Lentekriebels, indian summer

21-08-2012 09:33 2987 berichten
* Openingspost under contruction wegens gebrek aan inspiratie en zonnig humeur *

NickLeeftijdGaan voor kindje nrStartdatumBelangrijke datum ZwangerBijzonderhedenKnorretje28302201011/01/2012!! geboren!!11/01/2012 zijn knorrezoon en knorredochter* geboren. en Ajuparaplu301Juli 2011 8/4/2012 Pluutje is geboren!!Googlette301Mei 201128/03/2012T is geboren!!KSRammel261Mei 201107/05/2012R is geboren!!-Linda77351April 2011 5/9/2012 A is geboren!!! de verrassing is voorbij, we hebben er een lentekriebelmeisje bij!! Thee_graag281Mei 2011-- 19 okt start MMM. Hopelijk 3 december eicelpunctie. Na 2 zwangerschappen, 1 mk en 1 zoontje* met chr.afwijkingMissShopping311Mei 201124/05/2012MissMini is geboren!!ks, 9 weken te vroeg geboren1miep1271Mei 201117/9/2012 miepie is geboren!! It's a girl!Nic1983282Mei 2011 9/6/2012! Saar geboren! PP behoort tot het verleden, een droombevalling!Designed271aug 201125/05/2012B is geboren!!-Visils261April 201102/04/2012C is geboren! -Ivetje281 Mei 2011 10/2/2012Noor is geboren!-Elsie26312Mei 201127/07/2012 Baby J is geboren!!Flitsbevalling!Fabjetan291April 201103/04/2012V is geboren!ksAinodis293Juli 201130/10/201212-4 echo: alles goed!Madame

Jaenette281juli 201110/7/2012B is geboren!!!RiodeJaneiro281aug 201113/8/2012 MiniRio is geboren! Niet geheel vlekkeloos, maar o zo gelukkigblondje29291juli 201126 sep 2012 meisje is geboren! -

Vorige delen;

Deel 1, Lentekriebels

Zwanger de herfst in!

Richting winter

De tweede lente

Het jaar rond!vorige deel
Lieve Elsie, ook van mij een hele dikke heel veel sterkte vandaag en deze is voor je papa
Meiden wij hebben t hele weekend gezellig bezoek gehad en ben er nog niet aan toe gekomen bij te lezen. Ga ik vanavond doen en dan reageer ik wat uitgebreider.

@ afhakers: zie ik net zo als jullie. Snap ook wel dat als je op een zwanger worden topic zwanger wordt je doel is bereikt en je dan misschien niet voor ogen hebt tot in het bejaardentehuis door te blijven schrijven

M'n onderbuikgevoelens zegt bij PP eigenlijk dat ze het vervolg topic gewoon nooit meer heeft gevonden doordat ze nooit internet thuis had. Maar goed misschien zit ik ernaast. Ben bij haar alleen nog zo benieuwd te horen hoe het met haar is gelopen na haar ontslag. Ainodis, las dat joj fb vriendjes met haar bent, misschien de link van dit topic sturen? Of is dat een beetje overdreven van me
Alle reacties Link kopieren
Hahaha miss,

Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen tegen haar via fb.

"hoi PP, wij willen graag weten hoe het met je is na je ontslag. En ik las dat je zo'n last heb van alles tijdens je zwangerschap. He vervelend hoor!

Nou doei! "

Nou is dit wel heel overdreven maar ik vind het wel lastig :-)
accountkiller
Och Lieve Els. wat een klote dagen blijven dit he. Alle herinenringen, details die opeens weer boven komen, emoties die je bijna was vergeten. Ik heb er ook altijd meer last van dan mijn broers. Zo bijzonder dat je kleine baby J vandaag ook kan knuffelen, en extra verdrietig dat je pappa hem niet meer heeft knuffelen. Maar ik weet zeker dat hij glimt van trots, daar waar hij is, en telkens opschept over zijn geweldige kleinkinderen. laat vandaag vandaag zijn en probeer er niet sneller doorheen te komen dan je wilt. het verdriet is goed en mag er zijn, want je hebt veel van hem gehouden en het is onmogelijk oneerlijk dat hij er niet meer is.

Lieve Elsie, ook een heel dikke knuffel van mij. Ga vandaag lekker wandelen met je kindjes. Misschien lukt het dan om je hoofd leeg te maken.

Miss, als PP wel op Facebook kan, kan ze vast ook op internet. Ik denk dat ze niet meer wil. En we blijven toch wel schrijven tot in het bejaardentehuis? Kunnen we kletsen over onze kleinkinderen!

Ik ben met C niet meer bij de huisarts geweest. Ik heb homeopathische druppeltjes en we hebben gestoomd onder de douche. Hij hoest ook een stuk minder. Als het aan blijft houden, bel ik even de ha.

Thee, ik hoop dat de cirkel doorbroken kan worden. Ik heb die ene klas alleen voor Nederlands en daar word ik al gek van. Laat staan de hele week! En je man heeft gelijk. Je eigen kindje gaat voor.

C is voor het eerst bij de gastouder. Weer een lastig momentje met afscheid nemen.. Het komt vast goed.
Els, ik hoop dat je pa van appels hield want er brand hier een hele schaal met appelgeurkaarsjes voor hem!
life ain't a perfect story, write it while you live it
Designed, wat lief van je!

Ik ben op zoek naar een antilekbeker. Iemand goede tips? Een met een zachte speen lijkt me handig voor de overgang van fles naar tuitbeker toch?
Lieve Elsie, je bent in mijn gedachten vandaag. Het is zo moeilijk iemand te moeten missen. Laat het gevoel toe, zoals Google ook aangeeft. Hele dikke knuffel meid

Thee, wat lastig dat je zo'n lastige klas hebt. Gaat het om leerlingen met adhd of ass? Ik hoop dat de deskundige van buiten met goede adviezen komt.

Ik ga straks met miepie naar het cb om haar te laten wegen, vind het best spannend. Ze is nu 2 weken, dus zou minstens op geboorte gewicht moeten zitten.

Vraagje aan de borstvoeders: herkennen jullie het daar je baby last krijgt van bloemkool? Miepie was veel aan het kreunen en drukken zeg maar. Verder merk ik niet echt dat ze last heeft van krampjes. Ze huilde er trouwens niet bij...
Lieve Elsie, veel sterkte vandaag, wat moeilijk is het toch dat dit bij het leven hoort en er te vroeg lieve mensen wegvallen

En wat ontzettend fijn dat we hier zo lief voor elkaar zijn.

Thee, succes vandaag, hoop dat de observator iets voor je kan betekenen.

Vriend heeft een cursus met overnachting. Hij had de overnachting afgezegd zodat hij bij ons kon slapen en ik de nacht niet alleen hoef te doen. Wordt hij gebeld dat het avondprogramma (socializen... Er is geen echte bijeenkomst ofzo) ook bij de cursus hoort en hij daar toch eigenlijk ook wel bij moest zijn. Echt zo belachelijk. Ze overnachten hier in het dorp in een hotel ook nog eens, dus hij is echt superdichtbij en het zou echt alleen om het slapen gaan dat hij er niet is... Vriend zei al dat die cursusleidster vast geen kinderen heeft. Hij heeft nog gezegd hoe de situatie is, baby pas 7 weken, vrouw nog niet hersteld van bevalling en voedingen di anderhalf uur duren, maar het mocht niet baten. Dus hebben we afgesproken dat ik hem bel zodra het mij teveel wordt en dat dit ook kan zijn als ze 'pas' 10 minuten huilt en ik haar niet getroost krijg. Hij komt dan gewoon naar huis, haha! Maar hoop eerlijk gezegd dat het niet nodig is en we een goede nacht hebben zoals we dat meestal hebben en hij dus lekker een nacht door kan slapen.
Lief Designed, toeval wil dat mijn vader dol was op appels en ook altijd een appel bij zich had. Na het ongeluk, toen we zijn kleren kregen hebben mijn zus en ik ook gekeken of er ng een appel in zijn jaszak zat, en verrek! Dus alsof je het wist! Grappig dat dit dus weer deze herinnering terug brengt!

Ik heb zo straks even heel erg gehuild bij mijn zus aan de telefoon. Aanleiding was eigenlijk een valpartij van dochter. Ze zat op een schommel van banden en wilde eraf, wr tellen dan altijd af en dan springt ze in onze armen. Echter, de ondergrond was nat waardoor ik uitglij en val, maar zij dus ook net loslaat en dus ook valt...en ergste, terwijl ze overeind komt krijgt ze keihard nog zo'n band tegen haar hoofd en ik zie het gebeuren maar kan niet zo snel iets doen . Tand door de lip, brullen en alles onder het bloed.. Ik me naar haar groot houden maar thuis mijn zus gebeld en heel hard gehuild, omdat ik zag dat ze viel, band tegen haar hoofd kreeg en ik niks kon doen en vervolgens om mijn lieve papa. Het lucht op maar voel me ook een beetje verdwaasd/ verdoofd...
Ach Elsie, laat de tranen maar lekker stromen hoor.

Hoe gaat het nu met dochter?

Miepie is goed gegroeid! Boven geboortegewicht en al 3 cm langer
Och Els, wat mooi van die appels. En zielige dochter. Laat je tranen lekker de vrije loop en knuffel dochter maar extra.

Miep, wat goed van mieppie, jeej! Trotse mamma ben je dan he

Vis, volgens mij zijn de goedkoopste vaak de beste. verder weet ik het nog niet.

T heeft een slaapdagje geloof ik. Vannacht wat onrustig, maar hij heeft vanmorgen 2,5u geslapen, daarna een uurtje wakker en toen was hij alweer moe en slaapt nu nog steeds. Wil straks even naar de winkel met hem, dus hopelijk heeft hij even genoeg geslapen zo. Haalden de voetenzak voor de joolz van zolder en blijkt dat er nog zo'n alarmdingetje opzit maar even eraf laten halen.
Heej Ladies,

Sorry dat ik zo weinig aanwezig ben. Druk, druk, druk. Cliche maar o zo waar. Veel kraamvisite en veel last van mijn schildklier dus moet zelf regelmatig rusten. Dit was voorzien dus niet echt schokkend maar wel jammer. Zo goed als mijn gezondheid in de zwangerschap was, is het nu helaas niet meer.

Elsie: big hug voor deze dag. Moeilijk hoor.

Iedereen: zwaai zwaai.

Meet: wanneer is de meet?
Miep : hier heeft Noor ook last van bloemkool. Veel kramp geeft dat. Is bekend van alle soorten kool eigenlijk, dus ik geef het voorlopig niet meer,
@Elsie: Sterkte op deze verdrietige dag, waarop je weer even extra stil staat bij het gemis van je pappa. En arme dochter Gelukkig zijn kleine kinderen soms net van elastiek.

@BV: Nooit een relatie gemerkt tussen wat ik eet en krampjes bij Pluutje.
Hoi Lente meiden!

Ik las een paar pagina's terug over het gemis van eerdere mee schrijvers.. maar ik lees nog steeds met jullie mee!

Ik moet zeggen dat het voor mij steeds meer een 'ver-van-mijn-bed-show' werd en daarom niet meer mee schreef.. En zag laatst ook dat ik niet meer in de tabel stond, logisch uiteraard!

Maarrrrrr, mijn trouwdag is bijnaaaa! De laatste maanden zijn echt om gevlogen, en dat zie ik ook als ik naar jullie kindjes kijk, echt sommige zijn al een half jaar! Ik weet nog dat ik voor het eerst reageerde op Aju's topic!

De afgelopen tijd is voor mij wat hectisch geweest, ziekenhuisopname, operatie, lang herstel.. maar ik ga het wel redden voor de bruiloft!

Tipje van de sluier... wanneer de operatiewond helemaal hersteld is, gaan we voor een kindje... dus misschien wordt het dan wat minder een 'ver-van-mijn-bed-show' en zal ik hier af en toe posten..

Toi toi toi dames!!

En hopelijk vonden jullie het leuk dat ik weer even in heb gebroken
Mellie! Wat leuk om van je te horen! Klinkt heftig allemaal, operatie en zo... jeetje zeg! Maar gelukkig dat je wel op tijd hersteld bent voor de bruiloft. En wat heerlijk om naar uit te kijken, zo'n bruiloft. Ik zou het zo weer over doen!

Overigens denk ik dat niemand het gek vind dat je wat minder van je liet horen, jij had immers bewust besloten nu nog niet zwanger te willen worden en dan kan ik me voorstellen dat je niet persé de hele dag over zwanger zijn en babies hoeft te praten. Maar mocht je tzt wat tips nodig hebben, of hier in ronde 2 aan willen haken, of samen met Thee de spanning willen doorstaan, dan ben je natuurlijk weer van harte welkom!
He Mellie!

Wat leuk om van je te horen! En wat een spannende dingen zijn er gebeurd. En gaan er natuurlijk nog gebeuren!

Leuk hoor dat DE datum van het trouwen nu alweer zo dichtbij is.

(en natuurlijk dat jullie voor een kindje willen gaan )
accountkiller
Ach Elsie, je hebt het er afgelopen week nog een paar keer over gehad dat vandaag de datum was. Had er niet meer aan gedacht vanochtend, sorry...

He Mellie, leuk om je weer even voorbij te zien komen! Oei, ook heftige tijd dus achter de rug. Hoeveel weken/dagen nog voor je gaat trouwen? Alle voorbereidingen rond?
Hey mellie, wat leuk om van je te horen. Volgens mij had iedereen begrip voor je besluit niet meer mee te schrijven. Ik had het gister iig niet over jou toen we het over de afhakers hadden.
Hey Mellie! Leuk van je te horen! En wat gaaf dat DE dag steeds dichterbij komt. Fijn dat je op tijd hersteld bent voor je bruiloft!

Enne dat van een paar pagina's terug ging natuurlijk niet over jou he! Bij jou was het bekend dat je eerst ging trouwen dus logisch dat je niets mee te schrijven hebt! Hopelijk verandert dat snel

Rammel, dat geeft toch niet? Je kunt niet alles onthouden!

Aju, kinderen zijn inderdaad net elastiek en dat is maar goed ook! Ze heeft wel de hele ochtend gezegd ".

(Haar naam) is gevallen! Ik ga het aan papa vertellen" maar toen papa eenmaal thuis was dacht ze er niet aan natuurlijk! Maar mama wel

Verder de dag goed doorgekomen, druk met de kindjes maar prima
Mellie, wat leuk! Heb regelmatig nog aan je gedacht meid. Jij hebt toch ook duidelijk aangegeven dat je niet meer actief mee ging schrijven?! Bedoelde jou in elk geval niet met mijn posts hoor!

Wat naar dat je een operatie hebt doorstaan, maar wat fijn dat het weer beter gaat en je bruiloft al weer in zicht komt. Bizar hoe snel alles gaat he. Als je toch weer zwanger wil worden bem je hier zeker weer welkom, en als inbreekster ook altijd

Pf, weer een hysterische namiddag/avond. De hele dag prima, maar vanaf +/- 17:00 is het mis. Laatste 2u ook hysterisch huilen. Nu ligt hij uitgeteld in bed, ik hoop dat hij nog even een uurtje slaapt voor de laatste fles. Verder niet zoveel fut.
Heehey Mellie!! Leuk om je te lezen. Fijn dat het nu weer beter met je gaat! Vervelend dat je in het ziekenhuis hebt gelegen. Maarrrr op naar de grote dag

Het zou leuk zijn als je samen met mij op t wachtbankje komt in december

@Elsie: wat een nare dag voor je!

Verdriet om je vader en dan de kleine meid die valt. Gelukkig was ze het zelf al "vergeten" toen papa thuis kwam.

@designed: lief van je om appelkaarsjes te branden!

@googlette: bah! Huildagen zijn niet fijn denk ik.

@visils: misschien heb ik eroverheen gelezen, maar hoe is het met C gegaan bij de GO? Kon hij wennen aan de nieuwe situatie?

@observatie: het was erg fijn dat ze er was. Ze vroeg me een aantal technieken te proberen. We konden op die manier strepen. Waar is hij ontvankelijk voor en wat werkt niet. Zo zielig als je zeer zwaar ADHD hebt en ouders weigeren medicatie. Ik wil echt niet alle kinderen met ADHD aan de ritalin, maar in dit geval is het echt vreselijk voor het jongetje. Spanningsboog rond 3 (ja jullie lezen t goed) minuten. Dan kun nauwelijk deelnemen aan een instructie, laat staan het geleerde verwerken. Helaas is dit mannetje niet mijn enige zorg.

Ook autisme en meerdere ADHD kinderen maken het moeilijk. Een derde vd kinderen heeft zorgelijk gedrag. Tel daar leerproblemen bij op en je hebt mijn klasje..

Nu stop ik er even over...
Thee, klinkt echt heftig, zowel voor jou als de kinderen zelf.

Hier drukke dag, dus even een
Mellie, wat leuk dat je wat laat horen en dat je mee leest! En bijna de trouwdag! Spannend hoor

Hier eigenlijk goed geslapen. Denk toch dat het komt doordat Noor de fles om 3 uur niet krijgt. De dagen ervoor kwam het zo uit dat ze hem wel kreeg en toen lag ze in bed te kreunen. Nu heeft ze hem niet gehad, maar gewoon om 12 uur, en nu ging het goed de hele nacht. Wel schattig, want ze snurkt soms en ze ligt toch wel heel graag op haar buik of zij. Hebben nu dus ook andere voeding en misschien helpt die ook wel extra. Hoorde haar wel scheten vannacht een keer, maar daar werd ze niet wakker van en poepen gaat ook beter, het is nu al 2 dagen gewoon zacht ipv keutels. En ze heeft ook alweer brood op en gewoon groente enzo en ze heeft nu al 2 dagen niet gespuugd. Wel lekker zo op vakantie met zoveel mensen. We kunnen ook af en toe samen weg en afgelopen week gingen we zwemmen en bleef mijn moeder bij d'r (ze heeft de hele tijd liggen slapen toen haha!). Gisteren zijn we met de fiets naar het strand geweest, vond ze prachtig zo in haar stoeltje de koningin op haar troon hoor! Op het strand is ze in de draagzak gegaan en dat ging ook wel goed. Daarna lekker in een strandtent gezeten en ze heeft zich prima gedragen. Lekker in de kinderstoel, bierviltjeshouder als speelgoed gebruikt en ze heeft er toch zeker wel 1,5/2 uur gezeten zo! Daarna op de fiets terug en toen begon het wat te regenen haha! Bolleke nat, maar ook dat vond ze geen probleem. Heerlijk kind eigenlijk deze hele vakantie al. Gaan slapen is ook al geen enkel probleem. Overdag niet en 's avonds ligt ze vaak nog even wat te murmelen, maar dat word dan steeds zachter en dan valt ze in slaap. Hier dus alles lekker!

Owja, gisteren was zo grappig en zielig tegelijk. Ze gaat soms ineens huilen als ze mijn broer ziet hihi. Gisteren kreeg ze haar groentehap en mijn broer deed net of hij het ging opeten. Ze zat hem echt aan te kijken zo van "wat doe jij nou?!". Lipje begon te trillen en ja hoor...ontroostbaar huilen! Echt met dikke tranen en snikken. Ze zat een uur later nog dat er soms ineens nog zo'n snikje in schoot. Wat nou het probleem was, geen idee. Maar mijn broer schaamde zich dood

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven