luiers...?
vrijdag 31 augustus 2012 om 21:17
goeden avond allemaal..
ik ben nieuw hier op he forum maar heb een vraagje.
2 weken geleden ben ik bevallen van ons eerste kindje, een hele mooie lieve meid ze doe het heel erg goed, bij de geboorte woog zij 3935 gram in 1 week is zij aan gekomen tot 4440 gram,, bij de geboorte was zij ongeveer 50 cm lang, de lengte zal denk ik nog ongeveer het zelfde zijn alleen is zij nu ruim 4,5 kilo..
nou vroeg ik mij af wat raden jullie aan kwa maat?
maatje 2 3 tot 6 kilo of maatje 3 4 tot 9 kilo?
en welk merkje of welke winkel raden jullie aan?
en misschien waarom je juist dat aanraad?
groetjes
ik ben nieuw hier op he forum maar heb een vraagje.
2 weken geleden ben ik bevallen van ons eerste kindje, een hele mooie lieve meid ze doe het heel erg goed, bij de geboorte woog zij 3935 gram in 1 week is zij aan gekomen tot 4440 gram,, bij de geboorte was zij ongeveer 50 cm lang, de lengte zal denk ik nog ongeveer het zelfde zijn alleen is zij nu ruim 4,5 kilo..
nou vroeg ik mij af wat raden jullie aan kwa maat?
maatje 2 3 tot 6 kilo of maatje 3 4 tot 9 kilo?
en welk merkje of welke winkel raden jullie aan?
en misschien waarom je juist dat aanraad?
groetjes
what doesn't kill you makes you stronger!<3
vrijdag 31 augustus 2012 om 21:21
Ik gebruik altijd pampers en ben daar zeer tevreden over. Maat 2 of 3 ligt een beetje aan de beentjes is mijn ervaring. Maat 2 kan snel wat krap zitten om hollands-glorie-beentjes
Maarrrr als ze niet goed aansluiten dan kan je wel raden waar een volle luier allemaal eindigt.
Ik zou maat 3 proberen, als het niet goed past koop je een klein pakje maat 2. En bewaar je maat 3 nog even.
Als je nu maat 2 koopt en het is te klein kan je het alleen maar weggeven.
succes!
Maarrrr als ze niet goed aansluiten dan kan je wel raden waar een volle luier allemaal eindigt.
Ik zou maat 3 proberen, als het niet goed past koop je een klein pakje maat 2. En bewaar je maat 3 nog even.
Als je nu maat 2 koopt en het is te klein kan je het alleen maar weggeven.
succes!
vrijdag 31 augustus 2012 om 21:25
Wij gingen zelf niet zo snel naar een grotere maat met onze zoon. Dus als ie 4 kilo was, dan bleven we nog even in maatje 2, en als ie dan bv 5 kilo was dan gingen we pas naar maatje 3.
Pampers zijn echt de beste, voor overdag en 's nachts. Vooral bij die kleintjes. Toen die van ons wat ouder was zijn we overgegaan op Kruidvat luiers voor overdag ( ook heel goed) , maar toen nog altijd Pampers 's nachts. ( minste doorlekken)
Pampers zijn echt de beste, voor overdag en 's nachts. Vooral bij die kleintjes. Toen die van ons wat ouder was zijn we overgegaan op Kruidvat luiers voor overdag ( ook heel goed) , maar toen nog altijd Pampers 's nachts. ( minste doorlekken)
vrijdag 31 augustus 2012 om 21:36
Mijn zoontje is vier weken, is nu bijna 4,5 kilo maar heeft vandaag voor het eerst maat 2 aan. Tot nu toe Newborn. Maar maat 1 van kruidvat bleek te klein, terwijl pampers en c1000 nog prima pasten. Op zich zijn kleine maatjes voordeliger, omdát er meer luiers in een pak zitten. Dus zo lang mogelijk in een kleine maat houden. Ik ben erg tevreden over de c1000 huismerk luiers. Papers ook prima, maar wel veel duurder.
vrijdag 31 augustus 2012 om 21:44
Ik snap dat van die Pampers ook nooit zo. Niet on topic, maar even uit interesse. Ik woon weliswaar in Duitsland, maar hier gebruiken ze op de opvang alleen Pampers, terwijl ik denk: luiers van de eigen merk van de drogisterij zijn net zo goed (zo niet beter) en kosten maar de helft. Ik vind dat die Pampers zo'n gek materiaal hebben en dat groene kleurtje ziet er nog smeriger uit als er poep in zit. Van doorlekken heb ik bij het huismerk ook nog nooit last gehad, tenzij je de luier niet goed omdoet...
Gelukkig binnenkort uit de luiers (hopelijk), maar ik vroeg het me gewoon af.
Gelukkig binnenkort uit de luiers (hopelijk), maar ik vroeg het me gewoon af.
vrijdag 31 augustus 2012 om 21:46
Hier alleen pampers. Met de rest hier in no-time rode billen. Helaas, heb van alles geprobeerd maar kom steeds terug op pampers. En ook de oranje pakken pampers zijn 'niet goed genoeg' voor onze kleine billetjes. Helaas...
Mocht je voor pampers maat 3 gaan dan zou ik je als tip willen geven voor de groene pakken te gaan (weet niet of die er ook al in 2 zijn). Deze vind ik veel soepeler/elastischer dan de gele pakken!
Mocht je voor pampers maat 3 gaan dan zou ik je als tip willen geven voor de groene pakken te gaan (weet niet of die er ook al in 2 zijn). Deze vind ik veel soepeler/elastischer dan de gele pakken!
vrijdag 31 augustus 2012 om 21:51
Ik zou zeggen maat 2. Zoon kon met die maten altijd prima de luiers aan tot hij het maximum gewicht had bereikt, en heeft dus wel tot 3 maanden maat 2 gedragen (Pampers).
@ Chadidja Ik denk dat het ook afhangt van de bouw van je kind. Mijn zoon " past" de Kruidvat luiers gewoon niet goed, en Etos/ Ah vind ik dikke proppen. We krijgen ze niet strak genoeg om z'n beentjes dus dan loopt het er langs. Ik ben dus blij dat de op de opvang Pampers gebruiken. Volgens de manager van het KDV hebben ze daar op basis van " trial and error" besloten Pampers te gebruiken.
@ Chadidja Ik denk dat het ook afhangt van de bouw van je kind. Mijn zoon " past" de Kruidvat luiers gewoon niet goed, en Etos/ Ah vind ik dikke proppen. We krijgen ze niet strak genoeg om z'n beentjes dus dan loopt het er langs. Ik ben dus blij dat de op de opvang Pampers gebruiken. Volgens de manager van het KDV hebben ze daar op basis van " trial and error" besloten Pampers te gebruiken.
vrijdag 31 augustus 2012 om 21:55
In het begin heb ik verschillende merken geprobeerd (pampers, c1000, etos, AH, huggies en kruidvat).
Pampers vond ik echt vies zompig, snel vol en de luiers stonken. Daarbij trok ik het klittenband bij het halve pak eraf.
C1000 vond ik wel goed, AH was net een prop watten, de Etos was me te stug en de huggies hadden voor dochter geen goede pasvorm.
Ik ben bij de Kruidvatluiers gebleven. Dochter kreeg op het kdv pampers en was na een schimmelinfectie ineens een tijdje allergisch voor pampers.
Kruidvat zit eigenlijk altijd wel ergens in de buurt hier, dus mochten we meer luiers nodig hebben dan we meegebracht hebben, is er altijd een oplossing te vinden.
Pampers vond ik echt vies zompig, snel vol en de luiers stonken. Daarbij trok ik het klittenband bij het halve pak eraf.
C1000 vond ik wel goed, AH was net een prop watten, de Etos was me te stug en de huggies hadden voor dochter geen goede pasvorm.
Ik ben bij de Kruidvatluiers gebleven. Dochter kreeg op het kdv pampers en was na een schimmelinfectie ineens een tijdje allergisch voor pampers.
Kruidvat zit eigenlijk altijd wel ergens in de buurt hier, dus mochten we meer luiers nodig hebben dan we meegebracht hebben, is er altijd een oplossing te vinden.
vrijdag 31 augustus 2012 om 22:09
Hmm, er lijkt dus wel objectief iets voor Pampers te zeggen. Ik ben in ieder geval blij dat die van mij de goedkoopste luiers blieft. En in Duitsland zijn die dingen sowieso stukken goedkoper dan in NL.
En ontopic: ik heb wel eens gehoord dat je zo lang mogelijk binnen een maat moet blijven, dus als de luiers van maat 2 tot max. 6 kilo gaan, gebruik je ze ook tot 6 kilo. Tenzij je merkt dat ze echt te klein zijn natuurlijk.
En ontopic: ik heb wel eens gehoord dat je zo lang mogelijk binnen een maat moet blijven, dus als de luiers van maat 2 tot max. 6 kilo gaan, gebruik je ze ook tot 6 kilo. Tenzij je merkt dat ze echt te klein zijn natuurlijk.
vrijdag 31 augustus 2012 om 23:47
Hoi MDF! Simply dry is de goedkope versie van Pampers (dikker met name), new baby (geel) is voor baby's die nog veel liggen, baby dry (groen) is voor baby en dreumes, paars voor dreumes/ peuter. Er zit dus nogal veel overlap in het assortiment en een groot verschil in het aantal luiers per pak. New born maat 3 is dus duurder dan baby dry maat 3.
Mimodusis ging van new born maat 2 naar baby dry maat 3. Nog wel andere merken geprobeerd, maar veel lekkages en die mag ik dus niet meer kopen van Modusman ( ik ben nogal zuinig, dus goedkope luiers spreken mij wel aan).
Mimodusis ging van new born maat 2 naar baby dry maat 3. Nog wel andere merken geprobeerd, maar veel lekkages en die mag ik dus niet meer kopen van Modusman ( ik ben nogal zuinig, dus goedkope luiers spreken mij wel aan).