Open over seks

13-09-2012 23:14 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Waarom zijn mensen op een forum plotseling zo open over seks? Waarom zou je met wildvreemde mensen over je seksleven willen beppen?
quote:abominabel schreef op 13 september 2012 @ 23:23:

Ik vind het zelf een nogal uitgekauwd gespreksonderwerp.

Seks is iets tussen mij en mijn partner en als ik tevreden ben heb ik niet de behoefte om er ook nog eens dagenlang over te beppen.

Ik zou alleen over seks praten om te klagen of te compenseren. Waar de mond van vol is, is de broek van leeg... dat idee.

Dus jij praat nooit met je vriendinnen over sex (dat kan)..

Volgens mij hoef je niet altijd iets te posten als je iets te klagen hebt en kan je gewoon ook je ervaringen delen, iets leuks dat je hebt meegemaakt, iets grappigs of iets wat je anderen aanraad...

Maar ja we zijn niet allemaal gelijk hè?
quote:abominabel schreef op 13 september 2012 @ 23:23:

Ik vind het zelf een nogal uitgekauwd gespreksonderwerp.

Seks is iets tussen mij en mijn partner en als ik tevreden ben heb ik niet de behoefte om er ook nog eens dagenlang over te beppen.

Ik zou alleen over seks praten om te klagen of te compenseren. Waar de mond van vol is, is de broek van leeg... dat idee.Als het zo uitgekauwd is, waarom start je er dan zelf een topic over? Kennelijk vind je het toch wel interessant.
Het interesseert je blijkbaar wel aangezien je wel leest op de peiler sex en er zelfs een topic over opent .
Uiteraard kun je dat met je partner bespreken, maar soms is het wel heel fijn om ook mening van andere te horen, stel je partner geeft aan dat het heel normaal is om je tijdens sex bont en blauw te slaan of bepaalde manier van sex te hebben dan is het toch wel prettig dat je van andere kunt horen dat zo iets niet voor iedereen een wens is en zo normaal is.

Maar buiten dat, ik ben swinger of een ander houd van sm, zou je zo iets normaal met andere bespreken ben je gelijk die collega die aan sm doet of het ook met andere doet binnen een relatie, hier kan ik er anoniem over praten en zo toch die collega bereiken door er over te vertellen en aan te geven dat het niet zo is zoals zij misschien direct invullen, anoniem worden niet mijn kinderen er op aan gekeken, raak ik niet mijn baan kwijt omdat ik wap maar heb ik toch de mogelijkheid er met andersdenkenden over te praten en te discusseren en zo misschien een beeld te nuanceren.

Als het werkelijk zo was als jij denkt aboninabel waren er geen seksuologen, therapeuten en psychologen meer nodig, je hebt soms andere hun visie nodig en vaak zal dat in discretie of anonimiteit gebeuren omdat je alleen zo niet gelijk een oordeel over veroordeel kunt verwachten op de persoon. je na je verhaal toch nog gewoon over straat kunt.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Thuis kletsen ik en mijn partner ook uitgebreid en zeer open over alles, dus ook seks. (wat in mijn beleving ook de basis is van een stabiele relatie) maar het is toch leuk en interessant om hier verhalen, tips, ervaringen van anderen te lezen, en de jouwe te delen? Buiten dat zijn er ook een paar "onzin-topics" in de sekspeiler, en ook dat is leuk. Gewoon lekker luchtig en met een vette knipoog over seks ouwehoeren.
quote:abominabel schreef op 13 september 2012 @ 23:14:

Waarom zijn mensen op een forum plotseling zo open over seks? Waarom zou je met wildvreemde mensen over je seksleven willen beppen?

Stel, jij zit met een gevoelsvraag. Over sex bijvoorbeeld. Die ga je niet aan een vriendin, vriend, familie of aan een kennis vragen. Te genant soms. Maar hier kan je echt alles vragen. Van anale sex tot trio's, bi-sex en waar je allemaal wat informatie over zou willen hebben.

En je krijgt overal reacties op. Tips en adviezen. Soms ook humor of flauwe grappen maar in het algemeen kom je wel aan de informatie die je vraagt.

Maar niet alleen bij sex hoor. Ook op de andere topics.
Wat een raar topic..Waarom we zo open over seks zijn...de fundamentele vraag is eerder "waarom niet..??". Als we stoppen met praten over dit onderwerp, laten we ons dan maar eens gaan storten op de politiek..daar wordt je vrolijk van. In onze optiek is er niks verkeerd met het open zijn over sex. Wij hebben het er graag over.

Enjoy!!
Omdat het kan
Internagelaktisch
Ja S&K....hier ben ik, je riep?

Fijn dat het voor jou allemaal zo lekker loopt en je je alleen maar met de politiek bezig hoeft te houden, echt top. Maar ja hoe fijn is het als het niet kan en je het hier wel kan.

Dus we kletsen lekker over seks....en jij slaat deze over, deal?
"Plotseling"? Volgens mij wordt er al sinds jaar en dag over seks geluld.quote:abominabel schreef op 13 september 2012 @ 23:37:

Maar blijkbaar is het bij veel dames een populair gespreksonderwerp.Bij mannen ook, kan ik je verzekeren.
@enjoy..ik vrees dat je mijn reactie verkeerd interpreteert. Waar we het juist niet over willen hebben is politiek, en waar we het juist wel over willen hebben is sex..omdat het zo lekkuuuurrr is
quote:abominabel schreef op 13 september 2012 @ 23:37:

Vroeg me alleen af waar die behoefte vandaan komt. Maar blijkbaar is het bij veel dames een populair gespreksonderwerp.Ik denk dat een rol speelt dat veel mensen eigenlijk heel onzeker zijn over seksualiteit. Het is een belangrijk deel van je relatie, je wil je partner echt plezieren, je wil er zelf ook plezier aan beleven, maar die ander begrijpt niet precies hoe jij werkt en jij snapt eigenlijk ook niet precies hoe hij functioneert. Los daarvan kunnen we verlangens hebben die we niet meteen van onszelf aanvaarden, en dan is het goed iets met elkaar te kunnen delen. (Dat is mijn reden om hier te zijn.) Onzekerheid genoeg.
Alles is liefde

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven