Help, ik knars mijn tanden!
donderdag 30 augustus 2012 om 21:56
Sinds ik fluoxetine slik heb ik opgemerkt dat ik met een pijnlijke kaak en gebit wakker word. Ik vermoed dat ik mijn tanden knars. Ik ben erg gesteld op mijn gebit en zit hier mee. Ik wil niet weer van AD wisselen en heb echt AD nodig, maar wat kan ik hieraan doen? Iemand ervaring? Heb gehoord over bitjes, maar die zijn wel erg duur..
zondag 9 september 2012 om 17:59
zondag 9 september 2012 om 18:11
quote:zwarterozen schreef op 09 september 2012 @ 17:59:
Tandartsassistent is nou niet bepaald een deskundige, de boor aangeven of het bekertje water vol laten lopen leer je op mbo in 3 jaar. En jou "toontje" was ook niet bepaald vriendelijk... Daarbij vroeg ik om gedegen onderzoek met bron, niet om assistente praat.
Serieus? Als ik jou was zou ik tandartsassistenten niet zo schromelijk onderschatten. Ze zijn er in veel soorten en maten, en een deel mag bijvoorbeeld ook vullingen plaatsen, of heeft scholing op het gebied van mondhygiene.
Wat een nare denigrerende opmerkingen.
Tandartsassistent is nou niet bepaald een deskundige, de boor aangeven of het bekertje water vol laten lopen leer je op mbo in 3 jaar. En jou "toontje" was ook niet bepaald vriendelijk... Daarbij vroeg ik om gedegen onderzoek met bron, niet om assistente praat.
Serieus? Als ik jou was zou ik tandartsassistenten niet zo schromelijk onderschatten. Ze zijn er in veel soorten en maten, en een deel mag bijvoorbeeld ook vullingen plaatsen, of heeft scholing op het gebied van mondhygiene.
Wat een nare denigrerende opmerkingen.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.

zondag 9 september 2012 om 18:14
quote:zwarterozen schreef op 09 september 2012 @ 17:59:
Ik was me er niet van bewust dat mijn 'toontje' onvriendelijk was. Als het op jou zo overkwam, spijt me dat.
Verder vind ik dat je nogal denigrerend praat over het werk van tandartsassistente. Jammer, aangezien de meeste tandartsen niet zonder kunnen, en ons werk zoveel meer omvat dan het aangeven wat wat spulletjes.
Afijn, ik heb mijn zegje gedaan, voor wat betreft de doe-het-zelf-bitjes. Een ieder kan daarmee doen wat hij of zij wil.
Prettige avond verder.
Ik was me er niet van bewust dat mijn 'toontje' onvriendelijk was. Als het op jou zo overkwam, spijt me dat.
Verder vind ik dat je nogal denigrerend praat over het werk van tandartsassistente. Jammer, aangezien de meeste tandartsen niet zonder kunnen, en ons werk zoveel meer omvat dan het aangeven wat wat spulletjes.
Afijn, ik heb mijn zegje gedaan, voor wat betreft de doe-het-zelf-bitjes. Een ieder kan daarmee doen wat hij of zij wil.
Prettige avond verder.
zondag 9 september 2012 om 18:18
quote:ClaudeFiolle schreef op 09 september 2012 @ 18:11:
[...]
Wat een nare denigrerende opmerkingen.Haha serieus... Heb 2 tandartsen in mijn familie en heb vriendin en schoonzus die assistente zijn. Kijk er geen moment op neer. Ben zelf ook mbo geschoold. Kijk er niet op neer maar zeker niet tegen op. Ik vroeg aan de assistente om onderzoek waaruit bleek dat bitje heel veel beter was dan etos hap ding. Dat heeft ze niet. Als ik dat voor 126,- oplichterij gebeuren had gezien had ik dat gedaan. Het bitje doet niets aan het knarsen namelijk! Alleen aan de schade die het met zich meebrengt. Je tanden en kiezen staan hoe ze staan, daar verandert alleen een beugel wat aan.
[...]
Wat een nare denigrerende opmerkingen.Haha serieus... Heb 2 tandartsen in mijn familie en heb vriendin en schoonzus die assistente zijn. Kijk er geen moment op neer. Ben zelf ook mbo geschoold. Kijk er niet op neer maar zeker niet tegen op. Ik vroeg aan de assistente om onderzoek waaruit bleek dat bitje heel veel beter was dan etos hap ding. Dat heeft ze niet. Als ik dat voor 126,- oplichterij gebeuren had gezien had ik dat gedaan. Het bitje doet niets aan het knarsen namelijk! Alleen aan de schade die het met zich meebrengt. Je tanden en kiezen staan hoe ze staan, daar verandert alleen een beugel wat aan.
zondag 9 september 2012 om 18:24
Tandarts kan prima zonder jullie. Hij\zij\het heeft alleen geen zin om al die kut klusjes te doen. Wat ik snap, na zoveel geld en tijd in studie te hebben gestoken. Hij\zij\het kan het wel, hij\zij\het wil het niet! Er is niets op een dag wat jij uitvoert wat hij\zij\het zelf ook niet kan! Ik kijk niet op jouw werk (of op mijn soort gelijk werk neer) ik hemel het alleen niet op. Wij doen de klusjes waar de hoger opgeleide geen zin in heeft. Als ik hoger opgeleid was zou ik dat ook graag overlaten aan de assistentes (0: Jij ook prettige avond....
zondag 9 september 2012 om 18:30
Hahaha zo grappig vind ik dat. Mbo ers die zichzelf heel wat in het hoofdje halen. Mens je bent assistente. Niets mis mee, prima baan. Niets om je voor te schamen. Maar je bent geen expert en geen wetenschapper. Je bent net als ik en met ons nog 1000 ende andere gewoon uitvoerend personeel! Doe niet zo arrogant...

zondag 9 september 2012 om 18:41
zondag 9 september 2012 om 18:44

zondag 9 september 2012 om 18:44
Nou weet je, ik heb eigenlijk niet zo'n zin meer om verder te praten.
Ik vind je toon niet zo sympathiek.
Ik ben geen universitair geschoolde op tandheelkundig gebied, maar leer heel veel van de tandartsen waarmee ik werk.
Iets van die kennis heb ik gedeeld in dit topic.
Niets meer, niets minder.
Vervolgens lijkt er een soort discussie te ontstaan over het werk van tandartsassistente, waar ik niet aan mee wil doen. Ik ga elke dag fluitend naar mijn werk, iets wat ik niet deed toen ik een baan had die aansloot op mijn HBO studie.
Het plezier in mijn werk is het enige wat telt voor mij.
Verder denk ik niet dat wij nog iets met elkaar te bespreken hebben.
Ik vind je toon niet zo sympathiek.
Ik ben geen universitair geschoolde op tandheelkundig gebied, maar leer heel veel van de tandartsen waarmee ik werk.
Iets van die kennis heb ik gedeeld in dit topic.
Niets meer, niets minder.
Vervolgens lijkt er een soort discussie te ontstaan over het werk van tandartsassistente, waar ik niet aan mee wil doen. Ik ga elke dag fluitend naar mijn werk, iets wat ik niet deed toen ik een baan had die aansloot op mijn HBO studie.
Het plezier in mijn werk is het enige wat telt voor mij.
Verder denk ik niet dat wij nog iets met elkaar te bespreken hebben.
zondag 9 september 2012 om 18:54
johand: Kan je mij ook aub de oefeningen mailen? Ik knars nog steeds en hoop dat het helpt. Alvast heel erg bedankt: tiramisu80@hotmail.nl
Lotte35: Bedankt voor je waarschuwing. Ik heb uit nood zo'n pakketje van sleepzz gehaald, maar ik snap wat je bedoeld. Als het materiaal hard is geworden heb ik een soort van spanning op de tanden. Dit kan niet goed zijn. Pff toch maar naar de tandarts. Helaas brengt dit vaak hoge kosten met zich mee.
Lotte35: Bedankt voor je waarschuwing. Ik heb uit nood zo'n pakketje van sleepzz gehaald, maar ik snap wat je bedoeld. Als het materiaal hard is geworden heb ik een soort van spanning op de tanden. Dit kan niet goed zijn. Pff toch maar naar de tandarts. Helaas brengt dit vaak hoge kosten met zich mee.
zondag 9 september 2012 om 19:02
zondag 9 september 2012 om 19:06