geen alimentatie, honger lijden

vrijdag 31 augustus 2012 om 21:17

Vandaag van ex te horen gekregen dat hij de alimentatie niet betaald. Ik zit op dit moment in de bijstand, druk op zoek naar werk, en krijg dus (logisch) aangevuld tot het minimum.
Ik heb voor de maand september dus zo'n ¤400 te besteden. Mijn huur ligt al hoger dan dat. Verder heb ik dus ook nog 3 kinderen die moeten eten etc. Ik heb even geen flauw idee hoe ik dit moet gaan doen. Ik ben al bezig met het LBIO, en die staan op het punt om beslag te leggen. Maar het LBIO heeft wel wat meer geduld dan ik heb. Ik heb mijn ex geen reactie gegeven. Ik ben op dit moment zo boos op hem.
                    Ik heb voor de maand september dus zo'n ¤400 te besteden. Mijn huur ligt al hoger dan dat. Verder heb ik dus ook nog 3 kinderen die moeten eten etc. Ik heb even geen flauw idee hoe ik dit moet gaan doen. Ik ben al bezig met het LBIO, en die staan op het punt om beslag te leggen. Maar het LBIO heeft wel wat meer geduld dan ik heb. Ik heb mijn ex geen reactie gegeven. Ik ben op dit moment zo boos op hem.

zaterdag 1 september 2012 om 09:39

Wat een lamzak van een kerel, rustig zijn ex en kinderen zonder geld laten zitten, ik kan mij hier plaatsvervangend boos om maken.
Is het niet zo te regelen dat hij het aan de SD moet overmaken en jij gewoon iedere maand het volledige bedrag van de SD krijgt? Dan ben jij in ieder geval wat dat betreft van die zak hooi af.
                    Is het niet zo te regelen dat hij het aan de SD moet overmaken en jij gewoon iedere maand het volledige bedrag van de SD krijgt? Dan ben jij in ieder geval wat dat betreft van die zak hooi af.

zaterdag 1 september 2012 om 12:29

zaterdag 1 september 2012 om 12:45

To, dit is echt geen probleem hoor voor de dwi. Als je maandag met je klantmanager belt en de situatie uitlegt, maken ze zo spoedig mogelijk de volledige uitkeringover. Je moet uiteraard wel je bankafschriften van de niet betaalde maand(en) toesturen. Het is heel vervelend om in zo een situatie afhankelijk van de vader van je kinderen te zijn. Goed dat je naar werk zoekt, maar makkelijk is het niet tegenwoordig. Het hangt er van af hoe lang je uit je vakgebied bent.

zaterdag 1 september 2012 om 12:50

quote:broken1 schreef op 01 september 2012 @ 12:45:
To, dit is echt geen probleem hoor voor de dwi. Als je maandag met je klantmanager belt en de situatie uitlegt, maken ze zo spoedig mogelijk de volledige uitkeringover. Je moet uiteraard wel je bankafschriften van de niet betaalde maand(en) toesturen. Het is heel vervelend om in zo een situatie afhankelijk van de vader van je kinderen te zijn. Goed dat je naar werk zoekt, maar makkelijk is het niet tegenwoordig. Het hangt er van af hoe lang je uit je vakgebied bent.Fijn dat dat kan! Komt ook de verstandhouding met de vader ten goede. Als je iedere maand maar weer moet afwachten of meneer wel of niet betaalt, is dat niet bepaald goed voor de onderlinge verstandhouding (die die zak hooi wel volledig aan zichzelf te wijten heeft).
                    To, dit is echt geen probleem hoor voor de dwi. Als je maandag met je klantmanager belt en de situatie uitlegt, maken ze zo spoedig mogelijk de volledige uitkeringover. Je moet uiteraard wel je bankafschriften van de niet betaalde maand(en) toesturen. Het is heel vervelend om in zo een situatie afhankelijk van de vader van je kinderen te zijn. Goed dat je naar werk zoekt, maar makkelijk is het niet tegenwoordig. Het hangt er van af hoe lang je uit je vakgebied bent.Fijn dat dat kan! Komt ook de verstandhouding met de vader ten goede. Als je iedere maand maar weer moet afwachten of meneer wel of niet betaalt, is dat niet bepaald goed voor de onderlinge verstandhouding (die die zak hooi wel volledig aan zichzelf te wijten heeft).

zaterdag 1 september 2012 om 12:51

Volgens mijn jobcoach moet dat niet zo'n probleem zijn. Ik ben vorig jaar afgestudeerd en ben nog relatief jong. Moet nu alleen mijn cv goed aanpassen omdat daar een paar 'gaten' zijn gevallen ivm de zwangerschappen. Maar ik geloof haar maar op haar woord dat ik met mijn diploma en leeftijd zo aan het werk ben. Gelukkig!

zaterdag 1 september 2012 om 12:53

quote:gelebus schreef op 01 september 2012 @ 12:51:
Volgens mijn jobcoach moet dat niet zo'n probleem zijn. Ik ben vorig jaar afgestudeerd en ben nog relatief jong. Moet nu alleen mijn cv goed aanpassen omdat daar een paar 'gaten' zijn gevallen ivm de zwangerschappen. Maar ik geloof haar maar op haar woord dat ik met mijn diploma en leeftijd zo aan het werk ben. Gelukkig!Ik hoop het voor je, het is je van harte gegund!
                    Volgens mijn jobcoach moet dat niet zo'n probleem zijn. Ik ben vorig jaar afgestudeerd en ben nog relatief jong. Moet nu alleen mijn cv goed aanpassen omdat daar een paar 'gaten' zijn gevallen ivm de zwangerschappen. Maar ik geloof haar maar op haar woord dat ik met mijn diploma en leeftijd zo aan het werk ben. Gelukkig!Ik hoop het voor je, het is je van harte gegund!

zondag 2 september 2012 om 10:41

Als je nu eerst eens een sollicitatiebrief stuurt naar een instelling voor gehandicaptenzorg. Met je SPH moet dat echt wel lukken. Vaak word je direct uitgenodigd en kan je zo snel mogelijk beginnen. Zelfs herinstromers kunnen zo aan de slag. Met een SPH zit je qua niveau nl al goed en willen ze je graag hebben. Pak ook die lagere functie aan als je die aangeboden krijgt. Je kan nl in de zorg/gehandicaptenzorg razendsnel doorgroeien als je de juiste papieren hebt en je hebt je bewezen.
Ik snap eerlijk gezegd niet zo goed waarom je maar op je jobcoach zit te wachten. Neem zelf het heft in handen.
                    Ik snap eerlijk gezegd niet zo goed waarom je maar op je jobcoach zit te wachten. Neem zelf het heft in handen.

zondag 2 september 2012 om 13:45

Maar ik zit niet op mijn jobcoach te wachten hoor. Ben zelf ondertussen ook aan het solliciteren. Maar we zijn samen mijn cv en brief aan het aanpakken.
Ik ben al vaak afgewezen omdat ik niet in het geschetste profiel pas etc. Voor mij blijft het ook een beetje lastig omdat ik niet de mogelijkheid heb om nachtdiensten te draaien. Dan ben je toch al wat beperkter. Maar ik solliciteer me suf. Ook op vacatures die wat verder weg zijn, maarja je moet toch iets.
Alle toeslagen heb ik inderdaad al.
Bedankt allemaal voor de lieve woorden!
                    Ik ben al vaak afgewezen omdat ik niet in het geschetste profiel pas etc. Voor mij blijft het ook een beetje lastig omdat ik niet de mogelijkheid heb om nachtdiensten te draaien. Dan ben je toch al wat beperkter. Maar ik solliciteer me suf. Ook op vacatures die wat verder weg zijn, maarja je moet toch iets.
Alle toeslagen heb ik inderdaad al.
Bedankt allemaal voor de lieve woorden!