Uitgerekend februari 2013

01-06-2012 14:48 3031 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kletstopic van de in februari 2013 uitgerekenden!

We zijn hier vertrokken :-)
@Klavertje5: ik ben dus wel op de baarkruk bevallen. In eerste instantie gewoon op bed, maar dat schoot niet op (baby zakte steeds net zo ver terug als dat ik hem naar buiten had geperst), en inderdaad, eenmaal op de baarkruk werkte de zwaartekracht goed mee, en zakte baby niet meer terug.

Nadeel vond ik alleen dat na een tijdje mijn benen ervan gingen 'slapen', net als wanneer je te lang op het toilet zit, dan voel je ook dat de doorbloeding naar je benen niet goed meer is.

Daarom had ik eigenlijk afgesproken 'na deze wee' weer terug te gaan op bed, maar toen bleek dat na die wee het hoofdje ''stond'' (geloof mij, dan wil je niet meer opstaan ) en volgende wee was zoon er!! Op de baarkruk dus!

Ow ja en het schijnt dat de kans op uitscheuren op de baarkruk iets groter is dacht ik maar dat weet ik niet zeker.

@Jintha: een meisje! Leuk! Gefeliciteerd! Wel balen dat de placenta onderaan ligt, en dat je dus misschien een keizersnede krijgt. Aan de andere kant heb je nou nog wel een tijd om je er daar geestelijk op voor te bereiden...

@Visje: Roosvicee laxo? En zowiezo veel drinken!?
'Tell people there's an invisible man in the sky who created the universe, and the vast majority will believe you. Tell them the paint is wet, and they have to touch it to be sure.' -George Carlin
Wat leuk Jynta, het eerste meisje!! Had je zelf ook al een "voorgevoel" bij het geslacht?

Kraamhotel zou mij ideaal lijken, maar dat zit hier niet in de buurt. Dichtsbijzijnde is volgens mij 50km, terwijl het ziekenhuis vlak bij is. Niet echt een optie dus
Las dat bij 10% van de zwangerschappen de placenta zo ligt en dat daarvan ook 0,5% zo blijft. De rest verschuift nog met het groeien van de baarmoeder. We zien wel. Ik kan er zelf toch niks aan doen.
goedemorgen Allemaal,

poeh poeh...ik lig al vanaf 04.00 uur te draaien in mijn bedje, uiteindelijk maar opgestaan en ik heb me al lekker nuttig gemaakt..

@Jynta, Wat leuk een meisje!! en ik had mijn placenta bij mijn vorige zwangerschap ook onderin liggen en uiteindelijk is die toch nog vrij snel weer omhoog gekomen, dus ik hoop voor je dat dat bij jou ook gebeurt...

en tja..bevallen, dat zal deze keer sowieso in het ziekenhuis moeten gebeuren maar ik hoop wel dat het deze keer natuurlijk begint en dat ik uiteindelijk ook geen keizersnede hoef..maar ja, we wachten maar af!!

Oh, manlief en ik lagen gisteravond in bed en toen voelde ik eigelijk voor de eerste keer echte schopjes, en toen zei ik tegen manlief volgens mij kun jij het zelfs aan de buitenkant voelen..dus hij hand op de buik en ja hoor een duidelijke schop!!

Toch wel weer heel bijzonder!!

Fijne dag allemaal
Goedemorgen!

Wat leuk, het eerste meisje!

Die schopjjes zijn idd wel weer erg bijzonder.

Zometeen naar de vk.

Tot later!
Hallo allemaal!

Fijn dat tot nu toe verder alles goed gaat met iedereen. En leuk ook het eerste meisje!

Ik heb vanavond weer controle bij de VK, eerst vond ik het superlang duren allemaal maar nu ik hem sinds vorige week ook voel trappelen denk ik al gauw dan is het bij de VK ook niet meer zo spannend. Volgende week de 14e de 20-weken echo, daar ben ik wel zenuwachtig voor.

Het kamertje is besteld! Komt de eerste week van november. Langzaamaan de 'studiekamer' ombouwen tot een babykamer..!

Ik ben nu zo'n 4 kilo aangekomen. Begin ook wel een best buikje te krijgen, bijna van het stadium 'is ze nou aangekomen of zwanger' af haha.
leuk he al die karate kicks.... die van mijn protesteerd als ik naar mijn werk rij denk omdat mijn stoel in de auto heel erg racht op staat.... ik heb op fb een nieuwe buiken foto toe gevoegt... wel raar want als ik me zelf in de spiegel bekijk val het best mee maar zon top view lijkt het al een behoortlijk buik :O)

ik vind het ook een rare gedachte dat als BK vroeg is net zo als de jongens dan kan ik nu best wel op de helft zijn ...

onze baby kamer word grijs met wit en dan 2 accent kleuren hangt van het geslacht af ....
Lees net dat de extra 9 maandenbeurs in oktober niet door gaat.....
Even weer up!

We houden ons nog aardig rustig hier ;)

Hier verder alles goed, alleen wel stress op het werk doordat ons communicatiebureau wat nalatig is. Afbouwen van 32 uur naar 28/24 uur gaat deze 2 weken wel redelijk goed, maar komende weken nog wel wat extra drukte door beurzen en congressen. Daarna hopelijk weer in wat rustiger vaarwater.

Verder gisteren afspraak met verloskundige gemist door file. Dus dat is wel jammer, maar gelukkig voel ik nu elke dag wel beweging in mijn buik. Nu dus wachten op de echo maandag.

Verder niet zoveel te melden ;)
zo...vrijdag weer goedgekeurd door de VK

a.s. vrijdag intake bij de gyn; moet een drankje nemen om te kijken hoe mn suikerwaardes reageren (daarvoor later een afspraak maken). Als ik goed reageer op dat drankje blijf ik bij de VK, anders over naar de gyn. Hoop op de VK :-)

Nog een vraagje: ik ga dit weekend richting Den Haag; wie weet daar in de buurt nog een mooie babywinkel? (en het liefst 1tje die ook op zondag open is?)
blehhh de glucose test.... wat is dat vies zeg.. ik mag ook weer :O(
Waarvoor is die glucosetest? I.v.m. eerdere problemen?
in amerika krijg je die standaart.. omdat de gemiddelde amerika gewoon dik is en dat de kans op zwangerschaps diabetes dus groter is..
gewoon dik.. dan bedoel ik ook echt super over weight he!..(denk aan 200+ kilo)

Zelf ben ik 172cm en weeg nu 75, 73 voor ik zwanger werd (68 voel ik me lekker) .... op mijn zwaarste (zwarte perdiode in mijn leven) 118 gewogen...
@ligura: door m'n gewicht heb ik verhoogd risico op zwangerschapsdiabetes. Dit is een controle daar op.

@ Dutchie: was al bang dat t smerig zou zijn :/
Hallo!

Hier alles goed, weinig te melden eigenlijk. Voel steeds vaker schopjes en gefriemel. Zo leuk!
'Tell people there's an invisible man in the sky who created the universe, and the vast majority will believe you. Tell them the paint is wet, and they have to touch it to be sure.' -George Carlin
VT leuk he? deze schopt me letterlijk elke ochtend om 6 uur wakker net voordat mijn alarm afgaat .. ik hoop dat dit niet een gewoonte word hahahaha.

mijn schopjes zijn zo veel lager dan bij mijn jongens echt net boven het schaam been terwijl ik mijn baar moeder toch heel duidelijk al boven mijn navel voel
Dat je kindje je nu al wakker schopt, dutch, dat is zodat je er nu alvast aan kan wennen dat je helemaal weinig slaapt zodra hij/zij geboren is
tja dat word idd nog wat... wat wel grappig is ..is dat ijn de laaste maand ben ik gaan bij houden wanneer ze actief zijn.. en toen ze geboren waren ..waren ze idd wakker rond die tijd.... best grappig
Wat leuk dat veel de baby al zo goed voelen! Hier af en toe wat plopjes, maar zeker niet aan de buitenkant te voelen.

Wij gaan voor de zwangerschapshaptonomie, gisteren info over gehad en dat klinkt erg leuk. Juist ook voor de vader om contact met het kindje te krijgen. Heeft iemand er toevallig ervaring mee?

Ik twijfel nog over yoga, klonk wel goed, maar avond is niet echt praktisch.
Visje je kan ook hele goede yoga dvds krijgen hoor en dan kan je het lekker thuis doen... (wel gordijnene dicht doen zodat niet de buiten staanders naar je downwards dog kunnen kijken :OP

Nog plannen voor het weekend? Wij hebben zaterdag de buddy walk.. we halen geld op voor down syndroom..... toen ik zwanger was van mijn oudste kreeg mijn amerikaanse vriendin een kindje met downs ... hij is 1 maand ouder dan C... het is een heerlijk vrolijk kereltje.. we doen elk jaar mee... ik vind het belangrijk voor mijn jongens om (zeker hier in amerika) te realisren dat niet iederen gelijk is en dat je elkaar respecteert en accepteerd zo als hij/zij is.... en dat het goed is van tijd tot tijd om je in te zetten voor een goed doel...

van morgen weer karate 6 am :OP
Wat goed Dutchie!

Hier een beetje radiostilte vanaf mijn kant.

Ben af en toe niet te genieten, heb behoorlijk veel last van mijn bekken en de Fysio kan niet veel voor mij betekenen.

De dagen met dochter thuis zijn zwaar, mevrouw is anderhalf en behoorlijk haar grenzen aan het opzoeken.

Uitjes zoals Ikea doe ik met krukken en voor dagjes weg staat er een rolstoel klaar die ik op kan halen.

Ik vraag mij af hoe ik de komende 5 maanden moet doorkomen zonder dat mijn klachten verergeren.

Baal flink en moet af en toe echt mijn best doen om mijzelf eraan te herinneren dat er straks een klein warm glibberig lijfje op mijn buik ligt en dat de meeste pijn en ongemak daarmee vergeten is.

Woensdag de geslachtsecho, dan zie ik weer even dat kleine mormel lekker spartelen.

Meiden, geniet van jullie buikjes!
Hey dotts, wat erg voor je dat je zo'n last hebt van je bekken. Ik heb er hier ook een van 1,5 jaar rondlopen dus ik weet hoe zwaar dat is en dan ben ik nog lichamelijk in orde. Ik hoop in ieder geval dat je toch een beetje kunt genieten van het wonder in jouw buik!

Dutchie, wat goed dat jullie je inzetten voor het goede doel!! Fijn weekend in ieder geval!!

Hier verder weinig nieuws, gisteravond weer tennisles gehad en dat gaat nog steeds goed!! En vanavond gezellig feestje omdat mijn man jarig is!!

Lekker de hele ochtend in de keuken gestaan om lekkere hapjes te maken!! Gisteravond ook nog even met de angelsound naar het hartje geluisterd!!

Fijn weekend allemaal!
Hee meiden,

Terug van een paar dagen weggeweest, reizen voor mijn werk.

Leuk dat zoveel van jullie je kleintje al voelen, fijn om elke dag een bevestiging te krijgen dat ’t nog goed gaat. Hier voel ik nog niets, maar goed ’t is ook nog vroeg en m’n eerste. Dus ik denk dat ik nog wel een week of vier moet wachten voor ik ook wat zal voelen. Lig ’s avonds al wel bewust te ‘voelen’, maar nee… nog niets.

@ Ligura, gaat het al wat beter met je duizeligheid nou je ijzerpillen neemt? Of duurt het even voor je daar ’t effect van ziet? En hoe was je echo begin deze week? Al ’t geslacht kunnen zien?

@ Jynta, vervelend dat je last hebt van je bekken. Hoe ging dat toen je zwanger was van je eerste? En wat kun je er aan doen? Gefeliciteerd met je meisje trouwens!

@Dotss, bij jou klinkt de situatie echt serieus, wat naar! Had je dat bij je eerste ook? En kun je er wat aan doen of niet echt? En – als je werkt – lukt dat nog een beetje? Sterkte in elk geval!

Hier gaat ’t redelijk goed. Krijg eindelijk een buikje (nu 16 weken), maar ik hoef nog geen zwangerschapskleren aan. Ik heb nog twee stretchbroeken liggen die ik nog pas, en verder wat jurkjes. Begin van de week had ik weer een controle bij de verloskundige, gelukkig was alles goed en kon ze het hartje direct horen. Bizar hoe hard mijn baarmoeder is gegroeid: de vorige controle (3 weken ervoor) was m’n baarmoeder nog even hoog als m’n schaambeen en nu al halverwege m’n navel. Verbazingwekkend. (Ik loop twee/drie weken achter op de meesten hier, dus bij jullie zal ’t al wel weer een stuk hoger liggen en groter zijn…)

Ben nog wel vaak moe, hebben jullie daar ook last van? Mijn verloskundige was zo aardig om een brief te schrijven dat ik ziekteverlof moet opnemen, zodat ik een lang weekend vrij ben en wat kan bijkomen. (Hier mag je je alleen ziek melden als je bij een dokter bent geweest en van hem een brief hebt gekregen.) Ben van plan om maandag naar een massagesalon te gaan om eens lekker helemaal te ontspannen...!

Fijn weekend iedereen!
Heftig, Dotts!!

Mijn zoontje is ook bijna 1,5, maar om eerlijk te zijn vind ik het tot nu toe minder zwaar dan tijdens mijn eerste zwangerschap! Vanwege het feit dat ik nu veel minder werk dan toen en niet meer studeer...Heb nu dus veel meer tijd om te rusten, ondanks dat er hier dus een dreumes rondbanjert..

Afkloppen maar, het kan zo maar ineens anders zijn!

@Veerleviva: geniet ze van je lange weekend vrij!

Iedereen fijn weekend!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven