Aanhankelijk

30-08-2012 11:48 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Irritant dit. Ik wil er van af, maar hoe.

Ik ben een man van begin 30 en heb eigenlijk nooit echt een relatie gehad. Wel iets wat leek op een scharrel, maar dat even terzijde.

Vroeger was ik dik. Daardoor (had ik in ieder geval het gevoel) minder in trek bij de dames en werd ik eigenlijk alleen maar eenzijdig verliefd. Als ik verliefd werd, was ik ook snel aanhankelijk. Zocht daarbij te veel contact en weet ik veel wat allemaal om maar in de smaak te vallen.

Inmiddels ben ik aardig wat afgevallen. Dit komt mijn zelfvertrouwen wel ten goede. Alleen dat aanhankelijke blijft. Het duurt een stuk minder lang en nu gebeurd het ook wel eens dat een dame interesse heeft en ik dan juist verliefd wordt, maar ik blijf me veel te aanhankelijk opstellen. Hoe kom ik hier van af? Is mijn vraag, waar ik niet per se antwoord op hoef, maar wel ideeën van mensen die dit of zelf hebben mee gemaakt, of bij een ander zien.
Hoe uit zich jouw afhankelijkheid en waarom vind je dat irritant?
Afhankelijkheid uit zich in het achter een dame aan lopen. Ik vind het irritant, omdat ik het op het moment zelf niet echt door heb, maar pas later. Het contact wordt daarbij niet spontaan meer.
Zorg dat je eigen leven interessant is. Een uitdagende baan, grote vriendenkring, leuke hobby's, enz. Leer je gelukkig en fijn te voelen als je alleen bent. Word goeie vriendjes met je zelf.
@zoutopmijnhuid dank je wel voor je reactie, maar ik heb niet het idee dat het me daar aan ontbreekt.
misschien aan je gevoel dat je zelf dingen kan? (het vertrouwen je leven te kunnen bepalen, de juiste richting uit te sturen?)
oh jij bent een puppy of een lakei, dat is inderdaad niet aantrekkelijk.

Je doet te veel je best om in de smaak te vallen, blijf jezelf.

En neem een houding aan voor jezelf, dat je goed bent zoals je bent en als dat onvoldoende is dat de relatie dan voor jou niet geschikt is.

Blijf gelijkwaardig aan de persoon waarom je verliefd bent
Dank je wel voor je reactie liselore. De laatste keer viel het mee, maar maakte het volgens mij wel de interesse van een hele leuke dame kapot.

Misschien is het dus makkelijker gezegd, dan gedaan. Misschien ook niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven