Entertainment alle pijlers

Jut en jul

03-10-2012 22:46 57 berichten
Ik zag vandaag deze website en ik vond het echt enorm grappig: in het wild gefotografeerde gelijkgekleden.

http://birgitk.home.xs4all.nl/jutenjul.htm

Ik zou zelf echt nooit als jut en jul over straat gaan. Maar blijkbaar zijn er best veel mensen die daar geen moeite mee hebben of dat zelfs expres wel doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Splinter02 schreef op 03 oktober 2012 @ 23:26:

[...]

Misschien merkt ie het niet eens.Vast niet want de jas was iig herkenbaar.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Stel je voor dat ie bij de ene vrouw ineens de verkeerde jas pakt.. Oeioei

Ik zie in dit soort mensen altijd een stel, dat al jaaaren bijelkaar is, lief en leed gedeeld hebben, de kinderen groot en de deur uit en nu (eindelijk) samen sportief genieten van de oude dag. Dat vind ik een mooie gedachte en daarom vind ik het ook mooi.

Maar aan de andere kant komen er ook een stel jongere stellen voorbij..
Later is nu
Ik vind het schattig. Het zijn ook allemaal van die sportieve ANWB jasjes. Moet ook wel een beetje, wan iets anders is niet uniseks. Ik vind overigens de foto's van de jongeren met identieke poncho's en wetsuits niet helemaal bij de rest passen. Dat zou Modusman en mij ook zomaar kunnen overkomen als we een surfcursus gaan doen of ergens opeens een hoosbui en een Xenos treffen.
quote:tequilavixen schreef op 03 oktober 2012 @ 23:00:

De fotograaf zet in zijn introductie dat hij de mensen altijd vraagt waarom ze hetzelfde dragen maar komt daar nergens meer op terug. Jammer want juist dat zou ik interessant vinden.

Dat vroeg ik me ook af! De meeste foto's zien er ook niet uit alsof hij ze gesproken heeft.

Ik vind het vreselijk maar wel aandoenlijk

Zou er zelf toch wel voor waken dat je niet dezelfde (regen)jas hebt. Of dezelfde fiets! Dat vind ik toch ook wel suf
Im the root of all thats evil but you can call me cookie
quote:dreamer schreef op 03 oktober 2012 @ 23:28:

Stel je voor dat ie bij de ene vrouw ineens de verkeerde jas pakt.. Oeioei

quote:Ik zie in dit soort mensen altijd een stel, dat al jaaaren bijelkaar is, lief en leed gedeeld hebben, de kinderen groot en de deur uit en nu (eindelijk) samen sportief genieten van de oude dag. Dat vind ik een mooie gedachte en daarom vind ik het ook mooi.

Dat bedoel ik!

quote:Maar aan de andere kant komen er ook een stel jongere stellen voorbij..

Zijn dat niet meestal de mensen met matchende regenpakken? Dan vind ik het minder 'erg'.

PS. Ik krijg dat quoten hier op viva een beetje onder de knie! <trots>
Nee.. juist dezelfde t-shirts. En dezelfde rockband, oké, maar hetzelfde rode shirt met streepje? Nah
Later is nu
Goed van je OJNJ
Later is nu
Haha, dankje

Die rockband-kinders vond ik wel zoet. Kreeg het idee dat ze voor hun derde afspraakje samen naar hun favoriete band gingen ofzo.

Eén en ander doet me wat denken aan Exactitudes
Haha, goeie fotoreeks.

Ik herken verschillende subtypes!

De grootste groep is die van de sportiefachtige wind-/regenjassen. Die lijken sowieso allemaal op elkaar. Er horen vaak ritsachtige broeken en wandelachtige schoenen bij, liefst in kleuren die niet combineren of onzichtbare tinten. Comfortabel, maar zo fantasieloos. Ik krijg het er soms echt benauwd van.
quote:nouschi schreef op 03 oktober 2012 @ 23:16:

[...]

Ah je bent er al, gelukkig! en ik loop niet eens in dezelfde kledij als Vrind.
Ik heb zelf een hekel aan jut-en-lul lopen. Manlief boeit het niet en hij verkleedt zich niet. Ik eigenlijk ook niet, zeker niet als ik het eerst aangekleed was.

Bij de stelletjes vind ik het ook wel soort van schattig. Zo kunnen ze elkaar makkelijk terug vinden als ze op stap zijn.

Ik merk zelf wel, dat ik mijn kinderen vaak in soortgelijke kleding laat lopen. Vandaag hebben ze onbewust een rood shirt en een spijkerbroek aan. Niet hetzelfde, maar lijkt wel er op elkaar.
Home is where your wifi connects automatically.
unisex

Kledingstijl die populair werd in de jaren zestig en zeventig. Kleding voor man en vrouw! Onderdeel van de emancipatiebeweging. Onderhand is het verschil tussen mannen en vrouwenkleding steeds meer komen te vervallen.
Hahaha die foto's en zo herkenbaar!

Jammer dat er geen antwoorden van de mensen bij staan waarom ze dat doen.

Vraag me trouwens ook regelmatig af waarom veel oudere mensen(mannen en vrouwen) zich zo vaak helemaal in beige/kaki hullen.

Die kleur staat ook zowat niemand en zeker oudere mensen die al wat bleek zijn niet.

Af en toe lijkt het alsof ze op safari gaan...

Wie heeft er een oma/opa aan wie je het kan vragen?

Mijn oma doet er niet aan mee die draagt kleuren en zwart.
quote:-nora- schreef op 03 oktober 2012 @ 23:40:

[...]

Dat vroeg ik me ook af! De meeste foto's zien er ook niet uit alsof hij ze gesproken heeft.

Ik vind het vreselijk maar wel aandoenlijk

Zou er zelf toch wel voor waken dat je niet dezelfde (regen)jas hebt. Of dezelfde fiets! Dat vind ik toch ook wel suf In our defence: die fietsen zijn bijna nieuw en waren goedkoop... Wilde dan overigens wel gelijk een matching trainingspak aanschaffen en matching ANWB-jassen, maar toen keek mijn man zo: dus ik denk dat dit niet gaat gebeuren....
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
quote:blijfgewoonbianca schreef op 03 oktober 2012 @ 23:05:

Het zijn wel allemaal er-op-uit mensen.

Is toch net even anders dan een dagje stadten.

Ik kan me voorstellen dat wanneer je spullen aanschaft voor dingen die je niet vaak doet ( met een poncho in de regen lopen bijv. ) dat je dan minder let op of het mooi is.

Als ik een fleecetrui aan zou moeten schaffen vanwege een bepaalde reis dan zal het mij ook een biet zijn als die van mijn vent dezelfde kleur heeft.

ja dat viel mij ook al op. Maar dan nog. Mijn man en ik gaan er ook wel eens op uit, zogezegd. Dan dragen we ook vaak allebei een zeer fashionable fleecejack, maar echt niet een uniseks exemplaar. Waarom ook....er zijn zoveel wandeljacks te koop, waarom precies dezelfde kopen?

Maar ach, verder stoor ik me er niet aan. Het is inderdaad een soort van schattig dat mensen zo met elkaar vergroeid zijn dat ze dezeflde smaak hebben.
Zou hij al die mensen toestemming gevraagd hebben? Sommigen staan er geposeerd op, maar de meesten lijken 'stiekem' gefotografeerd.
oja, mensen met matchende fietsen zie ik ook vaak. De man heeft dan wel meestal een kaarthouder op het stuur en de vrouw een fietstas met proviand. Hoezo rolpatroon?

Mijn broer had ooit een überburgerlijk vriendinnetje en met haar heeft hij ook matchende fietsen gekocht. Geen trainingspak gelukkig, het was uit voordat ze die aanschaf hadden gedaan.
Hij was vanmorgen op radio 538 waar hij een toelichting gaf.
quote:dolfje schreef op 04 oktober 2012 @ 08:01:

Die kleur staat ook zowat niemand en zeker oudere mensen die al wat bleek zijn niet.

Mijn oma doet er niet aan mee die draagt kleuren en zwart.Op een bepaalde leeftijd boeit het veel mensen niet meer zo denk ik. Wij zijn allemaal veel meer opgegroeid met mode en de grillen er van, ik denk dat de oudjes dat veel minder hebben.
Stressed is just desserts spelled backwards
Ik vind het vertederend.

Echtparen die elkaar van haver tot gort kennen en er helemaal niet om geven hoe ze er uit zien, lekker sportief in de buitenlucht. En gelijk hebben ze.

Manlief en ik (52 en 53) gaan al dicht naar de leeftijd van veel van de gefotografeerde stellen toe. Toch dragen wij nooit dezelfde kleding. Nog niet

De regenponcho's, rockband-tshirts en wet suits vind ik er niet zo tussen passen.
quote:dolfje schreef op 04 oktober 2012 @ 08:01:

Hahaha die foto's en zo herkenbaar!

Jammer dat er geen antwoorden van de mensen bij staan waarom ze dat doen.

Vraag me trouwens ook regelmatig af waarom veel oudere mensen(mannen en vrouwen) zich zo vaak helemaal in beige/kaki hullen.

Mijn oma doet er niet aan mee die draagt kleuren en zwart.

In die foto zijn meer babyboomers, dus als die al opa en oma zijn dan zitten de kleinkinderen nog niet op het Viva-forum waarschijnlijk :P Mijn grootouders zijn ook niet van de kaki, maar juist van de nette kleding. Mijn oma is ook de enige die het woord 'pantalon' gebruikt, ipv broek :D (Nu draagt ze ook wel echt pantalons)

M'n ouders dragen geen kaki, maar het scheelt weinig. Ze hebben wel van die windjacks, eentje heeft zelfs een markeerstift gele

Heb het er wel es met m'n pa over gehad en toegegeven, hij heeft het waarschijnlijk wel warmer dan ik in mijn stoffen jas met dubbele rij knopen
Im the root of all thats evil but you can call me cookie
Ik zag deze foto en moest meteen aan dit topic denken.

Mila Kunis en Ashton Kutcher
quote:Beng schreef op 04 oktober 2012 @ 11:19:

Hij was vanmorgen op radio 538 waar hij een toelichting gaf.Zei die dan?
Het gaat zo te zien alleen om regenjasjes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven