Rammelaars- deel 6

07-03-2012 13:55 2160 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdStartdatumN.O.D.Zwanger!Uitgerekend?BijzonderhedenBarbabientje8130Augustus 2011 Bevallen...!!!!Een Zoon..!!!Zeelinde27Eind 2011/begin 2012Bevallen..!!een dochterBlacheflor23Over een jaar of 2/3Mommy12327Maart2012BevallenEen zoon..!!Jomi27Voorjaar 2013Italiagirl28Maart/April 2012bevalleneen zoonVeliene27Januari 2012Zondag 1 AprilNeweve21Hopelijk voor de 4 jaarPaddle22(Hopelijk) binnen 3 jaarMuisje423Januari 2012bevallen..!!een DochterMrsKrijgsman30Maart 2012bevallen!een zoonSouffle27November 2011Bevallen..!!een ZoonLovelylady8923Juni 2012Boekenlegger024Mei 2013Twinklinstar24Januari 2013Haazz26Mei 2012Tulpje8823liefst binnen een jaarOrzoo232014/2015

In navolging van "Rammelende eierstokken- deel 1 t/m 5" is hier het nieuwste deel van onze avonturen..!!!

Een heerlijke plek om verder te kletsen over het ompraten vd mannen, zwanger willen worden en -zijn, NOD's etc etc. Hopelijk veel cheerleaders in de tabel.

Wil je er ook in (tabeltechnisch gezien) maak je gegevens dan vetgedrukt ben je mobiel dan je gegevens in hoofdletters.

MeelezerTs zijn ALTIJD welkom om mee te schrijven!
@muisje: van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter..!!! Geniet er lekker van..!!!
Gefeliciteerd Muisje! Geniet van je dochter en zorg goed voor jezelf!

Hier gaat alles goed. Zoon doet het super. Nachten ook vrij rustig, dus nog niet echt slaapgebrek. Herstel echt wonderbaarlijk van de keizersnee. Mensen vinden het allemaal te snel en werd de tweede week beetje moe van iedereen die vond dat ik rustiger aan moest doen. Nu hebben ze wel door dat het echt zo goed gaat, dus minder gezeur. Zoon blijkt verborgen reflux te hebben en heeft nu medicatie en is een stuk blijer hierdoor. Dus ben blij dat we gelijk al na twee weken aan de bel hebben getrokken!

@Mommy: ja ben blijkbaar vrij nuchter, want mensen schrikken wel van het verhaal en dat ik er ook zo makkelijk over praat. Ach ja, mijn zoon was het belangrijkste en die is gezond!

Spannend Zeelinde nog maar paar weekjes: aftellen kan echt beginnen! Ben je er al klaar voor? Vond de laatste week pas het langst duren toen ik overtijd ging. Want de weekjes ervoor was ik meer gericht op de uitgerekende datum en had ik nog van alles te doen.

Mommy en Italiagirl: nog maar 10 weekjes en dan is het alweer kerst. Wauw, wat gaat die tijd snel zeg! Wanneer ga je met verlof Mommy? Hoever zijn jullie met de voorbereidingen?

@De rest:
@Twinklin, Hier gaat het goed, en met jou?? Ik heb foliumzuur van de kruidvat eigenmerk. Zijn hele kleine pilletjes en heel gemakkelijk in te nemen. Ik ben nog steeds niet zwanger en moet al bijna weer om een nieuw potje foliumzuur

@Italia, wauw 30 weken alweer, wat gaat de tijd snel zeg!

@Mommy, Dat is balen inderdaad. Hoop dat het netjes word opgelost door de winkel. Wat lekker zeg een weekendje weg! Waar gaat de trip naar toe?

@Soufle, wat fijn dat de nachten ook goed gaan. Is toch wel fijn dat je zelf ook redelijk kunt doorslapen. Fijn dat het met je zoontje nu beter gaat door de medicijnen!

@Hier, gaat het wel goed. Morgen is mijn NOD weer, maar ik hoop er niet veel op deze ronde (een paar dagen voor ovulatie voor het laatst gevrijt en daarna niet meer vanwege omstandigheden). Maar heb nog geen aanwijzingen op een eventuele menstruatie, maarja dat was vorige maand ook niet. We wachten dus maar af. Pffff ik hoop het zo...
Lovely: balen dat het nog niet gelukt is. Is het prive iets rustiger geworden? Je opa was toch ziek? Hoe is het met hem?

Met mij gaat het goed... Aan het aftellen tot ik ook aan de foliumzuur mag ;) net begonnen met de studie en dat is lekker druk. Desondanks rammelt het net zo hard door...
@ soufflé. Fijn dat het zo goed met jullie gaat. Voelt zeker heel anders nu jullie zoon er is. Qua verantwoordelijkheid etc. Qua bevalling hoor je dat wel vaker. De vriendin van mijn broer heeft ook een super heftige bevalling gehad en op het einde moest er snel ingegrepen worden ivm baby nood. Waar zij normaal absoluut niet nuchter is, was ze dat toen wel. Alles voor je kind!!!!

@ lovely. Ondanks dat je zelf weinig hoop hebt, duim ik voor je!!!! Ik snap hoe je je voelt! Had daar zelf ook best last van toen wij bezig waren.

@ twinklin. Bevalt de studie goed? Vind je het leuk?

@ mommy. Is het gedoe omtrent de meubeltjes nog opgelost?
@Twinklin, Lief dat je er naar vraagt. Maar hij is helaas twee weken geleden overleden.. Dat was net in mijn vruchtbare periode, en ik had toen weinig zin zeg maar. Hebben het wel een paar dagen voor mijn ovulatie gedaan dus het zal wel niets worden (al blijf ik positief, je weet het immers nooit) Ja leuk hé dat aftellen! En hoe bevalt de studie? Ach ja wel fijn dat het lekker druk is dan gaat de tijd ook snel :-)

@Italia, dank je!! Hopelijk werkt het duimen..

@hier. Heb enorm veel last van mijn rug. Op dit moment wat minder want heb vanochtend een paracetamol ingenomen. Dus blijft nog spannend.. want heb ook altijd last van mijn rug als ik ongesteld moet worden.. Buiten dat, heb ik nergens last van, maar ja dat had ik vorige maand ook, toen kwam het ook totaal onverwachts.We zullen het zien...
Lovely: Wat triestig van je opa. Veel sterkte. Ik hoop dat er toch wat is blijven plakken hoor. Ik duim voor je.
Dank je wel Paddle. Ik hoop het ook :-) Lief dat je ook mee duimt voor me! Hoe is het verder met jou?

@MrsKrijgsman, hoe is het eigenlijk met jou?
@lovely: Heel veel sterkte met het verlies van je opa.

Met mij gaat alles prima. De babykamer is klaar op de meubeltjes na, maar die komen volgende week woensdag.

Heb helaas weer het last van het zuur en heb het sneller benauwd nu. Heb daar vanwege mijn astma/bronchitis al sneller last van.

Maar voor de rest mag ik niet klagen.
@ lovely: gecondoleerd! Kan me voorstellen dat je dan rond die periode niet zo bewust ervoor bent gegaan, maarja ze zeggen soms ook weleens dat het helpt om er niet teveel mee bezig te zijn.. Wie weet... Zal blijven duimen! Hoeveelste ronde is het nu voor jullie?

Studie is wel erg leuk en leerzaam, maar ook een hoop werk. Moet wel op mijn werk de knop nog even omzetten, dat ik daar echt weer ga leren en niet alleen nog maar gediplomeerd medewerker ben...
@ lovely. Gecondoleerd. Ik kan mij goed voorstellen dat je hoofd er dan niet echt naar staat.

@ krijgsman. Wow, wat zijn jullie snel met de voorbereidingen. Geeft wel een fijn gevoel he als je bepaalde dingen al af hebt? Heb ik wel tenminste. Ik hou zelf de dingen graag in de hand, en als ik dat soort dingen op het laatst doe ben ik bang het niet meer te kunnen oid. Balen van je benauwdheid! Zit de baby ook tegen je longen aan?

@ twinklin. Fijn dat de studie je goed bevalt! En het lijkt mij idd ook wennen. Ineens zit je weer in de schoolbanken.

@ hier. Vanavond weer controle bij de gyn en 29 oktober een groei echo. Ben ook benieuwd hoe hij nu ligt, heb het gevoel dat hij nog steeds door mijn hele buik aan het zwemmen is

Vanaf morgen is er een Europese markt in onze woonplaats. Yes! Dat worden poffertjes eten en stroopwafels kopen Ga ook even bij de Duitse kraam langs, want die hebben ook lekkere koekjes.

Verder hebben wij ook bijna alles in huis. Gisteren zelfs kraamverband gekocht. *slik* Moeten nu alleen nog slabbertjes, een voedingskussen en ik wil een draagdoek bestellen. Het merendeel van de kleding (incl maat 62) en de lakentjes en dekens zijn nu gewassen en gestreken. Geeft een fijn gevoel. Op die manier kan ik de laatste weken gebruiken om nog wat extra dingen in huis te poetsen, zoals de keuken kastjes en onze kledingkast. En alles lekker rustig bijhouden.
@lovely: gecondoleerd met het overlijden van je opa. Wat verdrietig. En inderdaad, dan staat je hoofd wel naar andere dingen.

Ons weekendje weg gaat naar Brugge, in Belgie.

@souffle: morgen over 5 weken is mijn laatste werkdag voor mijn verlof. Kijk er nu ook wel steeds meer naar uit

Voorbereidingen gaan best goed, alleen loopt het nu even vast met de babykamer (zie verderop). Maar ben al bezig met kleertjes wassen en strijken en ga binnenkort nog met mijn moeder shoppen. Komt allemaal goed!

@italia: geniet alvast van de Europese markt!! En kraamverband....tja...dat zit ook in mijn kraampakket ja....bleh...Fijn dat je al zoveel klaar hebt! Succes bij de gyn vanavond!

@ de rest:

@hier: het probleem met de commode is niet opgelost. We hebben gebeld en de missende onderdelen worden opnieuw besteld en dit kan tot 4 (!!!) weken duren....baal er zo van! We kunnen nu dus niet echt vooruit met de kamer. Ik ga wel verder met kleertjes enzo wassen en strijken, want de kast is wel klaar. Probeer me er ook niet te druk om te maken, want dat helpt toch niet. En het ledikantje is gelukkig ook klaar, dus baby kan slapen als ie eerder komt...:)

Werkweek zit er qua afspraken gelukkig alweer op. Morgen lekker thuis nog beetje doen voor het werk en verder met de babykleertjes en onze kleerkast uitruimen (hard nodig!).

En dan vrijdag lekker weg met mommyman!

Nu nog maar 20 werkdagen tot mijn verlof! Jihoe!
@Mommy: Jullie komen mijn kant op! Ik woon daar namelijk heel dicht bij .

Vervelend zeg dat gedoe met het kamertje.

@italia: Bijna klaar met de uitzet. Waw, jij en mommy hebben gewoon bijna een baby in jullie armen.

@Lovely: met mij gaat het goed. Niet veel speciaals te melden op babygebied.
@Italia: Veel plezier bij de europese markt vandaag...!!!

En de baby zat tijdens de 20 weken echo als buddha.

In kleermakerszit op mijn blaas met zijn hoofd naar boven.

En aangezien ik klein ben duwt hij voor mijn gevoel inderdaad alles riching mijn longen.

Heb er met stukken lopen, zoals de hond uitlaten best snel last van. Maar zolang de kleine het naar zijn zin heeft vind ik het best

@Mommy: heerlijk hoor bijna verlof, enne nu nog maar 19 dagen.

@hier: Zwager heeft gisteren de schuifdeuren afgelakt. Nu alleen de plinten en het deurframe nog. Dan nieuwe kasten voor onze slaapkamer (gewone ikea ladekasten) en dan kan onze kleding ook weer de kast in.

Die hingen/lagen namelijk in de kast in de babykamer.

Leek me niet handig om elke ochtend daar de baby voor te storen.

Fijne dag allemaal..!!
Hoi Dames!

@lovelylady: en? ongesteld geworden?

@mrskrijgsman: hoe gaat het bij jou? Hoe ver ben je nu? Ben je al aan het aftellen tot je verlof? :-)

@italia: wow al 30 weken, nu gaat het aftellen beginnen! Zo jammer dat je via internet iemands buik niet kan zien, ben wel erg benieuwd. Hoe is het om zwanger te zijn in een ander land, zonder je (eigen) familie?Heb je daar weleens last van?En zijn de poffertjes en stroopwafels al binnen?

@mommy: ook al 30 weken! Jullie gaan hard! Wat balen dat je zo lang moet wachten op die onderdelen voor de commode! Maar gelukkig komt het nog wel ruim voor je uitgerekende datum. Wordt het mooi en naar je zin?

Ik ken veel mensen die pas in hun verlof aan het kamertje beginnen, en als de baby dan besluit met 37 weken te komen, zijn ze nog niet klaar. Dat vind ik altijd een beetje vreemd. Maar misschien ook wel lekker als je zo relaxt in het leven kan staan. Zo ben ik in elk geval niet, ben een stresskip en controlfreak.

@twinklinstar: ik zag je ook al voorbij komen op een ander topic, je heb de rammels behoorlijk te pakken he :-) Ik hoop dat de opleiding snel gaat, maar als je het druk hebt zal dat vast zo zijn.

@muisje en souffle:hoe gaat het met onze kersverse moeders?

@zeelinde: lees je af en toe nog mee? Nog even en jij sluit ook je baby in je armen!

@paddle: nog nieuws op het huizen of werkfront? en deed je nu nog iets met dat diabetes gebeuren waar je je eindstuk over gemaakt hebt?

@neweve: hoe gaat het bij jou? druk met de studie?

@boekenlegger: je bent rustig, hoe is het bij jou?

Ik ben ook erg benieuwd hoe het gaat met Veliene.. Wat een jaar...

En nu: pas op *egopost!*

ik word gewoon GEK van mezelf. Ik heb het hartstikke druk met mn opleiding, waardoor ik amper tijd heb om het huis schoon te maken en al helemaal geen tijd heb voor mijn vriendinnen maar ondertussen speur ik elk topic af op het forum over zwanger worden, en kriebels etc etc. Zag net iets voorbij komen over davitamon met visolie, dus hup dat ook weer even gegoogled. Vandeweek ook even een site bezocht over 'zwanger worden'. Ik wist alles al wat er stond 'natuurlijk', dat kan haast niet anders als je al 6 jaar rammelt. Maar wat me tegenstond was het taalgebruik, het leek wel een site voor 10-jarigen, zo simplistisch.

Ik heb onlangs babyspullen gekregen van een dierbaar iemand, en dat lijkt wel naar me te roepen. De condooms zijn bijna op en eigenlijk vind ik het wel prima zo. En ondertussen wil ik niet teveel tegen jomiman zeggen.

Ik hoop dat jullie ondertussen ook niet gek van mij worden, maar ik kan het nergens anders kwijt. Ik durf het zelfs niet zo tegen mijn vriendinnen te verwoorden, bang dat ze me voor gek verslijten. Ik denk dat het 6 jaar wachten zn tol begint te eisen...

*egopost uit*

En wat een weer he, het is echt herfst! Iedereen een fijne dag! Zwaai zwaai
Jomi: ik heb de rammels zeker te pakken, maar jij ook zo te lezen!! Moeilijk he als je weet dat je moet wachten, maar je gevoel zegt dat het gewoon moet doen!

Ik zit ook tussen het leren door steeds op het forum en andere sites te lezen.. *zucht*
@twinklinstar: ja het rammelt ook wel maar waar ik gek van word is dat ik zo onzeker ben. Aan de ene kant denk ik: als ik dan zwanger word, ben ik dan uitgerekend. Aan de andere kant denk ik dan: aahhh dan heb ik een kind waar ik 24/7 aan 'vast' zit voor altijd! Ik heb af en toe het gevoel dat dit lange wachten van mij helemaal niet goed is geweest. Doordat ik nu ouder ben en jomiman het altijd over de nadelen had ben ik die zelf ook gaan inzien. En bijna al mijn vriendinnen en zijn vrienden hebben kinderen dus ik zie goed wat het inhoud. Dat is toch anders als dat het voor jezelf nog een abstract beeld en fantasie is.

Maar niemand weet hoe het is totdat je het zelf meemaakt, het blijft een sprong in het diepe, hoe gepland of gewenst ook. Misschien moet ik ook maar eens van de duikplank in 2013 :-)
@jomi: Ik ben nu 23 weken en moet nog wel even tot mijn verlof. Ik ga namelijk pas halverwege januari met verlof.

Vond 2 weken langer na de bevalling thuis blijven belangrijker dan 2 weken eerder thuis zitten.

Anders had ik ivm adv dgn enz. al vanaf de kerst thuis gezeten.

@italia: Heb je je al misselijk gegeten aan poffertjes..????
Dank jullie wel allemaal.

@Mrskrijgsman, Wat fijn zeg dat jullie al zo ver zijn met alles.

Achja, het kan maar klaar zijn toch?

@Twinklin. Ja dat zeggen ze inderdaad. Maar de afgelopen 2 maanden was ik er al wat minder mee bezig want had het erg druk op werk en zo. Dit is onze 4e ronde alweer. Fijn dat de studie leuk is! Hihi jij en Jomi allebei flink aan het rammelen dus

@Italia, leuk zo'n markt!! Nog wat lekkers gekocht en gegeten??

Jullie hebben ook al veel, lekker hoor om dat al in huis te hebben. Je weet het immers nooit..

@Mommy, Wat vervelend dat het niet is opgelost met de winkel. En balen dat je nu even niet goed verder kunt met de kamer. Maar je hebt nog wel wat te doen zo te horen hihi.

Leuk, Brugge! Moet een leuke plaats zijn. Veel plezier!!

@Jomi, ben nog steeds niet ongesteld.. Vandaag al 2 dagen ''overtijd''. Je brand maar los hier hoor!! Misschien kun je het nog eens met Jomiman over praten? Wie weet is hij nu wel op jou aan het wachten... en wil hij het misschien ook wel proberen. Je kan hem bijv vertellen dat het niet perse de eerste paar maanden meteen raak kan zijn... En net wat je zojuist ook al zei, het blijft een sprong in het diepe.. Je weet nooit hoe het precies zal gaan. Jij zal inderdaad wel niet veel meer kunnen opzoeken op internet als je al 6 jaar rammelt.. jeetje wat lang!!

@Hier, nog steeds niet ongesteld.. vandaag dus al 2 dagen te laat. Maar had vanochtend getest en was negatief. Vind het wel erg vreemd, want ben nog nooit zo laat geweest als deze keer. Meestal word ik ongesteld op dag 32 zo niet dan de andere dag. En heb ook nog geen last van buikkrampen.. pff erg vreemd allemaal.. Maar we wachten af.. pfff.. iets wat ik zoooo lastig vind!
@ lovely: duimen, duimen, duimen!!!

Sterkte met afwachten!
@jomi

Herkenbaar, ik ben ook zo vreselijk druk met studie. Ik heb mijn bijbaan opgezegd, in de hoop dat het dan beter gaat met studie.

Ik rammel nog niet zo lang als jij, maar ik krijg er wel steeds meer moeite mee. Vooral omdat de studie zo zwaar is en er dus geen tijd is voor werk of sociaal leven. Mijn partner is nog steeds ziek, wel onderzoek in het ziekenhuis. Hierdoor zijn de financien ook niet optimaal. We overleven. Proberen te sparen. Zonder sparen ban ik bang dat het helemaal lang gaat duren voor we een optimale situatie voor een kindje bereiken. Ik krijg ineens veel babyspullen aangeboden van kennissen die de zolder opruimen. Opzich heeel leuk, maar het idee dat we waarschijnlijk toch langer moeten wachten om serieus aan kinderen te kunnen denken maakt dat wel moeilijk vind ik. Mijn vriend praat juist vaker over kinderen. Heel leuk dat hij er nog steeds wel serieus over is.

@italiagirl

Komen jouw ouders rond de bevalling naar jou toe of hebben jullie nog geen idee?

@lovely\

Ontzettend spannend voor jou dus deze dagen. Of geloof je er zelf niet in deze cyclus?
@Twinklin dank je wel. Pff dat afwachten is echt vreselijk zeg....

@Boekenlegger, Ja het is zeker spannend. Ben in de afgelopen maanden nooit zo laat geweest als deze cyclus. Dus ja ik hoop het wel natuurlijk. Wat vervelend dat je vriend ziek is. Beterschap met hem! Dat is inderdaad wel lastig als je dan allemaal spulletjes aangeboden krijgt. Zo heeft een vriendin ook wat spulletjes staan die wij mogen hebben als wij zwanger zijn. Erg lief, maar ik vroeg haar om die nog wel even bij haar te laten staan. Gelukkig begreep ze dat.

@Hier, nog steeds niet ongesteld.. ook nergens last van. Pff afwachten dus.. Wil toch wel snel duidelijkheid hoor... Had gisteren getest, hoe lang zal ik wachten om nog een keertje te testen?
@lovely: moeilijk hoor, vooral als je tot nu toe regelmatig was. In principe zou de test elke dag positief uit kunnen slaan als het echt raak is. Ik geloof zelf dat ik het morgen nog eens zou proberen als ik in jouw schoenen stond....

Hier echt flink de rammels, wordt er echt gek van.. Elke avond dat ik de pil inneem denk ik... Moet het echt???
@lovelylady: en? Nog nieuws??
@Twinklin.. hihi ik herken de rammels maar al te goed! Erg hé haha.

Vanochtend getest en weer negatief... En ook geen menstruatie te bekennen.. Ik wacht tot woensdag, dan ben ik een week over tijd mocht ik dan nog niet ongesteld zijn, doe ik nog een test of ik ga meteen naar de huisarts. Vind het wel erg vreemd. Vooral omdat ik de afgelopen maanden zo regelmatig was, maarja het blijft je lichaam die rare dingen met je kan doen. Maar ik zou zooooo graag duidelijkheid willen.. Ik wil gewoon OF nu ongesteld worden, OF een positieve test. Dat afwachten.. tsja daar ben ik nog nooit goed in geweest Maar het zal toch moeten...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven