Lekkere wijn
dinsdag 16 oktober 2012 om 18:00
Ik zoek voor een etentje een lekkere rode wijn. Ik heb er zelf de ballen verstand van . Mijn vriendin die komt eten houdt van zoet of kruidig, maar niet van te " sterk", wat dat dan ook mag betekenen.
De prijs, tot 10 euro per fles. Dat zou toch moeten lukken?
Heeft iemand tips?
( ik kan het haar ook vragen, maar ik vind het leuk om zelf iets te kopen).
De prijs, tot 10 euro per fles. Dat zou toch moeten lukken?
Heeft iemand tips?
( ik kan het haar ook vragen, maar ik vind het leuk om zelf iets te kopen).
dinsdag 16 oktober 2012 om 18:09
dinsdag 16 oktober 2012 om 18:45
quote:very__cherry schreef op 16 oktober 2012 @ 18:11:
Voor een euro of zes kun je een fles schitterende Merlot kopen, een zeer prettige allemansvriend wijn die iedereen wel lekker vindt.
Merlot is een druif en dat zegt dus helemaal niets.
De ene wijnboer maakt van merlot een prachtige wijn terwijl een andere een smerige brouwsel produceert. Bovendien wordt merlot over de hele wereld gebruikt en je kan nu eenmaal niet een Franse wijn met een Chileense vergelijken.
Voor een euro of zes kun je een fles schitterende Merlot kopen, een zeer prettige allemansvriend wijn die iedereen wel lekker vindt.
Merlot is een druif en dat zegt dus helemaal niets.
De ene wijnboer maakt van merlot een prachtige wijn terwijl een andere een smerige brouwsel produceert. Bovendien wordt merlot over de hele wereld gebruikt en je kan nu eenmaal niet een Franse wijn met een Chileense vergelijken.
dinsdag 16 oktober 2012 om 18:47
Voor lekkere wijn ga je niet naar de supermarkt, maar wandel je langs de meest stoffige wijnwinkel die je kunt vinden. Je legt precies uit wat je wilt en hebt vaak nog goedkoper dan in de supermarkt een wijn die veel lekkerder is!
Goede wijn hoeft zeker niet duur te zijn, in Frankrijk heb je in de supermarkt vanaf een euro de liter al wijn. En de wijn is daar vanaf een euro of 3-4 al erg lekker!
Voor 10 euro heb je in nederland zeker een goede fles!
Vaak heeft een slijter een huiswijn die meestal erg toegankelijk is en cheap.
Goede wijn hoeft zeker niet duur te zijn, in Frankrijk heb je in de supermarkt vanaf een euro de liter al wijn. En de wijn is daar vanaf een euro of 3-4 al erg lekker!
Voor 10 euro heb je in nederland zeker een goede fles!
Vaak heeft een slijter een huiswijn die meestal erg toegankelijk is en cheap.
dinsdag 16 oktober 2012 om 20:50