Koos Vriendloos

21-10-2012 04:52 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste mensen,

Sinds bijna 4 weken woon ik in Curaçao. Nadat ik mijn havo had afgerond dacht ik: ik moet weg uit dit land! Weg van de studie, weg van de weekendbaantjes. Gewoon even helemaal wat anders! Het is de bedoeling dat ik hier voor een jaartje blijf en daarna weer verder ga studeren, maarja.. Je weet maar nooit!

Mijn moeder woont hier al vier jaar met mijn stiefvader en mijn stiefbroertje. Mijn stiefbroertje is 17 jaar en ik kan het best goed met hem vinden. Ik heb een leuk baantje, het is constant lekker weer. Niks te klagen toch?! Nee, maar ik heb wel een klein puntje waar ik tegenaan hik.. Ik heb geen vrienden op het eiland. Hooguit een paar leuke, gezellige collega's, maar dit zijn allemaal mannen die getrouwd zijn en kinderen hebben. Een hele andere visie op het leven dus. Het is zeker een optie om met mijn stiefbroertje op pad te gaan en dat ga ik ZEKER ook nog doen, maar hij is natuurlijk zijn avondjes gewend met z'n vrienden en dan zit ik er ineens bij.. Tja, zo denk ik dan. Dat is misschien wel een probleempje van mij(?).

Naar mijn zin heb ik het sowieso wel, maar ik vroeg me gewoon af... Hoe zouden jullie dit aanpakken? In m'n eentje/met m'n stiefbroertje op pad en dan zomaar op mensen afstappen? Hebben jullie nog tips?

Thanks!
Hoe ik het zou aanpakken? Tja, mij krijg je met geen 10 paarden op zo'n eiland, altijd mooi weer.. pfff.. Ik wacht al weken op echt herfstweer!

Je zit er pas 4 weken, dus dat is best kort. Je hebt al het plan met je broertje mee te gaan - ik denk dat je op die manier toch met leeftijdsgenoten in contact komt en daar moet je het dan van hebben.

Verder... ik heb geen idee wat de mogelijkheden zijn m.b.t. clubjes, hobby's, sporten?
Ga snel een keertje met je stiefbroer wat doen. Met zijn tweeen maak je misschien makkelijker een praatje of hij kan je aan bekenden voorstellen waar je weer mee verder kan praten als je die een keer per ongeluk tegen komt.
Ik heb de meeste van mijn vrienden, via andere vrienden leren kennen. Dus ga met je broertje op stap.

Wat voor werk doe je? Een baantje in een kroeg of in een hostel o.i.d. kan je ook helpen.
Op een sportclub gaan, als je veel in leeftijd scheelt met je stiefbroertje zou ik er niet mee op stap gaan. Hebben zijn vrienden geen oudere broers of zussen waar jij mee op pad kunt?

Misschien de stoute schoenen aantrekken en op het strand een leuk groepje aanspreken of je erbij mag zitten?
Tja,nadeel van met je broertje op stap gaan is dat mensen waarschijnlijk denken dat jullie een stelletje zijn?

Tenminste als je niet te veel met je broertje scheelt in leeftijd

Dan wordt je al minder aangesproken als dat je met een vriendin op pad bent.

Ga bij een sportclub,google op alleenstaanden Curacao,of via een andere chatbox ofzo?

Of ga iets van vrijwilligerswerk doen in een bejaardenhuis op je vrije dag.
Heeft je stiefbroer geen vrienden met zussen. Dan kan je misschien daarl wel mee op stap. En ik zou zekker met je stiefbroer gaan want die kent vast wel genoeg leuke mensen op het eiland.
Je aansluiten bij een club/groep die een hobby uitvoeren die jij leuk vindt of vrijwilligerswerk doen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Je moeder woont er al vier jaar. Heeft zij geen vrienden of kennissen met kinderen van jouw leeftijd. Of je stiefvader? Daarnaast woon je er pas 4 weken, dus ik zou het ook gewoon nog even wat tijd geven. Ik zou eerst "een eilandbewoner" worden alvorens vriendschappen te willen aangaan.
Lekkere mannen daar, leef je uit!
In het najaar komen zo weer veel studenten, ga lekker hangen op mambo/wet&wild en je ontmoet zo mensen! Wellicht een idee om bij mambo, het pleincafé of cinco ofzo te gaan werken? Daar vind je veel leeftijdgenoten. Ook mensen die er voor langere tijd zitten. Die trekken vaak toch wel naar elkaar toe..
Ga op duikcursus, wellicht ontmoet je daar wel mensen waar je wat mee op kunt trekken. Hebben ze geen dutch community daar?
Ik werk bij een duikschool en ben ondertussen al bezig met mijn duikcursus :D Mijn collega's zijn super gezellig, maar zoals ik al vermeld had zijn die in een hele andere fase van hun leven. Het is een klein duikschooltje. Ik ontmoet veel mensen, maar die gaan allemaal na een week alweer weg, want die zijn gewoon op vakantie.

Tegenover de duikschool zit wel een bar en daar werken wel een paar meiden, maar de mensen die daar werken die ik dan wat beter heb leren kennen die hebben ook kinderen en zijn niet meer zo van het afspreken en uitgaan. Die hebben gewoon hun gezinnetje en hun eigen leventje.

Bedankt voor al jullie reacties en ik ga zeker een keer met mijn stiefbroertje op stap! Als we op stap gaan dan is hij ook met zijn vrienden, dus ik denk niet dat ze ons snel als stelletje zullen zien..... HOOP IK! Hahaha. Ik ben 19, dus we schelen 2 jaartjes. Al is het wel zo dat mijn stiefbroertje veel vrienden heeft van 15/16... Maarja, je moet ergens beginnen, nietwaar? :D En inderdaad, misschien hebben zij nog zussen en/of broers van mijn leeftijd. Het komt ook wel goeeeeed!!!
Couchsurfing!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven