wat eten we vandaag-telegramstijl Deel 2

28-12-2011 17:13 2992 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat zet je vandaag op tafel??

Schrijf hier op wat je eet vandaag, en doe meteen ideeën op voor een andere maaltijd!

Eet smakelijk!

het vorige topic: Wat eten we vandaag *telegramstijl*
Groentecurry van ui, knoflook, prei, paprika, courgette, taugé, cherrytomaten, kapucijners, kikkererwten, kokosmelk, currypasta en voor de liefhebber nog wat reepjes rode peper. Daarbij zilvervliesrijst en gekookte eieren.
Uiteindelijk heb ik gisteren een grote pan gemaakt met, ja, wat eigenlijk? Gebakken gehakt, groenten en tomaten uit blik. Te dik om pastasaus te mogen heten, maar hoe dan ook erg lekker. Gisteren gegeten met rijst erbij, de rest in porties in de vriezer. Vandaag simpel: verse spinazie, groenteburger en gebakken aardappels.
Stoofpeertjes met aardappelen en chipolataworstjes
Pasta met een saus van spekjes, sjalotje, verse spinazie en wat kookroom.
Zuurkool à la Leentje; succes!
Gisteren ipv boerenkool stamppot aardappel/appel/bleekselderij met saucijsjes gegeten. Was erg lekker. Maar nu nog steeds zin in boerenkool, dus vandaag pasta met boetenkool en gegrilde rookworst. Ben benieuwd!
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Opgebakken aardappeltjes,tuinerwtjes, sperziebonen met spekjes erbij een salade van komkommer en pruimtomaten, voor man gehaktballen erbij.

O,jee, toen ik mijn post nakeek zie ik wel heel veel tjes, brr.
Stoofperen, gekookte aardappelen en filetrollade met een likje mosterd.
Aardappeltjes met schil uit de oven + olie, knoflook, rozemarijn, beetje chilipeper, gemalen peper/zout/knoflook/citrusmix. Witlof uit de wok met Balsamico en honing. Rolletje kipfilet gevuld met Philadelphia, verse bieslook en versgemalen peper, omwikkeld met plakjes ontbijtspek.
rijst met kip ajam

toetje: griekse yoghurt met honing en stoofpeertjes
Andijviestampot uit de vriezer. Was helaas niet heel lekker, hij was nogal snotterig geworden, door het invriezen vermoed ik. Weet iemand hoe dat kan?
Mijn zoon had zin in gegrilde zalm met een klontje kruidenboter erop, ik had zin in rozemarijn aardappeltjes uit de oven en samen hebben we gekozen voor gestoomde sugar snaps en tomaten met verse pesto er doorheen.
Vandaag staat er lekkere rauwe andijvie stamppot op het menu, met gebakken spekjes. Lekker!
We gaan zo een hapje in de stad eten, waarschijnlijk wordt het voor mij biefstuk met rauwkost en frietjes.
Ikan Ratja Ratja (vis in pittige tomatensaus) met salade en frietjes
Volkoren spaghetti met witte wijn/roomsaus met knoflook, courgette, kastagnechampignons, gerookte zalm, bosui, dille, versgemalen peper en op het laatst nog wat rucola erdoor.
Een Italiaans getinte avg vandaag:

Gehaktballen van half om half gehakt, gekruid met gedroogde Italiaanse kruiden, knoflook en zout en peper met een jus van tomaatjes, ui, roomboter, kruiden en een beetje water.

Erbij gebakken kastanjechampignons, rode en gele paprika, ui en knoflook met wat balsamicoazijn, Parmezaanse kaas en kruiden.

Gekookte aardappels.
Subway met ham en kalkoenfilet
Im the root of all thats evil but you can call me cookie
Kaasplank-menu

- Diverse lekkere harde en zachte kaasjes

- sinaasappeldadelbrood

- luxe notenmelange

- witte en blauwe druiven

- vijgenchutney

- cranberry en wildpaté

- oerbrood en rozemarijntoast
Vanavond zuurkoolschotel uit de oven
Dinsdag: gewokte spruitjes/spekjes, aardappelschijfjes uit de oven, schnitzel

Woe: andijviestamppot met gehaktbal

Vandaag: witlof ham/kaas uit de oven met gekruide runderburger, en geb. Aardappeltjes

Morgen lekker uit eten

Zaterdag frietjes vd Bram Ladage

Zondag groentesoep met ciabatta
Zalmfilet uit de oven met citroensap, sojasaus en sesamzaad. Zilvervliesrijst met gebakken ui, knoflook, gember, sojasaus, trassi, sambal, palmsuiker, sereh, ketoembar, djinten en peper. Gestoomde sperziebonen.
Ik laat wat komen, want ik eet vandaag alleen. Pizza met gorgonzola en garnalen en een salade met tonijn, feta, olijven en kappertjes.
Broccolisoep met kruidenstokbrood
Ik ga vanavond met vriendinnetjes uit eten. Dus het wordt sushi vanavond Mmmm, nu al trek in!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven