Nieuw! Verbeterd! Aaaaaargh!

24-09-2012 19:06 88 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even een topic in de categorie: als dit het enige is waar je je druk om maakt heb je een heel fijn leven.

Hebben jullie dat ook wel eens, dat je een product al heel lang naar volle tevredenheid gebruikt, en dat de fabrikant dan de onzalige beslissing neemt om het te verbeteren? En dat je het dan niet meer handig/lekker/fijn/leuk/watdanook vindt?

Nou, ik nu dus. Ik gebruik al 10 jaar de tampons van bekend merk X. Die zaten altijd verpakt in cellofaantjes met een lipje eraan, zodat je ze makkelijk open kon maken. Nu heeft de fabrikant blijkbaar bedacht dat lipjes zooooo 2011 zijn en ze handig weggewerkt. Resultaat: ik zit elke keer als ik er eentje nodig heb minutenlang te pielen voordat ik het kreng uitgepakt heb. Dat in combinatie met mijn toch al niet al te beste humeur tijdens dit soort dagen zorgt voor het nodige gevloek en getier.

Heeft er iemand zin om te mopperen op verbeterdrift, vooruitgangswoede en andere ellende?

Mensen die weten hoe je cellofaantjes zonder lipje verwijderd krijgt zijn trouwens ook van harte welkom
quote:mamaria schreef op 24 september 2012 @ 19:43:

Dat draaien van de tamponplasticjes vind ik ook niets. Zou bijna willen zeggen kut, pun intended . Vreselijk vind ik dat.Maar is het dan met zo'n ribbelrandje in het midden? Die heb ik en die draaide ik eerst ook maar ik werd er gek van. Vandaar dat buigen, ik pak de tampon met duim en wijsvinger vast (onder en boven) en dan dus met zowel linker- als rechterhand, aan beide kanten van het randje en dan zacht knakken. Werkt als een tierelier hier.
Die draaiverpakkingen vind ik ook irritant! Ik heb nu tampons van de Lidl die kan je knakken, gaat een stuk makkelijker!
Hihi hier ook knakken ipv draaien

Bros was altijd mijn favo, nu ook niet meer.

Gebruikte al jaaaren sensodyne tandpasta en dan de gewone met het groene labeltje fluor.. (niet die met 'gel' of ' whitening' erop).... Ineens poef weg! Nieuwe smaakjes, nieuwe verpakking en geen van alle hetzelfde als de originele.

Inmiddels overgestapt op een ander merk maar soms staar ik nog sip langs het schap van de tandpasta
quote:S0LEIL schreef op 24 september 2012 @ 19:31:

[...]

Gewoon, het ene uiteinde de ene kant op draaien en het andere uiteinde de andere kant en dan gaat het plastic in het midden open.Aha...Daar zou ik zelf nou nooit op gekomen zijn. Zal het eens proberen.
De allerlekkerste tandoorikruiden van Silvo, hebben ze gewoon van smaak veranderd.

Nu niet meer lekker.
quote:pastiche schreef op 24 september 2012 @ 19:48:

[...]

Maar is het dan met zo'n ribbelrandje in het midden? Die heb ik en die draaide ik eerst ook maar ik werd er gek van. Vandaar dat buigen, ik pak de tampon met duim en wijsvinger vast (onder en boven) en dan dus met zowel linker- als rechterhand, aan beide kanten van het randje en dan zacht knakken. Werkt als een tierelier hier.Nee ik heb van AH eigen merk, zit echt een streep met 2 pijlen dat je beide helften tegenovergestelde richting op moet draaien. Maar ik zal over een week of 2 eens kijken of ze knakbaar zijn
Vleeskruiden van verstegen...zijn ook al uit het assortiment! Waardeloos....
Ik draai ze ook altijd met mn tanden hehe....
Ik kan trouwens nergens meer witte bonen in tomatensaus van Heinz vinden :( en daar heb ik nou juist zo'n trek in als ik m'n tampons open zit te draaien danwel knakken.
quote:mamaria schreef op 24 september 2012 @ 20:00:

[...]

Nee ik heb van AH eigen merk, zit echt een streep met 2 pijlen dat je beide helften tegenovergestelde richting op moet draaien. Maar ik zal over een week of 2 eens kijken of ze knakbaar zijn Ja die pijlen staan ook op de mijne, geen idee welk merk het is. Dus blijkbaar moest er gedraaid worden, met misvormde tampon als eindresultaat . Geen idee of je kunt knakken met al die draaidingen, hoop dat het bij meer tampons de oplossing is. Geen goed ontwerp iig!
quote:Liquorice schreef op 24 september 2012 @ 19:06:

Hebben jullie dat ook wel eens, dat je een product al heel lang naar volle tevredenheid gebruikt, en dat de fabrikant dan de onzalige beslissing neemt om het te verbeteren? En dat je het dan niet meer handig/lekker/fijn/leuk/watdanook vindt?

-)Bijna altijd met updates op iPhone,iPad,laptop,internet explorer,hotmail,youtube etc Het ziet er vaak wel mooier uit maar is meestal een stuk minder gebruiksvriendelijk vind ik.
quote:Liquorice schreef op 24 september 2012 @ 19:58:

[...]

Aha...Daar zou ik zelf nou nooit op gekomen zijn. Zal het eens proberen.Volgens mij staat het erop hoe het moet
milka repen... het heeft even geduurd voor ik het door had dat "pull"( trekken ) betekent dat je beiden uiteinden uit elkaar moet trekken en niet trekken: proberen de 2 geplakte stukje van elkaar te trekken ( zoals bij een melkpak )

De magere kwark van AH, niet meer te eten!
Ik mis ook de oude Bros! Tampons die draaien vind ik dan weer wel makkelijker dan die met lipjes! Koop de draaiers van kotex bij de action, staan nog leuke bloemetjes op ook, en pijltjes voor de duidelijkheid!
quote:S0LEIL schreef op 24 september 2012 @ 20:14:

[...]

Volgens mij staat het erop hoe het moet

Ja,inderdaad.

Het is verdorie niet of je ervoor gestudeerd moet hebben.

Het zijn maar tampons in een folietje hé
Die van kruidvat moet je ook draaien...

En de bros repen zijn ranzig geworden. Koetjes chocola is inderdaad waar het naar smaakt!

Ik heb het vaak als er op staat; verbeterde receptuur. Dan krijg ik een rilling. Zo'n koude..
Ik vond trouwens ook de oude Bros heerlijk, kocht hem regelmatig en nu vind ik het ook maar niks. Nav de reacties hier begin ik benieuwd te raken of niet nog veel meer mensen de oude Bros lekkerder vonden.
ah is dat het wat er mis is met bros... ik dacht al dat het aan mij lag..
Ik mis de oude pastachoca (beregoed), die in die kartonnen potjes zat. Na "verbetering" is de smaak net als alle andere. Echt erg jammer...
De eerste keer dat ik die nieuwe verpakking had heb ik er geloof ik 16 aan gort getrokken voordat ik er eindelijk 1 open had. Boze brief naar de fabrikant gestuurd dat die krengen niet goed opengingen, verpakking meegestuurd.

2 weken later de postbode met een pakketje aan de deur met daarin een keurige brief dat je moet draaien in plaats van trekken met een doos van 32 stuks erbij om het leed te verzachten. Nog wel met de oude verpakking

Alle fruittella smaakte vroeger beter, vooral die aardbei heeft nu zo'n chemische smaak ! En de magere kwark in net behangplaksel geworden !
Aahaa er is dus iets veranderd aan Bros. Heb laatst een mini op en kon me al niet voorstellen dat ik die vroeger zo lekker vond.

En braadstomen van Maggi voor kip. Heerlijk die honing mosterd! Jammer alleen dat ze met piripiri kwamen en de honing mosterd nu niet meer te krijgen is.
Bros is jeugdsentiment ! Als ik vroeger bij mijn opa en oma ging logeren mocht ik eerst uitgebreid in bad (wij hadden thuis geen bad) en daarna lekker in mijn pyjama tvkijken en dan kreeg ik altijd een pure bros van oma, heerlijk. Ik heb pas nog een pure bros voor oma gekocht en ook zij vond hem niet zo lekker als vroeger.
Ik gebruikte altijd de superstay lipstick van maybelline en was daar heel blij mee.... Hebben ze (vorig jaar?) de applicator veranderd in een dunner en flexibeler dingetje. Nu past de vorm niet meer goed op mijn lippen en gaat het veel minder strak omdat het zo'n wiebel ding is geworden.

Snap ik echt niet, ben nog steeds blij als ik ergens een ouwe vind op de markt ofzo.
Ik vond Bros vroeger ook lekkerder, dus wie er ook over begon: je bent niet de enige.

En hé, ik ben heus wel slim, ik heb alleen moeite met alledaagse dingen . Tampons draaien, hoe komen ze erop...Ik dacht dat die pijltjes aanwezen waar het "beginnetje" zit (soort vervanging van het lipje).

Heerlijk, dit soort onzinnige overwegingen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven