zwemschool dilemma
woensdag 5 september 2012 om 14:09
Ik ben op zoek naar een zwemschool voor mijn dochter.
Ze is nu vier jaar oud dus we kunnen inschrijven.
Nu moet ik alles op de fiets doen en er zijn twee scholen in de buurt.
Een zwemschool die of 1x per week 45 min , of twee keer per week 25 minuten aanbied
En een school die 1x per week 50 minuten aanbied.
Qua prijs zit er best verschil in. De eerste die ik noemde zit op 26 euro per maand , de tweede 36 euro per maand.
Tevens mogen ze bij zwemschool 1 vanaf vier jaar beginnen en bij zwemschool 2 vanaf 5 jaar.
Wat zouden jullie doen ?
Ik kom er maar niet uit..
Ze is nu vier jaar oud dus we kunnen inschrijven.
Nu moet ik alles op de fiets doen en er zijn twee scholen in de buurt.
Een zwemschool die of 1x per week 45 min , of twee keer per week 25 minuten aanbied
En een school die 1x per week 50 minuten aanbied.
Qua prijs zit er best verschil in. De eerste die ik noemde zit op 26 euro per maand , de tweede 36 euro per maand.
Tevens mogen ze bij zwemschool 1 vanaf vier jaar beginnen en bij zwemschool 2 vanaf 5 jaar.
Wat zouden jullie doen ?
Ik kom er maar niet uit..
woensdag 5 september 2012 om 14:16
Ik zou nog even informeren naar eventuele wachtlijsten. Wij moesten nog een jaar wachten na inschrijving, vandaar dat onze jongste ook al sinds haar derde ingeschreven staat, zodat ze met vier beginnen kan.
Zelf hebben we gekozen voor 1 keer per week. Ik doe ook alles per fiets en ik vind die ene keer per week vanuit school door weer en wind naar het zwembad sjezen meer dan genoeg! Altijd haasten om dat kind op tijd in haar badpak te hijsen in dat zweterige kleffe zwembad met een, ook moeie, peuter aan me trekkend.
( je begrijpt: ik ben geen fan van zwemles )
Zelf hebben we gekozen voor 1 keer per week. Ik doe ook alles per fiets en ik vind die ene keer per week vanuit school door weer en wind naar het zwembad sjezen meer dan genoeg! Altijd haasten om dat kind op tijd in haar badpak te hijsen in dat zweterige kleffe zwembad met een, ook moeie, peuter aan me trekkend.
( je begrijpt: ik ben geen fan van zwemles )
woensdag 5 september 2012 om 14:17
woensdag 5 september 2012 om 14:22
Hahahaha ik heb idd ook nog een peuter die dan ook meegaat.
Ik heb idd eerder gehoord dat ze met vijf pas echt de kracht hebben om goed te leren zwemmen .. Lastig hoor..
Ik weet dat zwemschool 2 wel een mega wachtlijst heeft, dan kan ze pas vanaf 2 beginnen..
Misschien dan toch de zwemschool 1 en dan 1x per week?
Ik heb idd eerder gehoord dat ze met vijf pas echt de kracht hebben om goed te leren zwemmen .. Lastig hoor..
Ik weet dat zwemschool 2 wel een mega wachtlijst heeft, dan kan ze pas vanaf 2 beginnen..
Misschien dan toch de zwemschool 1 en dan 1x per week?
woensdag 5 september 2012 om 14:31
Dat is wel belangrijk. Mijn oudste was als de dood van water. Die is pas met vijf begonnen en ondanks regelmatig in het zwembad komen, werd ze pas echt watervrij op de zwemles. De jongste is helemaal niet bang voor water en die laten we dus wel met vier beginnen.
Als je wil kiezen voor 1 keer per week, lijkt me de eerste de beste keuze. Dan is het kwestie van is er wel of niet een wachttijd en wanneer kan ze dan beginnen.
Als je wil kiezen voor 1 keer per week, lijkt me de eerste de beste keuze. Dan is het kwestie van is er wel of niet een wachttijd en wanneer kan ze dan beginnen.
woensdag 5 september 2012 om 14:37
Ik zou lekker wachten tot ze 5 is.
En dochter ging 2x per week, wij hadden geen keuze verder. Maar als het in 1x per week had gekund had ik dat zeker gedaan, wat een ellende. Vooral in de winter, het is er bloedheet, dus jij zit in je dikke trui worteltjes te zweten terwijl je kind bibbert van de kou. Het aankleden naderhand (trek je kind géén maillot aan!!!!!!) en het föhnen, en dat alles exact rond etenstijd, knorrende magen, vervelende kinderen....
Ik zou gewoon lekker gaan voor 1x per week. En even kijken bij de wachtlijsten. En even heel goed kijken naar de prijzen, wij betaalden per 8 lessen, maar sommige maanden hebben 5 weken en geen 4. Dus als het 26 euro per 8 lessen is of 36 per maand, kan het uiteindelijk ongeveer gelijk liggen qua prijs.
En dochter ging 2x per week, wij hadden geen keuze verder. Maar als het in 1x per week had gekund had ik dat zeker gedaan, wat een ellende. Vooral in de winter, het is er bloedheet, dus jij zit in je dikke trui worteltjes te zweten terwijl je kind bibbert van de kou. Het aankleden naderhand (trek je kind géén maillot aan!!!!!!) en het föhnen, en dat alles exact rond etenstijd, knorrende magen, vervelende kinderen....
Ik zou gewoon lekker gaan voor 1x per week. En even kijken bij de wachtlijsten. En even heel goed kijken naar de prijzen, wij betaalden per 8 lessen, maar sommige maanden hebben 5 weken en geen 4. Dus als het 26 euro per 8 lessen is of 36 per maand, kan het uiteindelijk ongeveer gelijk liggen qua prijs.
woensdag 5 september 2012 om 15:03
Mijn kinderen zijn allebei bij een kinderfysio onder behandeling geweest. Ik heb haar destijds gevraagd wat de beste leeftijd was om te beginnen met zwemles. Omdat zwemmen een goede sport is voor spierontwikkeling, dacht ik dat vroeg beginnen slim kon zijn. Vanaf 5 jaar is het gemiddelde kind qua spierkracht en motoriek aan zwemles toe. Vroeger beginnen betekend meer lessen, volgens mijn kinderfysio. Uitzonderingen zijn echt sterke kinderen die motorisch voor zijn.
Iemand een blokje kaas bij de mosterd?
woensdag 5 september 2012 om 15:21
Kijk ook naar de andere voorwaarden. Wij kunnen lessen tijdig afmelden (max 2 uur vantevoren) en kunnen die lessen dan inhalen. Tijdens vakanties gaan de lessen gewoon door. Onze dochter heeft zwemles in het weekend (op zondag).
In onze eigen stad had je bovenstaande voordelen niet.
En inderdaad 1x 40 minuten ipv 2x 25. Wat een gedoe voor zo'n korte tijd. En voor het aankleden hadden wij een hele makelijke oplossing: joggingpak.
In onze eigen stad had je bovenstaande voordelen niet.
En inderdaad 1x 40 minuten ipv 2x 25. Wat een gedoe voor zo'n korte tijd. En voor het aankleden hadden wij een hele makelijke oplossing: joggingpak.
woensdag 5 september 2012 om 15:27
Ik vond het ook belangrijk dat ik mijn kinderen kon zien tijdens de zwemles. Dus misschien jij ook en speelt dat ook nog mee?
Heb je nergens een zwemschool waar je een all in pakket kunt afnemen? Vind ik zelf wel ideaal. Heb 2 kinderen die nogal wat opstartproblemen hebben en dat was me toch behoorlijk duur geworden als ik per les had moeten betalen.
Heb je nergens een zwemschool waar je een all in pakket kunt afnemen? Vind ik zelf wel ideaal. Heb 2 kinderen die nogal wat opstartproblemen hebben en dat was me toch behoorlijk duur geworden als ik per les had moeten betalen.
woensdag 5 september 2012 om 15:56
Ik zou het jezelf zo makkelijk mogelijk maken, dus 1x in de week van 50 minuten en pas als ze 6 jaar is.
Ken wat mensen die zwemles geven en die zeggen dat het uitzonderlijk is dat een kind wat al op zijn 4e op zwemles is gegaan net zo snel het traject doorlopen als een kindje wat al 6 is.
Mijn zonen met 6,5 erop, mochten badje 1, 2 en 3 overslaan en tegen de tijd dat ze bij het laatste bad waren, zaten de kleintjes nog steeds in het eerste badje!
Ken wat mensen die zwemles geven en die zeggen dat het uitzonderlijk is dat een kind wat al op zijn 4e op zwemles is gegaan net zo snel het traject doorlopen als een kindje wat al 6 is.
Mijn zonen met 6,5 erop, mochten badje 1, 2 en 3 overslaan en tegen de tijd dat ze bij het laatste bad waren, zaten de kleintjes nog steeds in het eerste badje!
woensdag 5 september 2012 om 16:15
Ik zou bij beide kijken. hier heb je ":keus" in buurt uit 4 zwemscholen. Die waar ik nu bijzit gooit alles om (gelukkig mag ik bij het oude concept bljven alleen in pl v 2x 30 min nu 1x een uur. Ze gaan nu de kids die beginnen 2!! uur les geven achter elkaar (brood moet dan mee) om zo na 3/4 mnd over te gaan naar 1 uur perweek en dat ze na een jaar a en b hebben.
persoonlijk vind ik 6 ,6.5 best laat. Hier in de buurt om de hoek zit een zwemvijver midden in de wijk. mijn dochter is in mei 7 geworden en had met 5 a en b. en vele met haar. (groep 1 en 2 de meesten wel a) in de vakantie zaten toch een tweetal kids d oggeen diploma hadden echt wel beteuterd te kijken dat ze niet met de anderen naar het diepe mochten ofbj de vissen kijken (is geen zwemplas maar echt een vijver met kinderstuk en diepe waar je alleen zonder bandjes mag.
persoonlijk vind ik 6 ,6.5 best laat. Hier in de buurt om de hoek zit een zwemvijver midden in de wijk. mijn dochter is in mei 7 geworden en had met 5 a en b. en vele met haar. (groep 1 en 2 de meesten wel a) in de vakantie zaten toch een tweetal kids d oggeen diploma hadden echt wel beteuterd te kijken dat ze niet met de anderen naar het diepe mochten ofbj de vissen kijken (is geen zwemplas maar echt een vijver met kinderstuk en diepe waar je alleen zonder bandjes mag.
Puck
woensdag 5 september 2012 om 17:04