Ervaring wasmachine aankoop via Mediamarkt

12-09-2012 09:54 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil een wasmachine via de de website van de MM aanschaffen maar ik woon 2 hoog en in de woning zou de wasmachine zelf nog een trap omhoog getilt moeten worden.

De wasmachine is op voorraad en mij is via de telefoon al duidelijk gemaakt dat de wasmachine gewoon die extra verdieping wordt afgeleverd.

Maar zijn er mensen met een soortgelijke ervaring ? Wordt het daadwerkelijk op de gewenste plek afgleverd ?

Ik lees alleen maar horror verhalen op kieskeurig.nl
O en ze had het van te voren wel gemeld dat in drie hoog moest.. Ik meen dat ze er wel voor heeft betaald.. Oude ging mee ..
quote:craftygirl schreef op 12 september 2012 @ 14:01:

@thasmo, bedankt voor het delen van je ervaring ! nu moet hopen dat ik net zoveel geluk heb bij de levering

Ik hoop het ook

Ik had hem 's avonds op vrijdag besteld en ik had hem maandagochtend om 09.00u binnen

Laat je nog even weten of het jou ook goed bevallen is?
quote:stukje_cake schreef op 12 september 2012 @ 10:21:

Louisavuitton, als je een nieuw apparaat met verwijderingsbijdrage koopt, moet het bedrijf de oude innemen. De bezorgdienst neemt hem dan gewoon mee, maar je moet hem wel zelf afgekoppeld hebben en het water moet eruit zijn.

TO, als het gezegd is, doen ze het ook. Wij woonden 2hoog en daar zouden ze hem ook bezorgd hebben. Als ze maar met goed fatsoen de trap op kunnen.

Ja, jullie hebben gelijk. Ik ging toentertijd verhuizen en de nieuwe wasmachine heb ik in het nieuwe huis laten komen, maar ik wilde de oude niet meenemen naar het nieuwe huis. Waar moest ik hem kwijt en ik had geen zin om de machine helemaal naar zolder te sjouwen. De verhuizers hebben hem toen voor mij meegenomen naar de afvalverwerking.

Maar, als je goed vermeld waar ze de machine moeten ophalen, dan doen ze dat ook. En blijkbaar nemen ze dus ook de oude mee. Ik was in ieder geval erg tevreden over de service.
quote:Starshine schreef op 12 september 2012 @ 10:35:

MM tilt de machine dus niet voor je omhoog. Tenminste voor 7,50 per verdieping wel.

Ik vond de bezorgservice van MM trouwens om te huilen zo slecht. Er was ons bv al niet gemeld dat omhoog sjouwen extra zou kosten. En ook niet dat je het van te voren aan moest vragen. Op de bezorgdag hadden ze onze wasmachine vergeten mee te nemen en het telefoonnr dat ik kreeg om een nieuwe afspraak te maken bleek pas na 6 uur 's avonds in gebruik te zijn. Er werd dus gewoon niet opgenomen. Geen bandje dat vertelde dat er pas 's avonds afspraken konden worden gemaakt, niks. De klantenservice die ik vervolgens belde wist er ook niks van en die gaf me een ander nr dat ook niet opgenomen werd.

De klacht die ik ze vervolgens gestuurd heb is ws nooit gelezen want daar heb ik nooit respons op gehad.

Volgende keer halen we dergelijke apparaten zelf wel met een busje op, want van de MM-service moet je het dus niet hebben.

Star, ik wil hiermee niet zeggen dat het niet kan, maar ik heb er zelf gewerkt. Ik weet niks van extra kosten per verdieping of van tevoren aanvragen of ze een trap op willen. Dat laatste is iets wat de verkopers hadden moeten vragen.

Wat ik wel weet is dat de bezorgdienst een extern bedrijf is dat in een vrachtwagen rijdt met mm opdruk. Het kan natuurlijk zijn dat dat bedrijf dat als regel had, maar het zou te zot voor woorden zijn als iedere vestiging eigen bezorgkosten/regels zou hebben.
quote:poldervrouw schreef op 12 september 2012 @ 14:03:

Ja bij mijn moeder is de koelkast op drie,hoog afgeleverd .. Service verder was k.t ...maar prijs prima

Welke service was verder k*t?

Wij hebben bij MM ook een vriezer gekocht en daarvan ging na 4 maanden een rood lichtje met piepsignaal knipperen; je kon hem uitdrukken wat je wilde maar dan na een paar uur ging hij weer piepen. MM gebeld zij doorverbonden naar de fabrikant (daar moesten we zijn voor garantie, niet bij MM) en fabrikant heeft het netjes opgelost

Vaak krijg je namelijk bij grote aparaten fabrieksgarantie
quote:stukje_cake schreef op 12 september 2012 @ 14:15:

[...]

Star, ik wil hiermee niet zeggen dat het niet kan, maar ik heb er zelf gewerkt. Ik weet niks van extra kosten per verdieping of van tevoren aanvragen of ze een trap op willen. Dat laatste is iets wat de verkopers hadden moeten vragen.

Wat ik wel weet is dat de bezorgdienst een extern bedrijf is dat in een vrachtwagen rijdt met mm opdruk. Het kan natuurlijk zijn dat dat bedrijf dat als regel had, maar het zou te zot voor woorden zijn als iedere vestiging eigen bezorgkosten/regels zou hebben.Hier staat het toch echt hoor

https://www.mediamarkt.nl ... owerservice-bezorgen.html

(website is sinds mei aangepast trouwens, dit stond toen niet zo in een overzichtelijk kadertje en de prijzen zijn anders)

Anyway, als ik een wasmachine in de winkel koop en vraag om bezorgen dan verwacht ik gewoon meteen geïnformeerd te worden over trappen of extra kosten daarvoor. Had ik met liefde betaald dan. Maar toen ze voor de deur stonden, kon het ineens niet meer.
hoe dan ook, dat en het feit dat je gewoon de bestelling vergeten en tot twee keer toe een niet in gebruik zijnd nummer geven, maakt dat ik niet gauw weer iets bij MM ga bestellen.
ze hadden dat power service bezorgen dan in de betaal opties moeten tonen ipv dat simpele E15,= bezorgservice witgoed extra waar je het volgende te lezen krijgt:quote:Zelf slepen met uw aankoop of urenlang rommelen met dozen of installatie? Niet bij Media Markt!

Met onze ‘Witgoed Extra’ bezorgservice nemen we u alle moeite uit handen. Uw nieuwe witgoedapparaat wordt door onze bezorgservice bij u thuis afgeleverd, uitgepakt en op de gewenste plek in huis geplaatst. Ook wordt het apparaat aangesloten op bestaande aan- en afvoerleidingen, worden bij wasmachines de transportbeugels gedemonteerd en krijgt u een korte demonstratie en uitleg over uw nieuwe apparaat. Tenslotte nemen we het verpakkingsmateriaal en desgewenst ook uw oude apparaat mee retour. Hierna geniet u direct van uw nieuwe aankoop.

Voorwaarden voor plaatsing

De verpakte goederen worden door onze bezorgservice op een normaal bereikbare plaats geplaatst. Een normaal bereikbare plaats is een plaats waar de artikelen zonder risico op beschadigingen kunnen worden geplaatst zonder bijvoorbeeld trapleuningen te verwijderen. Voor woningen op een derde woonlaag over hoger dient een lift aanwezig te zijn.

Terugname van uw oude apparaat

Voor de eventuele terugname van uw oude apparaat dient deze transportklaar te zijn (afgekoppeld, leeg, droog, intact, schoon).

Installatiewerkzaamheden

Onze bezorgservice voert alleen lichte installatiewerkzaamheden uit. Hieronder valt het verwijderen van eventuele transportbeveiliging, het waterpas stellen van het apparaat en het aansluiten van het apparaat op de bestaande waterleiding en afvoer, gebruikmakend van de bijgeleverde aan- en afvoerslang. Electrische aansluitingen anders dan het inpluggen van een normale 220-240 V stekker in een bestaande wandcontactdoos worden niet uitgevoerd.Die callagent zei ook al dat alles voor 15,= werd gedaan btw
ik ben de wasmachine al een beetje gereed aan het maken voor transport, moeten de waterleidingen uit de wasmachine gehaald worden ?

(het is voor mij de eerste keer dat ik een wasmachine koop en bij de aanschaf van de oude was ik niet bij de installatie)
-dubbel-
over 4 uurtjes is het zover; moeten de waterleidingen uit de wasmachine gehaald worden ?
Het is allemaal goed gekomen, ik kan weer opgelucht ademhalen, de nieuwe is uitgepakt en geplaatst, de oude is meegenomen zonder bijbetaling door transportbedrijf Fiege.

Alleen moet ik de wasmachine wel zelf waterpas maken.
Fijn dat het goed gekomen is!

Ik koopmijn spullen altijd bij de plaatselijke witgoedzaak. Mss is de aanschaf van een apparaat wat duurder, maar de service is daar prima. Ik geloof niet zo in grote ketens als MM ed. Ja, om te kopen wel, maar als er iets mee is.
Ik heb de wasmachine weer geretouneerd binnen 14 dagen, het maakte een herrie tijdens het centrifugeren ... net alsof er een raket opsteeg.

Ik heb een ontvangstbevestiging per mail ontvangen dat ik het bedrag teruggestort krijg maar dat er wel gebruikerssporen zijn aangetroffen en dat de wasmachine niet in originele vepakking is geretourneerd.

Krijg ik wel het volledige bedrag terug? Morgen krijg ik een andere wasmachine via een andere winkel geleverd.
Het volledige bedrag plus de bezorgingskosten en verwijderingsbijdrage is teruggestort. De laatste 2 had ik niet verwacht!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven