Geld & Recht alle pijlers

geen alimentatie, honger lijden

31-08-2012 21:17 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag van ex te horen gekregen dat hij de alimentatie niet betaald. Ik zit op dit moment in de bijstand, druk op zoek naar werk, en krijg dus (logisch) aangevuld tot het minimum.

Ik heb voor de maand september dus zo'n ¤400 te besteden. Mijn huur ligt al hoger dan dat. Verder heb ik dus ook nog 3 kinderen die moeten eten etc. Ik heb even geen flauw idee hoe ik dit moet gaan doen. Ik ben al bezig met het LBIO, en die staan op het punt om beslag te leggen. Maar het LBIO heeft wel wat meer geduld dan ik heb. Ik heb mijn ex geen reactie gegeven. Ik ben op dit moment zo boos op hem.
quote:Seymour schreef op 31 augustus 2012 @ 23:15:

Wat vreselijk. Is het een machtsmiddel of heeft hij echt geen geld? Hij laat zijn kinderen zo wel stikken, zeg.Ik denk dat het een machtsmiddel is. Ik heb het LBIO op hem afgestuurd omdat hij een behoorlijke achterstand heeft. Die gaan bijna over tot beslaglegging en daar kreeg ik snachts een smsje van hem dat hij daar, op zn zachts gezegd, niet zo blij mee was. De volgende dag kreeg ik dus een mailtje dat hij niet ging betalen.
quote:amand1969 schreef op 31 augustus 2012 @ 23:18:

Gelebus, zou je even uitsluitsel kunnen geven over het soort alimentatie dat je ex moet betalen voordat er hier een slachtpartij ontstaat?Het gaat om kinderalimentatie.
700 euro?! Dan neem ik aan dat hij een behoorlijk inkomen heeft, of jullie samen hadden?? Hier 260 euro voor 2 kinderen.

Lijkt me dan ook een deel partneralimentatie bij te zitten dan toch?
quote:gelebus schreef op 31 augustus 2012 @ 23:35:

[...]

Hier is het dus zo geregeld dat ex 700 moet betalen en de rest ik van de gemeente krijg. Dus iets meer dan ¤400. Als ex niet betaalt krijg ik toch maar die ¤400Die ¤ 700 is partneralimentatie, begrijp ik. Het gaat dus om de partneralimentatie? Kinderalimentatie wordt gekort op de bijstand, maar jij kunt niet onder de bijstandsnorm komen doordat hij niet betaalt. Dus wat is het nou?
700 is de kinderalimentatie. Dit is gekort op de bijstand, en ik krijg van de bijstand dus ¤ 400 (iets meer)

Ik krijg geen partneralimentatie.
quote:gelebus schreef op 31 augustus 2012 @ 23:48:

700 is de kinderalimentatie. Dit is gekort op de bijstand, en ik krijg van de bijstand dus ¤ 400 (iets meer)

Ik krijg geen partneralimentatie.Je hebt gewoon recht op bijstand. Hou dat voor ogen en ga op deuren bonken totdat je dat krijgt. Succes!
Ik krijg elke maand 400 van de gemeente. Daarnaast dus nog de 700 aan kinderalimentatie. De gemeente vult dus aan tot het minimum op de kinderalimentatie die uitgesproken is door de rechter. Ik krijg geen volledige bijstand waarna ik dan door moet geven hoeveel alimentatie ik heb ontvangen. Ik krijg gewoon het bedrag wat overblijft na aftrek van de kinderalimentatie. (of de alimentatie nu betaald is of niet)

Is het nu wat duidelijker?
Als hij niet betaalt kan de sociale dienst wel tijdelijk de gehele norm uitkeren.

Dan houden zij een vordering op je ex. Ga eens praten daar.
Bah wat een hufter van een vent en vader.

In een geval als dit is een ander (broer) vragen om geld te lenen echt geen schande hoor. Sterkte.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Jij kunt "volledige" bijstand krijgen en de soos haalt het deel dat hij aan jou zou moeten betalen vervolgens bij hem op.

Zorg dat de Lbio zo snel mogelijk alles rondbreit, want zodra jij een baan hebt ga jij er financieel wél op vooruit met je kinderalimentatie.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
quote:Enn schreef op 01 september 2012 @ 00:03:

Bah wat een hufter van een vent en vader.

In een geval als dit is een ander (broer) vragen om geld te lenen echt geen schande hoor. Sterkte.

Ik ben ook behoorlijk pissig op hem. Ik heb dus ook nog geen reactie gegeven. Vaak zeg ik dan, maak de alimentatie eens over want anders kunnen we geen boodschappen doen en hebben de kinderen niks te eten. Maar dan krijg ik standaard te horen, jij haalt ook overal de kinderen bij.

Hij vroeg vorige keer of ik volgend weekend de zwemkleding mee te geven voor de kinderen. Nu ben ik meer geneigd om te zeggen; och wat jammer, nu kunnen jullie niet gaan zwemmen als jij zo krap bij kas zit.... (dit ben ik niet van plan, want dan boor ik de kinderen een leuk uitje door hun neus, maar met die gedachtes speel ik dan wel)
Ja logisch dat je zo denkt en je boos voelt en nog beter dat je dit denken niet uitvoert want inderdaad de kinderen staan centraal. Maar mén ik zou ook pissig zijn. Ik hoop voor je dat je heel snel een baan vindt.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Dit klopt gewoon voor geen meter!!

Jij hebt een bijstandsuitkering en de vader is verplicht alimentatie te betalen die niet extra bij de uitkering komt, de uitkering blijft altijd op bijstandsniveau.

Als ex niet betaalt, ik heb het in ieder geval nog nooit gehoord, dat dat dan weer van de uitkering wordt afgetrokken.

Ga naar de gemeente en doe je verhaal, vraag wat er mis gaat en je hebt gewoon recht op bijstand. Of je ex betaalt of niet.
Ik heb papieren moeten overleggen met de hoogte van de kinderalimentatie. Die wordt er elke maand automatisch vanaf getrokken omdat ze er vanuit gaan dat die 700 ook worden betaald. Nu is dat dus niet het geval en moet ik het 'doen' met 400. Maar ik zal maandag even contact opnemen met de bijstand, zij kunnen mij vast wel helpen dan.
Bijstand is nooit maar 400 als je je aan de regels houdt, en er bestaat ook nog huursubsidie. Als je na betalen van de huur 400 overhoudt begrijp ik je probleem niet.
Ik zie nu dat ex 700 moet betalen. Ik zeg nu; niet libio of hoe dat heet, maar een kort geding.
@aumentar volgens mij begrijp je het niet helemaal

Volledige bijstand is 1100 en een beetje. In mijn geval wordt er 400 door de bijstand betaald en zou mijn ex 700 aan kinderalimentatie moeten betalen zodat wij aan de 1100 komen. Nu heeft hij de alimentatie niet betaald en heb ik dus maar 400 om alles van te doen.

(Zelfs al zou ik na de huur 400 overhouden dan heb ik alsnog een probleem. Trek daar nog de energie, water, zorgverzekering, telefoon etc. vanaf en dan is dat ook zo weg. Dus dan nog geen geld om boodschappen te doen)
Ik snap je rekensom volkomen. Ik snap niks van de weigering van je ex om te betalen. Wat vreselijk dat je zo afhankelijk ben van een onwillig iemand.

Wat voor werk zoek je? Woon je in een omgeving waar nog werk te vinden is?

Jemig, dat dit kan. Ik vind het echt erg.
Wat een ellendige situatie gelebus.
Ik heb een SPH diploma. Dus nu ben ik samen met een jobcoach mijn cv en brief aan het corrigeren en kijken op welke vacatures ik kan reageren. Zij verwacht dat ik toch wel binnen een paar maanden een geschikte baan moet kunnen vinden. Ik kan niet wachten om financieel onafhankelijk te zijn. Er is niks zo vervelend om maar elke maand af te moeten wachten of je alimentatie krijgt en hoeveel dan. Elke maand die spanning of je wel rond kan komen. Echt verschrikkelijk.
Met een SPH diploma kun je toch prima in de zorg terecht? Daar is werk zat.
sorry verkeerde topic
quote:mazzelen schreef op 01 september 2012 @ 01:22:

Met een SPH diploma kun je toch prima in de zorg terecht? Daar is werk zat.

Dat klinkt wel hoopgevend Maz.

Zou fijn zijn Gelebus!
Neem kontakt op met de sociale dienst. Zal vast per Gemeente verschillen, maar in feite zouden ze de alimentatie niet mogen korten als je het feitelijk niet (meer) ontvangt. Je bent al bezig methet LBIO voor inning. In afwachting daarvan zou je devollefige norm ontvangen. Als de alimentatie nabetaald wordt, verrekend sociale dienst die achteraf.

Heeft hij gezegd waarom hij niet meer wil betalen?
LBIO is ook niet heilig hoor.

Heb ook een ex die niet betaalde,ging over 280 euro per maand kinderallimentatie.

Loonbeslag,ging meneer 0 uren werken.(had 0 uren kontrakt maar werkte er 60)

Terugwerkende kracht?

Meneer kreeg kwijtschelding.

Heb 7 jaar niks ontvangen,en moest met 2 kinderen van 60 gulden per week rondkomen na aftrek vaste lasten.

Als ik jou was ging ik maandag naar het uitzendburo.en ging niet weg voor ik werk had.

Als ze vragen: wat kun je zeg je:ALLES.

Wanneer kan je beginnen:NU!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven