Gezondheid alle pijlers

Verstandkies trekken, wat een ellende........

22-09-2012 13:06 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi dames,

Afgelopen vrijdag heb ik een verstand kies laten trekken bij de tandarts. In het weekend is het enorm gaan zwellen en was ik kots misselijk. Ik had een ei van een wang. In de informatie die ik meekreeg van de tandarts stond dat het normaal was. Maandag weer naar het werk, alleen in de loop van de ochtend ging mij wang nog meer zwellen en ik werd echt niet goed.

Mijn lieve collega’s vonden het niet normaal en zeiden dat ik nog meer ging opzwellen. Dus ik naar mijn tandarts bellen en na lang aandringen een afspraak gemaakt. Er was dus iets mis met een kaak. Ik naar de kaak chirurg en die hebben een abses weggehaald en een drain erin gezet, die is gister verwijderd. Ik mocht ook gewoon niet werken van de dokter.

Nu zit ik te twijfelen, hebben de tandartsen een fout gemaakt of is dit puur toeval?

En zouden jullie van tand arts wisselen?
Het gebeurt regelmatig dat er een ontsteking komt na het verwijderen van een verstandkies, ook als dat door een kaakchirurg is gebeurd.

Als je geen vertrouwen meer hebt in je tandarts, moet je wisselen. Als je er altijd verder goed bent behandeld, zou ik blijven.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
*Verkeerde pijler, is al bij de moderator gemeld*

Ik zit nog te twijfelen, ik was net van mijn tand arts angst af.
Het is heel normaal dat dit gebeurt, dat heeft niet zowel met de tandarts te maken. Kan volgende keer gewoon weer goed gaan.
Ik ben eigenlijk bang dat ik telkens als ik een kies ga trekken, ik dit gezeik krijg en me ziek moet melden. En daar heb ik geen zin in.
Kan gebeuren, is gewoon pech.

het enige wat me opvalt is dat je de tandarts belt en dan pas na lang aandringen (wat je schrijft) even kan komen.

Ik heb toevallig voor het eerst sinds jaren afgelopen week de tandarts tussendoor nodig gehad, maar een belletje was voldoende, ik kon direct aan het eind van de middag langskomen

Dat vind ik dus belangrijk, want dan heb ik het gevoel dat ik serieus word genomen
Veel mensen zijn dagen ziek van het trekken van een verstandskies. Anderen kunnen de volgende dag weer aan het werk.

Jij hebt nu toevallig pech met die ontsteking. Dat hoeft niet te betekenen dat het de volgende keer weer zo gaat. Ik zou het in elk geval met de tandarts bespreken.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Hoeft niet te zijn dat het de volgende keer weer zo is. Kan je wel garanderen dat het trekken van een ontstoken verstandskies 100 keer rotter is. Zou het dus gewoon nu laten doen als het moet, nu er nog niets aan de hand is.
quote:missbrice schreef op 22 september 2012 @ 13:15:

Ik ben eigenlijk bang dat ik telkens als ik een kies ga trekken, ik dit gezeik krijg en me ziek moet melden. En daar heb ik geen zin in.

Moet je zo vaak een kies laten trekken dan?

Ik heb het de afgelopen eh... 24 jaar niet meer meegemaakt, en dat was destijds ook mijn eerste keer (verstandskiezen).

En ook al zou je een volgende keer een kies moeten laten trekken, dan is het nog geen garantie dat het 'dus' weer fout gaat.

Ook niet bij een andere tandarts.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
In je mond zitten veel bacterien. Als je een wond in je mond krijgt door het trekken/uitsnijden van een kies, dan komen deze bacterie in de bloedbaan.

Afgezien van kans op een abces kan je er ook gewoon heel ziek van worden dat is niemand te verwijten.

De mond is nou eenmaal geen steriele omgeving.
Heb je wel goed gespoeld met mondwater elke keer nadat je gegeten hebt?
Ja altijd gespoeld.
Heb hetzelfde gehad na het verwijderen van een verstandskies door de kaakchirurg. Het ligt dus niet direct aan de tandarts. En verder wat hierboven al is gezegd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven