Relatie na scheiding

28-09-2012 17:16 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Niet meer actueel
anoniem_160450 wijzigde dit bericht op 28-10-2012 12:50
Reden: Niet meer actueel
% gewijzigd
Vraag het aan Reiger, die heeft een mooi verhaal! En er zijn er vast nog meer. Je hebt gewoon de juiste match nog niet gevonden, maar je bent relatief jong..
Geen ervaringen mee, ik had op vrij jonge leeftijd al de vriend, die ik tot op heden nog steeds heb gelukkig maar, meid geloof me!

ook jij word weer eens verliefd, je kunt beter even moeten wachten dan overhaast stapelverliefd worden en na een paar jaar weer moeten scheiden e.d

Gewoon afwachten, ook voor jou komt er weer een leuke vent, alleen soms duurt het gewoon wat langer, en zeker als je al wat ouder bent, en een kind hebt.. vaak knapt dat toch bij mannen af, maar er zijn er ook genoeg die het wel leuk vinden..

Je kan je inschrijven bij een datingsite? Misschien helpt dat? Of wil je dat niet?
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Fijn dat je het goed hebt met je zoon maar ik kan me voorstellen dat een leuke man in je leven erg prettig kan zijn.

Ik ken veel mensen die na hun scheiding lang of kort zijn gaan daten en die weer een leuke relatie hebben.

Overigens ken ik ook veel jonge, leuke (hogeropgeleide) meiden van tegen de dertig die zonder kind maar niet tegen de juiste man aanlopen. Kortom... sta open voor leuke activiteiten en aardige mensen met wie je dingen kunt ondernemen. De liefde wel of niet tegen het lijf lopen is van alle leeftijden en kan overal wel/niet gebeuren.

Houd moed en geniet in elk geval van je leven met je zoon.
Hoi postzegeltje wat fijn dat jij en je zoontje het goed samen hebben.

Ikzelf ben ruim 4 jaar geleden gescheiden[niet mijn keus] na een heel lang huwelijk.. en ben na nog geen half jaar mijn huidige vriend tegen gekomen..althans kon ik hem al van gezicht

Ik weet /wist dat dat erg snel was na mijn scheiding maar het gaat nog steeds goed....ben heel gelukkig met hem ..we latten wel en denk dat ik dat ook blijf doen ..ideaal

wij zijn beiden 50...dus er is hoop voor jou ..hahaha
Hoi, ik moest 8 jaar wachten, maar heb nu wel de Liefde van mijn Leven gevonden, dus achteraf was het het wachten zeker waard.
Ja een nieuwe relatie na een scheiding ligt vaak ingewikkelder.Maar onmogelijk is het zeker niet!

Ik heb ook vrij snel na mijn scheiding een geweldige vriend gekregen ( een beetje te snel, maar de liefde liet zich niet sturen) en na bijna twee jaar zijn we nog steeds stapelgek op elkaar.

Probleemloos, nope maar de liefde is groot en heeft een enorme draagkracht, dat maakt ons samen enorm sterk.

Nog altijd
quote:Julus schreef op 28 september 2012 @ 17:25:

Vraag het aan Reiger, die heeft een mooi verhaal! En er zijn er vast nog meer. Je hebt gewoon de juiste match nog niet gevonden, maar je bent relatief jong..Reiger?
Wished...ik wil me nu nog niet inschrijven bij een datingsite. Heb dat al een aantal keren gedaan, maar voel me daar niet prettig. En zeker nu ik nog midden in mijn proces van liefdesverdriet zit.

Consuela, heb jij ook kinderen? Zo ja, hoe trokken zij het dat je snel weer een andere relatie had? Ik zit daar ook zo mee. Wil mijn zoontje niet vaak confronteren met mannen die misschien snel weer weg zijn.

Iedereen dank voor de reacties! En ik weet dat ik weer verliefd zal worden. Voelt nu even niet zo alleen.
Ik heb vijf jaar om lopen kloten met vele foute vriendjes maar nu is het dan toch gelukt om een goeie te strikken.

Er is nog hoop voor je hoor, als het mij lukt....
Oh maar ik ben nog geen veertig dus ik mag niet meepraten....

Ik ben ook niet gescheiden dus waar bemoei ik me mee....

Sorry, Ik ga een ander topic zoeken :-)
Toch bedankt voor je reactie, Bammetjebamie!
quote:postzegeltje schreef op 28 september 2012 @ 19:16:

Toch bedankt voor je reactie, Bammetjebamie!

Het is iig een verhaal met een happy ending

Geloof me, tot vorig jaar dacht ik ook dat het nooit zou lukken hoor. Je wilt niet weten wat er allemaal voorbij is gekomen hier.

Maar nu heb ik de goeie! (Ik geloof niet in de ware maar dit is wel de goeie)
Ik heb een paar maanden na mijn scheiding een paar maanden een reboundje gehad,flinke boost voor mijn ego en zelfvertrouwen,maar ik heb verder (nog) geen behoefte aan een relatie.

Geef het liefdesverdriet de ruimte en steek tijd in je zoon.. er zal heus wel weer iemand in je leven komen!!
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
quote:Julus schreef op 28 september 2012 @ 17:25:

Vraag het aan Reiger, die heeft een mooi verhaal! En er zijn er vast nog meer. Je hebt gewoon de juiste match nog niet gevonden, maar je bent relatief jong..

Dat klopt, Julus, maar jij hebt nu toch ook iemand gevonden met wie je het heel fijn hebt!

Ik was 44 toen ik ging scheiden na een (slecht) huwelijk van meer dan twintig jaar. Ik had in dat huwelijk zo veel meegemaakt dat ik niet van plan was me ooit weer aan iemand te binden. Toen ik een maand of twee 'alleen' woonde (eigenlijk niet alleen: samen met mijn kinderen) en van mijn onafhankelijkheid genoot, kreeg ik via een forum contact met een man, die ook gescheiden was. Dat klikte zo goed dat we na nog een maand of zo besloten elkaar eens in real life te ontmoeten. Tijdens die eerste ontmoeting werden we helemaal verliefd op elkaar, dat is nu 13 jaar geleden en nu zijn we alweer tien jaar getrouwd en supergelukkig.

Je moet gewoon iemand tegenkomen met wie het goed klikt, bij mij ging dat toevallig erg snel, soms moet je langer wachten.

Niet wanhopen: ik ben meer dan tien jaar erg ongelukkig geweest (de laatste tien jaar van mijn eerste huwelijk), maar nu is mijn leven compleet veranderd. Dat had ik vroeger nooit durven te hopen. Je weet nooit wat er op je pad komt, weet ik nu.
Ik wilde net het verhaal van reiger in het kort neerzetten ..blij dat je hetzelf hebt gedaan en nog steeds zo gelukkig bent
Ik wist niet dat mijn verhaal hier zo bekend is... Maar ik lees (en schrijf) hier al meerdere jaren en reageer inderdaad altijd als iemand om positieve verhalen vraagt.
Mijn ex heeft me ruim 3,5 jaar geleden verlaten. Vrij plotseling ook, was enorm heftig. Na ruim een half jaar 'rouwen' ben ik enorm gaan scharrelen, want ik wilde effe geen echte relatie, maar wel de lol hebben. Nou dat heb ik zeker gehad een tijdje, was enorm goed voor mijn ego. Ik heb een dochter, maar die heb ik daar helemaal buiten gelaten. Juist ook omdat ik wist dat het allemaal niet ging duren, want daar had ik geen zin in. Tot ik mijn huidige vriend tegen kwam. Die ik al heeeeeel lang kende van vroeger. Ook inmiddels gescheiden. Je gaat gewoon wat drinken en dan bloeit het toch op en wel zo serieus dat je denkt 'deze laat ik nooit meer gaan'. Inmiddels al anderhalf jaar stapelverliefd. Ik ben begin 40 nu, dus ja, het kan. En ik ben enorm gelukkig, het is echt een cadeautje. We latten nog, maar zijn wel intens veel samen. Hebben het rustig opgebouwd met alle kinderen, die in het spel zijn. Gaat heel erg goed nu, had wel wat tijd nodig, hoor, maar die namen we ook. Het is niet makkelijk, maar wij zijn twee mensen die overal over kunnen praten, ook de meest lastige onderwerpen. Ik vond het doodeng me weer te binden, maar mijn vriend gaf me alle tijd, claimde niet en juist dat deed het hem ook (mijn vorige vriendjes wilden vaak te snel toch weer te veel van me). En nog een tip: ik zocht helemaal geen relatie, ik wilde eigenlijk even helemaal vrij zijn op het moment dat hij mijn leven binnen stapte. En juist dan komt het op je pad..... :-)))
Wel herkenbaar.

Na mijn scheiding zo'n 4 jaar vrijgezel geweest met her en der wat scharrels tussendoor.

Wat ik achteraf merk is dat ik in die periode 'zoekende' ben geweest naar voornamelijk mezelf!

Van getrouwde vrouw met een gezin, naar alleenstaand en enkel de zorg voor mezelf.

Moest even helemaal opnieuw mezelf 'vinden' in de nieuwe situatie en was dan achteraf gezien onrustig.

Nu alweer ruim 3 jaar een leuke relatie, kwam totaal onverwachts, maar heb hem toch maar 'gehouden' :-)

De tijd was goed, omdat ik toen tevreden was met het single-leventje en niet zo aan het vastklampen was aan: ik wil een relatie
quote:bammetjebamie schreef op 28 september 2012 @ 19:07:

Ik heb vijf jaar om lopen kloten met vele foute vriendjes maar nu is het dan toch gelukt om een goeie te strikken.

Er is nog hoop voor je hoor, als het mij lukt....

Ha Bammie, weer helemaal in love? Lekkah! En dan niet verkloten he (grapje tussen mij en vriendin, met nogal een verleden op dat vlak)
Reiger, klopt helemaal. Nog steeds happy de peppie, nog steeds half in shock hoe dat zo kan lopen:).

Over 13 jaar weet je de eindstand!
quote:Reiger100 schreef op 28 september 2012 @ 20:41:

Ik wist niet dat mijn verhaal hier zo bekend is... Maar ik lees (en schrijf) hier al meerdere jaren en reageer inderdaad altijd als iemand om positieve verhalen vraagt.

Jouw verhaal leest als een Bouquetreeks, vandaar

Dat willen we allemaal, daarin geloven. En dat het dan ook nog gewoon kan, is helemaal geweldig.
Zoetie en Kier, dat is ook mijn ervaring. Stond er niet voor open, of was er iig totaal niet mee bezig. Ik wilde vooral rust na het bedrog van ex. Tijd om op adem te komen en dat ging aardig. En dan komt er iemand onverwachts je leven binnen stappen..en is het gewoon iemand met wie je op alle fronten enorm matcht.

Meteen het BAM-gevoel, waar was jij al die tijd? Tja, dan kun je moeilijk zeggen, kom volgend jaar maar terug, zoals mijn moeder zei. Dus dan maar rustig aan, kijken hoe het loopt.

Zonde om je eigen geluk te saboteren als het zo goed voelt. En al helemaal niet op basis van wat een ex kaput heeft gemaakt.
quote:Julus schreef op 29 september 2012 @ 11:55:

[...]

Jouw verhaal leest als een Bouquetreeks, vandaar

.
Sorry..:)

Face the facts, wie heeft er nou B-reeks nodig als je het Vivaforum hebt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven