Natuurlijk denk je dat het niet waar kan zijn en dat je broertje "zo" niet is maar bedenk wel dat ze iemand niet zomaar meenemen en vastzetten. Daar is eerst onderzoek naar gedaan en ze hebben flinke aanwijzingen en bewijs anders zat je broertje nu niet vast.
Sterkte, het is niet niks zeg. Hoe zijn je ouders er onder?
Slachtoffers zeggen wel vaker dat iets niet is gebeurd, uit schaamte, uit angst of uit medeleven met de dader. Veel sterkte en hopelijk is er echt niks gebeurd.
Als ze hem langer willen vasthouden wordt hij eerst voorgeleid aan de rechter-commissaris bij de rechtbank. Die kijkt of alles goed is verlopen en of de verdenkingen enigzins juist zijn. De r-c kan dan max. 14 dagen bewaring verlenen.
quote:Neele01 schreef op 28 september 2012 @ 08:47:
Ik moet wel zeggen dat iemand echt niet op basis van 1 telefoontje 3 dagen wordt vastgehouden.Dat dus. Maar ik snap wel dat Smurf daar nog even niet aan wil.
Ze bedoelen dat het logisch is dat jij denkt dat er sprake is van een misverstand en dat je broer nooit zoiets zal doen. Maar de politie houdt hem echt niet zomaar vast. Er zijn vast wel getuigen gehoord, misschien wel gesprekken getapt, weet jij veel. Als ik nu de politie bel en zeg dat de buurman zijn zoon misbruikt gaan ze die man echt niet oppakken en 3 dagen vasthouden.
Anoniem_94177
vrijdag 28 september 2012 om 08:55
Bam ik lees nergens dat haar stiefbroer ook opgepakt is.