Gezondheid alle pijlers

Help, ik knars mijn tanden!

30-08-2012 21:56 84 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds ik fluoxetine slik heb ik opgemerkt dat ik met een pijnlijke kaak en gebit wakker word. Ik vermoed dat ik mijn tanden knars. Ik ben erg gesteld op mijn gebit en zit hier mee. Ik wil niet weer van AD wisselen en heb echt AD nodig, maar wat kan ik hieraan doen? Iemand ervaring? Heb gehoord over bitjes, maar die zijn wel erg duur..
Tandartsassistent is nou niet bepaald een deskundige, de boor aangeven of het bekertje water vol laten lopen leer je op mbo in 3 jaar. En jou "toontje" was ook niet bepaald vriendelijk... Daarbij vroeg ik om gedegen onderzoek met bron, niet om assistente praat.
Natuurlijk raad tandarts het af, ze verdienen er nog al op....
quote:zwarterozen schreef op 09 september 2012 @ 17:59:

Tandartsassistent is nou niet bepaald een deskundige, de boor aangeven of het bekertje water vol laten lopen leer je op mbo in 3 jaar. En jou "toontje" was ook niet bepaald vriendelijk... Daarbij vroeg ik om gedegen onderzoek met bron, niet om assistente praat.

Serieus? Als ik jou was zou ik tandartsassistenten niet zo schromelijk onderschatten. Ze zijn er in veel soorten en maten, en een deel mag bijvoorbeeld ook vullingen plaatsen, of heeft scholing op het gebied van mondhygiene.

Wat een nare denigrerende opmerkingen.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
quote:zwarterozen schreef op 09 september 2012 @ 17:59:

Ik was me er niet van bewust dat mijn 'toontje' onvriendelijk was. Als het op jou zo overkwam, spijt me dat.

Verder vind ik dat je nogal denigrerend praat over het werk van tandartsassistente. Jammer, aangezien de meeste tandartsen niet zonder kunnen, en ons werk zoveel meer omvat dan het aangeven wat wat spulletjes.

Afijn, ik heb mijn zegje gedaan, voor wat betreft de doe-het-zelf-bitjes. Een ieder kan daarmee doen wat hij of zij wil.

Prettige avond verder.
quote:ClaudeFiolle schreef op 09 september 2012 @ 18:11:

[...]

Serieus? Als ik jou was zou ik tandartsassistenten niet zo schromelijk onderschatten. Ze zijn er in veel soorten en maten, en een deel mag bijvoorbeeld ook vullingen plaatsen, of heeft scholing op het gebied van mondhygiene.

Wat een nare denigrerende opmerkingen.Haha serieus... Heb 2 tandartsen in mijn familie en heb vriendin en schoonzus die assistente zijn. Kijk er geen moment op neer. Ben zelf ook mbo geschoold. Kijk er niet op neer maar zeker niet tegen op. Ik vroeg aan de assistente om onderzoek waaruit bleek dat bitje heel veel beter was dan etos hap ding. Dat heeft ze niet. Als ik dat voor 126,- oplichterij gebeuren had gezien had ik dat gedaan. Het bitje doet niets aan het knarsen namelijk! Alleen aan de schade die het met zich meebrengt. Je tanden en kiezen staan hoe ze staan, daar verandert alleen een beugel wat aan.
Tandarts kan prima zonder jullie. Hij\zij\het heeft alleen geen zin om al die kut klusjes te doen. Wat ik snap, na zoveel geld en tijd in studie te hebben gestoken. Hij\zij\het kan het wel, hij\zij\het wil het niet! Er is niets op een dag wat jij uitvoert wat hij\zij\het zelf ook niet kan! Ik kijk niet op jouw werk (of op mijn soort gelijk werk neer) ik hemel het alleen niet op. Wij doen de klusjes waar de hoger opgeleide geen zin in heeft. Als ik hoger opgeleid was zou ik dat ook graag overlaten aan de assistentes (0: Jij ook prettige avond....
Prima, wat jij wilt.
Supersneu ook dat in jouw wereld de tandarts een "hij" is.

Wat een ongelooflijk beperkt denkraam. Daar helpt geen drie jaar mbo aan.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Hahaha zo grappig vind ik dat. Mbo ers die zichzelf heel wat in het hoofdje halen. Mens je bent assistente. Niets mis mee, prima baan. Niets om je voor te schamen. Maar je bent geen expert en geen wetenschapper. Je bent net als ik en met ons nog 1000 ende andere gewoon uitvoerend personeel! Doe niet zo arrogant...
Hij is meer een schrijf vorm. Kan ook een vrouw of hermafrodiet zijn....
quote:zwarterozen schreef op 09 september 2012 @ 18:30:

Maar je bent geen expert en geen wetenschapper.

Je moet me even helpen hoor, want ik ben kwijt waar ik dat gezegd heb. Zou je het even willen quoten, alsjeblieft?

Oh, en voor wat het waard is; ik ben HBO'er.
Wat voor opleiding heb je dan gedaan hbo er?
Wacht, ik quote mezelf wel even:quote:Lotte35 schreef op 09 september 2012 @ 17:39:

Nee, ik ben geen deskundige op het gebied van tandenknarsen.
quote:ClaudeFiolle schreef op 09 september 2012 @ 18:27:

Supersneu ook dat in jouw wereld de tandarts een "hij" is.

Wat een ongelooflijk beperkt denkraam. Daar helpt geen drie jaar mbo aan.Voor je aan gepast, hij\zij\het. Hebben mijn mbo jaren en hbo P nog nut gehad (0;
Áquote:Lotte35 schreef op 09 september 2012 @ 18:39:

Wacht, ik quote mezelf wel even:

[...]

Nee dat heb je nergens geschreven, gelukkig! Dat zou pas echt dom zijn. Ik schreef alleen dat de mening van de assistente nou niet echt interessant was.
Nou weet je, ik heb eigenlijk niet zo'n zin meer om verder te praten.

Ik vind je toon niet zo sympathiek.

Ik ben geen universitair geschoolde op tandheelkundig gebied, maar leer heel veel van de tandartsen waarmee ik werk.

Iets van die kennis heb ik gedeeld in dit topic.

Niets meer, niets minder.

Vervolgens lijkt er een soort discussie te ontstaan over het werk van tandartsassistente, waar ik niet aan mee wil doen. Ik ga elke dag fluitend naar mijn werk, iets wat ik niet deed toen ik een baan had die aansloot op mijn HBO studie.

Het plezier in mijn werk is het enige wat telt voor mij.

Verder denk ik niet dat wij nog iets met elkaar te bespreken hebben.
Is goed hoor, hbo geschoolde assistente. Ik wil jou geen rot gevoel bezorgen. Fluit lekker je deuntje, ik kijk niet op jou neer, ik zei alleen dat je maar wat na blaat wat tandarts (vanuit zijn praktijk gezien logisch) zegt.
johand: Kan je mij ook aub de oefeningen mailen? Ik knars nog steeds en hoop dat het helpt. Alvast heel erg bedankt: tiramisu80@hotmail.nl

Lotte35: Bedankt voor je waarschuwing. Ik heb uit nood zo'n pakketje van sleepzz gehaald, maar ik snap wat je bedoeld. Als het materiaal hard is geworden heb ik een soort van spanning op de tanden. Dit kan niet goed zijn. Pff toch maar naar de tandarts. Helaas brengt dit vaak hoge kosten met zich mee.
zwarterozen: ik dacht ook eerst dat een gewoon bitje ook kan, maar je tanden staan echt onder spanning. Denk dat Lotte35 uit ervaring spreekt.
Die spanning voel je ook bij bitje van de tandarts.
Zwarterozen, dat wist ik niet.. Dan kan ik me voorstellen dat je twijfelt welke meerwaarde het bitje van een tandarts heeft.
Hoop voor je dat scheelt, want ik heb echt spijt dat ik nu weer 126 heb betaald, bij vorige tandarts was nog iets duurder maar werd vergoed door mijn verzekering toen. Het gaat het knarsen namelijk niet tegen. Het zorgt er alleen voor dat je je gebit niet kortwiekt.
Google er eens op. Je vind geen onderzoek die aantoonde dat tandarts bitje een meerwaarde heeft. Daarbij blijf je knarsen, dus krijg je ook nog deeltjes kunststof binnen.
Wat vervelend! Maar is het toch niet beter dan niets? Zonder worden je tanden helemaal beschadigd. Ik gebruik antidepressiva ben bang dat ik niks aan het knarsen kan doen, wellicht wel wat aan het beschadigen. Is het dan toch niet zinvol om zo'n bitje aan te schaffen?
Naar probleem, vraag me af wat er wel aan te doen is. Mijn gebit is erg belangrijk voor me

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven