gemis

07-09-2012 09:59 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo mijn vriend mag van zijn ex vriendin de kinderen niet meer zien .

als hij jarig is dan mag hij de kids zien in een eettent paar dorpen verder op met een maatschapelijkwerkster van de ex.dat slaat toch nergens op.eerst zag hij de kids heel veel en ging overal met ze naar toe.to ik in beeld kwam en ze door had dat hij niet bij haar teurg komt.nu is ze dwars en gaat tegen alle afspraken in en mag hij de kids dus niet meer zien terwijl ze hem heel erg missen.weet iemand van jullie wat we hier aan kunnen doen .alvast bedankt
Bemiddelaar inschakelen om te beginnen?

En dan afdwingen via de rechter...
Is deze omgang gerechtelijk bepaald?
En "ex" heeft bepaald dat omgang alleen mag plaatsvinden onder begeleiding van een maatschappelijk werkster ???
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Advocaat nemen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Hoelang zijn jullie samen trouwens? Omdat je spreekt over "wat kunnen wij hieraan doen?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Iets in me zegt dat dit verhaal meer kanten heeft, heel veel meer kanten...
quote:kirsten2012 schreef op 07 september 2012 @ 09:59:

als hij jarig is dan mag hij de kids zien in een eettent paar dorpen verder op met een maatschapelijkwerkster van de ex.dat slaat toch nergens op.Siorry maar denk dat die maatschappelijk werkster niet alleen mee komt omdat ex nu door heeft dat nu jij en je vriend samen zijn ze hem niet meer terug krijgt. Die mensen komen echt alleen mee als het noodzakelijk is en in het belang van het kind dus nu de rest van het verhaal erbij graag.
Eigenlijk het enige wat JIJ kan doen is je er buiten houden. Je kan luisteren naar je partner en hem ondersteunen waar nodig.

Heel vervelend allemaal. Maar als er begeleide omgang is zal er wel wat meer gebeurd zijn of niet?
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen
Verhaal is veel groter.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Als het jou echt om de kinderen te doen was, dan zou je afstand nemen van je vriend en zou je vriend weer teruggaan naar zijn ex, zodat hij de kinderen weer dagelijks ziet.

*sarcasmemodus, sorry*
Alleen omdat jij in beeld bent besluit moeders dat ie de kinderen alleen onder begeleiding mag zien? En daar zou een maatschappelijk werkster in meegaan, zomaar? Moeilijk te geloven eerlijk gezegd.

Maar goed, als het waar is, is een mediator of advocaat inschakelen misschien een ideetje.
Wat een onzinverhaal.

Alsof een maatschappelijkwerkster daarin meegaat.

Dat is haar werk helemaal niet.

Geen rechter zal dit zo toewijzen.

Ik ga er dan ook maar vanuit dat jouw vriend te beroerd is geweest om juridische stappen te ondernemen.

Zo erg vind hij het dus ook weer niet anders deed hij er wel wat aan.

Begeleide omgang vind altijd plaats bij het bezoekhuis en duurt maximaal een jaar waarin je om de 14 dagen bezoek met het kind hebt en de andere week moeten de ouders in gesprek met elkaar.

Betaald jouw vriend wel alimentatie?
quote:grobbekuiken schreef op 07 september 2012 @ 10:44:

Alleen omdat jij in beeld bent besluit moeders dat ie de kinderen alleen onder begeleiding mag zien? En daar zou een maatschappelijk werkster in meegaan, zomaar? Moeilijk te geloven eerlijk gezegd.

Maar goed, als het waar is, is een mediator of advocaat inschakelen misschien een ideetje.Ik weet uit ervaring en in mijn omgeving dat dit echt kan gebeuren Grobbekuiken. Ik geloofde het ook niet tot dat het in mijn omgeving 2 x gebeurde. Waarvan ik van 1 stel zowel man en vrouw ken. Vrouw is weg gegaan voor een ander met haar 2 kinderen, inmiddels in haar 3e relatie bezig. Haar ex kreeg een nieuwe vriendin na 4 jaar en opeens mochten de kinderen niet meer komen. Terwijl de nieuwe vriendin (die zelf ook moeder is) niet bij hem is als de kinderen er zijn.
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen
Staan er afspraken over de omgang op papier?
Als vader ouderlijk gezag heeft dan kan de moeder echt niet zo maar zeggen dat hij de kinderen niet kan zien.

Hier is waarschijnlijk heel wat meer aan de hand.

Maar ja je gaat natuurlijk niet allerlei negatieve dingen over jezelf vertellen aan je nieuwe vriendin. Vooral niets als zij gewoon gelooft dat ex een heks is die niet wil dat hij zijn kinderen ziet.
quote:dertigmin schreef op 07 september 2012 @ 11:06:

[...]

Ik weet uit ervaring en in mijn omgeving dat dit echt kan gebeuren Grobbekuiken. Ik geloofde het ook niet tot dat het in mijn omgeving 2 x gebeurde. Waarvan ik van 1 stel zowel man en vrouw ken. Vrouw is weg gegaan voor een ander met haar 2 kinderen, inmiddels in haar 3e relatie bezig. Haar ex kreeg een nieuwe vriendin na 4 jaar en opeens mochten de kinderen niet meer komen. Terwijl de nieuwe vriendin (die zelf ook moeder is) niet bij hem is als de kinderen er zijn.Goh, ik schrik er toch wel van dat dat zomaar kan. Zoiets moet toch een gegronde reden hebben? Wat ik moeilijk te geloven vind (en ik zeg niet dat je dit verzint hoor ) is dat een moeder zomaar zegt dat ze niet wil dat de vader zijn kinderen niet meer mag zien omdat hij een andere partner heeft. Dan moet ze toch kunnen aantonen dat het voor de kinderen niet goed is?
quote:grobbekuiken schreef op 07 september 2012 @ 15:55:

[...]

Goh, ik schrik er toch wel van dat dat zomaar kan. Zoiets moet toch een gegronde reden hebben? Wat ik moeilijk te geloven vind (en ik zeg niet dat je dit verzint hoor ) is dat een moeder zomaar zegt dat ze niet wil dat de vader zijn kinderen niet meer mag zien omdat hij een andere partner heeft. Dan moet ze toch kunnen aantonen dat het voor de kinderen niet goed is?

Hier ook 2 gevallen in onze vriendenkring. Vriendin is weggegaan voor een ander, moeilijke scheiding omdat zij alles wilde toe eigenen. Nu krijgt ze op bepaalde vlakken dr zin niet en heeft ze verzonnen dat ze zich bedreigd voelt en voila de maatschappelijk werker zit er bij als 1 x in de 2 weken een bezoekuurtje staat gepland. En echt de man heeft niets maar dan ook niets verkeerd gedaan integendeel zelfs.

Daarbij bezoek uren onder begeleiding vinden echt niet alleen plaats in bezoekhuizen. Een neutrale omgeving is voldoende.

TO je vriend heet waarschijnlijk een ouderschapsplan getekend tijdens de scheiding en via de advocaat kun je daar aanspraak op maken en het voor laten komen. Zijn ex heeft dus geen poot om op te staan als dit plan er is. Daarbij moet jij je er heel ver van houden, het zijn jou kinderen niet dus ook niet jou zaak.
Alleen OP gelezen. Ik ben bij dit soort topics altijd erg benieuwd naar de "andere kant" van het verhaal.

De ex heeft misschien wel (misschien ook niet) een goede reden om het op deze manier aan te pakken...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven