Compensatie vakantie ..virus treft vele gasten
donderdag 20 september 2012 om 14:05
Ik weet niet precies of ik dit onder reizen of hier moest plaatsen doe het maar hier
Wij ,vriend en ik zijn net terug van 10 dagen spanje we hebben er 4 dagen van op bedgelegen met hevige diaree en overgevn.
Met ons zeker 50 andere gasten en misschien wel meer ,, er worden metingen gedaan in het restaurant en het douchewater maar de uitslag was nog niet binnen toen wij vertrokken
Ik heb net de reisorganisatie gebeld en ik moet verhaal in een mail naar hun doorsturen.
Wie kan mij helpen om ineen mail de situatie wat pakkender te vertellen..
Ik ben nl niet zo goed in het om het papier[mail] zetten van dingen uiteraard hoop ik dat wij een beetje van ons vakantie geld terugkrijgen
alvast bedankt
Wij ,vriend en ik zijn net terug van 10 dagen spanje we hebben er 4 dagen van op bedgelegen met hevige diaree en overgevn.
Met ons zeker 50 andere gasten en misschien wel meer ,, er worden metingen gedaan in het restaurant en het douchewater maar de uitslag was nog niet binnen toen wij vertrokken
Ik heb net de reisorganisatie gebeld en ik moet verhaal in een mail naar hun doorsturen.
Wie kan mij helpen om ineen mail de situatie wat pakkender te vertellen..
Ik ben nl niet zo goed in het om het papier[mail] zetten van dingen uiteraard hoop ik dat wij een beetje van ons vakantie geld terugkrijgen
alvast bedankt
donderdag 20 september 2012 om 14:14
Wat vind je er precies moeilijk aan? Je openingspost is duidelijk, dus vul die aan met details over wanneer de klachten begonnen, hoe je denkt het te hebben opgelopen en wie je denkt dat ervoor verantwoordelijk is. Afgaande op je openingspost denk ik dat het best moet lukken.
Edit; Wat naar dat je vakantie zo verlopen is!
Edit; Wat naar dat je vakantie zo verlopen is!
donderdag 20 september 2012 om 14:22
Oh, leuk. Ik ga aan de slag!
geachte directie van Oad,
In het voorjaar hebben wij via uw organisatie een vakantie geboekt. We waren al 2 jaar niet weggeweest, dus we hadden er echt zin in. Omdat we zeker wilden weten dat alles in orde zou zijn, hebben wij gekozen voor een gerenommeerde organisatie als de uwe, in plaats van een boeking via internet
Aangekomen in hotel XXX zag alles er prachtig uit. Mooie kamers, heerlijke bedden, schoon sanitair en prachtige openbare ruimten. De 3e nacht werden mijn vriend en ik wakker van hevige buikpijn, we braakten en hadden last van diarree. Toen we de volgende morgen in de ontbijtzaal kwamen viel het ons op dat veel mensen pips zagen, van het prachtige ontbijtbuffet werd weinig gegeten. Nadat we links en rechts wat navraag hadden gedaan, bleken zeker 50 mensen de nacht op dezelfde wijze als wij te hebben doorgebracht.
Gelukkig heeft de facilitair manager van het hotel direct actie ondernomen en is het hotel doorgelicht. Blijkbaar is er sprake geweest van salmonella vervuiling in het water geweest. Mijn vriend en ik hebben van onze 10 vakantiedagen er 4 ziek op ons bed doorgebracht.
Helaas kon het hotel ons geen restitutie van de reissom geven, daarom wenden wij ons tot u met onze klachten. Het lijkt ons reeel als u 40% van de verblijfskosten van het hotel terugstort aangezien wij van de 10 dagen er 4 geen gebruik konden maken van alle heerlijkheden die het hotel te bieden had.
Ik hoop dat u een goede indruk heeft gekregen van ons verblijf in hotel XXX en dat u ons kunt compenseren voor deze vervelende draai aan onze vakantie.
met hartelijke groet
Rainbow
geachte directie van Oad,
In het voorjaar hebben wij via uw organisatie een vakantie geboekt. We waren al 2 jaar niet weggeweest, dus we hadden er echt zin in. Omdat we zeker wilden weten dat alles in orde zou zijn, hebben wij gekozen voor een gerenommeerde organisatie als de uwe, in plaats van een boeking via internet
Aangekomen in hotel XXX zag alles er prachtig uit. Mooie kamers, heerlijke bedden, schoon sanitair en prachtige openbare ruimten. De 3e nacht werden mijn vriend en ik wakker van hevige buikpijn, we braakten en hadden last van diarree. Toen we de volgende morgen in de ontbijtzaal kwamen viel het ons op dat veel mensen pips zagen, van het prachtige ontbijtbuffet werd weinig gegeten. Nadat we links en rechts wat navraag hadden gedaan, bleken zeker 50 mensen de nacht op dezelfde wijze als wij te hebben doorgebracht.
Gelukkig heeft de facilitair manager van het hotel direct actie ondernomen en is het hotel doorgelicht. Blijkbaar is er sprake geweest van salmonella vervuiling in het water geweest. Mijn vriend en ik hebben van onze 10 vakantiedagen er 4 ziek op ons bed doorgebracht.
Helaas kon het hotel ons geen restitutie van de reissom geven, daarom wenden wij ons tot u met onze klachten. Het lijkt ons reeel als u 40% van de verblijfskosten van het hotel terugstort aangezien wij van de 10 dagen er 4 geen gebruik konden maken van alle heerlijkheden die het hotel te bieden had.
Ik hoop dat u een goede indruk heeft gekregen van ons verblijf in hotel XXX en dat u ons kunt compenseren voor deze vervelende draai aan onze vakantie.
met hartelijke groet
Rainbow
donderdag 20 september 2012 om 14:23
donderdag 20 september 2012 om 14:28
donderdag 20 september 2012 om 14:36
donderdag 20 september 2012 om 14:38
quote:dubbelma schreef op 20 september 2012 @ 14:34:
van legionella krijg je longontsteking, geen buikgriep. Meeste buikgriepen zijn ook viraal (moeilijk aan te tonen dus) en niet bacterieel zoals salmonella. Wel komen ze beiden door gebrekkige hygiëne.hygiene liet zeer te wensen over terwijl jaren ervoor het goed was schijnt dat het hotel is overgenomen door een keten...jammer ging er altijd met plezier naar toe
van legionella krijg je longontsteking, geen buikgriep. Meeste buikgriepen zijn ook viraal (moeilijk aan te tonen dus) en niet bacterieel zoals salmonella. Wel komen ze beiden door gebrekkige hygiëne.hygiene liet zeer te wensen over terwijl jaren ervoor het goed was schijnt dat het hotel is overgenomen door een keten...jammer ging er altijd met plezier naar toe
donderdag 20 september 2012 om 14:41
Schrijf dan in mail dat de manager vertelde dat het water niet in orde was (kan e.coli zijn, wrs geen salmonella bacterie, maar wordt je ook ziek van) en dat jij de uitslag niet weet. Welk beestje het meest waarschijnlijk is hoef je als toerist ook echt niet te weten.
Het belangrijkste is dat jij duidelijk maakt dat je ziek bent geworden door onhygeinische toestanden in het hotel, of het nou aan het eten of het water lag. En je hebt best een sterke casus omdat zoveel anderen ook ziek werden.
Succes!
Het belangrijkste is dat jij duidelijk maakt dat je ziek bent geworden door onhygeinische toestanden in het hotel, of het nou aan het eten of het water lag. En je hebt best een sterke casus omdat zoveel anderen ook ziek werden.
Succes!
donderdag 20 september 2012 om 14:45
Je (of een andere gast) kunt het virus ook al in het vliegtuig opgelopen hebben. Dat is ook een beruchte infectiebron.
Ik weet dus niet of je de schuld wel bij het hotel kunt leggen. Laat staan bij de reisorganisatie.
Is wel duidelijk dat het ligt aan het voedsel of zwemwater, dan ligt de verantwoordelijkheid bij het hotel, niet bij de reisorganisatie.
Heel rot dat de vakantie zo gelopen is, naar dit soort dingen gebeuren.
Ik weet dus niet of je de schuld wel bij het hotel kunt leggen. Laat staan bij de reisorganisatie.
Is wel duidelijk dat het ligt aan het voedsel of zwemwater, dan ligt de verantwoordelijkheid bij het hotel, niet bij de reisorganisatie.
Heel rot dat de vakantie zo gelopen is, naar dit soort dingen gebeuren.
donderdag 20 september 2012 om 14:50
quote:spijk-er schreef op 20 september 2012 @ 14:23:
Balen. Was het een all-in reis dat je denkt compensatie te kunnen krijgen voor voedselvergiftiging (als het dat was)?
Douchewater lijkt me er niet zo veel mee te maken hebben, je kan toch sowieso geen water uit de kraan drinken in Spanje? Infectieuze gastro-enteritis is de term. Dat is geen voedselvergiftiging, dat is zeer waarschijnlijk een virus geweest die een maagdarminfectie heeft veroorzaakt.
Was er sprake van een buffet, qua eten? Dat kan namelijk ook prima de oorzaak geweest zijn, rauwkost, of niet goed genoeg verwarmde toetjes. Er zijn nog wel meer virussen en bacterieen die graag zoiets veroorzaken.
Balen. Was het een all-in reis dat je denkt compensatie te kunnen krijgen voor voedselvergiftiging (als het dat was)?
Douchewater lijkt me er niet zo veel mee te maken hebben, je kan toch sowieso geen water uit de kraan drinken in Spanje? Infectieuze gastro-enteritis is de term. Dat is geen voedselvergiftiging, dat is zeer waarschijnlijk een virus geweest die een maagdarminfectie heeft veroorzaakt.
Was er sprake van een buffet, qua eten? Dat kan namelijk ook prima de oorzaak geweest zijn, rauwkost, of niet goed genoeg verwarmde toetjes. Er zijn nog wel meer virussen en bacterieen die graag zoiets veroorzaken.
donderdag 20 september 2012 om 14:55
quote:Ikbenanoniem schreef op 20 september 2012 @ 14:45:
Je (of een andere gast) kunt het virus ook al in het vliegtuig opgelopen hebben. Dat is ook een beruchte infectiebron.
Ik weet dus niet of je de schuld wel bij het hotel kunt leggen. Laat staan bij de reisorganisatie.
Is wel duidelijk dat het ligt aan het voedsel of zwemwater, dan ligt de verantwoordelijkheid bij het hotel, niet bij de reisorganisatie.
Heel rot dat de vakantie zo gelopen is, naar dit soort dingen gebeuren.
Als iemand maagdarmklachten in het vliegtuig opgelopen heeft, en dat over 50 mensen weet te verspreiden, dan is er sprake van een enorm goor toilet dat door al die mensen onhygienisch is gebruikt. Of die persoon heeft de sla toebereid die al die mensen hebben gegeten, dat is waarschijnlijker.
Als het om luchtwegklachten zou gaan, dan kunnen die door niezen/hoesten/deurkrukken verspreid zijn en dat gaat makkelijk. Maar faecale/kots-resten die zo massaal verspreid zijn, dat is niet zo gebruikelijk, dat gaat eerder via voedsel/drinken.
Je (of een andere gast) kunt het virus ook al in het vliegtuig opgelopen hebben. Dat is ook een beruchte infectiebron.
Ik weet dus niet of je de schuld wel bij het hotel kunt leggen. Laat staan bij de reisorganisatie.
Is wel duidelijk dat het ligt aan het voedsel of zwemwater, dan ligt de verantwoordelijkheid bij het hotel, niet bij de reisorganisatie.
Heel rot dat de vakantie zo gelopen is, naar dit soort dingen gebeuren.
Als iemand maagdarmklachten in het vliegtuig opgelopen heeft, en dat over 50 mensen weet te verspreiden, dan is er sprake van een enorm goor toilet dat door al die mensen onhygienisch is gebruikt. Of die persoon heeft de sla toebereid die al die mensen hebben gegeten, dat is waarschijnlijker.
Als het om luchtwegklachten zou gaan, dan kunnen die door niezen/hoesten/deurkrukken verspreid zijn en dat gaat makkelijk. Maar faecale/kots-resten die zo massaal verspreid zijn, dat is niet zo gebruikelijk, dat gaat eerder via voedsel/drinken.
donderdag 20 september 2012 om 14:58
Maar ehm................... is er geen reis- en annuleringsverzekering afgesloten? In menige verzekering is opgenomen dat bij bepaalde mate van ziekte (let wel; nodige bewijslast nodig) recht is op compensatie van de kosten van de reis voor die dag voor die persoon. Bij uitgebreidere verzekeringen is het zelfs zo dat men vanaf een bepaald aantal dagen voldoende aan die criteria de gehele vakantiesom voor de persoon dekken.
Lijkt mij een veel makkelijkere weg indien afgesloten en indien voldoend aan de gestelde criteria dan jezelf afhankelijk maken van hotel via reisorganisatie besluit wat of niet wel te doen, of je het er wel of niet mee eens bent, onverhoopt de gang moeten maken naar een geschillencommissie indien aangesloten als afhandeling niet naar de zin is en noem maar op. En dat is allemaal als de oorzaak aantoonbaar verwijtbaar was.
Lijkt mij een veel makkelijkere weg indien afgesloten en indien voldoend aan de gestelde criteria dan jezelf afhankelijk maken van hotel via reisorganisatie besluit wat of niet wel te doen, of je het er wel of niet mee eens bent, onverhoopt de gang moeten maken naar een geschillencommissie indien aangesloten als afhandeling niet naar de zin is en noem maar op. En dat is allemaal als de oorzaak aantoonbaar verwijtbaar was.
when you wish upon a star...
donderdag 20 september 2012 om 15:00
het was een volpension hotel en we waren met de bus naar spanje
ik heb de salade bar maar gelaten voorwat die was ivm met het wassen met kraanwater?? maar op het laastst durfde niemand meer wat te eten omdat je niet wist wat wel en niet goed was
het publiek dat ziekwas was van allerlei landen ..russen engels nederlanders..........
ik heb de salade bar maar gelaten voorwat die was ivm met het wassen met kraanwater?? maar op het laastst durfde niemand meer wat te eten omdat je niet wist wat wel en niet goed was
het publiek dat ziekwas was van allerlei landen ..russen engels nederlanders..........
donderdag 20 september 2012 om 15:02
quote:Rainbow01 schreef op 20 september 2012 @ 14:34:
Katherina... heb natuurlijk mijn eigen draai aan jou verhaal gegeven maar in grote lijnen ..bijna hetzelfde... nogmaals dank
Graag gedaan, rainbow. Ik kan dit soort dingen in een mum van tijd uit mijn mouw schudden, dus als ik dan iemand kan helpen doe ik het graag.
Veel succes ermee hoor!
Katherina... heb natuurlijk mijn eigen draai aan jou verhaal gegeven maar in grote lijnen ..bijna hetzelfde... nogmaals dank
Graag gedaan, rainbow. Ik kan dit soort dingen in een mum van tijd uit mijn mouw schudden, dus als ik dan iemand kan helpen doe ik het graag.
Veel succes ermee hoor!