spullen terug geven, nu??

22-04-2008 18:47 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoals jullie in mijn vorige topics terug kunnen lezen is het nu een maand uit met mijn vriendin.

Ik kreeg vandaag een mailtje van haar dat ze bepaalde spullen terug wil ( ik denk "had ze gelijk maar mee moeten nemen")

Ze heeft een maand geen contact met me willen hebben, moet ik dan NU op haar verzoek ingaan? Ik ben bang dat ik het nu te zwaar vind en ik wil het liever doen wanneer ik me er goed bij voel.

Ik heb nu het gevoel dat ik maar moet doen wat zij wil.

Iemand raad?
Zet het klaar in een doosje, spreek een tijd af, bij de voordeur neerzetten, zij haalt het op, klaar over en uit.

Kort maar krachtig.

Jojanneke
Vergeet niet, een “Ja, maar..” is eigenlijk een “nee, want...”
Ik zou het lekker snel afhandelen. Hoe langer je die spullen houdt hoe langer je er letterlijk en figuurlijk mee blijft zitten. Dan kunnen jullie allebei verder.
ja eens met de vorige, en ze heeft wel recht op haar spullen natuurlijk
Beetje wel ja.

Ik zou wel duidelijk maken dat ze nu ALLES wat ze terug wilt op een lijstje moet zetten. Dus niet dat je nog een maand later weer zo'n verzoek krijgt.

Zo heb ik het met mijn ex gedaan, omdat hij tot drie keer toe "ineens" spullen moest hebben. De laatste keer heb ik gezegd "Nu zet je alles op een lijstje, wat je vergeet ben je kwijt."
Is het een idee, om de spullen in een doos te doen en op te sturen als je geen zin hebt om haar te zien? Of gaat het om bankstellen e.d.?
Inderdaad, in een doos doen, buiten zetten en haar smssen dat ze het kan komen halen. Anders word het ook weer zn machtsspelletje, wie wat wanneer gaat doen, of juist niet....Daar sta je wel boven toch?

Gewoon afhandelen die zaken en kan jij daarna verder met het verwerken van je relatie.
Het gaat om wat klein spul, vooral papieren, ook gaat het om concert en theater kaartjes, ze stelt voor om beiden een, dus ik het concert of het theater alleen heb ik al met vrienden afgesproken om naar beide te gaan. Vind het ook raar dat ze nog dingen van mij wil terwijl ze zelf is weggegaan :(

Het idee om een lijst te maken en dan alles opsturen of laten ophalen als ik er niet ben lijkt me wel ok, dan hoef ik de confrontatie ook niet aan te gaan
Tja, het zijn wel haar spullen. Zit jij er op te wachten om die spullen nog lang in je huis te hebben dan? En wat zou jij er anders mee willen doen? Ik zou me voor kunnen stellen dat je de zaken die ze nu graag wil hebben inpakt en laat ophalen.

Dat zij weg is gegaan, betekent in mijn ogen niet automatisch dat ze geen recht meer heeft op gezamelijke spullen. Persoonlijk zou ik die kaartjes ook niet zo belangrijk vinden, maar ik snap ook wel weer dat dat bij jou gevoelig ligt.
Maak haar wel duidelijk dat ze later niet moet komen om dingen die ze zelf vergeten is op te schrijven, anders blijf je aan de gang. Tenzij echt waardevolle dingen, erfstukken of zo....

Wie heeft die kaartjes betaald?
Kaarten zijn gezamenlijk betaald, ik zal haar spullen ook in een doos doen en zeggen dat het haar laatste kans is om ze op te halen, verder zitten er geen waardevolle spullen tussen uit erfenissen oid.

Bedankt voor al jullie snelle reacties trouwens
Hmmmm....ik weet natuurlijk niet hoe het gelopen is, maar ik kan me niet voorstellen dat ik nog terug zou durven komen over concertkaartjes nadat ik iemand verlaten heb. Niet als ik weet dat ik iemand erg veel verdriet heb gedaan, ook al zou dat niet expres zijn geweest.

Ga je ze aan dr geven? Persoonlijk zou ik het verrekken, niet als iemand er pas een maand later mee komt en ik in de tussentijd al plannen had gemaakt.
Maar om gepiep en vingergewijs te voorkomen zou ik wel netjes het geld teruggeven, in een envelop bij de spullen. Met een heel duidelijk briefje dat het haar deel van de kaartjes betreft.
Ik denk ook niet dat ik die kaarten ga geven, had ze veel eerder mee moeten zijn en ik vind het idd raar dat ze erom durft te vragen, geeft wel aan hoever zij is na die jaren....
Ja...het is een beetje raar. Dat zou mij echt mijn eer te na zijn, om daar nog om te vragen.
Het kan aan mij liggen, maar zo met zo'n lijstje vind ik nogal vergezocht. Ga maar eens van jezelf uit hoeveel spullen je hebt, waar je misschien niet eens zo snel aan denkt. En dan zou het nu of nooit zijn?

Ik snap dat niet, Minny, wat doe je met de rest dan?

Waarom zo moeilijk doen over die spullen?? Spullen van haar zijn toch gewoon van haar, ookal is ze zelf weggegaan? Of zij jou nu verlaten heeft of jij haar, die spullen zijn en blijven van haar.
In mijn geval heb ik het bij de derde keer gedaan dat mijn ex weer eens iets terugwilde. Elke keer weer dat gezeur...ik was het zat. Had geen zin om steeds maar weer te gaan zoeken en teruggeven (lees: contact met hem) als meneer wat bedacht had. Dat contact stelde ik, zeker toen, absoluut niet op prijs! Dus toen heb ik maar gezegd dat ie een lijstje moest maken, want dit was de laatste keer. Blijf niet aan de gang....
@ine

Tuurlijk mag ze die spullen hebben, daar heb ik ook niks op tegen, maar ze laat een maand niks van zich horen en dan moet ik ineens wanneer mevrouw het wil alle spullen pakken en afspreken wanneer het haar uitkomt, daar bedank ik voor en net wat Minny zegt, één keer en dan niet weer, nu beslissen wat ze nodig heeft, mocht er daarna nog spullen zijn dan gooi ik het weg.

Ik heb jaren voor haar gelopen en alles voor haar gedaan, nu zet ze me aan de kant maar verwacht nog wel dat ik voor haar loop, daar heb ik geen zin meer in, dat is geweest.

Ze weet dat ik nog steeds gek op haar ben en daar maakt ze gebruik van.
Ik heb jaren voor haar gelopen en alles voor haar gedaan,

dat heb je zelf gedaan hee, dat moet gewoon niet doen die dingen, en ik denk dat je haar daar nu ook geen verwijt over kunt maken. je was degene die alles voorhaar gedaan hebt.

das was een foutje zullen we maar zeggen ;)
Hoe jullie tegenover elkaar staan, hoe jullie relatie is geweest en hoe die geeindigd is, weet ik niet en doet er ook niet zo heel veel toe.

Duidelijk is dat jij het er nu heel moeilijk mee hebt, maar je 'pakt' haar niet terug of krijgt geen genoegdoening door zo kort te doen op het gebied van spullen.

Maar goed, dat zijn jouw keuzes. Het zal zeker niet een makkelijke situatie zijn.
Ik weet niet hoe het met Dobber zit, maar voor mijzelf sprekende kan ik zeggen dat het niet om terugpakken ging, maar simpelweg om het feit dat ik niks meer met hem te maken wou hebben. Dus ook niet als meneer weer eens wat bedacht had wat hij oh zo ontzettend nodig had, zodat ik toch weer met hem geconfronteerd werd. Na 3 keer was het klaar.
@ minny je bent ook een keiharde jij hee
Tja, heb ook geen idee hoe het allemaal gegaan is tussen jullie, maar vind je wel erg 'nanananana' overkomen.

Spullen die van haar zijn, zijn van haar, klaar. Dat jij jarenlang van alles voor haar gedaan hebt, heb je gedaan omdat je het wilde. Ik neem aan, dat niemand je daarbij een mes op de keel heeft gezet. Dat je onbeschoft aan de kant gezet schijnt te zijn, is hard, geeft veel verdriet, maar betekent niet, dat elke vorm van fatsoen vanuit jouw kant hoeft te verdwijnen.

Je bent niet verplicht om op haar eisen in te gaan de spullen klaar te hebben staan wanneer zij wil. Geef aan, dat je het regelt en het e.e.a. op die bepaalde datum klaar staat of opgestuurd wordt. Als het alleen maar papieren zijn, kun je het trouwens ook gewoon in een grote envelop doen en bij haar door de brievenbus doen. Je hoeft haar niet te laten bepalen.

Ga niet zitten rekken en regel het lekker gelijk. Ben je er gelijk vanaf en zit je er niet tegenaan te hikken.
quote:datmeenjeniet schreef op 22 april 2008 @ 20:54:

@ minny je bent ook een keiharde jij heeIk kan hard zijn idd, als ik ergens echt klaar mee ben.
Hallo,

Als zij aangeeft haar spullen op te willen halen, dan kan je daar een afspraak over maken hoe en wanneer enz.

Je kan toch zelf een dag kiezen wanneer het voor jou uit komt. Ik zie daarin geen probleem of zegt ze dat ze nu per direct haar spullen nodig heeft?

Over welke spullen ze op komt halen daar zijn jullie toch al overuit dat ze haar papieren wilt. En over de concert en theaterkaartjes, ik vind als jullie beide er voor betaald hebben jullie beide er recht op hebben en vind haar voorstel helemaal niet raar. Het wordt gewoon kiezen of kijken wie waar het liefst naar toe wilt. Dat je het allemaal moeilijk vind snap ik , want nu wordt het definitief, dat zij een maand geen contact met je heeft gehad hoeft niet raar te zijn. Ik weet niet wat er tussen jullie is gebeurt, maar soms hebben mensen tijd nodig om de relatieprekelingen duidelijk te krijgen in hun hoofd en hebben ze zelf even rust nodig om weer verder te kunnen.

Dat kan voor jou anders zijn , iedereen gaat er op een andere manier mee om.

Als je het voor jezelf makkelijk wilt maken ga dan niet lopentouwtrekken om kleine dingen als concertkaartjes enz want ik geloof niet dat je daar iets mee bereikt , ik denk dat het alleen averechts werkt en dan heb je later spijt.

Als je er niet bij wilt zijn als de spullen ophaalt , kan je ze misschien afgeven aan iemand die zij kent, of zorg je dat jij niet thuis bent en vriend wel, of zoals eerder genoemd doe het in een doos en zet hem in de hal.

Handel het af en geef jezelf daarna rust, probeer alles een plek te geven. Succes.

Zon

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven