat een afschuwelijk idee. Wat voor gek verzint zoiets?
Ja, dat is ook mijn eerste reactie. Ik ben best wel sociaal, maar een heel weekend met mensen die ik niet ken, daar voel ik me niet goed bij. En dan verplicht mee moeten doen met van die sociale spelletjes........muurklimmen, een houten koe melken, met 3 planken en 4 collega's proberen om aan de overkant van het moeras te komen . Ik heb het allemaal gedaan, maar ik was blij toen ik aan het einde van de middag aan de wijn kon .
Kan je geen leuk hotelletje boeken in de buurt, zodat je toch nog je eigen badkamer hebt?
Oh god wat verschrikkelijk!
Ik zou absoluut niet gaan. Klaar. Geen discussie mogelijk.
Wat een afschuwelijk idee. Wat voor gek verzint zoiets?
Ja, dat is ook mijn eerste reactie. Ik ben best wel sociaal, maar een heel weekend met mensen die ik niet ken, daar voel ik me niet goed bij. En dan verplicht mee moeten doen met van die sociale spelletjes........muurklimmen, een houten koe melken, met 3 planken en 4 collega's proberen om aan de overkant van het moeras te komen . Ik heb het allemaal gedaan, maar ik was blij toen ik aan het einde van de middag aan de wijn kon .
Kan je geen leuk hotelletje boeken in de buurt, zodat je toch nog je eigen badkamer hebt?

donderdag 17 april 2008 om 11:32
Gruwel, een heel weekend een personeelsuitje van je partner....brrrr
Met mijn eigen collega's zou ik het al niet doen (moet er niet aan denken).
Ik zou me ook het hele weekend bezatten denk ik om er een beetje doorheen te komen. Hou helemaaaal niet van dit soort dingen, maar mijn partner gelukkig ook niet!
Met vrienden een weekendje weg hartstikke leuk, maar met collega's......
Met mijn eigen collega's zou ik het al niet doen (moet er niet aan denken).
Ik zou me ook het hele weekend bezatten denk ik om er een beetje doorheen te komen. Hou helemaaaal niet van dit soort dingen, maar mijn partner gelukkig ook niet!
Met vrienden een weekendje weg hartstikke leuk, maar met collega's......

donderdag 17 april 2008 om 11:36
quote:absoluteEinstein schreef op 17 april 2008 @ 11:33:
Wel erg zonde van je cursus.
Kun je niet zondagochtend weggaan en je man achterlaten?
Dat snappen ze toch wel, dat je al wat anders gepland had op zondag.
Waarschijnlijk is er niemand die je mist.
Ik vrees dat ik dan moet zwemmen of een reddingsboot moet jatten.
Bedankt voor jullie medelijden, ik voel me toch wat minder rottig .
Wel erg zonde van je cursus.
Kun je niet zondagochtend weggaan en je man achterlaten?
Dat snappen ze toch wel, dat je al wat anders gepland had op zondag.
Waarschijnlijk is er niemand die je mist.
Ik vrees dat ik dan moet zwemmen of een reddingsboot moet jatten.
Bedankt voor jullie medelijden, ik voel me toch wat minder rottig .

donderdag 17 april 2008 om 11:39
quote:lapin schreef op 17 april 2008 @ 11:33:
[...]
Omdat anders de hele boel voor 2 dagen plat ligt en er geen geld verdient wordt?
Nou ja, dat vind ik dus echt het probleem van de werkgever. Ik verdom het om dat soort dingen in mijn vrije tijd te doen.... Is zoiets eigenlijk verplicht, nee toch?
Ik ben ooit met mijn werk drie dagen naar Praag geweest en dat was gewoon onder werktijd.
[...]
Omdat anders de hele boel voor 2 dagen plat ligt en er geen geld verdient wordt?
Nou ja, dat vind ik dus echt het probleem van de werkgever. Ik verdom het om dat soort dingen in mijn vrije tijd te doen.... Is zoiets eigenlijk verplicht, nee toch?
Ik ben ooit met mijn werk drie dagen naar Praag geweest en dat was gewoon onder werktijd.

donderdag 17 april 2008 om 11:41
quote:fleurtje schreef op 17 april 2008 @ 11:39:
[...]
Ik ben ooit met mijn werk drie dagen naar Praag geweest en dat was gewoon onder werktijd.Praag is natuurlijk het betere werk en zeker als het onder werktijd is. Dan zou ik ook wel meegaan
[...]
Ik ben ooit met mijn werk drie dagen naar Praag geweest en dat was gewoon onder werktijd.Praag is natuurlijk het betere werk en zeker als het onder werktijd is. Dan zou ik ook wel meegaan

donderdag 17 april 2008 om 11:46
quote:lapin schreef op 17 april 2008 @ 11:41:
[...]
Praag is natuurlijk het betere werk en zeker als het onder werktijd is. Dan zou ik ook wel meegaan Was ook wel ok. Dat doen ze elk jaar, met alle filialen van het bedrijf (over heel Europa verspreid). Elk jaar moest een ander filiaal het organiseren. Jammer dat ik er weg ben, want ik zag laatst dat ze , sinds kort, ook in Istanbul zitten
[...]
Praag is natuurlijk het betere werk en zeker als het onder werktijd is. Dan zou ik ook wel meegaan Was ook wel ok. Dat doen ze elk jaar, met alle filialen van het bedrijf (over heel Europa verspreid). Elk jaar moest een ander filiaal het organiseren. Jammer dat ik er weg ben, want ik zag laatst dat ze , sinds kort, ook in Istanbul zitten

donderdag 17 april 2008 om 11:49
donderdag 17 april 2008 om 11:50
verleden jaar een bedrijfsfeestje gehad , nieuwe werk van manlief.. en ja hoor in t buitenland met wij als twee enige nederlanders...
god wat was ik zenuwachtig en het leek me helemaal niets! maar goed, toch sociaal zijn en meegegaan...
Manlief had ook geen behoefte aan spelletjes enzo dus we arriveerden pas daarná toen iedereen elkaar al kende (oeps) maar ook al lekker aan de wijn zat (mooi)
en uiteindelijk was t best gezellig. T zal alleen nooit mijn hobby worden ofzo.
god wat was ik zenuwachtig en het leek me helemaal niets! maar goed, toch sociaal zijn en meegegaan...
Manlief had ook geen behoefte aan spelletjes enzo dus we arriveerden pas daarná toen iedereen elkaar al kende (oeps) maar ook al lekker aan de wijn zat (mooi)
en uiteindelijk was t best gezellig. T zal alleen nooit mijn hobby worden ofzo.

donderdag 17 april 2008 om 11:53
quote:fleurtje schreef op 17 april 2008 @ 11:46:
[...]
Was ook wel ok. Dat doen ze elk jaar, met alle filialen van het bedrijf (over heel Europa verspreid). Elk jaar moest een ander filiaal het organiseren. Jammer dat ik er weg ben, want ik zag laatst dat ze , sinds kort, ook in Istanbul zitten :-)3 Jaar geleden werd de jaarlijkse vergadering van het werk van mijn man in Singapore gehouden. Toen heb ik ook maar al mijn principes overboord gezet. Maar ja, dat was 1 avond sociaal doen tijdens een bq en daarna vakantie
[...]
Was ook wel ok. Dat doen ze elk jaar, met alle filialen van het bedrijf (over heel Europa verspreid). Elk jaar moest een ander filiaal het organiseren. Jammer dat ik er weg ben, want ik zag laatst dat ze , sinds kort, ook in Istanbul zitten :-)3 Jaar geleden werd de jaarlijkse vergadering van het werk van mijn man in Singapore gehouden. Toen heb ik ook maar al mijn principes overboord gezet. Maar ja, dat was 1 avond sociaal doen tijdens een bq en daarna vakantie
donderdag 17 april 2008 om 11:58
quote:lapin schreef op 17 april 2008 @ 11:31:
[...]
........muurklimmen, een houten koe melken, met 3 planken en 4 collega's prob eren om aan de overkant van het moeras te komen .
?Hahahh, wat vreselijk. Gelukkig hebben we niet van dit soort uitjes alleen maar leuke dingen zoals een avond uit eten, bowlen ed
[...]
........muurklimmen, een houten koe melken, met 3 planken en 4 collega's prob eren om aan de overkant van het moeras te komen .
?Hahahh, wat vreselijk. Gelukkig hebben we niet van dit soort uitjes alleen maar leuke dingen zoals een avond uit eten, bowlen ed

donderdag 17 april 2008 om 12:35
Ik ben niet eens zo heel spontaan enzo maar dit soort dingen vind ik wel leuk hoor. Ik zou het ook niet leuk vinden als mijn vriend niet met mij mee zou willen. Bij mijn vriend deden ze elk jaar een weekend weg met aanhang, sinds een paar jaar niet meer en dat vind ik jammer. Maar dat is dan wel een klein bedrijf, is ook wel wat anders.
Vaak zit je toch met andere aanhang te kletsen, vind ik dan wel leuk nieuwe mensen leren kennen en zij voelen zich net zoals jij dus schept toch een band. En wijn erbij helpt ook Aan activiteiten doe ik dan weer niet altijd mee maar dat is geen probleem. En wat dan nog, zullen er wel meer zijn die dat niet zo zien zitten, ga je daar ergens mee zitten.
Douchen zou ik of heel vroeg doen of de avond ervoor, maar ja dat vind ik ook geen probleem om badkamer te moeten delen. Of je gaat later douchen, oh helaas weer een activiteit gemist
Vaak zit je toch met andere aanhang te kletsen, vind ik dan wel leuk nieuwe mensen leren kennen en zij voelen zich net zoals jij dus schept toch een band. En wijn erbij helpt ook Aan activiteiten doe ik dan weer niet altijd mee maar dat is geen probleem. En wat dan nog, zullen er wel meer zijn die dat niet zo zien zitten, ga je daar ergens mee zitten.
Douchen zou ik of heel vroeg doen of de avond ervoor, maar ja dat vind ik ook geen probleem om badkamer te moeten delen. Of je gaat later douchen, oh helaas weer een activiteit gemist
donderdag 17 april 2008 om 12:47
Het is inderdaad dat weekend 'all or nothing'. Om een tipje op te lichten: met een aantal boten naar een eiland en op zondag weer terug. Vanaf dat eiland gaat nou niet bepaald ieder uur een bootje naar het vaste land.
Ik denk dat mijn loyaliteit naar mijn partner toe toch sterker is dan mijn wens om naar die workshop te gaan, eerder afgesproken of niet. Ik snap trouwens niet waarom je zo'n betuttelend toontje aan moet slaan, Mabel. Maar dat terzijde.
Ik denk dat mijn loyaliteit naar mijn partner toe toch sterker is dan mijn wens om naar die workshop te gaan, eerder afgesproken of niet. Ik snap trouwens niet waarom je zo'n betuttelend toontje aan moet slaan, Mabel. Maar dat terzijde.