Gezondheid alle pijlers

het universum wil me niet in de sauna hebben :P

15-10-2012 11:00 22 berichten
Ok even van me af klagen hoor!

Stom lijf. Eerst had ik een ontsteking in mijn been en mocht niks, daarna kreeg ik een schimmelinfectie door de antibiotica. Nu eindelijk infectievrij en een dag tijd om naar de sauna te gaan, kan het wederom niet want ineens ben ik ongesteld (heb mirena dus dat is al meer dan een jaar geleden geweest dat ik dat was).

Come oooon!
Alle reacties Link kopieren
vervelend! maare...je kan als je ongesteld bent gewoon naar de sauna hoor. ik gebruik dan een softcup (op de zeldzame keren dat ik met vriendinnen ga, ben niet echt een sauna fan). dan ziet ook niemand een touwtje hangen. ik weet alleen niet helemaal zeker of je dit kan gebruiken icm een spiraaltje. en ach... anders ga je toch over 2 weken.
Wacht een weekje, het is nu niet anders!
Ik gebruik gewoon een tampon hoor, hou dan mijn handdoek beter om en overal verder een badjas.
haha ik wacht al een maand :P. Een weekje... dat is het lastige, het kan zomaar drie weken duren, die menstruaties van mij zijn zo onvoorspelbaar (vandaar die mirena). Softcup... ga ik eens googlen!
quote:zusenzoo schreef op 15 oktober 2012 @ 11:04:

Ik gebruik gewoon een tampon hoor, hou dan mijn handdoek beter om en overal verder een badjas.ik ben niet ongesteld genoeg voor een tampon.. tis een kwakkelmenstru
Joh wat vervelend..

Als ik ongesteld ben vind ik juist warmte het lekkerste wat er is. Maar geen leger aan tampons en softcups zou zorgen dat ik me zeker genoeg voel om dan naar de sauna te gaan. Ik zou veel te bang zijn om door te lekken of niet hygienisch te zijn.

Maar het gaat vanzelf weer voorbij en die saunadag die komt er wel hoor TO!

ps: Hou je er ook rekening mee dat het momenteel in verschillende regio's herfstvakantie is? Het is dus misschien wat drukker bij de sauna?
Gewoon het touwtje om je tampon laten zitten. Door het bubbelbad zakt ie wel wat (aangezien het een k.menstruatie is) en dan kun je hem zo verschonen.
Mini tampon en het touwtje kortknippen, gaat helemaal goed
Even wat beppies halen of gewoon tampons en dan het touwtje afknippen (wel een klein stukje overlaten).
Liever elitair dan een pauper!
ik heb geen ervaring met tampons, ben er licht allergisch voor, net als voor maandverband.

Die cups zien er wel ingewikkeld uit.. haha ik zie me al uren klooien.

Accepteren en loslaten. De plee schrobben en afwassen en wie weet zakt de menstru straks wat af en kan ik alsnog gaan.
Volgende x beter
Ik ben niet ongesteld genoeg voor een tampon? Wat gebruik je dan? Katoenen luiers?
Tegenwoordig bestaat er ook zoiets als maandverband, inlegkruisje..
Gewoon de (dikste) tampon gebruiken en het touwtje naar binnen frummelen.
quote:riekie84 schreef op 15 oktober 2012 @ 12:44:

Tegenwoordig bestaat er ook zoiets als maandverband, inlegkruisje..En die plak je vast met een plakbandje?
hahah ik heb een visual!

Nou die cups zijn naar want ik heb spastische bekkenbodemspieren.. wie weet krijg ik hem er juist in, ik weet niet hoe dramatisch het wordt om het eruit te krijgen lol.

Vrijdag weer een kans! voor nu: bedankt voor het aanhoren, de tips.. ik accepteer en laat losss :D
Ik heb ook zin in de sauna, maar ben momenteel erg druk en volgende week ongesteld, en krijg ergens daarna alst goed is weer een lisexcisie (of n biopt en/of conisatie..gyneacologische ingreep dus) dus kan dan ook minimaal een maand weer niet ivm bloedverlies (tampons mogen in die periode niet) en infectiegevaar. Balen!
quote:riekie84 schreef op 15 oktober 2012 @ 12:44:

Tegenwoordig bestaat er ook zoiets als maandverband, inlegkruisje..Je weet toch dat de plakstrip in je slip moet he... en niet tegen je vagijn? Hoe ga je nou in de sauna zitten met een maandverbandje dan??
quote:waarbij schreef op 15 oktober 2012 @ 16:11:

[...]

Je weet toch dat de plakstrip in je slip moet he... en niet tegen je vagijn? Hoe ga je nou in de sauna zitten met een maandverbandje dan??ductape
Tampon erin en touwtje in je muts wegdrukken.

ik heb het 1 x gedaan, voelde mij wel minder op mijn gemak en zat het wel te controleren, maar hij bleef goed verstopt in mijn muts.

( De muts op mijn hoofd uiterraad )
Ik doel op de reactie van mosdef, die pretendeert dat TO niets kan gebruiken omdat ze niet ongesteld genoeg is voor een tampon.. hij/zij heeft het niet over de sauna.. maar over gewoon in het dagelijks leven .. nou ja, wat een uitleg ook .. snap 'm zelf ook niet meer :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven