wanted: hele lichte beige verf

05-09-2012 21:11 24 berichten
Hallo allemaal,

graag wil ik jullie vragen of jullie tips voor me hebben voor een mooie hele licht beige muurverf. We willen nl alle muren in de kamer ermee schilderen dus het moet heel licht van beige kleur zijn. Wij willen die beige kleur graag afstemmen op de banken welke de kleur Olbia Sand 03 hebben: http://www.tinus-meubelst ... uctuur-stoffen/olbia.htm. Ik heb hier al heul veel stalen liggen maar meestal zijn het zandkleuren die i.c.m. de banken de bank bruin maken en de muur geel. Daar we dubbelvla lekker vinden maar niet voor op de muren zou ik jullie graag jullie advies willen vragen. Tot dusver zou Sandy Beach in de buurt kunnen komen maar die lijkt ons te donker voor alle muren (en onze pijpenla woonkamer). Heeft iemand wellicht ervaring met deze kleur? Ook leek loom mooi, maar die werd ons afgeraden bij de verfspeciaalzaak omdat die zalmkleurig zou overkomen (??). Ik ben nog aan het wachten op een proefpotje Clotted Cream van Painting the Past maar ben bang dat deze ook te donker is. We vinden dit erg mooi (foto op rechts): http://www.home-unique.nl/Template_03_mb_woonkamer2.htm

Heeft iemand tips voor mij?? Alvast bedankt voor de moeite en het meedenken!!
Latex halen en een tube mengverf in de kleur oker en je krijgt wat je wilt.
Die rechterfoto is licht zand.
Als verf te donker is, kun je het bijmengen met wit.
Alle reacties Link kopieren
ga n aantal staaltjes halen bij de gamma/praxis etc. of neem iets mee in de kleur die je hebben wilt en vraag daar iemand je te helpen...
hallo Cateautje: dank je wel voor de tip: ik wist niet of dat zomaar kon om er wit bij te kiepen...ga ik dat eens bekijken..

@lotje: je wilt niet weten hoeveel staaltjes ik hier heb liggen heb de hele bouwmarkt hier liggen...alleen beige is niet een kleur die je gemakkelijk vindt (zei de meneer bij de verfwinkel ). Ik zit met de kleur van de bank waardoor zand gauw geel wordt op de muur...Ik zoek 'gewoon' een hele licht beige verf die je in veel landelijke interieurs a la riviera maison stijl ziet...vindt plaatjes genoeg via google alleen niemand schrijft erbij wat ze op de muur gepienseld hebben :(

Suggesties blijven welkom!! alvast bedankt!
De muur lijkt wat op Gentle Stone van Flexa
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Waarom ga je niet naar een speciaalzaak? Een echte schilder dus, en niet een bouwmarkt. Als het een goede is kunnen ze je daar prima adviseren en echt alle beigetinten die je maar bedenken kunt, mengen met de machine.
Als je maar alle verf in één emmer hebt zitten als je er wit bij doet, anders krijg je kleurverschil.

Zoals gezegd is de rechter foto van je link licht zand, dat is de officiele kleurnaam.

Dat gele zand heet anders. Ik denk dat dat eerder woestijngeel is.
quote:mmmoi25 schreef op 05 september 2012 @ 21:29:

Waarom ga je niet naar een speciaalzaak? Een echte schilder dus, en niet een bouwmarkt. Als het een goede is kunnen ze je daar prima adviseren en echt alle beigetinten die je maar bedenken kunt, mengen met de machine.Idd, helemaal mee eens.
Ik zou wel 3 kleuren uitkiezen en daarmee 3 vakken op de muur maken. Kun je goed zien hoe de kleur is met verschillende soorten lichtinval.
Wij hebben Loom van Histor op de muren in de studeerkamer. Is erg licht en gaat eerder een beetje richting grijs dan geel. Een tint donkerder, Forel, hebben we in woon- en slaapkamer, deze heeft wel een duidelijke geel/bruin tint. Hoewel, de ondertoon is misschien eerder roze dan geel. Hmmm. Wij zijn er in ieder geval erg blij mee!
Als je een staal hebt van de kleur die je wilt, kan je die in een aantal bouwmarkten (o.a. Gamma winkels die recent verbouwd zijn) laten "lezen" en om laten zetten in mengverf. Misschien een idee? Ik zou wel eerst een klein potje laten mengen, weet niet precies hoe precies het is.

Verder is Jutewit van Histor ook een mooie zachte kleur, maar neigt misschien alweer te veel naar geel.
lijkt wel op de kleur kiezel in de serie klei, leem, enz. van histor.
it's a big club and you ain't in it
quote:rionyriony schreef op 05 september 2012 @ 22:24:

lijkt wel op de kleur kiezel in de serie klei, leem, enz. van histor.Dit is de serie die ik hier boven bedoel, met ook Loom en Forel. Klei en Leem zijn donkerder.
Hallo allemaal,

hartelijk bedankt voor jullie tips!! Inscannen heb ik idd geprobeerd maar omdat ik een stofstaal heb kunnen ze die niet inscannen. ik ben vanochtend even naar de bouwmarkt geweest en daar een pot Loom van Histor gekocht. Ik blijf die het mooiste vinden bij de bank (voor zover je dan op zo'n ienieminie staaltje kan beoordelen), dus ben maar even tegen het advies van de verfspeciaalwinkel in gegaan die mij hebben verteld dat die zalmig is. Alleen erg jammer dat je dan gelijk een literblik moet kopen. In welke bouwmarkt ik hier in de buurt ook ga, proefpotjes zijn niet te krijgen. Wel jammer want dan zou de keuze gemakkelijker zijn.

Nogmaals bedankt voor het meedenken en ik laat jullie weten wat het geworden is! Overigens mochten er nog ideeën zijn hoor ik het uiteraard graag!
quote:Sannies schreef op 06 september 2012 @ 16:37:

Hallo allemaal,

hartelijk bedankt voor jullie tips!! Inscannen heb ik idd geprobeerd maar omdat ik een stofstaal heb kunnen ze die niet inscannen. ik ben vanochtend even naar de bouwmarkt geweest en daar een pot Loom van Histor gekocht. Ik blijf die het mooiste vinden bij de bank (voor zover je dan op zo'n ienieminie staaltje kan beoordelen), dus ben maar even tegen het advies van de verfspeciaalwinkel in gegaan die mij hebben verteld dat die zalmig is. Alleen erg jammer dat je dan gelijk een literblik moet kopen. In welke bouwmarkt ik hier in de buurt ook ga, proefpotjes zijn niet te krijgen. Wel jammer want dan zou de keuze gemakkelijker zijn.

Nogmaals bedankt voor het meedenken en ik laat jullie weten wat het geworden is! Overigens mochten er nog ideeën zijn hoor ik het uiteraard graag!

Proefpotjes zijn te krijgen bij de Gamma hoor. Daar had ik ze ook vandaan, je moet er alleen wel even om vragen bij het verfmengstation (is dat een bestaand woord?).

Ik zou de kleur van je muur niet helemaal aanpassen op de kleur van je bank maar wel zo "neutraal" mogelijk houden.

Oh ja, http://www.pureverfshop.n ... ds/large/gentle-stone.jpg deze kun je gewoon laten mengen bij de Gamma hoor. Gewoon even de naam en verfmerk doorgeven.
Hoi Tickel, dank je wel voor je tips! die kleur die jij aangeeft lijkt me ook erg mooi! Al laat stone me wel denken aan een grijzige tint? (terwijl hij op mijn beeldscherm er niet zo uit ziet, meer beige?). Ik ben vandaag bij de Gamma geweest maar geen proefprotje te krijgen :( heb een liter blik a 20 euro moeten kopen :(. Dus hoop dat Loom van histor mooi zal zijn .

Heeft iemand misschien ervaring met een wittint bij Loom van Histor? We hebben Ral 9010 op deuren en kozijn, wit op plafond maar lees op internet dat ral 9010 te gelig is voor bij Loom? Iemand die me hierin kan adviseren? (anders stop ik nu acuut met pienselen van deuren met ral 9010 ). Ook heb ik een aantal meubelstukken, oa wandmeubels, die ik a la riviera maison wit wil gaan schilderen. het idee was om deze ook ral 9010 (mat) te schilderen maar weet nu niet meer of dat wel zo verstandig is i.c.m. de loom ...zou iemand me daarmee kunnen helpen? alvast bedankt!!
Ik zou verf in de kleur van de bank zoeken en die lichter mengen met witte latex, dan "vloekt" t niet. Of de muur waar de bank tegen staat wit laten, dat hebben wij gedaan en werkt meteen ook heel ruimtelijk (3 muren licht zand, 1 (lange) muur wit)
hallo allemaal,

ik heb vanmiddag een a3 vel gepienseld met de 'Loom' van histor, maar bij ons is hij helaas wat te flets/grijzig.

Ondertussen had ik ook een proefpotje besteld van de kleur 'clotted cream' van painting the past. Dit is een hele mooie kleur maar helaas is de verf van ptp erg duur. Ben bij de verfspeciaalzaak geweest maar daar kunnen ze PtP verf niet mengen in Histor kwaliteit oid :(. Nu zie ik dat een staaltje van Sandy Beach van Flexa redelijk bij 'clotted cream' in de buurt komt , alleen wat grijziger. Iemand ervaringen met deze kleur? Bij de bouwmarkten konden ze me alleen of de sandy beach vertellen dat hij bij de een lichter en bij de ander donkerder uitvalt...tja...Kan iemand me adviseren? bedankt alvast en alweer!!
quote:Sannies schreef op 06 september 2012 @ 22:02:

Hoi Tickel, dank je wel voor je tips! die kleur die jij aangeeft lijkt me ook erg mooi! Al laat stone me wel denken aan een grijzige tint? (terwijl hij op mijn beeldscherm er niet zo uit ziet, meer beige?). Ik ben vandaag bij de Gamma geweest maar geen proefprotje te krijgen :(

Dat is ook raar, ik kon gewoon een potje van 250 ml laten mengen van een "waaier" kleur.

heb een liter blik a 20 euro moeten kopen :(. Dus hoop dat Loom van histor mooi zal zijn .

Heeft iemand misschien ervaring met een wittint bij Loom van Histor? We hebben Ral 9010 op deuren en kozijn, wit op plafond maar lees op internet dat ral 9010 te gelig is voor bij Loom? Iemand die me hierin kan adviseren? (anders stop ik nu acuut met pienselen van deuren met ral 9010 ). Ook heb ik een aantal meubelstukken, oa wandmeubels, die ik a la riviera maison wit wil gaan schilderen. het idee was om deze ook ral 9010 (mat) te schilderen maar weet nu niet meer of dat wel zo verstandig is i.c.m. de loom ...zou iemand me daarmee kunnen helpen? alvast bedankt!!Ik heb veel wit in huis, het houtwerk is volgens mij 9001 (niet spierwit) verder allemaal verschillende tinten wit. Bank, spiegels, lampen, stoelen. Mij stoort het niet. Heb wel een beige muur.
Kun je niet gewoon voor een ralkleur gaan?

http://www.ralkleur.nl/
hallo Tickel,

dank je wel voor je advies! Raar he, van die proefpotjes. Kon ze niet bij de Gamma, praxis, karwei en decohome krijgen :(. Echt vervelend. Maar we hebben de kleur gevonden!! niet de Loom want die is bij ons erg flets/te licht. De kleur 'clotted cream' van Painting the Past. Alleen die kan de decohome niet mengen :( :(. Ik weet ook niet of er mensen zijn die ervaring hebben met het mengen van PtP in bijv Histor matte verf? Lees op internet dat je daardoor kleurafwijking kan krijgen? De 'echte' PtP is voor ons helaas geen optie. Ben bang dat het te kwetsbaar is, want poreus, en bovendien is ons budget er niet naar...Ik heb een groot A3 vel met 'clotted cream' geschilderd en de kleur is prachtig. Een kleiner staaltje van Flexa Sandy Beach, niet handgeschilderd, lijkt bijna hetzelfde. Wou dat ik daar een proefpotje van kon krijgen..heeft iemand wellicht ervaring (of misschien een foto?) van Sandy Beach van Flexa? alvast bedankt voor de moeite!!
hallo allemaal,

wou jullie nogmaals bedanken voor jullie tips en jullie even laten weten dat we (na 5x 1 liter (proef)potten) de kleur gevonden hebben

Het is de kleur 'nuchter' van gamma lijn geworden die we hebben laten mengen in een matte histor verf. Nu hopen dat het net zo mooi wordt op de muur als op een a3 handegeschilderde staal papier .

We weten nu ook waardoor het zo moeilijk kiezen was: achter onze tuindeuren zit een overkapping waar waarschijnlijk een blauwe filter tbv het zonnescherm in zit, vandaar dat vele kleuren vertekenen naar zalmig en grijzig..nu hopelijk de goede te pakken bedankt allemaal!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven